Sisestatud kuupäevadel pakkumisi ei leitud.
Muuda otsingukriteeriumit või vaata meie pakkumisi teistele kuupäevadele.

Aldemar Olympian Village Family Resort

see on Novatoursi subjektiivne hinnang


Maksa 20% ette - ülejäänud summa tasu enne reisi

Vali reisi kuupäev ja hind

Prindi välja reisi info
Tähelepanu! Sisestage palun lapse vanus reisiperioodi ajal.
Sisestatud kuupäevadel pakkumisi ei leitud.
Muuda otsingukriteeriumit või vaata meie pakkumisi teistele kuupäevadele.

Hotellist


Asukoht

  • Mere ääres
  • Liivarannas
  • Kaugus kuurordi keskusest on umbes 13 km (Pyrgos)
  • Kaugus lennujaamast umbes 50 km (Patras)


Hotell

  • Tubade arv – 464
  • Restoran
  • A' la Carte restoranid – 4 (ühiskasutuses hotellidega Aldemar Royal Olympian Luxury Resort ja Aldemar Olympian Village Suites; 2 korda nädalas õhtusöök a la carte restoranis eelbroneeringu alusel)
  • Baar (ühiskasutuses hotellidega Aldemar Royal Olympian Luxury Resort ja Aldemar Olympian Village Suites; 2 korda nädalas õhtusöök a la carte restoranis eelbroneeringu alusel)
  • Rannabaarid – 2 (ühiskasutuses hotellidega Aldemar Royal Olympian Luxury Resort ja Aldemar Olympian Village Suites; 2 korda nädalas õhtusöök a la carte restoranis eelbroneeringu alusel)
  • Basseinibaarid – 4 (ühiskasutuses hotellidega Aldemar Royal Olympian Luxury Resort ja Aldemar Olympian Village Suites; 2 korda nädalas õhtusöök a la carte restoranis eelbroneeringu alusel)
  • Suupistebaar
  • WiFi

    (200MB tasuta)

  • Pesumaja (lisatasu eest)
  • Pagasiruum
  • Parkla
  • Autorent (lisatasu eest)
  • Jalgratta laenutus (lisatasu eest)
  • Basseinid – 3 (ühiskasutuses hotellidega Aldemar Royal Olympian Luxury Resort ja Aldemar Olympian Village Suites; lisaks 21 basseini Suites, Apartments ja Bungalows toatüüpidele)
  • Lamamistoolid basseini ääres
  • Lamamistoolid rannas
  • Päikesevarjud basseini ääres
  • Päikesevarjud rannas
  • Rannarätikud basseini ääres
  • Hotelli ametlik kategooria – 5*


Toad

Standard Garden View
  • Toa suurus umbes 26 m2
  • Toad asuvad peahoone
  • Aiavaade
  • Vann või dušš
  • WC
  • Föön
  • Rõdu või terrass
  • Konditsioneer (tsentraalne, töötab perioodiliselt) (juuni keskpaigast septembri keskpaigani)
  • Telefon
  • Televiisor
  • Minibaar (päringu alusel, lisatasu eest)
  • Seif
  • Külmkapp
  • Maksimaalne majutus – 3
Bungalow Garden View
  • Toa suurus umbes 26 m2
  • Toad asuvad bungalod
  • Aiavaade
  • Vann või dušš
  • WC
  • Föön
  • Rõdu või terrass
  • Konditsioneer (tsentraalne, töötab perioodiliselt) (juuni keskpaigast septembri keskpaigani)
  • Telefon
  • Televiisor
  • Minibaar (päringu alusel, lisatasu eest)
  • Seif
  • Külmkapp
  • Maksimaalne majutus – 3
Standard Sea View
  • Toa suurus umbes 26 m2
  • Toad asuvad peahoone
  • Merevaade
  • Vann või dušš
  • WC
  • Föön
  • Rõdu või terrass
  • Konditsioneer (tsentraalne, töötab perioodiliselt) (juuni keskpaigast septembri keskpaigani)
  • Telefon
  • Televiisor
  • Minibaar (päringu alusel, lisatasu eest)
  • Seif
  • Külmkapp
  • Maksimaalne majutus – 3
Bungalow Sea View
  • Toa suurus umbes 26 m2
  • Toad asuvad bungalod
  • Merevaade
  • Vann või dušš
  • WC
  • Föön
  • Rõdu või terrass
  • Konditsioneer (tsentraalne, töötab perioodiliselt) (juuni keskpaigast septembri keskpaigani)
  • Telefon
  • Televiisor
  • Minibaar (päringu alusel, lisatasu eest)
  • Seif
  • Külmkapp
  • Maksimaalne majutus – 3
Bungalow Sharing Pool
  • Toa suurus umbes 26 m2
  • Toad asuvad bungalod
  • Vann või dušš
  • WC
  • Föön
  • Hommikumantel
  • Rõdu või terrass
  • Jagatud bassein
  • Konditsioneer (tsentraalne, töötab perioodiliselt) (juuni keskpaigast septembri keskpaigani)
  • Telefon
  • Televiisor
  • Minibaar (päringu alusel, lisatasu eest)
  • Seif
  • Ranna/ basseinirätikud
  • Külmkapp
  • Maksimaalne majutus – 3
Family Apartment Garden View
  • Toa suurus umbes 43 m2
  • Aiavaade
  • 1 magamistuba
  • Istumisala
  • Vann või dušš
  • WC
  • Föön
  • Hommikumantel
  • Rõdu või terrass
  • Konditsioneer (tsentraalne, töötab perioodiliselt) (juuni keskpaigast septembri keskpaigani)
  • Telefon
  • Televiisor
  • Minibaar (päringu alusel, lisatasu eest)
  • Seif
  • Ranna/ basseinirätikud
  • Külmkapp
  • Maksimaalne majutus – 4
Family Apartment Sea View
  • Toa suurus umbes 47 m2
  • Merevaade
  • 1 magamistuba
  • Istumisala
  • Vann või dušš
  • WC
  • Föön
  • Hommikumantel
  • Rõdu või terrass
  • Konditsioneer (tsentraalne, töötab perioodiliselt) (juuni keskpaigast septembri keskpaigani)
  • Telefon
  • Televiisor
  • Minibaar (päringu alusel, lisatasu eest)
  • Seif
  • Ranna/ basseinirätikud
  • Külmkapp
  • Maksimaalne majutus – 4
Family Apartment Sharing Pool
  • Toa suurus umbes 63 m2
  • Basseinivaade
  • Istumisala
  • Vann või dušš
  • WC
  • Föön
  • Hommikumantel
  • Rõdu või terrass
  • Otsepääs basseini
  • Konditsioneer (tsentraalne, töötab perioodiliselt) (juuni keskpaigast septembri keskpaigani)
  • Telefon
  • Televiisor
  • Minibaar (päringu alusel, lisatasu eest)
  • Seif
  • Ranna/ basseinirätikud
  • Külmkapp
  • Maksimaalne majutus – 5
Family Garden View Premium Building
  • Toa suurus umbes 47 m2
  • Toad asuvad premium hoones
  • Aiavaade
  • Vann või dušš
  • WC
  • Föön
  • Rõdu või terrass
  • Konditsioneer (tsentraalne, töötab perioodiliselt) (juuni keskpaigast septembri keskpaigani)
  • Telefon
  • Televiisor
  • Minibaar (päringu alusel, lisatasu eest)
  • Seif
  • Külmkapp
  • Maksimaalne majutus – 2+2
Family Apartment Garden View Premium Building
  • Toa suurus umbes 51 m2
  • Toad asuvad premium hoones
  • Aiavaade
  • Istumisala
  • Vann või dušš
  • WC
  • Föön
  • Rõdu või terrass
  • Konditsioneer (tsentraalne, töötab perioodiliselt) (juuni keskpaigast septembri keskpaigani)
  • Telefon
  • Televiisor
  • Minibaar (päringu alusel, lisatasu eest)
  • Seif
  • Tee ja kohvi tegemise võimalus
  • Külmkapp


Aktiivne puhkus

  • Korvpall
  • Jalgpall (ühiskasutuses hotellidega Aldemar Royal Olympian Luxury Resort ja Aldemar Olympian Village Suites; 2 korda nädalas õhtusöök a la carte restoranis eelbroneeringu alusel)
  • Rannavõrkpall
  • Jõusaal (ühiskasutuses hotellidega Aldemar Royal Olympian Luxury Resort ja Aldemar Olympian Village Suites; 2 korda nädalas õhtusöök a la carte restoranis eelbroneeringu alusel)
  • Ratsutamine (ühiskasutuses hotellidega Aldemar Royal Olympian Luxury Resort ja Aldemar Olympian Village Suites; 2 korda nädalas õhtusöök a la carte restoranis eelbroneeringu alusel, lisatasu eest)
  • Tenniseväljakud – 4 (ühiskasutuses hotellidega Aldemar Royal Olympian Luxury Resort ja Aldemar Olympian Village Suites; 2 korda nädalas õhtusöök a la carte restoranis eelbroneeringu alusel)
  • Veesport (ühiskasutuses hotellidega Aldemar Royal Olympian Luxury Resort ja Aldemar Olympian Village Suites; 2 korda nädalas õhtusöök a la carte restoranis eelbroneeringu alusel, lisatasu eest)
  •  Perioodiliselt korraldatakse meelelahutusprogramme


Lastele

  • Lastebasseinid – 2 (ühiskasutuses hotellidega Aldemar Royal Olympian Luxury Resort ja Aldemar Olympian Village Suites; 2 korda nädalas õhtusöök a la carte restoranis eelbroneeringu alusel)
  • Veeliumägi (ühiskasutuses hotellidega Aldemar Royal Olympian Luxury Resort ja Aldemar Olympian Village Suites; 93 m pikk)
  • Miniklubi (ühiskasutuses hotellidega Aldemar Royal Olympian Luxury Resort ja Aldemar Olympian Village Suites; 2 korda nädalas õhtusöök a la carte restoranis eelbroneeringu alusel)
  • Beebivoodi
  • Lapsehoidja (päringu alusel, lisatasu eest)
  •  Perioodiliselt korraldatakse lastele meelelahutusprogramme
  •  Erimenüü lastele (juuni keskpaigast septembri keskpaigani)


Hotelli toitlustus

  • Olemasolevad toitlustustüübid: Hommiku- ja õhtusöök, Kõik hinnas


Märkused

  • Hotelli kirjelduses märgitud toitu ja jooke serveeritakse hotelli juhtkonna poolt kehtestatud kontseptsiooni alusel lisatasu eest, sõltuvalt broneeritud toitlustustüübist.
  • Informatsioon hotelli kirjelduse, hotelli teenuste, nende aegade ja hindade kohta võib muutuda

  • (Sellel kodulehel leitavat informatsiooni haldab ja ajakohastab hotell. Reisikorraldajal puudub vastutus antud veebilehel avaldatud teabe kohta)

 Kaart

Vaata kaardil

Kreeka – lääne tsivilisatsiooni häll

Lühitutvustus
Pindala – 131 957 km². Kreeta saar – 8 336 km², Santorini saar – 73 km², Rhodose saar – 1 400 km², Halkidiki poolsaar – 2 918 km²
Rahvaarv – 11,3 miljonit (2013)
Pealinn – Ateena
Rahaühik – euro
Keel – kreeka keel (kreeklastele õpetatakse kahte kreeka keele versiooni: vanakreeka kirjakeelt ja uuskreeka suhtluskeelt).
Religioon – õigeusk. Kreeka on ainus ametlikult ortodoksne riik maailmas. Valdav enamus inimestest on Kreeka õigeusklikud.

