Sisestatud kuupäevadel pakkumisi ei leitud.
Muuda otsingukriteeriumit või vaata meie pakkumisi teistele kuupäevadele.

Stella Di Mare Beach Hotel & Spa

see on Novatoursi subjektiivne hinnang


Maksa 20% ette - ülejäänud summa tasu enne reisi

Vali reisi kuupäev ja hind

Prindi välja reisi info
Tähelepanu! Sisestage palun lapse vanus reisiperioodi ajal.
Sisestatud kuupäevadel pakkumisi ei leitud.
Muuda otsingukriteeriumit või vaata meie pakkumisi teistele kuupäevadele.

Hotellist


Asukoht

  • Mere ääres
  • Liivarannas
  • Kaugus kuurordi keskusest on umbes 3 km (Naama Bay)
  • Kaugus lennujaamast umbes 17 km (Sharm El Sheikh)
  •  Kindlatel kellaaegadel viivad keskusesse bussid (Naama Bay)
  •  Hotell asub korallrannas
  •  Vetteminekul on korallpõhi
  •  Rannas on pontoonsild


Hotell

  • Avati 2010 a
  • Tubade arv – 298
  • Restoran
  • A' la Carte restoranid – 2 (lisatasu eest)
  • Fuajeebaar
  • Baar
  • Rannabaar
  • Basseinibaar
  • Konverentsisaalid – 2 (lisatasu eest)
  • WiFi
  • Kauplused (lisatasu eest)
  • Pesumaja (lisatasu eest)
  • Arst 24h (lisatasu eest)
  • Turvakontroll
  • Bassein
  • Soojendusega bassein (talve perioodil)
  • Lamamistoolid basseini ääres
  • Lamamistoolid rannas
  • Päikesevarjud basseini ääres
  • Päikesevarjud rannas
  • Rannarätikud basseini ääres
  • Rannarätikud rannas
  • Hotelli ametlik kategooria – 5*


Toad

Comfort tuba
  • Toa suurus umbes 22-30 m2
  • Aiavaade
  • Vann
  • WC
  • Föön
  • Rõdu või terrass (mitte kõikides tubades)
  • Konditsioneer (tsentraalne, töötab perioodiliselt)
  • Telefon
  • LCD televiisor
  • Minibaar (lisatasu eest)
  • Seif
  • Internetiühendus
  • Tee ja kohvi tegemise võimalus
  • Maksimaalne majutus – 3
  •  Toatüüpi soovitatakse vähenõudlikule kliendile
Deluxe tuba
  • Toa suurus umbes 30 m2
  • Merevaade
  • Vann
  • WC
  • Föön
  • Rõdu
  • Konditsioneer (tsentraalne, töötab perioodiliselt)
  • Telefon
  • LCD televiisor
  • Minibaar (lisatasu eest)
  • Seif
  • Internetiühendus
  • Tee ja kohvi tegemise võimalus
  • Maksimaalne majutus – 3
Super Deluxe
  • Toa suurus umbes 30 m2
  • Otse merevaade
  • Vann
  • WC
  • Föön
  • Rõdu või terrass
  • Konditsioneer (tsentraalne, töötab perioodiliselt)
  • Telefon
  • LCD televiisor
  • Minibaar (lisatasu eest)
  • Seif
  • Internetiühendus
  • Tee ja kohvi tegemise võimalus
  • Maksimaalne majutus – 3
Family Room
  • Toa suurus umbes 44 m2
  • 1 magamistuba
  • Elutuba lahtikäiva diivaniga
  • Vann
  • WC
  • Föön
  • Rõdu või terrass
  • Konditsioneer (tsentraalne, töötab perioodiliselt)
  • Telefon
  • LCD televiisor
  • Minibaar (lisatasu eest)
  • Seif
  • Internetiühendus
  • Tee ja kohvi tegemise võimalus
  • Maksimaalne majutus – 3+1


Aktiivne puhkus

  • Jõusaal
  • Tenniseväljak
  • Sukeldumiskeskus (lisatasu eest)
  • Veesport (lisatasu eest)
  • Massaaž (lisatasu eest)
  • Jacuzzi (lisatasu eest)
  • Aurusaun
  • Saun
  •  Hotellis on tervise- ja ilukeskus (lisatasu eest)
  •  Perioodiliselt korraldatakse meelelahutusprogramme


Lastele

  • Lastebassein
  • Lasteklubi
  • Lapsehoidja (lisatasu eest)
  •  Perioodiliselt korraldatakse lastele meelelahutusprogramme
  •  Erimenüü lastele (päringu alusel)


Hotelli toitlustus

  • Olemasolevad toitlustustüübid: Hommiku- ja õhtusöök, Kõik hinnas


Märkused

  • Hotelli kirjelduses märgitud toitu ja jooke serveeritakse hotelli juhtkonna poolt kehtestatud kontseptsiooni alusel lisatasu eest, sõltuvalt broneeritud toitlustustüübist.
  • Informatsioon hotelli kirjelduse, hotelli teenuste, nende aegade ja hindade kohta võib muutuda

  • (Sellel kodulehel leitavat informatsiooni haldab ja ajakohastab hotell. Reisikorraldajal puudub vastutus antud veebilehel avaldatud teabe kohta)

 Kaart

Vaata kaardil

Egiptus – kontrastide maa

 

 

Lühitutvustus
Pindala – 1 002 450 km²
Rahvaarv – 91,5 mln (2015. a) 
Pealinn – Kairo
Raha – Egiptuse nael (EGP) ja piastrid
Keel – araabia keel
Religioon – valdav usund Islam, enamus kristlastest kuuluvad kohalikku Alexandria Kopti Õigeusu kirikusse

Noppeid ajaloost
Lõuna-Egiptuses olid esimesed asustused juba rohkem kui 250 tuhat aastat tagasi.
Ülem-Egiptuse müütiline valitseja Menes ühendas Ülem- ja Alam-Egiptuse omavahel 3050 a. eKr ja ehitas kuulsa Memphise linnuse.
Iidse Egiptuse ajalugu on jaotatud kolme ossa: Vana Kunigriik (2663-2195 eKr) tuntud ka püramiidide ajastuna, Keskmine Kuningriik (2066-1650 eKr) ja Uus Kuningriik (1550-1064 eKr), mis on tuntud ka kuldse ajastuna.
Egiptuse langust seostatakse vaarao Kleopatra VII-ga, kes alustas võimuvõitlust oma venna ja mehega ning kutsus selleks appi Rooma armee.
7. sajandil vallutasid Egiptuse prohvet Muhamedi ühendatud araablased, kes on sellel territooriumil tänini.
Suessi kanali ehitamisega sai Egiptus tähtsaks rahvusvaheliseks transiitmaaks.
Peale kuninga kukutamist 1953. aastal on Egiptus olnud vabariik.

Rahvusköök
Foul – roog aedubadest.
Hummus – roog kikerhernestest.
Hamam mahshi – riisiga täidetud tuvi.
Mashi warag enab – täidetud viinamarjalehed.
Kofta – lamba või veiselihakotletid.
Kebabs – lamba-, veise- või kanaliharoog.
Baklava – pistaatsia ja purustatud pähklitega kihiline küpsetis, mis on kastetud piima ja mee siirupisse.
Karkade – hibiskuse õitest valmistatud jook.

Majutusinfo
Hotellide klassifikatsioon on Euroopa omast veidi erinev. Euroopa ja Egiptuse sama kategooria hotellid ei ole võrreldavad, näiteks Egiptuse neljatärnihotell võib Euroopa standardite järgi olla kolmetärnihotell. Hotellide interjööris kasutatakse rohkelt marmorit, kulla imitatsiooniga detaile jm kohalikke toormaterjale. Egiptuse hotellide teenindav personal koosneb üksnes meestest. Nad on väga sõbralikud ja abivalmid ning ootavad seetõttu ka jootraha (baksheesh).

Hea teada!
Tööaeg. Kauplused on üldjuhul avatud 9:00-21:00 talveperioodil ja 09:00–12:30 ning 16:00–20:00 suveperioodil. Ramadani ajal võib kaupluste, riigiasutuste ja avalike külastuskohtade tööaeg olla lühendatud. Valuutavahetuspunktide ja pankade tööaeg ei ole kindlaks määratud. Raha saab üldjuhul vahetada hotellide valuutavahetuspunktides, mis töötavad 10:00-13:00 ja 18:00-22:00.
Jootraha. Restoranides jäetakse jootraha arve summast 10-12% sõltuvalt teeninduse kvaliteedist. Kohalikele bussijuhtidele ja giididele on kombeks jootraha jätta. Jootraha (1–5 EGP) makstakse ka kõige erinevamate ja ettearvamatute teenuste (vahel üksnes teenuse soovitamise) eest.
Transport. Marsruuttakso on soodne transpordivahend. Kuurortides on kindel sõiduhind vahemikus 1 – 2 EGP. Liigelda saab ka taksoga, mille tunneb ära eraldusmärkide järgi. Taksodel on taksomeetrid, ent sõidu hinna üle tuleks autojuhiga eelnevalt kokku leppida. Tasub ka tingida, kuid seda kindlasti enne taksosse istumist.
Piirangud. Egiptusesse võib sisse tuua kuni 400 sigaretti ja 3 liitrit alkoholi. Videokaamera kaasavõtmisel võidakse nõuda selle registreerimist lennujaama tollis. Riigist lahkumisel kantakse sel juhul passi vastav märge. Rangelt on keelatud riigist välja viia Punase Mere koralle ja karpe. Alkoholi tarbimine (k.a õlu) on piiratud.
Kingitused. Vesipiibud ja käsitööna valmistatud klaaspudelid lõhnaõlide hoidmiseks.