   

 

 

 

 

Noppeid ajaloost
Kreekas on segunenud ida ja lääne kultuurid. Kreeka on demokraatia, skulptuuri, teatri, kirjanduse ja olümpiamängude sünnipaik. Nime „Kreeka“ sai paik roomlastelt. Maa pärisnimeks on „Ellada“ (vanakreeka keeles „Hellas“). Hellenistliku tsivilisatsiooni õitseaeg oli 3000-2000 a e.Kr. Kreeka ajalugu ilmestavad kaks olulist kultuuriperioodi; esiteks Vana-Kreeka periood, mis kestis kuni antiikaja lõpuni (al. 146 e.Kr oli Kreeka Rooma impeeriumi provints) ja teiseks periood, mis sai alguse Rooma impeeriumi jagunemisega Ida- ja Lääne-Rooma keisririigiks aastal 395. Teine periood kestis kuni Ida-Rooma ehk Bütsantsi impeeriumi langemiseni, jäädes Ottomani impeeriumi valdusesse. Uus etapp Kreeka rahva ajaloos sai alguse türklastest lahkulöömisega 1830. aastal. 1952. aastal võeti Kreeka NATO ja 1981. aastal Euroopa Liidu liikmeks.

   

Rahvusköök
Tzatziki – salatikaste maitsestamata jogurtist, küüslaugust ja kurgist
Melidzanosalata – baklažaanisalat
Gemista – riisi või lihaga täidetud tomatid või paprikad
Dolmade – dolmad ehk riisi- ja hakklihatäidisega viinapuuleherullid
Pasticijo – pastavorm
Kreeka kohv ellinikos kafes - väikses tassis serveeritav kange must kohv.
Frapes – frappe, külm lahustuv kohvijook, mida serveeritakse vastavalt maitse-eelistustele nii piima kui piimata ja suhkru või suhkruta.

   

Majutusinfo
Kui varem tähistati hotelle valdavalt tähtedega De Lux, A, B, C, D või E, siis nüüdseks on paljudes hotellides kasutusel tärnisüsteem. Hotellide kategooriad sõltuvad nende asukohast, pakutavate teenuste hulgast (mitte tingimata kvaliteedist), teenuste tasemest ning ruumide suurusest ja sisustusest. Samas erinevad ühe kategooria hotellid oma valmimisaja, kaasaegsuse, sisustuse ning pakutavate teenuste hulga ja kvaliteedi poolest. Kreekas on arvukalt suvilatüüpi hotelle. Paljude hotellitubade iseärasuseks (nii kõrgema kui madalama kategooria hotellides ning eriti Kreetal) on asjaolu, et sageli on mööbel (voodid, lauad, kummutid jm) kinnitatud põranda külge ja seega mittenihutatavad. Nagu Kreeta majapidamistele kombeks, on taolised mööbliesemed tihtipeale valmistatud kivist või erinevate metallide sulamist. Enamike hotellide teenindajaskond on üsna passiivne – külastaja ei tunneta üleliigset tähelepanu ega liigset viisakust. Austatakse klientide privaatsust ega piirata nende tegevust reeglitega.

   

Hea teada!
Tööaeg. Väikestel erapoodidel ei ole kindlaid lahtiolekuaegasid, kuid nad on üldjuhul avatud kell 10.00–22.00 (või kuni tänavatel on piisavalt kliente). Suured poed on avatud kella 21.00ni. Lõunat (siesta) peetakse ajavahemikul 14.00 või 15.00 kuni 17.00–18.00. Pangad on avatud esmaspäevast reedeni kell 08.00–14.00. Turismihooajal on enamik pankasid avatud ka pärastlõunasel ajal.
Jootraha. Tavapäraselt jäetakse toitlustusasutustes jootrahaks 10% arve summast. Peenraha tuleks varuda ka toateenijate tarbeks.
Transport. Kogu Kreeka on kaetud väga hea teede- ning toimiva ühistranspordivõrgustikuga. Linnaliinibusside pileteid saab osta bussipeatustes või –jaamades asuvatest kioskitest. Kaugliinibusside pileteid saab osta juhilt (kindlasti varuge kaasa piisavalt peenraha). Samuti on linnades võimalik liigelda taksodega, mis on enamasti varustatud ka taksomeetriga. Taksokilomeetri hind sõltub kellaajast ja nädalapäevast, kuid keskmine taksokilomeetri hind on üks euro.
Piirangud. Imporditava kauba suhtes kehtivad Euroopa Liidu piirangud. Rangelt on keelatud strateegiliste objektide, metroojaamade, meresadamate ja lennujaamade filmimine ning pildistamine. Mõnedes muuseumides ja kirikutes võib piltide tegemine olla lubatud vaid eriloa alusel.
Kingituseks. Oliiviõli ja vürtsid, diktamus (kreeta pune) – usutavasti ravim kõikide haiguste vastu.

   

Tunneta Kreekat
Osalege suvisel Antiik-Kreeka teatrifestivalil.
Proovige omapärast männinoodiga veini Retsinat ja tzatziki kastet.
Võtke vastu võõra poolt esitatud kutse tantsule – see on üksteise tundmaõppimise viis. Seega varuge aega Kreeka muusika ja tantsudega tutvumiseks.
Võtke ette jalutuskäik Kreetal asuvas Euroopa pikimas Samaaria mäekurus.
Tehke paadiretk maailma ainulaadseimale ja kauneimale saarele – Santorini saarele, kus asub ka üks tegevvulkaan.
Külastage Kreetal asuvaid Knossose paleed ja Heraklioni arheoloogiamuuseumi; Spinalongat - Kreeka viimast leeprahaigete saart ja kunagist veneetslaste tugipunkti; Ateenat, Kreeka pealinna; Kalambaka Meteora kloostreid; Kreeka kõrgeimat tippu Olümpose mäge; Euroopa suurimaid keskaegseid linnu ning Liblikate orgu.

   

Peloponnesos

Peloponnesose poolsaar Kreekas on suurepärane reisisihtkoht, olenemata sellest, kas eelistate rannapuhkust, matkamist, sportimist või ajaloo- ja kultuuriringreisi. Poolsaarel leidub rikkalikult mälestisi, mis annavad aimu kirjust ajaloost. Siin asuvad arheoloogilised vaatamisväärsused nagu iidsete linnade Olympia, Epidauruse, Mükeene ja Tiryntha varemed. Kõikjal leidub bütsantsi kirikuid, ainulaadseid asulakohti ja imetlusväärseid kindlusi. Vaatamisväärsusi pakub ka loodus – siin on maalilised mäed, metsad ja jõed, mereäärsed koopad ja kaunid rannad – läänerannikul lauged ja liivased, idarannikul kaljused ja ligipääsmatud. Seega pole ime, et Peloponnesosele saabub eriti just suvekuudel reisihuvilisi kõikjalt maailmast – sihtkoht on tuntud ja väga populaarne.
Peloponnesose poolsaar sarnaneb oma rannikut lõikavate Korinthose, Patra, Saroni, Messeenia, Argolise ja Lakoonia lahtedega plaatanipuu lehele, mistõttu nimetati poolsaart varem puu nime järgi „Morias“. Piirkonda iseloomustab kuiv kliima idas, rikkalik taimestik ja külmad, lumised olud poolsaare keskosa mägistel aladel ning kuum ja vihmane ilmastik läänes.
Inimesed asusid Peloponnesosele elama umbes 100 000 aastat eKr. Kreeka tsivilisatsiooni juured ulatuvad vaseaega ning alates 2000. a eKr võib juba rääkida siin elavatest esimestest kreeklastest. Mõne sajandi möödudes kujunes Kreeka tähtsaimaks keskuseks Mükeene.
Aastal 1200 eKr saabusid Peloponnesosele doorlased ja aitoollased, kes rajasid Korinthose, Argose ja Sparta. Olympias peeti iga nelja aasta järel mänge, kuhu tulid kokku atleedid kõikjalt Kreekast. Sajandeid hiljem jõudis Peloponnesosele Makedoonia kuningas Philippos ning seejärel juba roomlased. Bütsantsi keisririigi ajal 393 a eKr lõpetati olümpiamängude korraldamine. 1294. aastal saabusid frangid ning mõni aeg hiljem türklased. 1827. aastal lõppes Navariono merelahinguga Ottomani/Egiptuse okupatsioon ning Peloponnesosest sai vaba Kreeka esimene osa.

Korinthos
Lähenedes poolsaarele Atika (Attiki) maakonnast, jõuate esmalt Korinthose maakonda, mis pakub turistidele laia valikut erinevaid vaatamisväärsusi: põnevad kaljud, kaunid rannad ja tähtsad arheoloogilised mälestised. Korinthose ja Saroni lahe rannad on suures osas varustatud turismirajatistega ning enamikes kohtades kasvavad sillerdava mere ääres männid, oliivipuud ja viinamarjaväädid. Korinthose pinnas on äärmiselt viljakas, mistõttu kohalikud tegelevad peamiselt põllumajanduse, looma- ja linnukasvatuse, kergetööstuse ja turismiga. Korinthose rosinad on maailmakuulsad.