Tunnetage Egiptust
Kauplemist tuleb vaadata kui mängu, mille peamine reegel on mitte näidata suurt huvi teile silma hakanud kauba vastu ning pakkuda väiksemat hinda kui müüja küsib.
Minge snorgeldama või sukelduma. Vesi on Punases meres väga selge – veepinnal ujudes näeb suurepäraselt koralle ja kalu.
Vesipiipu on kombeks suitsetada õhtuhämaruses sealjuures aeglaselt ja rahulikult poliitikast, perest või naistest juteldes. Vesipiipu enda rahvuslikuks aardeks pidavad araablased lasevad seda suitsetada ka naistel ja lastel.
Egiptuses tasub proovida puruteed, karkade teed ja värskelt pressitud mahla (mango, guajaavi, sidruni).
Kõrbereisist võib saada sinu elu meeldejäävaim kogemus.

 

Sharm el Sheikh – Siinai poolsaare teemant

Sharm el Sheikh asub Siinai poolsaare lõunatipus ning piirkonnas on kuus kuurortala: Ras Nosrani, Shark´s Bay, Nabq Bay, Hadaba, Vana Sharm ja Naama Bay. Sharm el Sheikh erineb märgatavalt teistest Egiptuse kuurortidest. See on üks mainekamaid ja kallimaid Punase mere kuurortlinnu. Kahe- ja kolmetärnihotelle on siin vähe, nelja- ja viietärnihotellide valik on aga lai. Siinsed hotellid ja teeninduse tase on Hurghadaga võrreldes kõrgemad. Enamik hotelle on Araabia stiilis. Hoonete kõrgus on looduskaitseseadusega piiratud.

Sharm el Sheikhi puhkama sõites peaks silmas pidama, et suurem osa siinsetest randadest on kaljused ja koralliderikkad, mistõttu puhkajatel ei ole lihtne merre suplema pääseda. Enamik hotelle on selle tarvis rajanud puit- või ujuksillad. Suplemisel on soovitatav kanda spetsiaalseid jalatseid. Sharm el Sheikhis on kaks liivaranda: Naama Bay kuurordis ja Sharm el Maya lahes (vana Sharm el Sheikhi lähedal).

Sharm el Sheikhi suurim kuurort on Naama Bay ning teine turistide lemmikkoht on Naama Bayst 5 km kaugusel asuv vana Sharm (Old Sharm ehk Old Bazar). Sinna saab sõita kohalike väikebusside või taksoga. Turistid armastavad vana Sharm el Sheikhi, sest siin on võrreldes peene Naama Bayga märksa enam Egiptusele omast kohalikku koloriiti. Vanas Sharm el Sheikhis on rohkelt mitmesuguseid suveniiripoode ja kalarestorane.

Vana Sharmi lahe kallastel asub Sharm el Maya, kus on suurepärased liivarannad. Lähedal asub ka sukeldujaid eriti paeluv Ras Om el Seid, mis võib uhkeldada oma suurepärase veealuse maailmaga. Enamus selle piirkonna hotelle asub kohe mere kaldal. Ras Om el Seid on rahulikum ja turistikesksem kuurort Sharm el Sheikhis, kuid ka siin tegutsevad kaubanduskeskused, kohvikud, baarid ja ööklubid.

Sharm el Sheikhi nimi on tuntud kõigi sukeldumisharrastajate seas. Siin saab sukelduda ja korallrahusid imetleda juba kalda lähedalt. 18 km kaugusel kuurortlinnast on UNESCO kaitse all olev Punase mere veealuse maailma looduskaitseala Ras Mohamed. Kuni 800 m sügavusele ulatuvad korallmüürid ja korallaiad jätavad unustamatu mulje. Sukeldumist pelgavatel puhkajatel on võimalus snorgeldada ning allveelaeva või klaaspõhjalise laevaga sõita. Seiklushimulised reisijad saavad koos delfiinidega ujuda. Sharm el Sheikhis on mitu delfinaariumi.

 

Petra
Petra on arheoloogiline paik Jordaanias, mis asub Hor’i mäe nõlval suures orus ja kulgeb Surnumerest kuni Aqaba laheni. Paik on tuntud oma kaljusse raiutud arhitektuuri poolest ja peetakse üheks uueks maailmaimeks. Petra on Jordaania suurim aare ja enim külastatud paik. Petra iidne nimi on Rekem, mis esineb ka Surnumere kirjarullides. Kaljulinn on rajatud enam kui 2300 aastat tagasi nabatealaste poolt oma riigi pealinnaks. Beduiinid valvasid paika hoolikalt ja see oli pikka aega läänemaailmale varjatud. Kuigi eurooplased on olnud teadlikud Petra eksisteerimisest iidsetest skriptidest, jäi paiga asukoht saladuseks kuni 1812. aastani, mil Šveitsi uurija Johann Ludwig Burckhardt linna ise külastas.

Kuigi iidsetel aegadel sai Petrale läheneda lõuna poolt, saabuvad enamus tänapäeva külastajaid siia idast. Muljetavaldav idapoolne sissepääs viib järsult allapoole läbi pimeda kitsa kuru (kohati vaid 3-4 m laiune) nimetusega SIQ („sild“). See on looduslik geoloogiline iseärasus, mis on moodustunud sügavast lõhest liivakivi kaljudes. Kitsa mäekuru lõpus asub Petra kõige kauneim monument - liivakivikaljusse raiutud Al Khazneh templivaremed – mis on rahva seas tuntud kui „Varakamber“. Al Khazneh on Petra uhkus, rõõm ja paiga kauneim monument. Monumendi fassaad on tohutu suur - 30 m lai ja 43 m kõrge ning unikaalse arhitektuuriga, mistõttu ükski proosateos ei suuda kirjeldada seda piisavalt hästi. Kõige parema kogemuse saab Petrat ise külastades.

Jeruusalemm 
Jeruusalemm on üks vanemaid ja huvitavamaid Iisraeli linnu. Nüüdisajal elab Jeruusalemmas ligikaudu 720 000 inimest. See, enam kui 3000 aastase ajalooga linn on kui vabaõhumuuseum, kus on põimunud juutide, kristlaste ja moslemite religioonid. Juutide ja kristlaste jaoks on Jeruusalemm maailmaruumi kirjelduses alati olnud keskpunkt. Siin ristuvad nii kõik ajalooliinid kui ka suured ida ja lääne religioonid. Nii uues kui ka vanas testamendis on Jeruusalemm kesksel kohal. Kogu Jeruusalemm on nagu üks suur mõistatus, kus tsivilisatsioonide põimumine on mitte üksi politoloogide teooria, vaid palja silmaga tunnistatav nähtus.

Jeruusalemmas võivad reisijad märgata Kristuse siinviibimise jälgi ja tunnetada piiblis kirjeldatud õhkkonda. Seda muidugi juhul, kui ei liiguta üksnes mööda Jeruusalemma modernset lääneosa või Via Dolorosat. Kristlikud kirikud ja Õlimäe kloostrid, kus Jeesus veetis oma viimase öö enne vahistamist, moodustavad araablaste majadega kummalise koosluse – kirikute küljes on igast kaarest arvukalt maju, kuna maa on siin väga kallis. Õlimäel on kõrvetavalt palav isegi sügisel, mistõttu tasub siin kõndida varjus mööda müüriääri. Sealt pääseb Ketsemani aeda, kus Kristus viimasel õhtul palvetas ning kus ta kinni võeti. Õlimäest vasakul laiub sügav Kidroni org, kus pühakirja järgi toimus viimne kohtumõistmine. Eemalt paistavad prohvetite hauad, Taaveti linn ja Siinai mägi.

Moosese mägi ja Püha Katariina klooster
Kesk-Ida regioonis on neli iidset püha mäge. Üks neist on Siinai poolsaare lõunaosas asuv Siinai ehk Moosese mägi, mis on kõrgelt au sees olev palverändurite keskus.

Ekskursioon siia algab hilisõhtul. Pärast mitmetunnist bussisõitu saabume Moosese mäe jalamil asuvasse Püha Katariina kloostrisse. Igal ööl rühivad tuhanded rändurid mööda tähtedest valgustatud mägiradu üles püha mäetipu poole, kus piibli järgi andis Jumal Moosesele kümne käsuga kivitahvlid.

Mäetippu viib kaks teed. Ülesminekuks valitakse harilikult pisut pikem, ent öisel ajal kergemini läbitav tee, mille rajasid XIX sajandil egiptlased. Seda teed käib ka kaamelitega beduiinide karavan.

Kolmetunnise intensiivse ronimise järel (tee pikkus on 8 km) jõutakse Moosese mäe tippu (2285 m). Mäe otsa tuleb jõuda enne päikesetõusu, sest nunnade sõnul saab Moosese mäe otsas päikesetõusu ajal andeks kõik patud, kui neid kahetseda. Siinai mäe otsast avanevad vapustavad vaated nii kaugele kui silm ulatub, kõikjal ärkavad punakast graniidist mäed, mida soojendab kaljude tagant tõusev päike. Päikesetõusu järel laskume mäest alla. Nüüd võib rajaks valida teise, rängema tee, milleks on nunnade käsitsi raiutud 3750 trepiastet. Poolel teel avaneb vaade linnulennult Püha Katariina kloostrile.

Kuurordid

Hadaba
Vana Sharm El Sheikhi juures paiknevas Hadabas asub Umm Sid – laht, mis on kuulus oma veealuse maailma poolest ning mis on populaarne just sukeldujate hulgas. Enamik Hadaba hotellidest paiknevad kohe rannas. Rannast eemal olevatest hotellidest toovad soovijaid kohale tasuta transfeeribussid. Umm Sid on suhteliselt rahulik puhkusepiirkond. Ümbruses on vaid mõned kauplused, kohvikud, baarid ja ööklubid.

 

 

Naama Bay
Naama Bay on Sharm el Sheikhi suurim kuurort, mis on tuntud oma lopsakate palmialleede, uhkete hotellide, arvukate poodide, mereanni- ja kalarestoranide, ööklubide ja kasiinode poolest. Naama Bay kuurordis on hulgaliselt beduiini-stiilis kohvikuid, kus saab vesipiipu suitsetada ja teed juua. Siinne mööda rannaäärt kulgev promenaad ühendab hotellid üheks puhketsooniks, mis on õhtuti kuurordi külaliste meelispaigaks.

 

Shark’s Bay, Ras Nosrani, Nabq Bay
Naama Bay'st 30 km kaugusel asuvad Ras Nosrani ja Shark´s Bay kuurordid, mis ulatuvad kuni Nabq Bay kuurordini. Mereäärsete hotellide lähedal paiknevad kaubanduskeskused, kohvikud, restoranid ja baarid, kus leidub meelelahutust ja maitseelamusi kõigile puhkajatele. Nabq Bay on tuntud ainulaadse veealuse maailma poolest, kus kaunite korallrahude vahel elab tuhandeid troopilisi kalu. Sealne eriliselt kaunis keskkond on võrreldav UNESCO kaitse all oleva Ras Mohamedi looduskaitsealaga.

 

Ekskursioonid

Kõrbesafari

 

Korraldatakse kuurortidest: Hadaba, Naama Bay, Shark’s Bay, Ras Nosrani, Nabq Bay.

Ekskursiooni tutvustus:
 Sõidame ATV-dega beduiinide külla, kus tutvume nende kohaliku eluolu ja kommetega. Seejärel ootab meid lõbus ja unustamatu sõit kaamelitel. Edasi suundume piknikule Tirani saarele. See on silmapaistvalt kaunis paik, kus meil on vaba aega sukeldumiseks ja snorgeldamiseks.  

Kaasa võtta: kaamera, suurem sall või rätik, mugavad jalanõud ja riided, peakate, päikesekreem, ujumisriided, rätik.
Tüüp, kestus: meelelahutuslik, terve päev.



Jeruusalemm

 

Korraldatakse kuurortidest: Hadaba, Naama Bay, Shark’s Bay, Ras Nosrani, Nabq Bay.

Ekskursiooni tutvustus: Ühepäevane bussiekskursioon Jeruusalemma. Linnaekskursioon algab Õlimäel, kust avaneb kaunis panoraamvaade Jerusalemmale. Vanalinnas alustame oma teed Nutumüüri juurest ning kõnnime mööda kannatuste teed Moslemi kvartalis, kus Jeesus risti kandis. Külastame ka kohta, kus Jeesus risti löödi, balsameeriti, maeti ning kus ta hiljem ellu ärkas.
Peale lõunasööki kohalikus restoranis (lisatasu eest) heidame pilgu viimse õhtusöömaaja toimumiskohale.

Kaasa võtta: kaamera, peakate, mugavad jalanõud, soojad riided, pass.
Tüüp, kestus: ajalooline, terve päev.



 Petra

 
 

Korraldatakse kuurortidest: Hadaba, Naama Bay, Shark’s Bay, Ras Nosrani, Nabq Bay.

Ekskursiooni tutvustus: Sõit Petrasse, kaljudest voolitud iidsesse linna, kus tutvume templite, eramajade, sillutatud tänavate, avalike hoonete, turu, teatrite ja palju muuga. Ühe kilomeetri pikkuse Petra kuulsaim ja huvitavaim vaatamisväärsus on kohati paari meetrini kitsenev mäelõhe "Siq", mis viib nn. varakambrini.

Kaasa võtta: kaamera, peakate, mugavad jalanõud ja soojad riided, pass.
Tüüp, kestus: ajalooline, terve päev.



Moosese mägi ja Püha Katariina klooster

 

Korraldatakse kuurortidest: Hadaba, Naama Bay, Shark’s Bay, Ras Nosrani, Nabq Bay.

Ekskursiooni tutvustus: Ekskursioon algab õhtul. Sõit Sharm el Sheikhist Püha Katariina kloostrisse kestab mitu tundi. Head füüsilist vormi nõudev mäkkeronimine (ligi 7 km) tasub end ära, sest mäe tipus
saab vaadata meeldejäävat päikesetõusu. Mäe jalamil, kohas, kus Mooses nägi põlevat põõsast, asub Püha Katariina klooster, mida mäetipust naasjad hommikul enne tagasisõitu külastada saavad. Klooster on ehitatud VI sajandil ja seda peetakse üheks vanimaks kristlaste kloostriks.

Kaasa võtta: kaamera, peakate, mugavad jalanõud ja soojad riided, pass.
Tüüp, kestus: ajalooline, terve päev.



Värviline kanjon

 
 

Korraldatakse kuurortidest: Hadaba, Naama Bay, Shark’s Bay, Ras Nosrani, Nabq Bay.

Ekskursiooni tutvustus: Sõit džiipidega Värvilise kanjoni juurde, kus saate imetleda erinevates värvitoonides kaljusid. Koht on ka suurepärane paik mägironimiseks. Kanjoni seinad ulatuvad väga kõrgele ning need on kõige värvikamad ja intrigeerivamad kaljumoodustised kogu Siinai poolsaarel. Kanjoni mõõtmatud sügavused ja kitsad käigud tekkisid vee erosiooni mõjul liiva- ja lubjakividest.
Tagasiteel külastame väikest Dahabi linnakest. Teeme ujumis- ja snorgeldamispeatuse Sinise laguuni juures.

Kaasa võtta: kaamera, rätik, ujumisriided, kaamera, peakate, mugavad jalanõud ja soojad riided.
Tüüp, kestus: tutvustav, terve päev.



Džiibisõit ja sinine laguun

 
 

Korraldatakse kuurortidest: Hadaba, Naama Bay, Shark’s Bay, Ras Nosrani, Nabq Bay, Dahab.

Ekskursiooni kirjeldus: Varahommikune sõit džiipidega Siinai kõrbesse. Külastame beduiiniküla ja kauneid liivakivimägesid. Kaamelisõit mere ääres. Eukskursiooni käigus külastatame Abu Galumi ning snorgeldajate meelispaika, Sinist laguuni (Blue hole). Päeva lõpus külastame lähedalasuvat Dahabi linnakest.

Kaasa võtta: rannarätik, ujumisriided, kaamera, peakate, mugavad jalanõud ja soojad riided.

Tüüp, kestus: tutuvustav-meelelahutuslik, terve päev.



Ras Mohammedi rahvuspark

 

Korraldatakse kuurortidest: Hadaba, Naama Bay, Shark’s Bay, Ras Nosrani, Nabq Bay.

Ekskursiooni tutvustus: Ühepäevane bussiekskursioon kuulsasse Ras Mohamedi mererahvusparki, mis asutati 1989. aastal. See on esimene ja ainuke rahvuspark Egiptuses, kust leiate rohkem kui 130 erinevat koralliliiki ja rohkem kui 1000 kalaliiki. Korallrahude juures snorgeldades saate tutvuda Punase mere salapärase ja värvika veealuse maailmaga. Ras Mohamedi peetakse maailmas üheks parimaks paigaks sukeldumiseks ja snorgeldamiseks.

Kaasa võtta: kaamera, peakate, päikesekreem, ujumisriided, rätik.
Tüüp, kestus: tutuvustav-meelelahutuslik, terve päev.



Sukeldumine

 
 

Korraldatakse kuurortidest: Hadaba, Naama Bay, Shark’s Bay, Ras Nosrani, Nabq Bay.

Ekskursiooni tutvustus: Ühepäevane reis laevaga Ras Mohamed parki või Tirani saarele. Sukeldume Sharm El Sheikhi kaunimatel korallrahudel ning naudime värvilist ja mitmekesist Punase mere veealust maailma.  

Kaasa võtta: kaamera, peakate, päikesekreem, ujumisriided, rätik.
Tüüp, kestus: aktiivne puhkus, terve päev.