   









Ileia
See piirkond ühendab endas mägede ja mere võlud. Siin asuvad võluvad kuurortlinnakesed, liivarannad, sinine meri ja rannikule sirutuvad männisalud. Kõik eelnev kokku loob ainulaadse keskkonna, kus on mõnus puhkust veeta, päikest nautida ja ujuda, samal ajal jäävad kiviviske kaugusele ka tähtsad arheoloogilised mälestised nagu Olympia, Elis ja Epikuros Apollo tempel, mis meelitavad kohale turiste kõikjalt maailmast.
Iidne Elise linn korraldas olümpiamänge ning oli antiikajal Ileia piirkonna keskus. Frankide vallutuste järel (1210. a) sai linnast Morea vürstiriigi keskus, mistõttu linna õitseng kestis veel mõnda aega.

   

Messeenia
Messeenia maakond ühendab endas looduse ilu ja rikkaliku kultuuripärandi: tähtsad arheoloogilised mälestised on laiali puistatud sopilise ranniku, liivarandade, metsaga kaetud mägede ja viljakate orgude vahele. Inimesed on siinsetel aladel elanud alates neoliitikumist, kuid Messeenia ajaloo kuldaega seostatakse kõige enam just Mükeene kultuuri perioodiga, mil kujunesid kaks suurlinna – Mükeene ja Pylos.

   

Lakoonia
See on oluline turismisihtkoht, kus leidub mitmeid ajaloolisi vaatamisväärsusi nagu keskaegne Mystras, Monemvasia linnus ja Mani tornmajad. Samal ajal paelub ka kohaliku looduse ilu, külastada tasub Dirose koopaid, Taygetose mäge ja Tainarose neeme.
Umbes 1100 a eKr saabusid Lakooniasse doorlased, kes rajasid oma pealinna Sparta, mis jagas koos Ateenaga sajandite vältel Antiik-Kreeka mõjuvõimsaima linnriigi tiitlit, kuni vallutamiseni roomlaste poolt ning hiljem langemist frankide ja türklaste võimu alla.

   

Arkaadia
Arkaadia maakond asub Peloponnesose poolsaare keskosas, ulatudes ida poolt rannikule Argolise lahe ja Myrtooni mereni. Sisemaal asuvad kõrged mäed nagu Mainalo ja Parnonas. Piirkonda iseloomustab erakordselt mitmekesine maastik. Siit leiab hingematvalt kauneid loodusvaateid, ajaloolisi paiku ja arheoloogilisi muistiseid. Piirkonna nimi pärineb esmaasukatelt arkaadialastelt, kes rajasid mitmeid olulisi linnu ja olid Peloponnesosele asunud hõimudest üks vanimaid.

   

Ahhaia
Ahhaia maakonnas asub poolsaare suurim linn – Patra. Lisaks saab piirkond uhkeldada ka erakordsete mägede ja rannikumaastikuga. Siin paiknevad Panachaiko, Helmose ja Erymanthose mäetipud ning Korinthose lahe ümbruse kõige kaunimad liivarannad. Ahhaia on Peloponnesose poolsaare üks rikkalikema ajaloopärandiga piirkondi ja ühtlasi Kreeka merevärav Lääne-Euroopasse.

   

Kuurordid

Patra
Patra - pulbitsev tudengilinn, kus kohtuvad meelelahutus, ajalugu ja kultuur, moodustades põnevaid avastusi pakkuva reisisihtkoha.

Linna avastamist võiks alustada tuntuimalt jalakäijate tänavalt – Ayiou Nikoláou’lt. Sealt juhatavad 192 trepiastet teid vanalinna, kus saate teha romantilise jalutuskäigu kivisillutisega tänavatel ja nautida ajaloolist arhitektuuri. Iseäranis veetlevad on värviküllased uusklassitsistlikud häärberid, mis annavad aimu linna kuulsusrikkast minevikust. Samuti väärib külastamist keskaegne kindlusloss, mis ehitati 6. sajandi teisel poolel antiikse akropoli varemetele. Selle müürid hõlmavad umbes 22 m2 ala ning lisaks ümbritseb ehitist tornidega täiendatud kolmnurkne välisvall. Ajalooliste ehitiste vahel jalutades avanevad teile kaunid vaated kogu linnale.

Akropolist läänepool, „Áno Póli“ (ülalinn) piirkonnas asub Patra Rooma teater, mis ehitati isegi varem kui Ateena Rooma teater (Heroodion 160 pKr). Geograaf Pausanias, kes külastas Patrat 170. aastal, kirjutas: „See on kauneim teater, mida ma eal olen näinud, välja arvatud loomulikult Ateenas". Teatrit ümbritsev ala on muudetud vabaõhumuuseumiks, kus eksponeeritakse mosaiike, sarkofaage ja muid arheoloogilisi leide. Romantikud võiks külastada ka linna sümboliks kujunenud majakat, mille juurest avaneb võrratu panoraamvaade sadamale.

Meelte ergutamiseks külastage männisaluga kaetud künkakest, mida kohalikud kutsuvad Patra verandaks. Kõrgete puude vahel on varjulised jalutusrajad, mis sobivad suurepäraselt ka tervisejooksu harrastajatele. Samuti asub siin linnavõimude poolt töös hoitav turismiinfopunkt, mille lähistelt avanevad kaunid vaated linnale, sadamale ja Patra lahele.

Kesklinnas asub kaks ajaloomälestist, mida mingil juhul ei tohiks kahe silma vahele jätta: püha Andrease kirik, mis on üks suurimaid kogu Balkanil ja linnateater „Apollon“, mis on üks vanemaid ooperiteatreid Euroopas. Selle kavandas 1872. aastal tuntud saksa arhitekt Ernst Ziller.

Mitmel pool Patra ümbruses võib leida kuulsale kreeka poeedile Kostis Palamas’ele pühendatud mälestusmärke. Kõige huvipakkuvam neist on ilmselt tema kodumuuseum. Tegemist on majaga, kus ta sündis. Hiljem, kui luuletaja ise kolis Ateenasse, asus Itaaliast siia elama perekond Serao, kellest pärineb tuntud itaalia kirjanik Matilde Serao. Täna asub hoones Kostis Palamas’e sihtasutus. Luuletajat kujutav kuulsaim skulptuur asub Ypsilá Alónia väljakul.

Patra on üks neid linnu, mis kunagi ei uinu, tuleb vaid järgida selle loomulikku rütmi. Veetke hommikupoolik jalutades mõnel linna väljakutest: Georgiou, Olgas või „Ypsilá Alónia“ (kõrguv platoo) ja nautige meisterlikult taastatud uusklassitsistlikku arhitektuuri. Külastage muuseume, valik on lai, näiteks arheoloogia-, rahvakunsti-, ajaloo-ja etnoloogiamuuseum. Seejärel avastage Patra ostlemisvõimalusi ja varustage end kõigega, mida hing ihaldab. Kui väsimus märku annab, nautige maitsvaid roogi ja lõdvestuge mõnes kohvikus või lokaalis. Õhtu saabudes jälgige kuidas otse linnatänavatele tekivad äkki meelelahutusasutused – käima läheb Patra ööelu.

Enne lahkumist soovitame külastada Achaia Clauss’i veiniistandust, mis asub rohetaval künkal kesklinnast 8 km kagu suunas. Lisaks maitsvale veinile pakuvad huvi ajaloolised kiviehitised, hiigelsuured tammevaadid, mis sisaldavad sajandivanust mavrodafni’t (piirkonnale iseloomulik portvein), traditsiooniline veinikelder, omanäoline maastik ja võrratud vaated.

Külastamist väärib kindlasti ka Dyme müür (mõnikord nimetatakse ka Kalogria kindluseks), Mükeene kultuuri ajast pärinev kindlustatud akropolis, mis asub Patrast vaid 35 km kaugusel edelas. Tegemist on suhteliselt vähetuntud, kuid sellegipoolest äärmiselt olulise arheoloogilise mälestisega. Teile avaneb võimalus vabalt jalutada iidses kindluses, mille legendi järgi ehitas Herakles, imetleda selle aukartustäratavaid vahitorne ja suurejoonelisi väravaid.

Skafida
Skafida on väike maaliline külake, kus asub tuntud Aldemar Olympian Village hotellikompleks. See on vaikne piirkond, mis oma võluvate abajate ja taevaliku rannaga pakub tõelist lõdvestumist ja meelerahu. Terrakotakatused ja valgeks lubjatud hooned moodustavad sügavroheliste mändide taustal kauni kontrasti. Peamine tõmbenumber on loomulikult rand, kuid avastamisrõõmu pakub ka vahelduv ja erinevate pinnavormidega maastik.

Kyllini
Kyllini asub Peloponnesose poolsaare läänerannikul, Ilia piirkonnas. Araxose lennujaam jääb vaid 45-minutilise autosõidu kaugusele ning Patrase meresadam 100 km kaugusele. Kyllini piirkonda iseloomustavad Joonia mere kaunid rannad, kus võib näha ka antiikaja mälestisi, mis annavad aimu piirkonna rikkalikust ajaloost. Kyllini künkaid katavad pühad oliivipuud ja sidrunipuude salud. Enamik rannaribasid on ääristatud mändidega.
Piirkonnas leidub ohtralt vaatamisväärsusi nagu näiteks mäetipule püstitatud Chlemoutsi (Kyllini) kindlus, mis on võimsamaid Veneetsia võimu ajal valminud ehitisi. Tänapäevalgi peetakse seda suurepäraseks Veneetsia arhitektuuristiili näiteks Peloponnesose piirkonnas. Muude vaatamisväärsuste seas tasuvad mainimist kindlasti ka Loutra Kyllini – kohalikud mineraalveetermid ja Vlacherna klooster.
Kato Achaia
Kato Achaia asub 23 km Patrasest lääne pool ning 13 km kaugusel Araxose lennujaamast. Läheduses seisavad iidse Dyme linna varemed. Kogu antud piirkond on tohutu teadusliku ja ökoloogilise tähtsusega. Siin asuvad Papa laguun ja Prokopu biotoop. Võimalus on külastada Mükeene hauakambreid Halandritsa’s ja Porteses, samuti Bütsantsi kindlust Skiada küla lähedal ning Paleologose palee varemeid Sarantameri külas. Puhkuseelamuse muudavad täiuslikuks fantastilised ümberkaudsed rannad: Nikiforeika, Alikes, Kato Achaia ja Alissos.
Katakolo
Katakolos (Katakolon) ei leidu just väga palju vaatamisväärsusi, kuid see mida pakutakse, on tõeliselt tähelepanuväärne. Teil on võimalus külastada iidset Olympia linna – maailma esimeste olümpiamängude toimumiskohta aastal 776 eKr. Paik asub Katakolost 25 km ida pool ning see on kantud UNESCO maailma kultuuripärandi nimistusse. Katakolos olete igal sammul ümbritsetud Vana-Kreeka ajaloo parimate näidistega ning kõigile ajaloohuvilistele pakub siinsete aarete avastamine rohkelt põnevust ja rõõmu.
Kaminia
Kaminia on umbes 1000 elanikuga mereäärne külake, mis asub 14 km kaugusel Patra linnast. Kaminia on ümbritsetud kauni loodusega ning siin asuvad ühed piirkonna parimad rannad, kus on mitmeid baare ja taverne.
Kastellokampos
Kastellokampos asub Patra linna naabruses, 6 km kaugusel Patra kesklinnast ning 54 km kaugusel Araxose lennujaamast. Kuurort paikneb Patra lahe ääres ning linna läbib Charadrose jõgi. Alates 1879. aastast kuulub 3000 elanikuga Kastellokampos Patra linna omavalitsusesse. Kuurordis on mitu kaunist ja puhast randa ning Euroopa suurim vantsild Rio-Antirio.
Arkoudi
Arkoudi meelitab puhkajaid oma puhaste ja kaunite liivarandade ja sinise mereveega. Siin on lai valik võimalusi veespordi harrastamiseks. Külakese piltilusad kohvikutega ääristatud tänavad ja liivarannad tekitavad tunde nagu viibiksite paradiisisaarel.