Kairo (bussiga)

 
 

Korraldatakse kuurortidest: Sharm El Sheikh: Hadaba, Naama Bay, Shark’s Bay, Ras Nosrani, Nabq Bay, Dahab.

Ekskursiooni tutvustus: Ekskursioon Egiptuse pealinna, Aafrika suurimasse linna – Kairosse. Käime püramiidide (Cheops, Chevron, Mikerine) ja Sfinksi juures Giza platool, mis sümboliseerivad egiptlaste usku ellu pärast surma. Cheopsi püramiid – üks seitsmest maailmaimest. Egiptuse Muuseumis saate tutvuda ühe maailma kõige rikkalikuma kollektsiooniga. Muuseumi reliikviaks on aaretekollektsioon vaarao Tutanhamoni hauakambrist, Tutanhamoni sarkofaag ning kuldmask, mis leiti aastal 1922 Kuningate Orust Howard Carteri ja lord Carnavoni poolt. Lisaks külastame Khan el Khalili turgu.

Kaasa võtta: kaamera, peakate, mugavad jalanõud ja soojad riided, pass.

Tüüp, kestus: ajalooline, terve päev.


Nõuanded

Hotellid
Hotelle on ühesuguste kriteeriumide alusel võimatu klassifitseerida, sest hindamise alus on riigiti väga erinev. Kõige üldisemalt sõltub hotelli kategooria tubade suurusest ja varustusest, hotelli teenuste kvaliteedist ja osutatavate teenuste hulgast. Nõuded kategooriatele ja nende nõuete tõlgendus erineb maade lõikes. Kataloogis on iga hotelli ametlik kategooria ära märgitud hotelli kirjelduses. Kui kirjelduses ei ole seda märgitud, tähendab, et hotellil ei ole välismaal kehtivat ametlikku kategooriat. Juhime tähelepanu sellele, et sama kategooria hotellid võivad ka sama riigi lõikes taseme poolest erineda.

Mõnedel hotellidel (nt. Türgis) on nn „ametlik hotellikategooria” alles riigi turismiametist taotlemisel. Samas vastavad nende hotellide poolt pakutavad teenused taotletavale kategooriale.

Novatoursi kataloogis on hotellide täiendav klassifikatsioon tähistatud väikeste gloobustega. See on eelkõige reisikorraldaja subjektiivne, eri maade hotellide võrdlev hinnang, mis arvestab hotelli asukohta ja üldist taset ning peaks Teil aitama sobivat hotelli valida. Väikeseid gloobuseid ei tohiks seega segi ajada hotelli riiklikku kategooriat tähistavate tärnidega.

Novatoursi kataloogis on hotelle kirjeldatud üksikasjalikult ja täpselt, paraku jäävad muutused, mis leiavad aset pärast kataloogi ilmumist, kirjeldustes kajastamata. Mõnikord võib hotelli kategooria muutuda pärast kataloogi ilmumist, kuna kategooria määratakse teatud ajavahemikuks, mille lõppedes klassifitseeritakse hotell ümber. Novatours ei vastuta selliste ebatäpsuste eest. Võimalikud muudatused hotellide klassifikatsioonis ja kirjeldustes kajastatakse pärast kataloogi ilmumist meie kodulehel. Juhul, kui Teie hotellivalik sõltub ühest konkreetsest tingimusest või teenusest (näiteks soojendusega bassein või 24h toateenindus), palume enne broneerimist oma reisibüroo kaudu täpsustada vastava teenuse olemasolu hotellis Teie reisi perioodil.
Kataloogides kirjeldatakse harilikult üksnes hotelli infrastruktuuri kuuluvaid objekte. Teid huvitavate täiendavate küsimuste puhul palume Teil reisi eel turismibüroosse pöörduda.

Kataloogis viidatakse mitmete hotellide kodulehtedele Internetis. Sealse teabe ettevalmistamise ja uuendamise eest hoolitseb hotelli administratsioon. Novatours ei vastuta hotellide veebilehtedel oleva informatsiooni eest.

Meie kataloogis ja internetilehel avaldatud hotellitubade pildid võivad erineda tegelikest tubadest nii suuruse kui kujunduse poolest. Varieeruda võib ka rõdu ja basseini suurus ning kuju.


Teenused hotellis
Meie kataloogis on informatsioon hotellides turismihooajal pakutavate teenuste ja meelelahutuse kohta. Hooaja alguses ja lõpus võib pakutavaid teenuseid ja korraldatavaid meelelahutusprogramme olla vähem kui kataloogis kirjas (nt. võib osa restorane olla suletud). Meelelahutusprogrammide korraldamise sageduse ja korra määrab hotelli administratsioon. Kahjuks ei ole võimalik kataloogis üles lugeda kõiki teenuseid, mille eest klientidel tuleb täiendavalt tasuda. Samuti võib hooaja jooksul tulla muudatusi selles, milline teenus on tasuta, milline mitte. Näiteks võetakse tavaliselt numbritubades või hotelli vastuvõtulauas olevate seifide kasutamise eest lisatasu. Paljudes hotellides võetakse lisatasu ka külmkapi ja minibaari kasutamise eest. Minibaari jookide eest tuleb tasuda arve alusel, mille hotelli administratsioon esitab hotellist lahkumisel. Enamik hotelle võtab vastu krediitkaarte, kuid kaarditerminalide töö võib vahel olla häiritud. Et vältida kiirustamist lahkumispäeval, soovitame lõpparve tasuda aegsasti, hiljemalt lahkumisele eelneva päeva õhtul.

Jookide sortimendi minibaaris määrab hotelli administratsioon. Oma toidu ja joogi hoidmine külmkapis, minibaaris ja hotellitoas on tavaliselt keelatud.

Sõltuvalt hotellist võib olla tasuline ka toas oleva kliimaseadme kasutamine. Paljudes hotellides on vaja eraldi maksta vaba aja teenuste, näiteks tenniseväljaku, piljardi, sauna, mullivanni, jõusaali jms. kasutamise eest.

Soovitame alati enne reisileminekut osta tervisekindlustus. Paljudes hotellides on võimalik saada arstiabi. Tavaliselt on arst hotellis kohal paar tundi päevas või kutsutakse vajadusel hotelli. Kõik kohalikud meditsiiniasutused ei tee kindlustusfirmadega koostööd, seetõttu võib juhtuda, et peate osutatud arstiabiteenuste eest tasuma kohapeal. Seetõttu on õnnetusjuhtumi või haigestumise korral soovitav pöörduda Novatoursi esindajate poole, kellel on kohalike arstide kontaktandmed. Tutvuge kindlasti hoolikalt oma kindlustuspoliisi tingimustega.

Hotellide restoranid ja baarid töötavad vastavalt hotelli administratsiooni poolt kehtestatud graafikule. Rannas ja basseini ääres asuvate kohvikute, restoranide ja baaride lahtiolek sõltub ilmastikutingimustest.

Basseinide lahtioleku ning veelõbustuste töötamise aja määrab hotelli administratsioon. Samuti on ainult hotelli pädevuses otsustada basseinide soojendamise periood (kui küttesüsteem on olemas).

Toatüübid
Levinumad toatüübid hotellides on ühe- ja kahekohalised toad, apartemendid ning stuudiod.
Juhul, kui hotellikirjelduses ei ole toatüüpi määratletud, siis on tegemist tavalise standardtoaga.

  • Standardtuba – tavaline kahekohaline tuba. Toas on voodid ning vannituba (WC ja dušširuum).
  • Ühene tuba (single room) – tavaliselt standardtoast väiksem ja kallim majutustüüp. Toas on voodi ja vannituba. Ühene tuba tuleb eraldi ette tellida.
  • Peretuba – tavaliselt kaks vaheuksega ühendatud tuba, kus mõlemas toas on kaks voodit (lastele mõeldud toas võib olla ka kahekordne voodi) või üks standardtoast suurem tuba, kuhu võib majutuda kuni neli inimest. Enamikes hotellides on peretuba lisatasu eest ettetellitav. 
  • Ühendatud tuba – kõrvuti toad, mis on omavahel vaheuksega ühendatud. Sobilik suurematele seltskondadele või peredele.
  • Sviit – avaram ja luksuslikumalt sisustatud tuba, tavaliselt kahetoaline (toad võivad olla sümboolselt eraldatud).
  • Apartement – elutuba ja üks või rohkem magamistuba ning vannituba. Üldjuhul on olemas kööginurk. Vahel moodustavad apartemendi mitu läbikäidavat tuba (magamistuba ja elutuba).
  • Stuudio – üks tuba, kus on üldjuhul ka väike kööginurk. 
  • Promo tuba – tavaliselt madalama hinnatasemega tuba, mille täpne tüüp selgub kohapeal. Promo tube on piiratud koguses!

Majutus
Kahekohalises standard-hotellitoas võib hotelli sisustusest sõltuvalt olla nii üks kaheinimesevoodi kui ka kaks eraldi voodit. Üldjuhul puuduvad hotellides kolmekohalised toad. Kui on tellitud koht kolmandale või neljandale reisijale, siis pannakse kahekohalisse tuppa lisavoodi (võib olla ka kokkupandav, välivoodi tüüpi ase), diivan või lahtikäiv tugitool-voodi. Lisavoodi võib olla tavavoodist ebamugavam. Lisatasu eest, mis makstakse tavaliselt otse hotelli, on sõltuvalt hotellist võimalik laenutada ka lapsevoodi. Hotelli administratsioon majutab reisijad saabumise päeval vabadesse tubadesse vastavalt tellitud toatüüpidele oma äranägemise järgi.

Merevaatega toa garanteerib hotell vaid juhul, kui on kehtestatud vastav lisamaks merevaate eest ja reisija on selle ka tasunud. Reisija erisoove hotellitoa osas, näiteks mingi kindel korrus, kõrvuti toad, merevaade (juhul, kui ei ole lisatasu) jne, saab hotelli administratsioon täita vaid võimaluse korral ja meie ei saa seda tagada. Tuleb silmas pidada, et hotellid võivad merevaateks nimetada ka seda, kui vaade merele on osaline või meri on kaugelt näha. Ka sellise piiratud merevaate eest võib hotell nõuda lisatasu.

  • Merevaade – tuba vaatega merele, võib olla külgmerevaade või osaline merevaade.
  • Aiavaade – tuba vaatega aiale.
  • Basseinivaade – tuba vaatega basseinile.


Loteriimajutus
Mõnikord on soodsa eripakkumise või viimase minuti pakkumise raames võimalik saada kohad teatud kategooria (*/**/***/****/*****) hotelli, mille nimi ei ole eelnevalt kindlaks määratud. Sel juhul on reisidokumentides märgitud mitte hotelli nimi, vaid üksnes sihtkoha hotelli kategooria ja toitlustamise tüüp. Enamasti on tegemist lihtsa kuurorthotelliga, mis ei pruugi olla mõni Novatoursi kataloogis olevatest hotellidest. Hotell võib paikneda mererannast eemal. Loteriimajutuse puhul võib hotell asuda ka mõnes kuurordis, mida ei ole Novatoursi kataloogis kirjeldatud. Seda tüüpi majutuse korral selgub hotelli nimi, asukoht jms tavaliselt üks päev enne reisi, mõnikord ka alles lennujaamas enne väljalendu või kohapeal. Tubades on olemas dušš või vann, WC, võib olla ka rõdu.

Lisavoodil majutuva reisija soodustus
Kolm täiskasvanut saavad majutuda kahekohalisse hotellituppa, kui sinna on võimalik paigutada lisavoodi. Sel juhul tehakse lisavoodil majutujale hinnasoodustust. Juhime tähelepanu sellele, et reeglina majutatakse sellisel juhul kahekohalistesse tubadesse.

Üksinda reisijad
Kui reisite üksi, tuleb teil tasuda vastavalt hinnakirjale hinnalisa ühekohalise toa eest. Ühekohalised toad võivad olla mõõtmetelt väiksemad kui standardsed kahekohalised toad. Üks täiskasvanu, kes reisib koos lapsega, võib broneerida ühekohalise toa. Sellisel juhul paigutatakse sinna lapsele lisavoodi ja lapsele antakse hinnasoodustust. Maksnud ühekohalise toa eest, võib mõnes hotellis enda käsutusse saada ka kahekohalise toa.

Hotellipäev
Hotelli saabumisel on hotellipäeva algus kell 14.00-18.00, lahkumisel on hotellipäeva lõpp kella 10.00-12.00. Toast tuleb koos pagasiga lahkuda enne hotellipäeva lõppu. Tuba tuleb samal ajal vabastada ka siis, kui äralend on öösel. Hotellist väljakirjutamise tingimustest teatavad Teile Novatoursi esindajad või hotelli administratsioon. Pärast hotellitoast lahkumist võib pagasit hoida hotelli pakiruumis või selleks ettenähtud toas. Võimaluse korral saab hotelli administratsioon majutada kliente enne hotellipäeva algust või pikendada numbritoas viibimise aega. See teenus on reeglina lisatasu eest, mille eest tasumise kohustus lasub kliendil, kui ta early check- in või late check- out teenuse tellib.

Toitlustamine hotellides
Kataloogi hinnakirjas on iga hotelli juurde märgitud toitlustamise tüüp: söökideta, hommikusöögiga, hommiku- ja õhtusöögiga, mõnes kohas lõuna- ja õhtusöögiga, hommiku-, lõuna- ja õhtusöögiga, „kõik hinnas” või „kõik hinnas pluss“. Toitlustamise tüüp on märgitud hotelli kirjelduses. Toitlustamine toimub kindlatel kellaaegadel hotelli restoranis. Juhul, kui klient lahkub hotellist väga vara hommikul või saabub hotelli hilja õhtul ja soovib seega süüa muudel kellaaegadel, on enamikus hotellidest võimalik tellida toidupakk varajase hommikusöögi või hilise õhtusöögiga (nn lunch box). Mõnedes hotellides toidupakke ei anta, kuid avatakse kliendi soovidele vastu tulles restoran varaseks hommikusöögiks (early breakfast) või hiliseks õhtusöögiks (late dinner). Sellise teenuse eest võetakse sageli lisatasu. Kõikides hotellides tuleb see teenus tellida klientidel endil. Madalama kategooria hotellid ei pruugi toidupaki tellimise teenust võimaldada.

Kui toitlustamise tüübi juures on märge „rootsi laud“, siis tähendab see, et toidu kogus ei ole piiratud. Mõnikord tuleb valida üks põhiroog mitmest pakutavast.

Kontinentaalne hommikusöök on tavaliselt tagasihoidlik, menüü koosneb teest ja/või kohvist, mahlast või morsist, keedisest, võist ja saiakesest. Kahe- ja kolmetärnihotellides pakutakse enamasti kontinentaalset hommikusööki, neist üksikutes võib olla valikus ka üht-kaht sorti vorsti ja juustu, keedetud muna või omlett, kurk ja tomat. Nelja- ja viietärnihotellide hommikusöök on tavaliselt veidi rikkalikum. Joogid lõuna- ja õhtusöögi juurde on lisatasu eest.

„Kõik hinnas“ (all inclusive) hotelli puhul on toitlustamine vähemalt kolm korda päevas, lisaks sellele on enamjaolt tasuta ka sealsed kohalikud lahtised karastus- ja alkohoolsed joogid. Hotell võib hooaja vältel muuta tasuta ja lisatasu eest pakutavate teenuste, jookide-söökide jms nimekirja, informeerimata sellest reisikorraldajat. Toitlustusteenuste osutamise korra ja aja (kus ja millal pakutakse teatavaid toitlustusteenuseid), söökide ja jookide valiku teeb hotelli administratsioon sõltuvalt riigi eripäradest, hotelli kategooriast jm. Reeglina ei kuulu värskelt pressitud mahlad ja jäätis hinna sisse. Samuti võivad olla teatud hotellides ka „kõik hinnas” süsteemi puhul siiski piiratud alkohoolsete jookide kogused ja lisaraha võidakse nõuda näiteks jää eest joogi sees. Ka võib hotell kehtestada “kõik hinnas” süsteemile ajalised piirangud, näiteks lõpetada “kõik hinnas” toitlustamise õhtul kell 22.00 – hilisemal kellajal peab klient ise oma jookide ja söökide eest tasuma. Mõnedes hotellides võib olla kehtestatud ajaline piirang alkoholi pakkumisele. Seetõttu palume vastav informatsioon täpsustada hotelli administraatoriga kohapeal.

„Kõik hinnas pluss” (ultra all inclusive) hotellides kehtivad samad tingimused nagu „kõik hinnas” toitlustamise puhul. Lisaks kohalikele pakutakse ka imporditud alkohoolseid jooke (klaasiga). Novatours ei saa garanteerida, et hotellides pakutava alkoholi (ka importalkoholi) kvaliteet vastab Euroopa kvaliteedinõuetele.

Tavaliselt on keelatud kööginurgata tubades toiduaineid (k.a. joogivesi) hoida ja toitu valmistada. Keelatud on ka sööki ja jooki (k.a. joogivesi) väljastpoolt hotelli territooriumile sisse tuua. Nendes hotellides, kus on lubatud kohvi ja teed valmistada (sellekohase teabe leiate hotellikirjeldusest), on saabumise päeval olemas teatud kogus kohvi ja teed, mille varusid hiljem ei täiendata.

Seif hotellis

Hotell ega Novatours ei vastuta hotellituppa jäetud väärisesemete, raha ega dokumentide eest. Soovitame alati rentida väärisesemete, raha ja reisidokumentide hoidmiseks seifi, mis asub hotellitoas või vastuvõtuletis. Juhul, kui seif mingil põhjusel ei tööta, palume sellest viivitamatult hotelli personali teavitada. Lisaks soovitame hotellituppa jäetavad esemed lukustatavates kohvrites hoida.

Tubade koristamine
Tubade koristamise ajal pühitakse ja pestakse põrand, puhastatakse vaipkate tolmuimejaga, korrastatakse vannituba ja WC, viiakse välja prügi ning tehakse üles voodid. Kõrgema kategooria hotellides (viietärnihotellides) koristatakse tube iga päev, madalama kategooria hotellides (kahe- ja kolmetärni-, vahel ka neljatärnihotellides) üks-kaks korda nädalas.
Voodipesu ja käterätikuid vahetatakse üks-kaks korda nädalas. Kööginurgaga tubades tuleb köök ise koristada.