Ekskursioonid

Nafplion ja Epidaurus

 

Korraldatakse kuurortidest: Kastellokampos, Patra, Kaminia, KatoAchaia, Kyllini, Arkoudi, Skafida, Katakolo.

Ekskursiooni tutvustus: Alustame hommikul sõitu bussiga läbi kauni Peloponnesose. Esimene peatus on Mükeene eelajaloolise akropoli varemetes. Praegu paikneb legendaarse linna asukohas muuseum, kus näeme Lõviväravat, Mükeene kuningapaleed ja kuningas Agamemnoni kuulsat hauakambrit.
Reis jätkub kauni väikese linna Nafplioni suunas, mis on saanud nime oma asutaja , Poseidoni poja Nafpliose järgi. Kuigi suurriikide poolt ametisse pandud kuningas Otto viis pealinna juba 1833. aastal üle Ateenasse, on Nafplion tänapäevani säilitanud väikese pealinna veetluse. Siin on kolm kindlust. Linna sümbolit, Bourtzi´i kindlust, uhuvad merelained. Ülejäänud kaks – Akronafplia ning teisel Veneetsia valitsusperioodil rajatud Palamidi – kõrguvad linna kohal. Meil on vaba aega linnas jalutamiseks, suveniiride ostmiseks ja soovi korral lõunatamiseks kohalikus Kreeka tavernis. Õhtuks naaseme tagasi hotellidesse.

Kaasa võtta: kaamera, peakate, mugavad jalatsid, päikesekreem.
Tüüp, kestus: ajalooline-tutvustav, terve päev.


Mükeene ja Nafplion

 

Korraldatakse kuurortidest: Kastellokampos, Patra, Kaminia, Kato Achaia, Kyllini, Arkoudi, Skafida, Katakolo.

Ekskursiooni tutvustus: Tutvume maailmakuulsa Epidauruse teatri ja Kreeka esimese pealinna Nafplioniga. Alustame sõitu varahommikul Epidauruse suunas. Jumalate auks peetavate muusika- ja teatrikonkursside läbiviimiseks rajas arhitekt PolykleitosEpidauroses teatri, mille akustiline fenomen on ainulaadne kogu maailmas. Teatris on 55 istmerida, millele võib mahutada 13-14 tuhat vaatajat.
Jätkame sõitu Kreeka esimese pealinna Nafplioni suunas. Juba 1833. aastal viis kuningas Otto pealinna üle Ateenasse, kuid senini on Nafplion säilitanud oma erilise tuntuse. Linna ehivad 3 kindlust: linna sümboliks peetav Bourtzi kindlus, Akronafplianing teisel Veneetsia valitsusperioodil rajatud Palamidi kindlus. Meil on vaba aega, et kauni linnaga tutvuda, osta suveniire ning soovi korral lõunatada traditsioonilises Kreeka tavernis. Orienteeruvalt 17:30 paiku jõuame tagasi hotelli.

Kaasa võtta: kaamera, peakate, mugavad jalatsid, päikesekreem.
Tüüp, kestus: ajalooline-tutvustav, terve päev.


Ateena

 

Korraldatakse kuurortidest: Kastellokampos, Patra, Kaminia, KatoAchaia, Kyllini, Arkoudi, Skafida, Katakolo.

Ekskursiooni tutvustus: Teel Kreeka pealinna Ateenasse teeme lühikese peatuse, et pildistada kuulsat Korinthose kanalit. Ateenasse jõudes ootab meid linnatuur peamiste Ateena vaatamisväärsustega: Hadrianuse kaar, Olümpiastaadion, Zeusi tempel, Konstitutsiooni väljak– Syntagma ja Ateena akropol. Külastame kuulsat jumalanna Athenalepühendatud marmorist Parthenoni templit, mis on üks suurejoonelisem antiikse tsivilisatsiooni mälestis ning ühtlasi suurejooneliseim dooria stiilis arhitektuuri näide. Tutvume ka Erectheumi templiga, mis on Parthenoni templi kõrval teine Ateena akropoli kuulsaim ehitis, mille talastikku kannab kuus naisekujulist sammast. Pärast linnatuuri on vaba aega, et jalutada Plaka tänavatel, mis on täis rohkeid butiike, juveeli – ja suveniiripoode, kohvikuid ning taverne. Soovi korral võimalus lõunatada. Tagasi hotellidesse jõuame orienteeruvalt 8 paiku.

Kaasa võtta: kaamera, peakate, mugavad jalatsid, päikesekreem.
Tüüp, kestus: ajalooline-tutvustav, terve päev.


Muistne Olümpia ja veinimõis

 

Korraldatakse kuurortidest: Kastellokampos, Patra, Kaminia, KatoAchaia, Kyllini, Arkoudi, Skafida, Katakolo.

Ekskursiooni tutvustus: Saame suurepärase ülevaate Peloponnesose ajaloolisest ja tänapäevasest kultuurist külastades antiikset Olümpiat, millele järgneb traditsioonilise veinimõisaga tutvumine. Esimene peatus on Joonia ranniku kalurikülas Katakolonis. Seejärel suundume kaasaegse Olympia linnakese lähedal asuvasse muistsesse Olümpiasse, mis on üks tähtsamaid Vana-Kreeka pühapaiku, kus tekkisid ja kus on paljude sajandite jooksul läbi viidud olümpiamänge. Siin, muistse Hera templi altaril, süttis esmakordselt päikesekiirtest olümpiatuli – kõige rahumeelsem tuli maailmas. Enne, kui asume teele Mercouri veinimõisa poole, et nautida veinide degusteerimist ja kergeid suupisteid, on vaba aega kaasaaegses Olympia linnas poodide külastamiseks.

Kaasa võtta: kaamera, peakate, mugavad jalatsid, päikesekreem.
Tüüp, kestus: ajalooline-tutvustav, terve päev.


Patra linnaekskursioon

 

Korraldatakse kuurortidest: Kastellokampos, Kaminia, KatoAchaia, Kyllini, Arkoudi, Skafida, Katakolo.

Ekskursiooni tutvustus: Patra asutasid ahhaialased 6. sajandil e.m.a ja see on saanud nime oma asutaja Patreuse auks. Tänapäeval on Patra kaasaegne üliõpilaslinn. Tänu väga mitmetele sadamatele, mis ühendavad linna Itaaliaga, on Patra linna kutsutud ka „Kreeka läänepoolseimaks väravaks“. Möödume tähtsatest Patra vaatamisväärsustest nagu antiikne Patra kindlusloss, näeme St. Andrew katedraali ja tuletorni. Naudime vaba aega, et jalutada linna peal, soovi korral võimalus einestada mõnes kohvikus ning külastada poode.

Kaasa võtta: kaamera, peakate, mugavad jalatsid, päikesekreem.
Tüüp, kestus: ajalooline-tutvustav, pool päeva.


Nõuanded

Hotellid
Hotelle on ühesuguste kriteeriumide alusel võimatu klassifitseerida, sest hindamise alus on riigiti väga erinev. Kõige üldisemalt sõltub hotelli kategooria tubade suurusest ja varustusest, hotelli teenuste kvaliteedist ja osutatavate teenuste hulgast. Nõuded kategooriatele ja nende nõuete tõlgendus erineb maade lõikes. Kataloogis on iga hotelli ametlik kategooria ära märgitud hotelli kirjelduses. Kui kirjelduses ei ole seda märgitud, tähendab, et hotellil ei ole välismaal kehtivat ametlikku kategooriat. Juhime tähelepanu sellele, et sama kategooria hotellid võivad ka sama riigi lõikes taseme poolest erineda.

Mõnedel hotellidel (nt. Türgis) on nn „ametlik hotellikategooria” alles riigi turismiametist taotlemisel. Samas vastavad nende hotellide poolt pakutavad teenused taotletavale kategooriale.

Novatoursi kataloogis on hotellide täiendav klassifikatsioon tähistatud väikeste gloobustega. See on eelkõige reisikorraldaja subjektiivne, eri maade hotellide võrdlev hinnang, mis arvestab hotelli asukohta ja üldist taset ning peaks Teil aitama sobivat hotelli valida. Väikeseid gloobuseid ei tohiks seega segi ajada hotelli riiklikku kategooriat tähistavate tärnidega.

Novatoursi kataloogis on hotelle kirjeldatud üksikasjalikult ja täpselt, paraku jäävad muutused, mis leiavad aset pärast kataloogi ilmumist, kirjeldustes kajastamata. Mõnikord võib hotelli kategooria muutuda pärast kataloogi ilmumist, kuna kategooria määratakse teatud ajavahemikuks, mille lõppedes klassifitseeritakse hotell ümber. Novatours ei vastuta selliste ebatäpsuste eest. Võimalikud muudatused hotellide klassifikatsioonis ja kirjeldustes kajastatakse pärast kataloogi ilmumist meie kodulehel. Juhul, kui Teie hotellivalik sõltub ühest konkreetsest tingimusest või teenusest (näiteks soojendusega bassein või 24h toateenindus), palume enne broneerimist oma reisibüroo kaudu täpsustada vastava teenuse olemasolu hotellis Teie reisi perioodil.
Kataloogides kirjeldatakse harilikult üksnes hotelli infrastruktuuri kuuluvaid objekte. Teid huvitavate täiendavate küsimuste puhul palume Teil reisi eel turismibüroosse pöörduda.