Kliimaseade
Hotellides võib kliimaseade olla tsentraalne või kohalik. Tsentraalset kliimaseadet ehk konditsioneeri juhitakse hotelli keskjuhtimispuldilt. See töötab sõltuvalt hotellist kas ööpäev läbi või lülitatakse sisse mõneks tunniks ööpäevas. Hoiatame turiste, kes ei ole palavusega harjunud, et sellisest ventilatsiooni-süsteemist sageli ei piisa. Samuti tuleb temperatuuri valikul olla tähelepanelik, et vältida külmetushaigusi.

Kohalikku toakonditsioneeri saab reguleerida oma toas. Palavatel päevadel võib konditsioneer alandada toatemperatuuri mitmete kraadide võrra. Tavaliselt lülituvad kliendi äraolekul nii kohalikud kui tsentraalsed konditsioneerid automaatselt välja.
Madalama kategooria hotellides kujutab kliimaseade endast tihti toas olevat kasti, mis töötab vaevaliselt ja häälekalt.
Konditsioneerid töötavad hotellides kindla graafiku järgi (sõltuvalt ilmast, aastaajast jne), mille on paika pannud hotelli administratsioon.

NB! Osades sihtkohtades on valitsus kehtestanud reeglid, mille kohaselt ei tööta konditsioneerid hotellitubades talveperioodil - oktoobri lõpust kuni aprilli lõpuni.

Vesi
Me ei soovita juua kohalikku kraanivett. Bakteritega saastatud või tugevalt klooritatud vesi võib kahjustada tervist ning tekitada kõhuhädasid. Soovitame juua pudelivett.

Elekter
Lõunamaade hotellides võib esineda elektrikatkestusi. Kõikjal pole vooluvõrgus ühesugune pinge (125 V või 220 V), seepärast pöörake alati tähelepanu juhenditele, mis tavaliselt asuvad vannitoas. Kui hotellis on kolmeharulised pistikud, saab võimaluse korral adapterit laenutada hotelli vastuvõtuletist. Selle võite ka kodust kaasa võtta. Soetades adapteri enne reisi, väldite võimalikke ebamugavusi reisil.

Müra
Paljud Novatoursi poolt pakutavatest hotellidest asuvad kuurortide keskuses, kus restoranid, kohvikud ja diskoteegid töötavad varahommikuni. Lisaks toimuvad turismihooajal paljude hotellide territooriumil hommikuni kestvad meelelahutusüritused. Kesklinnas võib häirida ka sõidukite müra. Hotelli administratsioon vastutab rahu eest hotellis, kuid ei saa mõjutada mürataset hotellist väljaspool. Soovitame neil, kes kindlasti tahavad puhkuse ajal vaikust ja rahu, tutvuda põhjalikult meie kataloogis esitatud hotellide kirjeldustega ja nende põhjal valida hotell vaiksemas kohas, keskusest ja lärmakast meelelahutusest kaugemal.

Novatoursi esindajad
Reisijate puhkuse ja heaolu eest puhkekohas hoolitsevad Novatoursi esindajad, kes kõnelevad eesti, vene, inglise ja/või saksa keelt, sageli ka asukohariigi keelt. Nendega saab kontakteeruda oma hotellis infokohtumistel ja vajaduse korral ööpäev läbi mobiiltelefoniga. Esindajad on kohustatud saabunud reisijad lennujaamas vastu võtma, juhatama nad hotelli, võimaluse korral aitama seal majutuda (mõnedes sihtkohtades ei ole see võimalik), andma sõidul lennuväljalt hotelli vajalikku infot valuuta, helistamise, transpordi, Novatoursi partnerfirma poolt organiseeritud ekskursioonide jms kohta. Ärasõidupäeval võimaluse korral saadavad esindajad reisijad lennuväljale ja aitavad registreeruda tagasilennule Eestisse. Sageli aitavad Novatoursi esindajaid välismaiste partnerfirmade töötajad, kes kõnelevad inglise, vene ja / või saksa jt. keeles.

Ekskursioonide, väljasõitude ja meelelahutuse korraldamine
Novatoursi esindajad informeerivad reisijaid sellest, kus ja kuidas sihtkohas vaba aega veeta. Ekskursioonide ja väljasõitude kirjeldused ja ligikaudsed hinnad on kirjas kataloogis. Ekskursioone, väljasõite ja meelelahutust organiseeritakse igal nädalal peaaegu iga päev. Täielikku informatsiooni korraldatavate ekskursioonide ja nende kava, täpse hinna ja hinna sisse kuuluvate teenuste kohta saab Novatoursi esindajatelt. Välisriikides korraldavad ekskursioone Novatoursi partnerfirmad. Nemad määravad ekskursioonide hinna, kava ning vaatamisväärsustega tutvumise järjekorra. Novatoursi esindajad aitavad klientidel pakutavas orienteeruda ja partnerite korraldatavate ekskursioonide hulgast valikut teha, samuti on nad kaasas tõlgi ja reisisaatjana.

Ekskursioonide programmi, korralduse ja transpordi eest vastutavad täielikult Novatoursi partnerid. Ekskursioonid, väljasõidud ja muu meelelahutus on kirjeldatud võimalikult täpselt, Novatours ei vastuta nende muudatuste eest, mis on tehtud pärast kataloogi ilmumist. Sageli on ekskursioonidele kehtestatud minimaalne osavõtjate arv. Kui soovitud ekskursioonile ei kogune minimaalset osavõtjate arvu, võib selle hind ühe inimese kohta muutuda, ekskursioon võidakse ka ära jätta. Ekskursioon võidakse ära jätta ka seoses ilmastikutingimuste või transpordigraafiku muutumisega. Ekskursioonil kasutatavate transpordivahendite suurus on sõltuv ekskursioonist osavõtjate arvust.

Tervis, vaktsineerimine
Reisijal on soovitav omada tervisekindlustuspoliisi, mis tagab välismaal vältimatu arstiabi eest tasumise ja kindlustusjuhtumiga kaasnevate täiendavate kulude katmise. Tutvuge hoolikalt oma kindlustuspoliisi tingimustega. Välismaal kehtiva tervisekindlustuspoliisi saab osta reisibüroodest või kindlustusseltside esindustest.

Enne väljasõitu eksootilistesse maadesse soovitame vaktsineerimise asjus konsulteerida arstiga. Vaktsineerimise eest peab hoolt kandma ja selle eest tasuma reisija ise. Lisainfot vaktsineerimise kohta saab Lääne Tallinna Keskhaigla Merimetsa nakkuskeskusest aadressil Paldiski mnt 62, Tallinn, telefonil 659 8598. Infot erinevate riikide olukorra kohta saab ka internetiaadressil http://www.who.int/countries/en .

Haiguse või õnnetusjuhtumi korral pöörduge lähimasse arstiabipunkti, haiglasse või kutsuge hotelliadministraatori kaudu arst. Kõik kohalikud meditsiiniasutused ei tee kindlustusfirmadega koostööd, seetõttu võib juhtuda, et peate osutatud arstiabiteenuste eest tasuma kohapeal. Nõudke arstiabi saamisel järgmisi dokumente: diagnoosiga arstitõend, arsti allkirja ja pitsatiga kinnitatud raviteenuste arved, ravimiretseptid ja väljastatud ravimi kviitungid. Haiglaravi, transpordi ja kiirabiteenuse eest saate hüvitist, kui olete kindlustatud ja pöördute õigeaegselt kindlustusseltsi poole (aadresse vt poliisilt), mis vastutab Teie ravi ja ravihüvitiste eest. Lugege hoolikalt kogu poliisis esitatud informatsiooni – kulutuste hüvitamise kord on kindlustusseltsiti erinev.

Pass
Välismaale saab sõita ainult kehtiva reisidokumendiga, soovituslikult passiga. Euroopa Liidu liikmesriikidesse võib sõita ID-kaardiga. Reisija peab ise kontrollima oma passi ja muude reisidokumentide kehtivust ning vastavust nõuetele. Pass, mille kehtivusaeg lõppeb reisi ajal, loetakse kehtetuks. Paljud riigid nõuavad, et pass kehtiks vähemalt kuus kuud pärast reisi lõppu (mõnikord koguni 12 kuud). Soovitame sellised nõuded aegsasti välja selgitada ja vajadusel endale uus pass hankida. Selle kohta saab täpsemat informatsiooni Kodakondsus- ja migratsiooniametist.

Kõikidel lastel peab välisriiki sõitmisel olema kehtiv pass. Uutesse passidesse lapse andmeid enam ei kanta. Kui alla 15-aastane laps reisib välisriiki koos lapsevanemaga, kellele on väljastatud pass enne 2000. aasta 1. jaanuari ja kelle passi on kantud lapse andmed ning üle 7-aastase lapse puhul ka pilt, siis pole lapsel passi tarvis. Alates 15-eluaastast peab lapsel olema oma pass.
Sihtkohamaade seadusandlusest tulenevalt kehtivad Novatoursi kataloogis toodud hinnad reisijatele, kes omavad Eesti kodakondsust või elamisluba. Reisijatele, kellel ei ole Eesti passi või kehtivat elamisluba, võidakse mõnede sihtkohtade hotellides kehtestada kallimaid hindu. Mittekodanikel palume enne reisi tellimist täpsustada hinnad oma reisikonsultandi juures.

Viisad
Eesti kodanikele antakse Egiptuse viisa kohalikus lennujaamas Novatoursi partneri poolt. Reisimiseks Schengeni riikidesse kehtib viisavaba režiim.
Teiste riikide kodanikud ja kodakondsuseta isikud peavad mõnesse sihtkohta reisimiseks eelnevalt vormistama viisa. Viisainfo on saadaval Välisministeeriumi kodulehel www.vm.ee, samuti oskavad viisaküsimustes nõu anda reisibürood.
Novatours ei vastuta selle eest, kui klient ei saa viisa puudumise tõttu reisile minna, ega nende otsuste eest, mille reisija suhtes langetavad migratsiooni- ja piirivalvetöötajad.

Turismi- ja ökomaks

Mõnedes sihtkohtades peab maksma turismi- või ökomaksu. Maks tuleb tavaliselt tasuda hotelli sisseregistreerimisel.
 
Piirangud alaealistele
Kuni 18-aastased, samuti nende vanemad/hooldajad peavad arvestama reisi sihtriigi nõudega vanemate/hooldaja kirjalikku nõusoleku olemasolust või vanusest sõltuvalt nõudega reisimisest üksnes vanema/hooldaja või selleks volitatud isiku saatel. Lisaks piiriületusel kehtivatele piirangutele võivad riigiti olla kehtestatud ka erinevad piirangud ka alaealiste viibimisele lõbustusasutustes vms.

Täpsemat infot on võimalik leida Välisministeeriumi kodulehelt www.vm.ee. Samuti on soovitatav alaealisega reisileminekut planeerides või alaealisele reisi ostmist pöörduda kehtestatud piirangute väljaselgitamiseks vastava sihtriigi konsulaaresinduse poole.

Lastega reisimisel tuleb silmas pidada, et piiriületusel võidakse küsida lapsega üksi reisivalt vanemalt teise vanema volitust ning saatjana reisivalt täiskasvanult lapse mõlema vanema volitust. Volituse vorminõuded võivad riigiti erineda, mistõttu võidakse küsida notariaalselt kinnitatud volitust. Täpsema teabe saamiseks palume pöörduda vastava riigi konsulaaresinduste poole.
 
Allahindlused lastele
Laste hinnasoodustuse põhimõtted on enamikul lennukompaniidel ja hotellidel sarnased. Reisi tellimisel tuleb kindlasti lisaks lapse nimele teatada lapse täpne sünniaeg. Kui laps saab reisi ajal 2-aastaseks, siis lennufirma loeb ta kaheaastaseks lapseks. Alla 2-aastane laps sõidab tasuta. Kui tal on oma pass, peab talle vajadusel muretsema viisa. Alla 2-aastastele lastele ei ole lennukis eraldi istekohta ette nähtud ja tema arvele ei saa registreerida ettenähtud kaalus pagasit. Alates 2-aastane laps, nagu täiskasvanugi, saab oma istekoha ja tasuta pagasiveo normi.

Kahe vanemaga reisivatele ja ühes toas majutuvatele lastele antakse soodustusi vastavalt hinnakirjale. „Vanus alates“ tähendab, et soodustus kehtib alates märgitud vanusest. „Vanus kuni“ tähendab, et märgitud vanuse täitumisel enne reisi või reisi ajal soodustus ei kehti.

Ühe lapsega reisiv perekond saab soodustuse, kui majututakse kaheses lisavoodiga toas. Lapse vanus, milleni soodustus on kohaldatav, näidatakse ära hinnakirjas.

Väljalennuaeg
Kontrollige alati tšarterlendude väljumisaegu. Reisikorraldaja poolt toodud lennuajad on orienteeruvad. Ka piletile märgitud aeg võib mõnel juhul (halvad ilmastikutingimused, ootamatult ilmnenud tõrked lennuohutuses, lennureisi toimumist takistavad streigid jmt) muutuda. Väljalennuaeg tuleb hiljemalt päev enne väljalendu kindlasti üle kontrollida Novatoursi kontorist tel. 6668000, kodulehelt www.novatours.ee  (lennuplaanide alt) või Tallinna lennujaama infotelefonilt 6058888. Sihtkohas saab seda küsida Novatoursi esindaja käest. Täpse lennuaja leiab ka hotellis olevast infokaustast või infotahvlilt.

Hilinemine
Kõik lennufirmad on huvitatud sellest, et väljakuulutatud sõiduplaanist kinni pidada. Siiski võib esineda hilinemisi. Novatours ei vastuta planeeritud lennuaegade muutumise või lennukitüübi vahetamise eest, kui need leiavad aset Novatoursist sõltumatutel asjaoludel.

Lendude hilinemise puhul rakendatakse Euroopa Komisjoni regulatsiooni Nr. 261/2004, mis reguleerib hüvitamist ja reisijatele abi osutamist lennureisist mahajätmise, lennu tühistamise ja pikkade viivituste korral.

Transport lennuväljalt hotelli ja tagasi
Novatours korraldab sihtkohta saabumise päeval reisijate transpordi lennuväljalt hotelli ja lahkumise päeval hotellist lennuväljale. Lennuväljal võib tekkida viivitus sõltuvalt liikluse tihedusest lennuvälja parkimisplatsidel ning sellest, kui kiiresti reisijad piiripunkti läbivad ja lennujaamast väljuvad. Sõidetakse kas bussi, minibussi või taksoga. Võimaluse korral abistab kliente Novatoursi või välismaise partnerfirma esindaja. Palume kontrollida kojusõidu aega hiljemalt päev enne lahkumist. Ainult lennupileti ostmise korral transport lennuväljalt peatumispaika ja tagasi lennujaama pileti hinna sisse ei kuulu.

Lennule registreerimine lennujaamas

Kui ei ole märgitud teisiti, siis tuleb lennujaamas olla hiljemalt kaks tundi enne lennuki väljumist, et lennule registreerimiseks (check-in) ja passikontrolli läbimiseks oleks piisavalt aega. Pärast pagasi registreerimist antakse reisijale lennukile minekuks pardakaart. Seejärel tuleb läbida piirikontroll, kus kontrollitakse dokumente, ja turvakontroll, kus vaadatakse läbi käsipagas. Novatours ei vastuta selle eest, kui klient oma süül hilineb või ei saabu lennujaama. Täpset informatsiooni lennuaegade kohta saab lennujaamast või reisibüroost.

Pagas
Igal reisijal (v.a ilma oma istekohata alla 2-aastased lapsed) on õigus kaasa võtta sihtkohast ja lennufirmast sõltuvalt 15-20 kg pagasit ning lisaks käsipagasit raskusega kuni 5 kg. Novatours ei vastuta reisija pagasi registreerimise eest lennujaamas. Selle eest peab reisija ise hoolt kandma.

Iga lisakilogrammi eest tuleb täiendavalt maksta. NB! Ebastandardse pagasi (suusad, lumelauad, sukeldumisvarustus, surfilauad, golfikotid jne) vedamisel võib lisanduda lisamaks. Tavaliselt ei loeta ebastandardset pagasit tasuta pagasinormi hulka. Lisamaksu suurus sõltub lennufirmast ja lennu kestusest. Kõikidel lendudel ei pruugi saada pagasimäära suurendada. Pagasis ei maksa hoida kergesti purunevaid ega väga väärtuslikke esemeid. Kui sellised esemed on registreeritud pagasi hulgas, vastutab nende esemete purunemise või kadumise eest reisija. Ohtlike esemete (relvad jms) olemasolust kohvris tuleb kindlasti informeerida lennuohutusteenistuse töötajaid. Käsipagasis on rangelt keelatud vedada potentsiaalselt ohtlikke esemeid (näiteks käärid, liigend- ja muud noad, maniküüritarbed).

Kõik käsipagasis olevad vedelikud (s.h. hambapasta, kreemid jms) peavad mahtuma ühte ühe liitri suurusesse läbipaistvasse suletavasse kilekotti (nn minigrip kotid). Kilekotti paigutatavate vedelike pakendite individuaalne maksimumsuurus on 100ml. Täpsema informatsiooni keelatud esemete kohta leiate Lennuameti kodulehelt: https://www.ecaa.ee/et/reisimine-ohutus-lennundusjulgestus/mida-ei-tohi-reisile-kaasa-votta .

Kui reisi ajal läheb pagas kaduma või saab kahjustada, siis tuleb sellest kohe pärast kohale jõudmist teatada lennujaama pagasiteenistusele ning terminalist väljudes Novatoursi esindajale. Kui soovite esitada kahjunõude või hagi seoses registreeritud pagasi kahjustumisega, peate sellest vedajale teatama kohe, kui kahju avastasite, aga hiljemalt 7 päeva jooksul alates pagasi kättesaamisest. Kui soovite esitada kahjunõude või hagi seoses viivitusega registreeritud pagasi kohaletoimetamisel, peate vedajat sellest teavitama 21 päeva jooksul alates teile pagasi kättesaadavaks tegemise päevast. Iga selline teavitamine peab toimuma kirjalikult.