Kataloogis viidatakse mitmete hotellide kodulehtedele Internetis. Sealse teabe ettevalmistamise ja uuendamise eest hoolitseb hotelli administratsioon. Novatours ei vastuta hotellide veebilehtedel oleva informatsiooni eest.

Meie kataloogis ja internetilehel avaldatud hotellitubade pildid võivad erineda tegelikest tubadest nii suuruse kui kujunduse poolest. Varieeruda võib ka rõdu ja basseini suurus ning kuju.


Teenused hotellis
Meie kataloogis on informatsioon hotellides turismihooajal pakutavate teenuste ja meelelahutuse kohta. Hooaja alguses ja lõpus võib pakutavaid teenuseid ja korraldatavaid meelelahutusprogramme olla vähem kui kataloogis kirjas (nt. võib osa restorane olla suletud). Meelelahutusprogrammide korraldamise sageduse ja korra määrab hotelli administratsioon. Kahjuks ei ole võimalik kataloogis üles lugeda kõiki teenuseid, mille eest klientidel tuleb täiendavalt tasuda. Samuti võib hooaja jooksul tulla muudatusi selles, milline teenus on tasuta, milline mitte. Näiteks võetakse tavaliselt numbritubades või hotelli vastuvõtulauas olevate seifide kasutamise eest lisatasu. Paljudes hotellides võetakse lisatasu ka külmkapi ja minibaari kasutamise eest. Minibaari jookide eest tuleb tasuda arve alusel, mille hotelli administratsioon esitab hotellist lahkumisel. Enamik hotelle võtab vastu krediitkaarte, kuid kaarditerminalide töö võib vahel olla häiritud. Et vältida kiirustamist lahkumispäeval, soovitame lõpparve tasuda aegsasti, hiljemalt lahkumisele eelneva päeva õhtul.

Jookide sortimendi minibaaris määrab hotelli administratsioon. Oma toidu ja joogi hoidmine külmkapis, minibaaris ja hotellitoas on tavaliselt keelatud.

Sõltuvalt hotellist võib olla tasuline ka toas oleva kliimaseadme kasutamine. Paljudes hotellides on vaja eraldi maksta vaba aja teenuste, näiteks tenniseväljaku, piljardi, sauna, mullivanni, jõusaali jms. kasutamise eest.

Soovitame alati enne reisileminekut osta tervisekindlustus. Paljudes hotellides on võimalik saada arstiabi. Tavaliselt on arst hotellis kohal paar tundi päevas või kutsutakse vajadusel hotelli. Kõik kohalikud meditsiiniasutused ei tee kindlustusfirmadega koostööd, seetõttu võib juhtuda, et peate osutatud arstiabiteenuste eest tasuma kohapeal. Seetõttu on õnnetusjuhtumi või haigestumise korral soovitav pöörduda Novatoursi esindajate poole, kellel on kohalike arstide kontaktandmed. Tutvuge kindlasti hoolikalt oma kindlustuspoliisi tingimustega.

Hotellide restoranid ja baarid töötavad vastavalt hotelli administratsiooni poolt kehtestatud graafikule. Rannas ja basseini ääres asuvate kohvikute, restoranide ja baaride lahtiolek sõltub ilmastikutingimustest.

Basseinide lahtioleku ning veelõbustuste töötamise aja määrab hotelli administratsioon. Samuti on ainult hotelli pädevuses otsustada basseinide soojendamise periood (kui küttesüsteem on olemas).

Toatüübid
Levinumad toatüübid hotellides on ühe- ja kahekohalised toad, apartemendid ning stuudiod.
Juhul, kui hotellikirjelduses ei ole toatüüpi määratletud, siis on tegemist tavalise standardtoaga.

  • Standardtuba – tavaline kahekohaline tuba. Toas on voodid ning vannituba (WC ja dušširuum).
  • Ühene tuba (single room) – tavaliselt standardtoast väiksem ja kallim majutustüüp. Toas on voodi ja vannituba. Ühene tuba tuleb eraldi ette tellida.
  • Peretuba – tavaliselt kaks vaheuksega ühendatud tuba, kus mõlemas toas on kaks voodit (lastele mõeldud toas võib olla ka kahekordne voodi) või üks standardtoast suurem tuba, kuhu võib majutuda kuni neli inimest. Enamikes hotellides on peretuba lisatasu eest ettetellitav. 
  • Ühendatud tuba – kõrvuti toad, mis on omavahel vaheuksega ühendatud. Sobilik suurematele seltskondadele või peredele.
  • Sviit – avaram ja luksuslikumalt sisustatud tuba, tavaliselt kahetoaline (toad võivad olla sümboolselt eraldatud).
  • Apartement – elutuba ja üks või rohkem magamistuba ning vannituba. Üldjuhul on olemas kööginurk. Vahel moodustavad apartemendi mitu läbikäidavat tuba (magamistuba ja elutuba).
  • Stuudio – üks tuba, kus on üldjuhul ka väike kööginurk. 
  • Promo tuba – tavaliselt madalama hinnatasemega tuba, mille täpne tüüp selgub kohapeal. Promo tube on piiratud koguses!

Majutus
Kahekohalises standard-hotellitoas võib hotelli sisustusest sõltuvalt olla nii üks kaheinimesevoodi kui ka kaks eraldi voodit. Üldjuhul puuduvad hotellides kolmekohalised toad. Kui on tellitud koht kolmandale või neljandale reisijale, siis pannakse kahekohalisse tuppa lisavoodi (võib olla ka kokkupandav, välivoodi tüüpi ase), diivan või lahtikäiv tugitool-voodi. Lisavoodi võib olla tavavoodist ebamugavam. Lisatasu eest, mis makstakse tavaliselt otse hotelli, on sõltuvalt hotellist võimalik laenutada ka lapsevoodi. Hotelli administratsioon majutab reisijad saabumise päeval vabadesse tubadesse vastavalt tellitud toatüüpidele oma äranägemise järgi.

Merevaatega toa garanteerib hotell vaid juhul, kui on kehtestatud vastav lisamaks merevaate eest ja reisija on selle ka tasunud. Reisija erisoove hotellitoa osas, näiteks mingi kindel korrus, kõrvuti toad, merevaade (juhul, kui ei ole lisatasu) jne, saab hotelli administratsioon täita vaid võimaluse korral ja meie ei saa seda tagada. Tuleb silmas pidada, et hotellid võivad merevaateks nimetada ka seda, kui vaade merele on osaline või meri on kaugelt näha. Ka sellise piiratud merevaate eest võib hotell nõuda lisatasu.

  • Merevaade – tuba vaatega merele, võib olla külgmerevaade või osaline merevaade.
  • Aiavaade – tuba vaatega aiale.
  • Basseinivaade – tuba vaatega basseinile.


Loteriimajutus
Mõnikord on soodsa eripakkumise või viimase minuti pakkumise raames võimalik saada kohad teatud kategooria (*/**/***/****/*****) hotelli, mille nimi ei ole eelnevalt kindlaks määratud. Sel juhul on reisidokumentides märgitud mitte hotelli nimi, vaid üksnes sihtkoha hotelli kategooria ja toitlustamise tüüp. Enamasti on tegemist lihtsa kuurorthotelliga, mis ei pruugi olla mõni Novatoursi kataloogis olevatest hotellidest. Hotell võib paikneda mererannast eemal. Loteriimajutuse puhul võib hotell asuda ka mõnes kuurordis, mida ei ole Novatoursi kataloogis kirjeldatud. Seda tüüpi majutuse korral selgub hotelli nimi, asukoht jms tavaliselt üks päev enne reisi, mõnikord ka alles lennujaamas enne väljalendu või kohapeal. Tubades on olemas dušš või vann, WC, võib olla ka rõdu.

Lisavoodil majutuva reisija soodustus
Kolm täiskasvanut saavad majutuda kahekohalisse hotellituppa, kui sinna on võimalik paigutada lisavoodi. Sel juhul tehakse lisavoodil majutujale hinnasoodustust. Juhime tähelepanu sellele, et reeglina majutatakse sellisel juhul kahekohalistesse tubadesse.

Üksinda reisijad
Kui reisite üksi, tuleb teil tasuda vastavalt hinnakirjale hinnalisa ühekohalise toa eest. Ühekohalised toad võivad olla mõõtmetelt väiksemad kui standardsed kahekohalised toad. Üks täiskasvanu, kes reisib koos lapsega, võib broneerida ühekohalise toa. Sellisel juhul paigutatakse sinna lapsele lisavoodi ja lapsele antakse hinnasoodustust. Maksnud ühekohalise toa eest, võib mõnes hotellis enda käsutusse saada ka kahekohalise toa.

Hotellipäev
Hotelli saabumisel on hotellipäeva algus kell 14.00-18.00, lahkumisel on hotellipäeva lõpp kella 10.00-12.00. Toast tuleb koos pagasiga lahkuda enne hotellipäeva lõppu. Tuba tuleb samal ajal vabastada ka siis, kui äralend on öösel. Hotellist väljakirjutamise tingimustest teatavad Teile Novatoursi esindajad või hotelli administratsioon. Pärast hotellitoast lahkumist võib pagasit hoida hotelli pakiruumis või selleks ettenähtud toas. Võimaluse korral saab hotelli administratsioon majutada kliente enne hotellipäeva algust või pikendada numbritoas viibimise aega. See teenus on reeglina lisatasu eest, mille eest tasumise kohustus lasub kliendil, kui ta early check- in või late check- out teenuse tellib.

Toitlustamine hotellides
Kataloogi hinnakirjas on iga hotelli juurde märgitud toitlustamise tüüp: söökideta, hommikusöögiga, hommiku- ja õhtusöögiga, mõnes kohas lõuna- ja õhtusöögiga, hommiku-, lõuna- ja õhtusöögiga, „kõik hinnas” või „kõik hinnas pluss“. Toitlustamise tüüp on märgitud hotelli kirjelduses. Toitlustamine toimub kindlatel kellaaegadel hotelli restoranis. Juhul, kui klient lahkub hotellist väga vara hommikul või saabub hotelli hilja õhtul ja soovib seega süüa muudel kellaaegadel, on enamikus hotellidest võimalik tellida toidupakk varajase hommikusöögi või hilise õhtusöögiga (nn lunch box). Mõnedes hotellides toidupakke ei anta, kuid avatakse kliendi soovidele vastu tulles restoran varaseks hommikusöögiks (early breakfast) või hiliseks õhtusöögiks (late dinner). Sellise teenuse eest võetakse sageli lisatasu. Kõikides hotellides tuleb see teenus tellida klientidel endil. Madalama kategooria hotellid ei pruugi toidupaki tellimise teenust võimaldada.

Kui toitlustamise tüübi juures on märge „rootsi laud“, siis tähendab see, et toidu kogus ei ole piiratud. Mõnikord tuleb valida üks põhiroog mitmest pakutavast.

Kontinentaalne hommikusöök on tavaliselt tagasihoidlik, menüü koosneb teest ja/või kohvist, mahlast või morsist, keedisest, võist ja saiakesest. Kahe- ja kolmetärnihotellides pakutakse enamasti kontinentaalset hommikusööki, neist üksikutes võib olla valikus ka üht-kaht sorti vorsti ja juustu, keedetud muna või omlett, kurk ja tomat. Nelja- ja viietärnihotellide hommikusöök on tavaliselt veidi rikkalikum. Joogid lõuna- ja õhtusöögi juurde on lisatasu eest.

„Kõik hinnas“ (all inclusive) hotelli puhul on toitlustamine vähemalt kolm korda päevas, lisaks sellele on enamjaolt tasuta ka sealsed kohalikud lahtised karastus- ja alkohoolsed joogid. Hotell võib hooaja vältel muuta tasuta ja lisatasu eest pakutavate teenuste, jookide-söökide jms nimekirja, informeerimata sellest reisikorraldajat. Toitlustusteenuste osutamise korra ja aja (kus ja millal pakutakse teatavaid toitlustusteenuseid), söökide ja jookide valiku teeb hotelli administratsioon sõltuvalt riigi eripäradest, hotelli kategooriast jm. Reeglina ei kuulu värskelt pressitud mahlad ja jäätis hinna sisse. Samuti võivad olla teatud hotellides ka „kõik hinnas” süsteemi puhul siiski piiratud alkohoolsete jookide kogused ja lisaraha võidakse nõuda näiteks jää eest joogi sees. Ka võib hotell kehtestada “kõik hinnas” süsteemile ajalised piirangud, näiteks lõpetada “kõik hinnas” toitlustamise õhtul kell 22.00 – hilisemal kellajal peab klient ise oma jookide ja söökide eest tasuma. Mõnedes hotellides võib olla kehtestatud ajaline piirang alkoholi pakkumisele. Seetõttu palume vastav informatsioon täpsustada hotelli administraatoriga kohapeal.

„Kõik hinnas pluss” (ultra all inclusive) hotellides kehtivad samad tingimused nagu „kõik hinnas” toitlustamise puhul. Lisaks kohalikele pakutakse ka imporditud alkohoolseid jooke (klaasiga). Novatours ei saa garanteerida, et hotellides pakutava alkoholi (ka importalkoholi) kvaliteet vastab Euroopa kvaliteedinõuetele.

Tavaliselt on keelatud kööginurgata tubades toiduaineid (k.a. joogivesi) hoida ja toitu valmistada. Keelatud on ka sööki ja jooki (k.a. joogivesi) väljastpoolt hotelli territooriumile sisse tuua. Nendes hotellides, kus on lubatud kohvi ja teed valmistada (sellekohase teabe leiate hotellikirjeldusest), on saabumise päeval olemas teatud kogus kohvi ja teed, mille varusid hiljem ei täiendata.

Seif hotellis

Hotell ega Novatours ei vastuta hotellituppa jäetud väärisesemete, raha ega dokumentide eest. Soovitame alati rentida väärisesemete, raha ja reisidokumentide hoidmiseks seifi, mis asub hotellitoas või vastuvõtuletis. Juhul, kui seif mingil põhjusel ei tööta, palume sellest viivitamatult hotelli personali teavitada. Lisaks soovitame hotellituppa jäetavad esemed lukustatavates kohvrites hoida.

Tubade koristamine
Tubade koristamise ajal pühitakse ja pestakse põrand, puhastatakse vaipkate tolmuimejaga, korrastatakse vannituba ja WC, viiakse välja prügi ning tehakse üles voodid. Kõrgema kategooria hotellides (viietärnihotellides) koristatakse tube iga päev, madalama kategooria hotellides (kahe- ja kolmetärni-, vahel ka neljatärnihotellides) üks-kaks korda nädalas.
Voodipesu ja käterätikuid vahetatakse üks-kaks korda nädalas. Kööginurgaga tubades tuleb köök ise koristada.

Kliimaseade
Hotellides võib kliimaseade olla tsentraalne või kohalik. Tsentraalset kliimaseadet ehk konditsioneeri juhitakse hotelli keskjuhtimispuldilt. See töötab sõltuvalt hotellist kas ööpäev läbi või lülitatakse sisse mõneks tunniks ööpäevas. Hoiatame turiste, kes ei ole palavusega harjunud, et sellisest ventilatsiooni-süsteemist sageli ei piisa. Samuti tuleb temperatuuri valikul olla tähelepanelik, et vältida külmetushaigusi.

Kohalikku toakonditsioneeri saab reguleerida oma toas. Palavatel päevadel võib konditsioneer alandada toatemperatuuri mitmete kraadide võrra. Tavaliselt lülituvad kliendi äraolekul nii kohalikud kui tsentraalsed konditsioneerid automaatselt välja.
Madalama kategooria hotellides kujutab kliimaseade endast tihti toas olevat kasti, mis töötab vaevaliselt ja häälekalt.
Konditsioneerid töötavad hotellides kindla graafiku järgi (sõltuvalt ilmast, aastaajast jne), mille on paika pannud hotelli administratsioon.

NB! Osades sihtkohtades on valitsus kehtestanud reeglid, mille kohaselt ei tööta konditsioneerid hotellitubades talveperioodil - oktoobri lõpust kuni aprilli lõpuni.

Vesi
Me ei soovita juua kohalikku kraanivett. Bakteritega saastatud või tugevalt klooritatud vesi võib kahjustada tervist ning tekitada kõhuhädasid. Soovitame juua pudelivett.

Elekter
Lõunamaade hotellides võib esineda elektrikatkestusi. Kõikjal pole vooluvõrgus ühesugune pinge (125 V või 220 V), seepärast pöörake alati tähelepanu juhenditele, mis tavaliselt asuvad vannitoas. Kui hotellis on kolmeharulised pistikud, saab võimaluse korral adapterit laenutada hotelli vastuvõtuletist. Selle võite ka kodust kaasa võtta. Soetades adapteri enne reisi, väldite võimalikke ebamugavusi reisil.

Müra
Paljud Novatoursi poolt pakutavatest hotellidest asuvad kuurortide keskuses, kus restoranid, kohvikud ja diskoteegid töötavad varahommikuni. Lisaks toimuvad turismihooajal paljude hotellide territooriumil hommikuni kestvad meelelahutusüritused. Kesklinnas võib häirida ka sõidukite müra. Hotelli administratsioon vastutab rahu eest hotellis, kuid ei saa mõjutada mürataset hotellist väljaspool. Soovitame neil, kes kindlasti tahavad puhkuse ajal vaikust ja rahu, tutvuda põhjalikult meie kataloogis esitatud hotellide kirjeldustega ja nende põhjal valida hotell vaiksemas kohas, keskusest ja lärmakast meelelahutusest kaugemal.

Novatoursi esindajad
Reisijate puhkuse ja heaolu eest puhkekohas hoolitsevad Novatoursi esindajad, kes kõnelevad eesti, vene, inglise ja/või saksa keelt, sageli ka asukohariigi keelt. Nendega saab kontakteeruda oma hotellis infokohtumistel ja vajaduse korral ööpäev läbi mobiiltelefoniga. Esindajad on kohustatud saabunud reisijad lennujaamas vastu võtma, juhatama nad hotelli, võimaluse korral aitama seal majutuda (mõnedes sihtkohtades ei ole see võimalik), andma sõidul lennuväljalt hotelli vajalikku infot valuuta, helistamise, transpordi, Novatoursi partnerfirma poolt organiseeritud ekskursioonide jms kohta. Ärasõidupäeval võimaluse korral saadavad esindajad reisijad lennuväljale ja aitavad registreeruda tagasilennule Eestisse. Sageli aitavad Novatoursi esindajaid välismaiste partnerfirmade töötajad, kes kõnelevad inglise, vene ja / või saksa jt. keeles.

Ekskursioonide, väljasõitude ja meelelahutuse korraldamine
Novatoursi esindajad informeerivad reisijaid sellest, kus ja kuidas sihtkohas vaba aega veeta. Ekskursioonide ja väljasõitude kirjeldused ja ligikaudsed hinnad on kirjas kataloogis. Ekskursioone, väljasõite ja meelelahutust organiseeritakse igal nädalal peaaegu iga päev. Täielikku informatsiooni korraldatavate ekskursioonide ja nende kava, täpse hinna ja hinna sisse kuuluvate teenuste kohta saab Novatoursi esindajatelt. Välisriikides korraldavad ekskursioone Novatoursi partnerfirmad. Nemad määravad ekskursioonide hinna, kava ning vaatamisväärsustega tutvumise järjekorra. Novatoursi esindajad aitavad klientidel pakutavas orienteeruda ja partnerite korraldatavate ekskursioonide hulgast valikut teha, samuti on nad kaasas tõlgi ja reisisaatjana.

Ekskursioonide programmi, korralduse ja transpordi eest vastutavad täielikult Novatoursi partnerid. Ekskursioonid, väljasõidud ja muu meelelahutus on kirjeldatud võimalikult täpselt, Novatours ei vastuta nende muudatuste eest, mis on tehtud pärast kataloogi ilmumist. Sageli on ekskursioonidele kehtestatud minimaalne osavõtjate arv. Kui soovitud ekskursioonile ei kogune minimaalset osavõtjate arvu, võib selle hind ühe inimese kohta muutuda, ekskursioon võidakse ka ära jätta. Ekskursioon võidakse ära jätta ka seoses ilmastikutingimuste või transpordigraafiku muutumisega. Ekskursioonil kasutatavate transpordivahendite suurus on sõltuv ekskursioonist osavõtjate arvust.

Tervis, vaktsineerimine
Reisijal on soovitav omada tervisekindlustuspoliisi, mis tagab välismaal vältimatu arstiabi eest tasumise ja kindlustusjuhtumiga kaasnevate täiendavate kulude katmise. Tutvuge hoolikalt oma kindlustuspoliisi tingimustega. Välismaal kehtiva tervisekindlustuspoliisi saab osta reisibüroodest või kindlustusseltside esindustest.

Enne väljasõitu eksootilistesse maadesse soovitame vaktsineerimise asjus konsulteerida arstiga. Vaktsineerimise eest peab hoolt kandma ja selle eest tasuma reisija ise. Lisainfot vaktsineerimise kohta saab Lääne Tallinna Keskhaigla Merimetsa nakkuskeskusest aadressil Paldiski mnt 62, Tallinn, telefonil 659 8598. Infot erinevate riikide olukorra kohta saab ka internetiaadressil http://www.who.int/countries/en .

Haiguse või õnnetusjuhtumi korral pöörduge lähimasse arstiabipunkti, haiglasse või kutsuge hotelliadministraatori kaudu arst. Kõik kohalikud meditsiiniasutused ei tee kindlustusfirmadega koostööd, seetõttu võib juhtuda, et peate osutatud arstiabiteenuste eest tasuma kohapeal. Nõudke arstiabi saamisel järgmisi dokumente: diagnoosiga arstitõend, arsti allkirja ja pitsatiga kinnitatud raviteenuste arved, ravimiretseptid ja väljastatud ravimi kviitungid. Haiglaravi, transpordi ja kiirabiteenuse eest saate hüvitist, kui olete kindlustatud ja pöördute õigeaegselt kindlustusseltsi poole (aadresse vt poliisilt), mis vastutab Teie ravi ja ravihüvitiste eest. Lugege hoolikalt kogu poliisis esitatud informatsiooni – kulutuste hüvitamise kord on kindlustusseltsiti erinev.

Pass
Välismaale saab sõita ainult kehtiva reisidokumendiga, soovituslikult passiga. Euroopa Liidu liikmesriikidesse võib sõita ID-kaardiga. Reisija peab ise kontrollima oma passi ja muude reisidokumentide kehtivust ning vastavust nõuetele. Pass, mille kehtivusaeg lõppeb reisi ajal, loetakse kehtetuks. Paljud riigid nõuavad, et pass kehtiks vähemalt kuus kuud pärast reisi lõppu (mõnikord koguni 12 kuud). Soovitame sellised nõuded aegsasti välja selgitada ja vajadusel endale uus pass hankida. Selle kohta saab täpsemat informatsiooni Kodakondsus- ja migratsiooniametist.

Kõikidel lastel peab välisriiki sõitmisel olema kehtiv pass. Uutesse passidesse lapse andmeid enam ei kanta. Kui alla 15-aastane laps reisib välisriiki koos lapsevanemaga, kellele on väljastatud pass enne 2000. aasta 1. jaanuari ja kelle passi on kantud lapse andmed ning üle 7-aastase lapse puhul ka pilt, siis pole lapsel passi tarvis. Alates 15-eluaastast peab lapsel olema oma pass.
Sihtkohamaade seadusandlusest tulenevalt kehtivad Novatoursi kataloogis toodud hinnad reisijatele, kes omavad Eesti kodakondsust või elamisluba. Reisijatele, kellel ei ole Eesti passi või kehtivat elamisluba, võidakse mõnede sihtkohtade hotellides kehtestada kallimaid hindu. Mittekodanikel palume enne reisi tellimist täpsustada hinnad oma reisikonsultandi juures.

Viisad
Eesti kodanikele antakse Egiptuse viisa kohalikus lennujaamas Novatoursi partneri poolt. Reisimiseks Schengeni riikidesse kehtib viisavaba režiim.
Teiste riikide kodanikud ja kodakondsuseta isikud peavad mõnesse sihtkohta reisimiseks eelnevalt vormistama viisa. Viisainfo on saadaval Välisministeeriumi kodulehel www.vm.ee, samuti oskavad viisaküsimustes nõu anda reisibürood.
Novatours ei vastuta selle eest, kui klient ei saa viisa puudumise tõttu reisile minna, ega nende otsuste eest, mille reisija suhtes langetavad migratsiooni- ja piirivalvetöötajad.

Turismi- ja ökomaks

Mõnedes sihtkohtades peab maksma turismi- või ökomaksu. Maks tuleb tavaliselt tasuda hotelli sisseregistreerimisel.
 
Piirangud alaealistele
Kuni 18-aastased, samuti nende vanemad/hooldajad peavad arvestama reisi sihtriigi nõudega vanemate/hooldaja kirjalikku nõusoleku olemasolust või vanusest sõltuvalt nõudega reisimisest üksnes vanema/hooldaja või selleks volitatud isiku saatel. Lisaks piiriületusel kehtivatele piirangutele võivad riigiti olla kehtestatud ka erinevad piirangud ka alaealiste viibimisele lõbustusasutustes vms.

Täpsemat infot on võimalik leida Välisministeeriumi kodulehelt www.vm.ee. Samuti on soovitatav alaealisega reisileminekut planeerides või alaealisele reisi ostmist pöörduda kehtestatud piirangute väljaselgitamiseks vastava sihtriigi konsulaaresinduse poole.

Lastega reisimisel tuleb silmas pidada, et piiriületusel võidakse küsida lapsega üksi reisivalt vanemalt teise vanema volitust ning saatjana reisivalt täiskasvanult lapse mõlema vanema volitust. Volituse vorminõuded võivad riigiti erineda, mistõttu võidakse küsida notariaalselt kinnitatud volitust. Täpsema teabe saamiseks palume pöörduda vastava riigi konsulaaresinduste poole.
 
Allahindlused lastele
Laste hinnasoodustuse põhimõtted on enamikul lennukompaniidel ja hotellidel sarnased. Reisi tellimisel tuleb kindlasti lisaks lapse nimele teatada lapse täpne sünniaeg. Kui laps saab reisi ajal 2-aastaseks, siis lennufirma loeb ta kaheaastaseks lapseks. Alla 2-aastane laps sõidab tasuta. Kui tal on oma pass, peab talle vajadusel muretsema viisa. Alla 2-aastastele lastele ei ole lennukis eraldi istekohta ette nähtud ja tema arvele ei saa registreerida ettenähtud kaalus pagasit. Alates 2-aastane laps, nagu täiskasvanugi, saab oma istekoha ja tasuta pagasiveo normi.

Kahe vanemaga reisivatele ja ühes toas majutuvatele lastele antakse soodustusi vastavalt hinnakirjale. „Vanus alates“ tähendab, et soodustus kehtib alates märgitud vanusest. „Vanus kuni“ tähendab, et märgitud vanuse täitumisel enne reisi või reisi ajal soodustus ei kehti.

Ühe lapsega reisiv perekond saab soodustuse, kui majututakse kaheses lisavoodiga toas. Lapse vanus, milleni soodustus on kohaldatav, näidatakse ära hinnakirjas.

Väljalennuaeg
Kontrollige alati tšarterlendude väljumisaegu. Reisikorraldaja poolt toodud lennuajad on orienteeruvad. Ka piletile märgitud aeg võib mõnel juhul (halvad ilmastikutingimused, ootamatult ilmnenud tõrked lennuohutuses, lennureisi toimumist takistavad streigid jmt) muutuda. Väljalennuaeg tuleb hiljemalt päev enne väljalendu kindlasti üle kontrollida Novatoursi kontorist tel. 6668000, kodulehelt www.novatours.ee  (lennuplaanide alt) või Tallinna lennujaama infotelefonilt 6058888. Sihtkohas saab seda küsida Novatoursi esindaja käest. Täpse lennuaja leiab ka hotellis olevast infokaustast või infotahvlilt.

Hilinemine
Kõik lennufirmad on huvitatud sellest, et väljakuulutatud sõiduplaanist kinni pidada. Siiski võib esineda hilinemisi. Novatours ei vastuta planeeritud lennuaegade muutumise või lennukitüübi vahetamise eest, kui need leiavad aset Novatoursist sõltumatutel asjaoludel.

Lendude hilinemise puhul rakendatakse Euroopa Komisjoni regulatsiooni Nr. 261/2004, mis reguleerib hüvitamist ja reisijatele abi osutamist lennureisist mahajätmise, lennu tühistamise ja pikkade viivituste korral.

Transport lennuväljalt hotelli ja tagasi
Novatours korraldab sihtkohta saabumise päeval reisijate transpordi lennuväljalt hotelli ja lahkumise päeval hotellist lennuväljale. Lennuväljal võib tekkida viivitus sõltuvalt liikluse tihedusest lennuvälja parkimisplatsidel ning sellest, kui kiiresti reisijad piiripunkti läbivad ja lennujaamast väljuvad. Sõidetakse kas bussi, minibussi või taksoga. Võimaluse korral abistab kliente Novatoursi või välismaise partnerfirma esindaja. Palume kontrollida kojusõidu aega hiljemalt päev enne lahkumist. Ainult lennupileti ostmise korral transport lennuväljalt peatumispaika ja tagasi lennujaama pileti hinna sisse ei kuulu.

Lennule registreerimine lennujaamas

Kui ei ole märgitud teisiti, siis tuleb lennujaamas olla hiljemalt kaks tundi enne lennuki väljumist, et lennule registreerimiseks (check-in) ja passikontrolli läbimiseks oleks piisavalt aega. Pärast pagasi registreerimist antakse reisijale lennukile minekuks pardakaart. Seejärel tuleb läbida piirikontroll, kus kontrollitakse dokumente, ja turvakontroll, kus vaadatakse läbi käsipagas. Novatours ei vastuta selle eest, kui klient oma süül hilineb või ei saabu lennujaama. Täpset informatsiooni lennuaegade kohta saab lennujaamast või reisibüroost.

Pagas
Igal reisijal (v.a ilma oma istekohata alla 2-aastased lapsed) on õigus kaasa võtta sihtkohast ja lennufirmast sõltuvalt 15-20 kg pagasit ning lisaks käsipagasit raskusega kuni 5 kg. Novatours ei vastuta reisija pagasi registreerimise eest lennujaamas. Selle eest peab reisija ise hoolt kandma.

Iga lisakilogrammi eest tuleb täiendavalt maksta. NB! Ebastandardse pagasi (suusad, lumelauad, sukeldumisvarustus, surfilauad, golfikotid jne) vedamisel võib lisanduda lisamaks. Tavaliselt ei loeta ebastandardset pagasit tasuta pagasinormi hulka. Lisamaksu suurus sõltub lennufirmast ja lennu kestusest. Kõikidel lendudel ei pruugi saada pagasimäära suurendada. Pagasis ei maksa hoida kergesti purunevaid ega väga väärtuslikke esemeid. Kui sellised esemed on registreeritud pagasi hulgas, vastutab nende esemete purunemise või kadumise eest reisija. Ohtlike esemete (relvad jms) olemasolust kohvris tuleb kindlasti informeerida lennuohutusteenistuse töötajaid. Käsipagasis on rangelt keelatud vedada potentsiaalselt ohtlikke esemeid (näiteks käärid, liigend- ja muud noad, maniküüritarbed).

Kõik käsipagasis olevad vedelikud (s.h. hambapasta, kreemid jms) peavad mahtuma ühte ühe liitri suurusesse läbipaistvasse suletavasse kilekotti (nn minigrip kotid). Kilekotti paigutatavate vedelike pakendite individuaalne maksimumsuurus on 100ml. Täpsema informatsiooni keelatud esemete kohta leiate Lennuameti kodulehelt: https://www.ecaa.ee/et/reisimine-ohutus-lennundusjulgestus/mida-ei-tohi-reisile-kaasa-votta .

Kui reisi ajal läheb pagas kaduma või saab kahjustada, siis tuleb sellest kohe pärast kohale jõudmist teatada lennujaama pagasiteenistusele ning terminalist väljudes Novatoursi esindajale. Kui soovite esitada kahjunõude või hagi seoses registreeritud pagasi kahjustumisega, peate sellest vedajale teatama kohe, kui kahju avastasite, aga hiljemalt 7 päeva jooksul alates pagasi kättesaamisest. Kui soovite esitada kahjunõude või hagi seoses viivitusega registreeritud pagasi kohaletoimetamisel, peate vedajat sellest teavitama 21 päeva jooksul alates teile pagasi kättesaadavaks tegemise päevast. Iga selline teavitamine peab toimuma kirjalikult.

Pagasiveo eest vastutab lennufirma, Novatours sellistel juhtudel vastutust ei kanna. Novatours võib reisijat abistada kirjaliku pretensiooni esitamisel lennukompaniile, sellisel juhul tuleb Novatoursile edastada kõik vajalikud dokumendid, sealhulgas esialgne pretensioon omandi kohta (täidetakse lennujaamas vastavate ametnike poolt), avaldus sündmuste kirjeldusega, lennupilet, pagasilipik, reisikohvri ostutšekk jms.

Lennufirma vastutus
Lennufirma vastutus on kehtestatud 12. oktoobril 1929.a Varssavis allkirjastatud rahvusvaheliste õhuvedude reeglite ühtlustamise konventsiooniga; 1955.a Haagi protokolliga 12. oktoobril 1929.a Varssavis allkirjastatud rahvusvaheliste õhuvedude reeglite ühtlustamise konventsioonis tehtud muudatustest; 28. mail 1999.a Montrealis allkirjastatud rahvusvahelise õhuveo nõuete ühtlustamise konventsiooniga ning Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusega (EÜ) nr 889/2002, 13. mai 2002, millega muudetakse nõukogu määrust (EÜ) nr 2027/97 lennuettevõtja vastutuse kohta õnnetusjuhtumi puhul; samuti riiklike seaduste, nende lisade ja täiendustega. Harilikult saab vedaja vastutust määratlevate ja piiritlevate õigusaktide kehtivaid tekste soetada iga lennuettevõtte kontoris.

Näiteks kui pagas läheb kaduma või on viga saanud, peab reisija esitama lennufirma pagasiteenindusele juhtunu kohta kirjaliku avalduse. Avaldus tuleb esitada 7 päeva jooksul alates pagasi kadumisest või vigastatud pagasi vastuvõtmisest.

Kõige eest, mis võib juhtuda reisijaga lennu ajal, st. pärast passikontrolli läbimist, vastutab lennufirma. Lennuki hilinemise, reisi ärajäämise või sõiduplaani muutumise korral tellijast (reisikorraldajast) sõltumatutel asjaoludel vastutab reisija ees lennufirma. Reisija saab toetuda oma nõudmistes kohalike lennufirmade eeskirjadele, mis selliseid juhtumeid reguleerivad, ja rahvusvahelistele normidele. Lisaks sellele saab iga lennufirma esindusest küsida kehtivat Varssavi konventsiooni teksti.

Lennufirmal on õigus vajaduse korral korrigeerida lennuaegu, kasutada teiste vedajate teenuseid, muuta lennukitüüpi ja muuta või ära jätta planeeritud peatusi. Lennufirma võib muuta lennukitüüpi ja lennuaega ette hoiatamata. Rõhutame, et klient ei saa nõuda Novatoursilt kompensatsiooni kahju eest, mis on põhjustatud lennuki hilinemisest, reisi ärajätmisest või muutmisest, kui see ei ole aset leidnud Novatoursi otsese tegevuse tulemusel.

Turvalisus
Soovimatu tähelepanu vältimiseks soovitame järgida tavapäraseid ettevaatusabinõusid ning riietuda väljaspool rannakuurorte kohalikke tavasid arvestades. Hotellis soovitame raha, dokumente ja väärisesemeid hoida seifis. Kindlasti tuleb oma kaasaskantavate väärisasjadega (rahakotid, foto- ja videokaamerad jms) olla äärmiselt ettevaatlik rahvarohketes paikades nagu avalikud rannad, turud, kaubanduskeskused, ööklubid jne.

Pretensioonid

Kui klient leiab, et reisilepingus märgitud teenuseid ei osutata või osutatakse ebakohasel viisil, tuleb pretensioon esitada Novatoursi esindajale reisi ajal, sest arusaamatusi on kohapeal palju lihtsam lahendada. Kui Novatoursi esindaja keeldub probleemile lahendust otsimast, tuleb pretensioon esitada kohapeal kirjalikult. Kui kaebus esitatakse reisi lõpus, siis ei jää olukorra muutmiseks enam aega. Kui kohapealsete probleemide lahendamiseks ei ole Novatoursi reisiesindajate poole pöördutud, siis tagasiulatuvalt ei ole kliendil õigus kompensatsiooninõudeks. Juhul, kui arusaamatusi ei saa reisi ajal lahendada, võib pretensiooni esitada kirjalikult kümne päeva jooksul pärast reisi lõppu. Arutamisele võetakse ainult kirjalikult esitatud ja Novatoursi esindaja allkirjaga kinnitatud avaldused, mis on esitatud koos vautšeri ja reisilepingu koopiaga. Avaldused palume saata järgmisel aadressil:

NOVATOURS OÜ
Rävala pst 6 - 201A
10143 Tallinn, Eesti

Novatours ei vastuta kahju eest, mis on tekkinud force majeure’i tõttu. Samuti ei võeta vastu pretensioone teenuste suhtes, mida ei ole konkreetse reisi kirjelduses Novatoursi kataloogis ega hinnakirjas.

Kui majutamine reisija tellitud hotellis osutub võimatuks, on Novatoursil õigus majutada reisija teise sama kategooria või kõrgema tasemega hotelli. Sellisel juhul ei ole reisijal õigust kompensatsiooni nõuda. Reisijal ei ole õigust esitada pretensioone hotellide osas nn viimase hetke reiside, samuti erikampaania reiside puhul.

Novatours ei kompenseeri hotelli või transpordifirma tegevusest reisijale põhjustatud kahju, kui need ettevõtted peavad kaebust alusetuks.Reisija peab ise hoolitsema oma asjade ja väärisesemete eest. Novatours ei vastuta esemete kadumise eest näiteks hotelli seifist.

Vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kui kokkuleppele ei jõuta, siis jõutakse lahendini Eesti Vabariigi seadusandluses ette nähtud korras.


Kui reisija teatab kohtuvaidluse tekkimise korral kaebusest või konfliktist massiteabevahenditele enne kohtuotsuse väljakuulutamist, aga kohus otsustab, et reisija pretensioonid on tervikuna või osaliselt õigustamatud, siis võib Novatours nõuda reisijalt kahju hüvitust. Reisil maha unustatud esemetest palume teatada kohe pärast reisi lõppu. Novatours võib nõuda tasu telefonikõnede, faksiteadete ja muude teenuste eest, mis on seotud kadunud esemete otsimisega, hoolimata sellest, kas kadunud esemeid õnnestus leida või mitte.

Kasulikud lingid

  • Enne reisi soovitame tutvuda mitmekülgse reisiinfoga Välisministeeriumi kodulehel www.vm.ee („Reisija meelespea“).
  • Reisimisega seotud nakkushaiguste kohta saate täiendavat informatsiooni Tervisekaitseinspektsiooni kodulehelt www.tervisekaitse.ee.
  • Piiriületuse kohta saab täpsemat informatsiooni Piirivalveameti kodulehelt http://www.pv.ee , tel 612 3000. 

Palume enne reisi tähelepanelikult lugeda Novatoursi reisitingimusi ning olulist teavet ja nõuandeid.

Kommentaarid

 Kasutajate hinnang
3.8 /5
Toad
2.0 /5
Rajatised
4.0 /5
Puhtus
3.0 /5
Asukoht
5.0 /5
Toitlustus
5.0 /5
 Hinnangute arv: 1
Hea 3.8 /5
27.06.2016Ootasin rohkemat
Viibisime perega (2+1) nädala selles hotellis. Tuba oli meil peamajas, merevaatega (nr.111). Kõik muu oli suurepärane, välja arvatud hotellituba: vannitoas nägime vaaraosipelgaid (hea, et koju ei toonid); põrandal oli vaip, kuid seda mis vaiba all oli ei julgenud vaadatagi - kõnniks justkui peno peal, imelikult vetruv; voodid olid äärmiselt ebamugavad - kõvad ja muhkudega. Ainuke enam-vähem voodi oli lisavoodiks pandud välivoodi. Üle nädala ei oleks tahtnud nendel vooditel magada küll. Lisaks peab arvestama, et ega neil seal meie mõistes tekke pole - lina+päevatekk.
Hotelli territoorium oli aga kena ja suur. Hotell oli täis, kuid inimesed hajusid ilusti territooriumile ära ja ülerahvastatust polnud. Igaüks leidis omale koha. Toidud olid väga maitsvad ja värsked.
Rand oli puhas ja rätikuid sai vahetada vajadusel lausa mitu korda päevas.
Üldiselt võis reisiga rahule jääda, kuid hotell 5 tärni väärt küll ei ole, samas oli see ka meie esmane külastus Kreekasse.
Hinda ja saada tagasisidet
1 5
1 5
1 5
1 5
1 5
Saatke tagasisidet
Kasutage seda e-posti sees või blogis:

Viimane broneering sellesse hotelli tehti 24 tundi tagasi.

X