Pagasiveo eest vastutab lennufirma, Novatours sellistel juhtudel vastutust ei kanna. Novatours võib reisijat abistada kirjaliku pretensiooni esitamisel lennukompaniile, sellisel juhul tuleb Novatoursile edastada kõik vajalikud dokumendid, sealhulgas esialgne pretensioon omandi kohta (täidetakse lennujaamas vastavate ametnike poolt), avaldus sündmuste kirjeldusega, lennupilet, pagasilipik, reisikohvri ostutšekk jms.

Lennufirma vastutus
Lennufirma vastutus on kehtestatud 12. oktoobril 1929.a Varssavis allkirjastatud rahvusvaheliste õhuvedude reeglite ühtlustamise konventsiooniga; 1955.a Haagi protokolliga 12. oktoobril 1929.a Varssavis allkirjastatud rahvusvaheliste õhuvedude reeglite ühtlustamise konventsioonis tehtud muudatustest; 28. mail 1999.a Montrealis allkirjastatud rahvusvahelise õhuveo nõuete ühtlustamise konventsiooniga ning Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusega (EÜ) nr 889/2002, 13. mai 2002, millega muudetakse nõukogu määrust (EÜ) nr 2027/97 lennuettevõtja vastutuse kohta õnnetusjuhtumi puhul; samuti riiklike seaduste, nende lisade ja täiendustega. Harilikult saab vedaja vastutust määratlevate ja piiritlevate õigusaktide kehtivaid tekste soetada iga lennuettevõtte kontoris.

Näiteks kui pagas läheb kaduma või on viga saanud, peab reisija esitama lennufirma pagasiteenindusele juhtunu kohta kirjaliku avalduse. Avaldus tuleb esitada 7 päeva jooksul alates pagasi kadumisest või vigastatud pagasi vastuvõtmisest.

Kõige eest, mis võib juhtuda reisijaga lennu ajal, st. pärast passikontrolli läbimist, vastutab lennufirma. Lennuki hilinemise, reisi ärajäämise või sõiduplaani muutumise korral tellijast (reisikorraldajast) sõltumatutel asjaoludel vastutab reisija ees lennufirma. Reisija saab toetuda oma nõudmistes kohalike lennufirmade eeskirjadele, mis selliseid juhtumeid reguleerivad, ja rahvusvahelistele normidele. Lisaks sellele saab iga lennufirma esindusest küsida kehtivat Varssavi konventsiooni teksti.

Lennufirmal on õigus vajaduse korral korrigeerida lennuaegu, kasutada teiste vedajate teenuseid, muuta lennukitüüpi ja muuta või ära jätta planeeritud peatusi. Lennufirma võib muuta lennukitüüpi ja lennuaega ette hoiatamata. Rõhutame, et klient ei saa nõuda Novatoursilt kompensatsiooni kahju eest, mis on põhjustatud lennuki hilinemisest, reisi ärajätmisest või muutmisest, kui see ei ole aset leidnud Novatoursi otsese tegevuse tulemusel.

Turvalisus
Soovimatu tähelepanu vältimiseks soovitame järgida tavapäraseid ettevaatusabinõusid ning riietuda väljaspool rannakuurorte kohalikke tavasid arvestades. Hotellis soovitame raha, dokumente ja väärisesemeid hoida seifis. Kindlasti tuleb oma kaasaskantavate väärisasjadega (rahakotid, foto- ja videokaamerad jms) olla äärmiselt ettevaatlik rahvarohketes paikades nagu avalikud rannad, turud, kaubanduskeskused, ööklubid jne.

Pretensioonid

Kui klient leiab, et reisilepingus märgitud teenuseid ei osutata või osutatakse ebakohasel viisil, tuleb pretensioon esitada Novatoursi esindajale reisi ajal, sest arusaamatusi on kohapeal palju lihtsam lahendada. Kui Novatoursi esindaja keeldub probleemile lahendust otsimast, tuleb pretensioon esitada kohapeal kirjalikult. Kui kaebus esitatakse reisi lõpus, siis ei jää olukorra muutmiseks enam aega. Kui kohapealsete probleemide lahendamiseks ei ole Novatoursi reisiesindajate poole pöördutud, siis tagasiulatuvalt ei ole kliendil õigus kompensatsiooninõudeks. Juhul, kui arusaamatusi ei saa reisi ajal lahendada, võib pretensiooni esitada kirjalikult kümne päeva jooksul pärast reisi lõppu. Arutamisele võetakse ainult kirjalikult esitatud ja Novatoursi esindaja allkirjaga kinnitatud avaldused, mis on esitatud koos vautšeri ja reisilepingu koopiaga. Avaldused palume saata järgmisel aadressil:

NOVATOURS OÜ
Rävala pst 6 - 201A
10143 Tallinn, Eesti

Novatours ei vastuta kahju eest, mis on tekkinud force majeure’i tõttu. Samuti ei võeta vastu pretensioone teenuste suhtes, mida ei ole konkreetse reisi kirjelduses Novatoursi kataloogis ega hinnakirjas.

Kui majutamine reisija tellitud hotellis osutub võimatuks, on Novatoursil õigus majutada reisija teise sama kategooria või kõrgema tasemega hotelli. Sellisel juhul ei ole reisijal õigust kompensatsiooni nõuda. Reisijal ei ole õigust esitada pretensioone hotellide osas nn viimase hetke reiside, samuti erikampaania reiside puhul.

Novatours ei kompenseeri hotelli või transpordifirma tegevusest reisijale põhjustatud kahju, kui need ettevõtted peavad kaebust alusetuks.Reisija peab ise hoolitsema oma asjade ja väärisesemete eest. Novatours ei vastuta esemete kadumise eest näiteks hotelli seifist.

Vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kui kokkuleppele ei jõuta, siis jõutakse lahendini Eesti Vabariigi seadusandluses ette nähtud korras.


Kui reisija teatab kohtuvaidluse tekkimise korral kaebusest või konfliktist massiteabevahenditele enne kohtuotsuse väljakuulutamist, aga kohus otsustab, et reisija pretensioonid on tervikuna või osaliselt õigustamatud, siis võib Novatours nõuda reisijalt kahju hüvitust. Reisil maha unustatud esemetest palume teatada kohe pärast reisi lõppu. Novatours võib nõuda tasu telefonikõnede, faksiteadete ja muude teenuste eest, mis on seotud kadunud esemete otsimisega, hoolimata sellest, kas kadunud esemeid õnnestus leida või mitte.

Kasulikud lingid

  • Enne reisi soovitame tutvuda mitmekülgse reisiinfoga Välisministeeriumi kodulehel www.vm.ee (Reisi ja konsulaarinfo).
  • Reisimisega seotud nakkushaiguste kohta saate täiendavat informatsiooni Terviseameti kodulehelt www.terviseamet.ee.
  • Piiriületuse kohta saab täpsemat informatsiooni Piirivalveameti kodulehelt www.politsei.ee , tel 612 3000. 

Palume enne reisi tähelepanelikult lugeda Novatoursi reisitingimusi ning olulist teavet ja nõuandeid.

Kommentaarid

 Kasutajate hinnang
4.8 /5
Toad
4.8 /5
Rajatised
4.8 /5
Puhtus
4.8 /5
Asukoht
5.0 /5
Toitlustus
4.8 /5
 Hinnangute arv: 3
  0.0 /5
31.08.2012Reisija
Reisi aeg sai valesti aga kohta julgen soovitada :)
Suurepärane 5.0 /5
31.08.2012Reisia
Supper hea koht,lähme oktoobris sinna tagasi
Suurepärane 5.0 /5
01.02.2012hotell,kuhu tahaks minna tagasi
Suurepärane hotell puhkuseks paaridele ja inimestele,kelle eesmärk on veeta aeg hotelli alal.Rannaala paikneb territooriumi eri külgedel,mistõttu ka tuulisematel ilmadel võimalus leida päevitamiseks tuulevaikne koht.Kindlasti valida All Inclusive,sest eraldi ostes toidud suht kallid.Toidud võrratud-iga lõuna -ja õhtusöök võimalus valida vähemalt 8 liha-või kalatoidu vahel.Nädala jooksul sai nii kana,veist,parti,lammast,kalkunit jne.Ei puudunud isegi sushid , angerjas ja krabid.
All Inclusive paketiga kõikvõimalikud maitsvad ooted ranna-ja basseinialal,samuti suur valik mahla-ja alkohoolseid kokteile.
Võimalus kasutada tasuta jõusaali,tenniseväljakut,saunu ,välist sooja veega jacuzzibasseini hilisõhtuni.
Päevasel ajal igati korralik animatsiooniprogramm,õhtuti viiuldajad,pianistid,showprogrammid.
Tasuta internet (spets.ruum kahe arvutiga) ja üldkasutatavates ruumides tasuta Wifi.
Hotellist käib tasuta buss Naama Bay-sse.
Teenindajad abivalmis ja mõistvad.
Hinda ja saada tagasisidet
1 5
1 5
1 5
1 5
1 5
Saatke tagasisidet
Kasutage seda e-posti sees või blogis: