Anmaria Beach

see on Novatoursi subjektiivne hinnang
place 
Küpros, Larnaca, Ayia Napa  -
Vaata kaardil Tagasiside (0)


Hind 1-le 7 ö. al.
845,00 EUR
Maksa 20% ette - ülejäänud summa tasu enne reisi

Vali reisi kuupäev ja hind

Prindi välja reisi info
Tähelepanu! Sisestage palun lapse vanus reisiperioodi ajal.
Väljumine Toa tüüp Toitlustus Vabad lennukohad Hind 1-le
Selle hotelli parim pakkumine.
18.09.2018 - 25.09 Kestus: 7 ö. Standard Sea Side

Vaata

Hommiku- ja õhtusöök

Vaata

10+
845,00 EUR
1059,00 EUR
Läbikriipsutatud hinna puhul on tegemist teenuse tavahinnaga, milline on arvutatud reisikorraldaja välismaisete partnerite, lennuvedajate ja teiste teenuse osutajate poolt osutatavate teenuste maksumust arvestades. Tänu reisikorrajaldaja tulemuslikule koostööle välispartneritega ja reisikorraldaja poolt valitud äristrateegiale, suudame pakkuda oma klientidele tavahinnast madalamaid hindasid.
 
Säästa: 214,00 EUR
2018 September
11.09.2018 - 18.09 Kestus: 7 ö. Standard Sea Side

Vaata

Hommiku- ja õhtusöök

Vaata

10+
845,00 EUR
1059,00 EUR
Läbikriipsutatud hinna puhul on tegemist teenuse tavahinnaga, milline on arvutatud reisikorraldaja välismaisete partnerite, lennuvedajate ja teiste teenuse osutajate poolt osutatavate teenuste maksumust arvestades. Tänu reisikorrajaldaja tulemuslikule koostööle välispartneritega ja reisikorraldaja poolt valitud äristrateegiale, suudame pakkuda oma klientidele tavahinnast madalamaid hindasid.
 
Säästa: 214,00 EUR
18.09.2018 - 25.09 Kestus: 7 ö. Standard Sea Side

Vaata

Hommiku- ja õhtusöök

Vaata

10+
845,00 EUR
1059,00 EUR
Läbikriipsutatud hinna puhul on tegemist teenuse tavahinnaga, milline on arvutatud reisikorraldaja välismaisete partnerite, lennuvedajate ja teiste teenuse osutajate poolt osutatavate teenuste maksumust arvestades. Tänu reisikorrajaldaja tulemuslikule koostööle välispartneritega ja reisikorraldaja poolt valitud äristrateegiale, suudame pakkuda oma klientidele tavahinnast madalamaid hindasid.
 
Säästa: 214,00 EUR

Hotellist


Asukoht

  • Kaugus liivarannast umbes 1 km (Limanaki)
  • Kaugus kuurordi keskusest on umbes 3 km (Ayia Napa)
  • Kaugus lennujaamast umbes 55 km (Larnaca)


Hotell

  • Tubade arv – 107
  • Restoran
  • Baar (lisatasu eest)
  • Konverentsisaal (lisatasu eest)
  • WiFi (paiguti hotelli territooriumil, lisatasu eest)
  • Pesumaja (lisatasu eest)
  • Keemiline puhastus (lisatasu eest)
  • Arst (päringu alusel, lisatasu eest)
  • Pagasiruum
  • Parkla
  • Välibassein
  • Sisebassein (lisatasu eest)
  • Lamamistoolid basseini ääres
  • Lamamistoolid rannas (lisatasu eest)
  • Päikesevarjud basseini ääres
  • Päikesevarjud rannas (lisatasu eest)
  • Rannarätikud basseini ääres - deposiidi eest (lisatasu eest)
  • Hotelli ametlik kategooria – 4*


Toad

Standard Land View
  • Toa suurus umbes 22 m2
  • Vann või dušš
  • WC
  • Föön
  • Rõdu
  • Konditsioneer (kohalik)
  • Telefon (lisatasu eest)
  • Televiisor
  • Minikülmik (lisatasu eest)
  • Seif (lisatasu eest)
  • WiFi
  • Tee ja kohvi tegemise võimalus
  • Maksimaalne majutus – 3
Standard Sea Side
  • Toa suurus umbes 22 m2
  • Külgmerevaade
  • Vann või dušš
  • WC
  • Föön
  • Rõdu
  • Konditsioneer (kohalik)
  • Telefon (lisatasu eest)
  • Televiisor
  • Minikülmik (lisatasu eest)
  • Seif (lisatasu eest)
  • WiFi
  • Tee ja kohvi tegemise võimalus
  • Maksimaalne majutus – 3
Standard Sea View
  • Toa suurus umbes 22 m2
  • Merevaade
  • Vann või dušš
  • WC
  • Föön
  • Rõdu
  • Konditsioneer (kohalik)
  • Telefon (lisatasu eest)
  • Televiisor
  • Minikülmik (lisatasu eest)
  • Seif (lisatasu eest)
  • WiFi
  • Tee ja kohvi tegemise võimalus
  • Maksimaalne majutus – 3


Aktiivne puhkus

  • Jõusaal (lisatasu eest)
  • Tenniseväljak (lisatasu eest)
  • Saun (lisatasu eest)
  •  Perioodiliselt korraldatakse meelelahutusprogramme


Lastele

  • Lastebassein
  • Beebivoodi (päringu alusel)
  •  Erimenüü lastele


Hotelli toitlustus

  • Olemasolevad toitlustustüübid: Hommiku- ja õhtusöök, Kõik hinnas


Märkused

  • Hotelli kirjelduses märgitud toitu ja jooke serveeritakse hotelli juhtkonna poolt kehtestatud kontseptsiooni alusel lisatasu eest, sõltuvalt broneeritud toitlustustüübist.
  • Informatsioon hotelli kirjelduse, hotelli teenuste, nende aegade ja hindade kohta võib muutuda

  • (Sellel kodulehel leitavat informatsiooni haldab ja ajakohastab hotell. Reisikorraldajal puudub vastutus antud veebilehel avaldatud teabe kohta)

 Kaart

Vaata kaardil

Küpros – Aphrodite saar

 

 

Lühitutvustus 
Pindala – 9 251 km²
Rahvaarv – 1,1 miljonit (2011)
Pealinn – Nikosia
Rahaühik – euro
Keel – riigi lõunaosas kreeka ja põhjaosas türgi keel
Religioon – Kreeka õigeusk ja islamiusk

Noppeid ajaloost 
Keskajal valitses Küprosel Aphrodite kultus (tänaselgi päeval on raske jumalanna nime kohalolu eirata).
Alates 1489. aastast oli Küpros Veneetsia Vabariigi, pärast 1570. aastat Otomani impeeriumi kontrolli alla.
1878–1960 kuulus Küpros Briti impeeriumi koosseisu. Pidades silmas saare strateegilist tähtsust, tegi Suurbritannia Kreekale ja Türgile ettepaneku loobuda pärast sõjaväe lahkumist saare okupeerimiskatsetest ning garanteerida sõltumatule Küprosele suveräänsus.
1974. aastal üritasid radikaalselt meelestatud kreeklased kukutada Küprose presidenti Makariust ning taotlesid Küprose liitmist Kreekaga. Samal ajal viis Türgi oma väed saare põhjaossa ja kuulutas seal hiljem välja iseseisva Põhja-Küprose Türgi Vabariigi.
Vaatamata sellele, et saare lõunaosast ei saanud Kreeka osa, jäid Türgi okupatsiooniväed riigi põhjaossa ja Küprosest sai lõhestunud maa. Saare kaht osa (sealhulgas jagatud pealinna) eraldab üksteisest ÜRO poolt kontrollitav roheline tsoon. Türgi soovib, et rohkem elanikke asuks elama mandrilt saarele.
Küprose põhjaosa on üks maailma militariseeritumaid paiku.

Rahvusköök 
Kleftiko – ahjus küpsetatud talleliha
Sish Keb – sütel küpsetatud lambalihašašlõkk
Mezedes – krõpsud, salatid ja muud suupisted
Yalanci Dolma – riisi-, sibula- ja tomatitäidisega viinapuulehed
Musakka – vormiroog hakkliha, kartulite ja baklažaaniga
Sheftalia – küpsetatud lihavorstikesed
Gliko – kompotipuuviljad siirupis


Majutusinfo 
Küprose hotellid jagunevad viide kategooriasse – 1-5 tärni hotellid. Apartemente eristatakse tähtedega A, B, C. Kuurortide südames asuvad hotellid on üldjuhul väiksemad ja väiksemate basseinidega kui veidi kaugemal asuvad sama kategooria hotellid. Üheks olulisemaks kriteeriumiks on hotelli poolt pakutavad teenused. Hotellide sisemus on enamasti kosmopoliitne. Oluline on meeles pidada, et mõnedel rannikulasuvatel hotellidel ei pruugi olla oma randa.

Hea teada!
Tööaeg.
Oktoobrist–aprillini on linnades poed avatud kell 8.00–18.00, maist–septembrini kell 8.00– 9.00. Lõuna ajal on poed suletud ajavahemikul 13.00–16.00. Kauplused on suletud kolmapäeviti, laupäeviti (õhtupoolikul) ja pühapäeviti.
Jootraha. Teatud teenuste, nagu majapidamistööd, pakikandmine, ettekandjatöö eest on kombeks anda jootraha. Restoranides soovitatakse jätta ettekandjale jootrahaks 10% arve summast.
Transport. Küprosel on päris hea bussiühendus. Bussipiletid maksavad ca 1.5 eurot. Linnasiseselt on võimalik liigelda taksodega. Taksosõidu hind sõltub kellaajast ning nädalapäevast, kuid keskmine kilomeetrihind jääb 1 euro piiresse. Küproselt väljuvad laevad Egiptusesse ja Iisraeli. Võimalik on rentida autot või jahti. Liiklus on Küprosel vasakpoolne.
Keelud. Sõidukisse on keelatud kaasa võtta avatud pakendis alkoholi.
Kingituseks. Commandaria – juba 4000 aastat Küprosel toodetav merevaiguvärvi vein.

Tunneta Küprost
Küprose elanikele meeldib lõbutseda. Lõbutsege koos nendega iga-aastasel teatrijumal Dionysiusele pühendatud karnevalil.
Proovi Küprose veine – veinivalmistamise traditsioonid ulatuvad 4000 aasta tagusesse aega.
Võimalus näha saare uhkust – Pafossi linna ja maailma kultuuripärandite nimekirja kantud üheksat Bütsantsi ajast pärit kaljukirikut. Ajalooliste paikade külastamine kuulub kindlasti kohustuslike tegevuste nimistusse. Enimkülastatavad kohad: Kuningate hauakamber, Saalomoni katakombid, Dionysiuse maja mosaiigid, apostel Pauluse sammas.
Uudistage Aphrodite kivi („Petra Tou Romiou“), mis tähistab kohta, kust jumalanna veest väljus.
Looduse ilu nautimiseks rentige jaht.

Küpros – jumalanna Aphrodite saar

Suuruselt kolmas Vahemere saar Küpros asub Aafrikasse, Euroopasse ja Aasiasse viivate teede ristumiskohal. Küprosel ei kohta te mitte üksnes kolmelt mandrilt pärit taime- ja loomaliike, vaid ka kreeklaste, foiniiklaste, türklaste, prantslaste ja inglaste kultuuri jälgi. Ajalooliste mälestusmärkide huvilised saavad tutvuda antiikaja meenutustega. Lõbujanulisemad külalised võivad pidutseda terve öö valju muusika saatel baarides ja klubides. Kõik aktiivse puhkuse järgi janunejad võivad ette võtta mägimatkasid ning nautida veespordivõimalusi.
Saareelanikud tunnevad uhkust selle üle, et Küpros on ainus paik maailmas, kus saab hommikuti suusatada ning pärastlõunal päikese käes peesitada ning meres ujuda. Trodose mägedes püsib lumi kuni märtsi lõpuni. Nendes mägedes asuvad ka mõned vanad külad kitsaste tänavatega, millest mõned tühjusesse juhatavad. Külades asuvates kohvikutes võite kohata külalislahkeid kohalikke, kes meelsasti valmis turistidega tutvust tegema.
Kassid, kes saabusid saarele IV sajandil, jumaldavad Küprost. Tol ajal elas saarel palju mürgiseid madusid, kellest sadade kasside saareletoomise abil loodeti lahti saada. Loomad transporditi merd mööda Küprosele, kus nad saare kõige lõunapoolsemal, täna Kapo Gata ehk Kasside madaliku nime all tuntud poolsaarel vabadusse lasti. Kasside eest hoolitsemine jäi munkade ülesandeks ning ka täna elavad kloostris mõned nunnad, kes vanades aedades ja hoonetes elavate kasside eest hoolt kannavad.
Küprosel on palju päikeselisi päevi. Siinsed talved on pehmed ja niisked ning suved kuumad ja kuivad. Saart ümbritseva vee tõttu on talvised ja suvised temperatuurierinevused väikesed. Suvehooaeg kestab märtsist novembrini. Kõige soojemad kuud on juuli ja august, mil õhutemperatuur tõuseb kuni 40 soojakraadini. Keskmine temperatuur turismihooajal on 25-30°C.
Saare kohalikud elanikud räägivad, et märtsist novembrini on suvi ja ülejäänud ajal kevad. Kuid isegi sellel niinimetatud kevadeajal on võimalik käia ujumas, sest veetemperatuur ei lange 18-19 kraadist allapoole.

 

 

Ayia Napa
See tilluke kuurort ei paku avastamisrõõmu mitte üksnes ajaloosõpradele, vaid ka noortele. Meelelahutuskeskustes kestab melu, tants ja muusika terve öö. Aja Napa katedraal meelitab siia paljusid keskaja austajaid. See Itaalia renessanssi stiilis rajatud hoone meenutab välimuselt pigem endisaegset kinnipidamisasutust. Küprose elanikele valmistab rõõmu Lara nime kandva paiga tutvustamine turistidele – tegemist on kohaga, mille maastik meenutab Aafrika savanni ja kuhu tulevad munema haruldased caretta merikilpkonnad.

Nikosia 
Nikosija (Lefkosia) on saanud oma nime päikeselinna asutaja Ptolemaiose I järgi. Hetkel on Nikosia ainus kaheks osaks jaotatud pealinn. Linna vanalinn, mida ümbritsevad XVI sajandil veneetslaste poolt rajatud müürid, näib olevat täis arhitektuurimälestisi. Müüridest sissepoole jääb peaaegu samapalju erinevaid kohvikuid, kõrtse ja restorane. Jalutuskäik Nikosia vanalinnas on justkui retk minevikku – viimasest annavad tunnistust kitsad tänavad, vanad hooned, kohalike meistrite poolt valmistatud kaunistustega aknad.

Pafoss
Pafoss on ideaalne paik nende jaoks, kes tahavad paremini tundma õppida Küprose antiikajalugu ja Kreeka mütoloogiast pärit kangelasi. See on linn, kus legend jumalanna Aphroditest elab edasi ka tänapäeval. Kuulus maa-alustesse koobastesse rajatud ja sammastega kaunistatud siseaiaga kuningate hauakamber on kogu saare kõige tähelepanuväärsemaks arheoloogiliseks leiuks. Pafossi linnale avaldas mõju ka varakristluse periood. Nimelt piitsutati siin aastal 46 kristluse ideede levitamise pärast surnuks Püha Paulus. Seda perioodi meenutab vaikides hukkamiskohta püstitatud Püha Pauluse sammas.
Küprosest sai esimene kristlaste poolt juhitud maa. Suureks XV sajandi arheoloogiamälestiseks on Limassolist 14 km kaugusel, Pafossi viiva tee ääres asuv Kolossi kindlus. XIII sajandil rajasid Püha Johannese ordu rüütlid Commandery nime kandnud sõjaväelise keskuse ning allutasid oma kontrollile kohalikud viinamarja- ja suhkrurooistandused. Just selle järgi on saanud oma nime piirkonna viinamarjasortidest valmistatav ning üks maailma tuntumaid veinisorte Commandaria.

Kurium
Kurium on üks Küprose iidseid linnu, mis asub Vahemere kaldal teraval kaljunukil 19 km Limassolist lõuna pool. Rooma ajal asus siin Küprose tähtsaim hertsogkond. Koht on kuulus oma vana kultuuripärandi poolest. II aastatuhandel enne Kristust rajatud Kreeka-Rooma amfiteater rõõmustab teatri- ja kontserdikülastajaid oma suurepärase akustikaga ka täna. VIII – IV sajandini valitses saarel Apollo kultus, mida meenutavad üksikud Apollo templi säilinud fragmendid. Eustolia maja oma termide ja peente mosaiikidega kaunistatud põrandatega on ehe näide Rooma häärberist. Kuriumis asub ka varakristlikul perioodil rajatud basiilika.

Larnaca kindlus, Lazarose kirik ja Stavrovouni klooster 
Larnaca kindlus on huvitav arheoloogiamälestis, mille 1625. aastal lasid rajada inglise vallutajad. Ühtlasi kasutati kindlust ka vanglana. Praegu eksponeeritakse siin väljakaevamiste käigus Kitioni hertsogkonna piirkonnast päevavalgele tulnud antiikesemeid.
Lazarose kirik on üks Küprose parimaid Bütsantsi aja arheoloogiamälestisi. Siin asuvad Kitioni esimese piiskopi Lazarose maised jäänused. Kivist kirik rajati IX sajandil ning taastati esialgsel kujul XVII sajandil.
Kreekakeelne sõna stavrovouni tähendab tõlkes ristimäge. Tegemist on Küprose vanima kloostriga, mille IV sajandil lasi ehitada keiser Konstantinus Suure ema Püha Helena. Kloostris talletatakse Püha Risti fragmente. Kloostrisse on lubatud siseneda vaid meesterahvastel. Kloostris elavad mungad on andekad ikoonimaalijad.

Hala Sultan Tekke mošee 
See 1816. aastal ehitatud moslemi mošee asub umbes 4 km kaugusel Larnacast. Mošee on kuulus selle poolest, et mošee keldris asuvad prohvet Muhamedi sugulase, 649. aastal esimese araablaste rünnaku ajal hukkunud Umm Harami säilmed. Moslemite jaoks on Hala Sultan Tekke mošee Meka, Medina ja Al Aqsha templi kõrval üheks olulisimaks palverännakusihtkohaks.

Lefkaros
See Küprose küla meelitab turiste oma lihtsusega. Lefkaros asub Larnacast 40 km kaugusel ning sealseid elanikke teatakse nende hõbedast valmistatud esemete ja käsitsikootud Kreeka pitsi ehk lefkaritika poolest. Isegi Leonardo da Vinci külastas 1481. aastal Lefrakost, et osta Kreeka pitsi Milaano katedraali altari kaunistamiseks.

Kuurordid

Ayia Napa
Arvatakse, et Küprose saare idarannikul asuv liivaste randadega Ayia Napa kuurort on saanud oma nime Veneetsia Ayia kiriku järgi. Pikka aega teati paika rahuliku perekuurordina, kuid nüüd tuntakse Ayia Napat Rimini ja Ibiza sarnase „peopealinnana“. Kuurort pakub erinevaid veemeelelahutuse võimalusi, näiteks sukeldumine, surfamine, kanuusõit, kiirpaatidega ujumine.
Ühe kohaliku legendi kohaselt leidnud üks saagi järele läinud jahimees kuulsa Neitsi Maarja ikooni ja nii hakati paika peagi kutsuma lühidalt Ayia Napaks. Neitsi Maarja austuseks avati 1500. aastal ikoonileiukohta kirik. Järgides vana kohalikku traditsiooni, ei elanud kiriku lähedal kuni 18. sajandi lõpuni ühtki hingelist. Piirkonna esimeseks elanikuks oli Kreekast Thessalonikist pärit 20-aastane noormees. Ayia Napa kuurort asub Cape Greko kuurordist 9 km kaugusel, 50 km Famagustast lõunas.
Protaras
Protaras, mis asub Küprose kaguosas, ei ole kaugel Ayia Napa linnast. Turistid avastasid enda jaoks selle rahuliku ja hubase koha kõigest mõne aastakümne eest. Portaras võib tunda uhkust oma puhaste, valge liivaga randade üle. Kuigi puhkekohas puuduvad ööklubid, pakuvad meelelahutusvõimalusi õhtuti pikalt avatud baarid ja tavernid. Protaras pakub erinevaid lõbustustusvõimalusi ja ekskursioone. Puhates Portarases, tasub külastada Cavo Greco loodusparki, Ocean Aquarium’i akvaariumi ja Water World’i veekeskust. Lisaks saate proovida kaamelisõitu, mängida minigolfi, nautida sukeldumist, osaleda safaril, kalastusretkedel või matkadel. Protaras asub Larnacast 50 km kaugusel ida pool ja 32 km Famagustast lõunas.

Limassol
Limassol on suuruselt teine linn Küprosel, mis tekkis Amafi ja Kourioni külade liitmisel ja kandis algselt nime Nemesos. Linna taamal kõrguvad Triodo mäed rikkalike orgude ja viinapuudega. Limassol on Küprose veinitööstuse keskus. Igal aastal korraldatakse siin veinifestivale, traditsioonilist karnevali, Shakespeare’i öid, vanakreeklaste draamafestivali ja lillenäitust Yermasogeia. Linna ilmestab 16 km pikkune rannaala, mille ääres paikneb arvukalt restorane, baare ja ööklubisid. Kindlasti tuleb võtta ette jalutuskäik niinimetatud Küprose Rivieral ehk linna jalakäijate tänaval. Limassolist läänes asub keskaegne Kolossi kindlus. Limassol asub 70 km kaugusel Larnacast ja 84 km kaugusel pealinnast Nikosiast.

 
Larnaca
Larnaca on suuruselt Küprose kolmas linn ning paikneb saare lõunaosas. Linnas asub Küprose tähtsuselt teine sadam ja tuntud lennujaam. Larnacat tuntakse selle ilusa rannikuäärse palmipuudest ümbritsetud allee poolest. Möödujaid meelitavad sinna armsad nurgapoekesed ja õdusad kohvikud. Larnaca on kuulus ka oma ajaloo poolest ja linnas asub mitmeid erinevaid muuseume. Legendi kohaselt asutasid Larnaca Kitioni nime kreeklased XIV saj e.Kr. Ateena kindral Kimon sai merel linna vaenlaste eest kaitstes raskesti haavata ja käskis hoida oma surma saladuses. Täna seisab Larnacas Ateena Kimoni kuju, mis kannab edasi sõnumit „Isegi surnuna ta võitis“. Kindlasti tasub Larnacas külastada ainulaadset arheoloogiamuuseumi, Püha Nazareri kirikut, moslemite Hala Sultan Tekke templi ja selle läheduses paiknevat soolajärve. Larnaca jääb pealinnast Nikosiast 45 km kagu poole. 

Ekskursioonid

Paphos – Curium ekskursioon

 

Korraldatakse kuurortidest: Protaras, Ayia Napa, Larnaca, Limassol.

Ekskursiooni tutvustus: Veini degusteerimine Limassolis. Curium – iidse Kourioni linna külastus Petra tou Romiou – jumalanna Aphrodite sünnipaik, Püha Pauluse sammas, Dionysiuse maja – mosaiigid. Vaba aega Paphose sadama ja kindluse piirkonnas Lõunasöök lisatasu eest.

Hinnas sisaldub: huviväärsuste pääsmed.
Kaasa võtta: kaamera, peakate, mugavad jalatsid.
Tüüp, kestus: ajalooga tutvumine, üks päev (08.00-18.00).


Nikosia – Kernyia – Bellapais ekskursioon

 
 

Korraldatakse kuurortidest: Protaras, Ayia Napa, Larnaca, Limassol.

Ekskursiooni tutvustus: Peapiiskopi residentsi ja Püha Johannesse katedraali külastus Ledra tänaval, vaba aeg Kerynia sadamas. Kindluse ja Bellapais’i kiriku külastus. Lõuna lisatasu eest.

Hinnas sisaldub: huviväärsuste pääsmed.
Kaasa võtta: kaamera, peakate, mugavad jalatsid.
Tüüp, kestus: ajalooga tutvumine, üks päev (08.00-18.00).


Avastuskruiis

 

Korraldatakse kuurortidest: Protaras, Ayia Napa.

Maksumus Larnacast:

Täiskasvanu – 40 EUR
Laps (2-12 a) – 25 EUR

Ekskursiooni tutvustus: Väljasõit Agia Napa jahisadamast, seilamine piki rannikut ja Agia Napa koobaste külastus, Cape Greco neem, Konnose laht, vaade Famagustale, vaba aeg ujumiseks, lõunasöök.

Hinnas sisaldub: lõunasöök.
Kaasa võtta: kaamera, peakate, ujumiskostüüm.
Tüüp, kestus: puhkus, 10.00-15.00.


Küprose värvid

 

Korraldatakse kuurortidest: Protaras, Ayia Napa, Larnaca, Limassol.

Ekskursiooni tutvustus: Kes soovivad näha kõiki Küprose värve, on just see õige ekskursioon. Esimene peatus on traditsioonilises Küprose külas Lanias, kus on võimalus degusteerida kohalikke veine. Seejärel suundume Troodose mägedesse, kus avaneb kogu mägede ilu ning kaunid panoraamvaated. Edasi külastame Kykkose kloostrit, mis on kõige populaarsem koht saarel. Vaba aeg ja soovi korral lõuna kohalikus restoranis (lisatasu eest).

Kaasa võtta: kaamera, peakate, mugavad jalatsid, päikesekreem.
Tüüp, kestus: tutvustav - meelelahutuslik, terve päev.


Eeslifarmi külastus ja Küprose õhtu

 

Korraldatakse kuurortidest: Protaras, Ayia Napa, Larnaca, Limassol.

Ekskursiooni tutvustus: Külastame kohalikku eeslifarmi, kus näeme Küprose vanimat oliivipuud, vesiveskit ning traditsioonilist Küprose talu. Külastame vahakujude muuseumit, kus kujutatakse vanu Küprose käsitöölisi. Seejärel õpime, kuidas eeslitega sõita ning maitseme kohaliku talu saaduseid. Õhtu lõpetame traditsioonilise Küprose õhtuga rahvamuusika saatel ning õpime tantsima kreekapärast tantsu Sirtakit.

Kaasa võtta: kaamera, peakate, mugavad jalatsid, päikesekreem.
Tüüp, kestus: meelelahutuslik, pool päeva.


Džiibisafari

 

Korraldatakse kuurortidest: Protaras, Ayia Napa, Larnaca.

Ekskursiooni tutvustus: Lähme tutvuma Küprose metsiku maastikuga. Näeme Palatia merekoopaid, teeme jalutuskäigu Cape Greko neeme tippu ning külastame Agioi Anargyroi kirikut.

Kaasa võtta: kaamera, peakate, mugavad jalatsid, päikesekreem.
Tüüp, kestus: tutvustav- meelelahutuslik, pool päeva.


Nikosia-Larnaca-Lefkara

 

Korraldatakse kuurortidest: Protaras, Ayia Napa, Larnaca.

Ekskursiooni tutvustus: Esimene peatus on Larnacas, kus külastame St. Lazarose kirikut. Edasi suundume Mosfiloti külla, kus näeme St. Thekla kloostrit. Nikosias teeme lühikese peatuse, et tutvuda Küprose peapiiskopi paleega. Seejärel on vaba aeg, et jalutada Nikosia vanalinnas. Edasi sõidame Lefkara külla, kus külastame St. Minase kloostrit ning sellele järgneb Ktima Christoudia veinimõisaga tutvumine.

Kaasa võtta: kaamera, peakate, mugavad jalatsid, päikesekreem.
Tüüp, kestus: tutvustav-meelelahutuslik, terve päev.


Lõbus kalastusreis

 

Korraldatakse kuurortidest: Protaras, Ayia Napa, Larnaca.

Ekskursiooni tutvustus: Seilame Rootsi parvlaeva Zenobia laevavraki juurde, mis hukkus 1980. aastal. Seejärel teeme peatuse kalapüügiks ning soovi korral on võimalus ka snorgeldada ja päevitada. Liigume edasi mööda Larnaca läänerannikut ning teeme peatuse ujumiseks ning naudime buffet-lõunat.

Kaasa võtta: kaamera, peakate, mugavad jalatsid, päikesekreem, ujumisriided, rätik.
Tüüp, kestus: meelelahutuslik, pool päeva.


Nõuanded

Hotellid
Hotelle on ühesuguste kriteeriumide alusel võimatu klassifitseerida, sest hindamise alus on riigiti väga erinev. Kõige üldisemalt sõltub hotelli kategooria tubade suurusest ja varustusest, hotelli teenuste kvaliteedist ja osutatavate teenuste hulgast. Nõuded kategooriatele ja nende nõuete tõlgendus erineb maade lõikes. Kataloogis on iga hotelli ametlik kategooria ära märgitud hotelli kirjelduses. Kui kirjelduses ei ole seda märgitud, tähendab, et hotellil ei ole välismaal kehtivat ametlikku kategooriat. Juhime tähelepanu sellele, et sama kategooria hotellid võivad ka sama riigi lõikes taseme poolest erineda.

Mõnedel hotellidel (nt. Türgis) on nn „ametlik hotellikategooria” alles riigi turismiametist taotlemisel. Samas vastavad nende hotellide poolt pakutavad teenused taotletavale kategooriale.

Novatoursi kataloogis on hotellide täiendav klassifikatsioon tähistatud väikeste gloobustega. See on eelkõige reisikorraldaja subjektiivne, eri maade hotellide võrdlev hinnang, mis arvestab hotelli asukohta ja üldist taset ning peaks Teil aitama sobivat hotelli valida. Väikeseid gloobuseid ei tohiks seega segi ajada hotelli riiklikku kategooriat tähistavate tärnidega.

Novatoursi kataloogis on hotelle kirjeldatud üksikasjalikult ja täpselt, paraku jäävad muutused, mis leiavad aset pärast kataloogi ilmumist, kirjeldustes kajastamata. Mõnikord võib hotelli kategooria muutuda pärast kataloogi ilmumist, kuna kategooria määratakse teatud ajavahemikuks, mille lõppedes klassifitseeritakse hotell ümber. Novatours ei vastuta selliste ebatäpsuste eest. Võimalikud muudatused hotellide klassifikatsioonis ja kirjeldustes kajastatakse pärast kataloogi ilmumist meie kodulehel. Juhul, kui Teie hotellivalik sõltub ühest konkreetsest tingimusest või teenusest (näiteks soojendusega bassein või 24h toateenindus), palume enne broneerimist oma reisibüroo kaudu täpsustada vastava teenuse olemasolu hotellis Teie reisi perioodil.
Kataloogides kirjeldatakse harilikult üksnes hotelli infrastruktuuri kuuluvaid objekte. Teid huvitavate täiendavate küsimuste puhul palume Teil reisi eel turismibüroosse pöörduda.

Kataloogis viidatakse mitmete hotellide kodulehtedele Internetis. Sealse teabe ettevalmistamise ja uuendamise eest hoolitseb hotelli administratsioon. Novatours ei vastuta hotellide veebilehtedel oleva informatsiooni eest.

Meie kataloogis ja internetilehel avaldatud hotellitubade pildid võivad erineda tegelikest tubadest nii suuruse kui kujunduse poolest. Varieeruda võib ka rõdu ja basseini suurus ning kuju.


Teenused hotellis
Meie kataloogis on informatsioon hotellides turismihooajal pakutavate teenuste ja meelelahutuse kohta. Hooaja alguses ja lõpus võib pakutavaid teenuseid ja korraldatavaid meelelahutusprogramme olla vähem kui kataloogis kirjas (nt. võib osa restorane olla suletud). Meelelahutusprogrammide korraldamise sageduse ja korra määrab hotelli administratsioon. Kahjuks ei ole võimalik kataloogis üles lugeda kõiki teenuseid, mille eest klientidel tuleb täiendavalt tasuda. Samuti võib hooaja jooksul tulla muudatusi selles, milline teenus on tasuta, milline mitte. Näiteks võetakse tavaliselt numbritubades või hotelli vastuvõtulauas olevate seifide kasutamise eest lisatasu. Paljudes hotellides võetakse lisatasu ka külmkapi ja minibaari kasutamise eest. Minibaari jookide eest tuleb tasuda arve alusel, mille hotelli administratsioon esitab hotellist lahkumisel. Enamik hotelle võtab vastu krediitkaarte, kuid kaarditerminalide töö võib vahel olla häiritud. Et vältida kiirustamist lahkumispäeval, soovitame lõpparve tasuda aegsasti, hiljemalt lahkumisele eelneva päeva õhtul.

Jookide sortimendi minibaaris määrab hotelli administratsioon. Oma toidu ja joogi hoidmine külmkapis, minibaaris ja hotellitoas on tavaliselt keelatud.

Sõltuvalt hotellist võib olla tasuline ka toas oleva kliimaseadme kasutamine. Paljudes hotellides on vaja eraldi maksta vaba aja teenuste, näiteks tenniseväljaku, piljardi, sauna, mullivanni, jõusaali jms. kasutamise eest.

Soovitame alati enne reisileminekut osta tervisekindlustus. Paljudes hotellides on võimalik saada arstiabi. Tavaliselt on arst hotellis kohal paar tundi päevas või kutsutakse vajadusel hotelli. Kõik kohalikud meditsiiniasutused ei tee kindlustusfirmadega koostööd, seetõttu võib juhtuda, et peate osutatud arstiabiteenuste eest tasuma kohapeal. Seetõttu on õnnetusjuhtumi või haigestumise korral soovitav pöörduda Novatoursi esindajate poole, kellel on kohalike arstide kontaktandmed. Tutvuge kindlasti hoolikalt oma kindlustuspoliisi tingimustega.

Hotellide restoranid ja baarid töötavad vastavalt hotelli administratsiooni poolt kehtestatud graafikule. Rannas ja basseini ääres asuvate kohvikute, restoranide ja baaride lahtiolek sõltub ilmastikutingimustest.

Basseinide lahtioleku ning veelõbustuste töötamise aja määrab hotelli administratsioon. Samuti on ainult hotelli pädevuses otsustada basseinide soojendamise periood (kui küttesüsteem on olemas).

Toatüübid
Levinumad toatüübid hotellides on ühe- ja kahekohalised toad, apartemendid ning stuudiod.
Juhul, kui hotellikirjelduses ei ole toatüüpi määratletud, siis on tegemist tavalise standardtoaga.

  • Standardtuba – tavaline kahekohaline tuba. Toas on voodid ning vannituba (WC ja dušširuum).
  • Ühene tuba (single room) – tavaliselt standardtoast väiksem ja kallim majutustüüp. Toas on voodi ja vannituba. Ühene tuba tuleb eraldi ette tellida.
  • Peretuba – tavaliselt kaks vaheuksega ühendatud tuba, kus mõlemas toas on kaks voodit (lastele mõeldud toas võib olla ka kahekordne voodi) või üks standardtoast suurem tuba, kuhu võib majutuda kuni neli inimest. Enamikes hotellides on peretuba lisatasu eest ettetellitav. 
  • Ühendatud tuba – kõrvuti toad, mis on omavahel vaheuksega ühendatud. Sobilik suurematele seltskondadele või peredele.
  • Sviit – avaram ja luksuslikumalt sisustatud tuba, tavaliselt kahetoaline (toad võivad olla sümboolselt eraldatud).
  • Apartement – elutuba ja üks või rohkem magamistuba ning vannituba. Üldjuhul on olemas kööginurk. Vahel moodustavad apartemendi mitu läbikäidavat tuba (magamistuba ja elutuba).
  • Stuudio – üks tuba, kus on üldjuhul ka väike kööginurk. 
  • Promo tuba – tavaliselt madalama hinnatasemega tuba, mille täpne tüüp selgub kohapeal. Promo tube on piiratud koguses!

Majutus
Kahekohalises standard-hotellitoas võib hotelli sisustusest sõltuvalt olla nii üks kaheinimesevoodi kui ka kaks eraldi voodit. Üldjuhul puuduvad hotellides kolmekohalised toad. Kui on tellitud koht kolmandale või neljandale reisijale, siis pannakse kahekohalisse tuppa lisavoodi (võib olla ka kokkupandav, välivoodi tüüpi ase), diivan või lahtikäiv tugitool-voodi. Lisavoodi võib olla tavavoodist ebamugavam. Lisatasu eest, mis makstakse tavaliselt otse hotelli, on sõltuvalt hotellist võimalik laenutada ka lapsevoodi. Hotelli administratsioon majutab reisijad saabumise päeval vabadesse tubadesse vastavalt tellitud toatüüpidele oma äranägemise järgi.

Merevaatega toa garanteerib hotell vaid juhul, kui on kehtestatud vastav lisamaks merevaate eest ja reisija on selle ka tasunud. Reisija erisoove hotellitoa osas, näiteks mingi kindel korrus, kõrvuti toad, merevaade (juhul, kui ei ole lisatasu) jne, saab hotelli administratsioon täita vaid võimaluse korral ja meie ei saa seda tagada. Tuleb silmas pidada, et hotellid võivad merevaateks nimetada ka seda, kui vaade merele on osaline või meri on kaugelt näha. Ka sellise piiratud merevaate eest võib hotell nõuda lisatasu.

  • Merevaade – tuba vaatega merele, võib olla külgmerevaade või osaline merevaade.
  • Aiavaade – tuba vaatega aiale.
  • Basseinivaade – tuba vaatega basseinile.


Loteriimajutus
Mõnikord on soodsa eripakkumise või viimase minuti pakkumise raames võimalik saada kohad teatud kategooria (*/**/***/****/*****) hotelli, mille nimi ei ole eelnevalt kindlaks määratud. Sel juhul on reisidokumentides märgitud mitte hotelli nimi, vaid üksnes sihtkoha hotelli kategooria ja toitlustamise tüüp. Enamasti on tegemist lihtsa kuurorthotelliga, mis ei pruugi olla mõni Novatoursi kataloogis olevatest hotellidest. Hotell võib paikneda mererannast eemal. Loteriimajutuse puhul võib hotell asuda ka mõnes kuurordis, mida ei ole Novatoursi kataloogis kirjeldatud. Seda tüüpi majutuse korral selgub hotelli nimi, asukoht jms tavaliselt üks päev enne reisi, mõnikord ka alles lennujaamas enne väljalendu või kohapeal. Tubades on olemas dušš või vann, WC, võib olla ka rõdu.

Lisavoodil majutuva reisija soodustus
Kolm täiskasvanut saavad majutuda kahekohalisse hotellituppa, kui sinna on võimalik paigutada lisavoodi. Sel juhul tehakse lisavoodil majutujale hinnasoodustust. Juhime tähelepanu sellele, et reeglina majutatakse sellisel juhul kahekohalistesse tubadesse.

Üksinda reisijad
Kui reisite üksi, tuleb teil tasuda vastavalt hinnakirjale hinnalisa ühekohalise toa eest. Ühekohalised toad võivad olla mõõtmetelt väiksemad kui standardsed kahekohalised toad. Üks täiskasvanu, kes reisib koos lapsega, võib broneerida ühekohalise toa. Sellisel juhul paigutatakse sinna lapsele lisavoodi ja lapsele antakse hinnasoodustust. Maksnud ühekohalise toa eest, võib mõnes hotellis enda käsutusse saada ka kahekohalise toa.

Hotellipäev
Hotelli saabumisel on hotellipäeva algus kell 14.00-18.00, lahkumisel on hotellipäeva lõpp kella 10.00-12.00. Toast tuleb koos pagasiga lahkuda enne hotellipäeva lõppu. Tuba tuleb samal ajal vabastada ka siis, kui äralend on öösel. Hotellist väljakirjutamise tingimustest teatavad Teile Novatoursi esindajad või hotelli administratsioon. Pärast hotellitoast lahkumist võib pagasit hoida hotelli pakiruumis või selleks ettenähtud toas. Võimaluse korral saab hotelli administratsioon majutada kliente enne hotellipäeva algust või pikendada numbritoas viibimise aega. See teenus on reeglina lisatasu eest, mille eest tasumise kohustus lasub kliendil, kui ta early check- in või late check- out teenuse tellib.

Toitlustamine hotellides
Kataloogi hinnakirjas on iga hotelli juurde märgitud toitlustamise tüüp: söökideta, hommikusöögiga, hommiku- ja õhtusöögiga, mõnes kohas lõuna- ja õhtusöögiga, hommiku-, lõuna- ja õhtusöögiga, „kõik hinnas” või „kõik hinnas pluss“. Toitlustamise tüüp on märgitud hotelli kirjelduses. Toitlustamine toimub kindlatel kellaaegadel hotelli restoranis. Juhul, kui klient lahkub hotellist väga vara hommikul või saabub hotelli hilja õhtul ja soovib seega süüa muudel kellaaegadel, on enamikus hotellidest võimalik tellida toidupakk varajase hommikusöögi või hilise õhtusöögiga (nn lunch box). Mõnedes hotellides toidupakke ei anta, kuid avatakse kliendi soovidele vastu tulles restoran varaseks hommikusöögiks (early breakfast) või hiliseks õhtusöögiks (late dinner). Sellise teenuse eest võetakse sageli lisatasu. Kõikides hotellides tuleb see teenus tellida klientidel endil. Madalama kategooria hotellid ei pruugi toidupaki tellimise teenust võimaldada.

Kui toitlustamise tüübi juures on märge „rootsi laud“, siis tähendab see, et toidu kogus ei ole piiratud. Mõnikord tuleb valida üks põhiroog mitmest pakutavast.

Kontinentaalne hommikusöök on tavaliselt tagasihoidlik, menüü koosneb teest ja/või kohvist, mahlast või morsist, keedisest, võist ja saiakesest. Kahe- ja kolmetärnihotellides pakutakse enamasti kontinentaalset hommikusööki, neist üksikutes võib olla valikus ka üht-kaht sorti vorsti ja juustu, keedetud muna või omlett, kurk ja tomat. Nelja- ja viietärnihotellide hommikusöök on tavaliselt veidi rikkalikum. Joogid lõuna- ja õhtusöögi juurde on lisatasu eest.

„Kõik hinnas“ (all inclusive) hotelli puhul on toitlustamine vähemalt kolm korda päevas, lisaks sellele on enamjaolt tasuta ka sealsed kohalikud lahtised karastus- ja alkohoolsed joogid. Hotell võib hooaja vältel muuta tasuta ja lisatasu eest pakutavate teenuste, jookide-söökide jms nimekirja, informeerimata sellest reisikorraldajat. Toitlustusteenuste osutamise korra ja aja (kus ja millal pakutakse teatavaid toitlustusteenuseid), söökide ja jookide valiku teeb hotelli administratsioon sõltuvalt riigi eripäradest, hotelli kategooriast jm. Reeglina ei kuulu värskelt pressitud mahlad ja jäätis hinna sisse. Samuti võivad olla teatud hotellides ka „kõik hinnas” süsteemi puhul siiski piiratud alkohoolsete jookide kogused ja lisaraha võidakse nõuda näiteks jää eest joogi sees. Ka võib hotell kehtestada “kõik hinnas” süsteemile ajalised piirangud, näiteks lõpetada “kõik hinnas” toitlustamise õhtul kell 22.00 – hilisemal kellajal peab klient ise oma jookide ja söökide eest tasuma. Mõnedes hotellides võib olla kehtestatud ajaline piirang alkoholi pakkumisele. Seetõttu palume vastav informatsioon täpsustada hotelli administraatoriga kohapeal.

„Kõik hinnas pluss” (ultra all inclusive) hotellides kehtivad samad tingimused nagu „kõik hinnas” toitlustamise puhul. Lisaks kohalikele pakutakse ka imporditud alkohoolseid jooke (klaasiga). Novatours ei saa garanteerida, et hotellides pakutava alkoholi (ka importalkoholi) kvaliteet vastab Euroopa kvaliteedinõuetele.

Tavaliselt on keelatud kööginurgata tubades toiduaineid (k.a. joogivesi) hoida ja toitu valmistada. Keelatud on ka sööki ja jooki (k.a. joogivesi) väljastpoolt hotelli territooriumile sisse tuua. Nendes hotellides, kus on lubatud kohvi ja teed valmistada (sellekohase teabe leiate hotellikirjeldusest), on saabumise päeval olemas teatud kogus kohvi ja teed, mille varusid hiljem ei täiendata.

Seif hotellis

Hotell ega Novatours ei vastuta hotellituppa jäetud väärisesemete, raha ega dokumentide eest. Soovitame alati rentida väärisesemete, raha ja reisidokumentide hoidmiseks seifi, mis asub hotellitoas või vastuvõtuletis. Juhul, kui seif mingil põhjusel ei tööta, palume sellest viivitamatult hotelli personali teavitada. Lisaks soovitame hotellituppa jäetavad esemed lukustatavates kohvrites hoida.

Tubade koristamine
Tubade koristamise ajal pühitakse ja pestakse põrand, puhastatakse vaipkate tolmuimejaga, korrastatakse vannituba ja WC, viiakse välja prügi ning tehakse üles voodid. Kõrgema kategooria hotellides (viietärnihotellides) koristatakse tube iga päev, madalama kategooria hotellides (kahe- ja kolmetärni-, vahel ka neljatärnihotellides) üks-kaks korda nädalas.
Voodipesu ja käterätikuid vahetatakse üks-kaks korda nädalas. Kööginurgaga tubades tuleb köök ise koristada.

Kliimaseade
Hotellides võib kliimaseade olla tsentraalne või kohalik. Tsentraalset kliimaseadet ehk konditsioneeri juhitakse hotelli keskjuhtimispuldilt. See töötab sõltuvalt hotellist kas ööpäev läbi või lülitatakse sisse mõneks tunniks ööpäevas. Hoiatame turiste, kes ei ole palavusega harjunud, et sellisest ventilatsiooni-süsteemist sageli ei piisa. Samuti tuleb temperatuuri valikul olla tähelepanelik, et vältida külmetushaigusi.

Kohalikku toakonditsioneeri saab reguleerida oma toas. Palavatel päevadel võib konditsioneer alandada toatemperatuuri mitmete kraadide võrra. Tavaliselt lülituvad kliendi äraolekul nii kohalikud kui tsentraalsed konditsioneerid automaatselt välja.
Madalama kategooria hotellides kujutab kliimaseade endast tihti toas olevat kasti, mis töötab vaevaliselt ja häälekalt.
Konditsioneerid töötavad hotellides kindla graafiku järgi (sõltuvalt ilmast, aastaajast jne), mille on paika pannud hotelli administratsioon.

NB! Osades sihtkohtades on valitsus kehtestanud reeglid, mille kohaselt ei tööta konditsioneerid hotellitubades talveperioodil - oktoobri lõpust kuni aprilli lõpuni.

Vesi
Me ei soovita juua kohalikku kraanivett. Bakteritega saastatud või tugevalt klooritatud vesi võib kahjustada tervist ning tekitada kõhuhädasid. Soovitame juua pudelivett.

Elekter
Lõunamaade hotellides võib esineda elektrikatkestusi. Kõikjal pole vooluvõrgus ühesugune pinge (125 V või 220 V), seepärast pöörake alati tähelepanu juhenditele, mis tavaliselt asuvad vannitoas. Kui hotellis on kolmeharulised pistikud, saab võimaluse korral adapterit laenutada hotelli vastuvõtuletist. Selle võite ka kodust kaasa võtta. Soetades adapteri enne reisi, väldite võimalikke ebamugavusi reisil.

Müra
Paljud Novatoursi poolt pakutavatest hotellidest asuvad kuurortide keskuses, kus restoranid, kohvikud ja diskoteegid töötavad varahommikuni. Lisaks toimuvad turismihooajal paljude hotellide territooriumil hommikuni kestvad meelelahutusüritused. Kesklinnas võib häirida ka sõidukite müra. Hotelli administratsioon vastutab rahu eest hotellis, kuid ei saa mõjutada mürataset hotellist väljaspool. Soovitame neil, kes kindlasti tahavad puhkuse ajal vaikust ja rahu, tutvuda põhjalikult meie kataloogis esitatud hotellide kirjeldustega ja nende põhjal valida hotell vaiksemas kohas, keskusest ja lärmakast meelelahutusest kaugemal.

Novatoursi esindajad
Reisijate puhkuse ja heaolu eest puhkekohas hoolitsevad Novatoursi esindajad, kes kõnelevad eesti, vene, inglise ja/või saksa keelt, sageli ka asukohariigi keelt. Nendega saab kontakteeruda oma hotellis infokohtumistel ja vajaduse korral ööpäev läbi mobiiltelefoniga. Esindajad on kohustatud saabunud reisijad lennujaamas vastu võtma, juhatama nad hotelli, võimaluse korral aitama seal majutuda (mõnedes sihtkohtades ei ole see võimalik), andma sõidul lennuväljalt hotelli vajalikku infot valuuta, helistamise, transpordi, Novatoursi partnerfirma poolt organiseeritud ekskursioonide jms kohta. Ärasõidupäeval võimaluse korral saadavad esindajad reisijad lennuväljale ja aitavad registreeruda tagasilennule Eestisse. Sageli aitavad Novatoursi esindajaid välismaiste partnerfirmade töötajad, kes kõnelevad inglise, vene ja / või saksa jt. keeles.

Ekskursioonide, väljasõitude ja meelelahutuse korraldamine
Novatoursi esindajad informeerivad reisijaid sellest, kus ja kuidas sihtkohas vaba aega veeta. Ekskursioonide ja väljasõitude kirjeldused ja ligikaudsed hinnad on kirjas kataloogis. Ekskursioone, väljasõite ja meelelahutust organiseeritakse igal nädalal peaaegu iga päev. Täielikku informatsiooni korraldatavate ekskursioonide ja nende kava, täpse hinna ja hinna sisse kuuluvate teenuste kohta saab Novatoursi esindajatelt. Välisriikides korraldavad ekskursioone Novatoursi partnerfirmad. Nemad määravad ekskursioonide hinna, kava ning vaatamisväärsustega tutvumise järjekorra. Novatoursi esindajad aitavad klientidel pakutavas orienteeruda ja partnerite korraldatavate ekskursioonide hulgast valikut teha, samuti on nad kaasas tõlgi ja reisisaatjana.

Ekskursioonide programmi, korralduse ja transpordi eest vastutavad täielikult Novatoursi partnerid. Ekskursioonid, väljasõidud ja muu meelelahutus on kirjeldatud võimalikult täpselt, Novatours ei vastuta nende muudatuste eest, mis on tehtud pärast kataloogi ilmumist. Sageli on ekskursioonidele kehtestatud minimaalne osavõtjate arv. Kui soovitud ekskursioonile ei kogune minimaalset osavõtjate arvu, võib selle hind ühe inimese kohta muutuda, ekskursioon võidakse ka ära jätta. Ekskursioon võidakse ära jätta ka seoses ilmastikutingimuste või transpordigraafiku muutumisega. Ekskursioonil kasutatavate transpordivahendite suurus on sõltuv ekskursioonist osavõtjate arvust.

Tervis, vaktsineerimine
Reisijal on soovitav omada tervisekindlustuspoliisi, mis tagab välismaal vältimatu arstiabi eest tasumise ja kindlustusjuhtumiga kaasnevate täiendavate kulude katmise. Tutvuge hoolikalt oma kindlustuspoliisi tingimustega. Välismaal kehtiva tervisekindlustuspoliisi saab osta reisibüroodest või kindlustusseltside esindustest.

Enne väljasõitu eksootilistesse maadesse soovitame vaktsineerimise asjus konsulteerida arstiga. Vaktsineerimise eest peab hoolt kandma ja selle eest tasuma reisija ise. Lisainfot vaktsineerimise kohta saab Lääne Tallinna Keskhaigla Merimetsa nakkuskeskusest aadressil Paldiski mnt 62, Tallinn, telefonil 659 8598. Infot erinevate riikide olukorra kohta saab ka internetiaadressil http://www.who.int/countries/en .

Haiguse või õnnetusjuhtumi korral pöörduge lähimasse arstiabipunkti, haiglasse või kutsuge hotelliadministraatori kaudu arst. Kõik kohalikud meditsiiniasutused ei tee kindlustusfirmadega koostööd, seetõttu võib juhtuda, et peate osutatud arstiabiteenuste eest tasuma kohapeal. Nõudke arstiabi saamisel järgmisi dokumente: diagnoosiga arstitõend, arsti allkirja ja pitsatiga kinnitatud raviteenuste arved, ravimiretseptid ja väljastatud ravimi kviitungid. Haiglaravi, transpordi ja kiirabiteenuse eest saate hüvitist, kui olete kindlustatud ja pöördute õigeaegselt kindlustusseltsi poole (aadresse vt poliisilt), mis vastutab Teie ravi ja ravihüvitiste eest. Lugege hoolikalt kogu poliisis esitatud informatsiooni – kulutuste hüvitamise kord on kindlustusseltsiti erinev.

Pass
Välismaale saab sõita ainult kehtiva reisidokumendiga, soovituslikult passiga. Euroopa Liidu liikmesriikidesse võib sõita ID-kaardiga. Reisija peab ise kontrollima oma passi ja muude reisidokumentide kehtivust ning vastavust nõuetele. Pass, mille kehtivusaeg lõppeb reisi ajal, loetakse kehtetuks. Paljud riigid nõuavad, et pass kehtiks vähemalt kuus kuud pärast reisi lõppu (mõnikord koguni 12 kuud). Soovitame sellised nõuded aegsasti välja selgitada ja vajadusel endale uus pass hankida. Selle kohta saab täpsemat informatsiooni Kodakondsus- ja migratsiooniametist.

Kõikidel lastel peab välisriiki sõitmisel olema kehtiv pass. Uutesse passidesse lapse andmeid enam ei kanta. Kui alla 15-aastane laps reisib välisriiki koos lapsevanemaga, kellele on väljastatud pass enne 2000. aasta 1. jaanuari ja kelle passi on kantud lapse andmed ning üle 7-aastase lapse puhul ka pilt, siis pole lapsel passi tarvis. Alates 15-eluaastast peab lapsel olema oma pass.
Sihtkohamaade seadusandlusest tulenevalt kehtivad Novatoursi kataloogis toodud hinnad reisijatele, kes omavad Eesti kodakondsust või elamisluba. Reisijatele, kellel ei ole Eesti passi või kehtivat elamisluba, võidakse mõnede sihtkohtade hotellides kehtestada kallimaid hindu. Mittekodanikel palume enne reisi tellimist täpsustada hinnad oma reisikonsultandi juures.

Viisad
Eesti kodanikele antakse Egiptuse viisa kohalikus lennujaamas Novatoursi partneri poolt. Reisimiseks Schengeni riikidesse kehtib viisavaba režiim.
Teiste riikide kodanikud ja kodakondsuseta isikud peavad mõnesse sihtkohta reisimiseks eelnevalt vormistama viisa. Viisainfo on saadaval Välisministeeriumi kodulehel www.vm.ee, samuti oskavad viisaküsimustes nõu anda reisibürood.
Novatours ei vastuta selle eest, kui klient ei saa viisa puudumise tõttu reisile minna, ega nende otsuste eest, mille reisija suhtes langetavad migratsiooni- ja piirivalvetöötajad.

Turismi- ja ökomaks

Mõnedes sihtkohtades peab maksma turismi- või ökomaksu. Maks tuleb tavaliselt tasuda hotelli sisseregistreerimisel.
 
Piirangud alaealistele
Kuni 18-aastased, samuti nende vanemad/hooldajad peavad arvestama reisi sihtriigi nõudega vanemate/hooldaja kirjalikku nõusoleku olemasolust või vanusest sõltuvalt nõudega reisimisest üksnes vanema/hooldaja või selleks volitatud isiku saatel. Lisaks piiriületusel kehtivatele piirangutele võivad riigiti olla kehtestatud ka erinevad piirangud ka alaealiste viibimisele lõbustusasutustes vms.

Täpsemat infot on võimalik leida Välisministeeriumi kodulehelt www.vm.ee. Samuti on soovitatav alaealisega reisileminekut planeerides või alaealisele reisi ostmist pöörduda kehtestatud piirangute väljaselgitamiseks vastava sihtriigi konsulaaresinduse poole.

Lastega reisimisel tuleb silmas pidada, et piiriületusel võidakse küsida lapsega üksi reisivalt vanemalt teise vanema volitust ning saatjana reisivalt täiskasvanult lapse mõlema vanema volitust. Volituse vorminõuded võivad riigiti erineda, mistõttu võidakse küsida notariaalselt kinnitatud volitust. Täpsema teabe saamiseks palume pöörduda vastava riigi konsulaaresinduste poole.
 
Allahindlused lastele
Laste hinnasoodustuse põhimõtted on enamikul lennukompaniidel ja hotellidel sarnased. Reisi tellimisel tuleb kindlasti lisaks lapse nimele teatada lapse täpne sünniaeg. Kui laps saab reisi ajal 2-aastaseks, siis lennufirma loeb ta kaheaastaseks lapseks. Alla 2-aastane laps sõidab tasuta. Kui tal on oma pass, peab talle vajadusel muretsema viisa. Alla 2-aastastele lastele ei ole lennukis eraldi istekohta ette nähtud ja tema arvele ei saa registreerida ettenähtud kaalus pagasit. Alates 2-aastane laps, nagu täiskasvanugi, saab oma istekoha ja tasuta pagasiveo normi.

Kahe vanemaga reisivatele ja ühes toas majutuvatele lastele antakse soodustusi vastavalt hinnakirjale. „Vanus alates“ tähendab, et soodustus kehtib alates märgitud vanusest. „Vanus kuni“ tähendab, et märgitud vanuse täitumisel enne reisi või reisi ajal soodustus ei kehti.

Ühe lapsega reisiv perekond saab soodustuse, kui majututakse kaheses lisavoodiga toas. Lapse vanus, milleni soodustus on kohaldatav, näidatakse ära hinnakirjas.

Väljalennuaeg
Kontrollige alati tšarterlendude väljumisaegu. Reisikorraldaja poolt toodud lennuajad on orienteeruvad. Ka piletile märgitud aeg võib mõnel juhul (halvad ilmastikutingimused, ootamatult ilmnenud tõrked lennuohutuses, lennureisi toimumist takistavad streigid jmt) muutuda. Väljalennuaeg tuleb hiljemalt päev enne väljalendu kindlasti üle kontrollida Novatoursi kontorist tel. 6668000, kodulehelt www.novatours.ee  (lennuplaanide alt) või Tallinna lennujaama infotelefonilt 6058888. Sihtkohas saab seda küsida Novatoursi esindaja käest. Täpse lennuaja leiab ka hotellis olevast infokaustast või infotahvlilt.

Hilinemine
Kõik lennufirmad on huvitatud sellest, et väljakuulutatud sõiduplaanist kinni pidada. Siiski võib esineda hilinemisi. Novatours ei vastuta planeeritud lennuaegade muutumise või lennukitüübi vahetamise eest, kui need leiavad aset Novatoursist sõltumatutel asjaoludel.

Lendude hilinemise puhul rakendatakse Euroopa Komisjoni regulatsiooni Nr. 261/2004, mis reguleerib hüvitamist ja reisijatele abi osutamist lennureisist mahajätmise, lennu tühistamise ja pikkade viivituste korral.

Transport lennuväljalt hotelli ja tagasi
Novatours korraldab sihtkohta saabumise päeval reisijate transpordi lennuväljalt hotelli ja lahkumise päeval hotellist lennuväljale. Lennuväljal võib tekkida viivitus sõltuvalt liikluse tihedusest lennuvälja parkimisplatsidel ning sellest, kui kiiresti reisijad piiripunkti läbivad ja lennujaamast väljuvad. Sõidetakse kas bussi, minibussi või taksoga. Võimaluse korral abistab kliente Novatoursi või välismaise partnerfirma esindaja. Palume kontrollida kojusõidu aega hiljemalt päev enne lahkumist. Ainult lennupileti ostmise korral transport lennuväljalt peatumispaika ja tagasi lennujaama pileti hinna sisse ei kuulu.

Lennule registreerimine lennujaamas

Kui ei ole märgitud teisiti, siis tuleb lennujaamas olla hiljemalt kaks tundi enne lennuki väljumist, et lennule registreerimiseks (check-in) ja passikontrolli läbimiseks oleks piisavalt aega. Pärast pagasi registreerimist antakse reisijale lennukile minekuks pardakaart. Seejärel tuleb läbida piirikontroll, kus kontrollitakse dokumente, ja turvakontroll, kus vaadatakse läbi käsipagas. Novatours ei vastuta selle eest, kui klient oma süül hilineb või ei saabu lennujaama. Täpset informatsiooni lennuaegade kohta saab lennujaamast või reisibüroost.

Pagas
Igal reisijal (v.a ilma oma istekohata alla 2-aastased lapsed) on õigus kaasa võtta sihtkohast ja lennufirmast sõltuvalt 15-20 kg pagasit ning lisaks käsipagasit raskusega kuni 5 kg. Novatours ei vastuta reisija pagasi registreerimise eest lennujaamas. Selle eest peab reisija ise hoolt kandma.

Iga lisakilogrammi eest tuleb täiendavalt maksta. NB! Ebastandardse pagasi (suusad, lumelauad, sukeldumisvarustus, surfilauad, golfikotid jne) vedamisel võib lisanduda lisamaks. Tavaliselt ei loeta ebastandardset pagasit tasuta pagasinormi hulka. Lisamaksu suurus sõltub lennufirmast ja lennu kestusest. Kõikidel lendudel ei pruugi saada pagasimäära suurendada. Pagasis ei maksa hoida kergesti purunevaid ega väga väärtuslikke esemeid. Kui sellised esemed on registreeritud pagasi hulgas, vastutab nende esemete purunemise või kadumise eest reisija. Ohtlike esemete (relvad jms) olemasolust kohvris tuleb kindlasti informeerida lennuohutusteenistuse töötajaid. Käsipagasis on rangelt keelatud vedada potentsiaalselt ohtlikke esemeid (näiteks käärid, liigend- ja muud noad, maniküüritarbed).

Kõik käsipagasis olevad vedelikud (s.h. hambapasta, kreemid jms) peavad mahtuma ühte ühe liitri suurusesse läbipaistvasse suletavasse kilekotti (nn minigrip kotid). Kilekotti paigutatavate vedelike pakendite individuaalne maksimumsuurus on 100ml. Täpsema informatsiooni keelatud esemete kohta leiate Lennuameti kodulehelt: https://www.ecaa.ee/et/reisimine-ohutus-lennundusjulgestus/mida-ei-tohi-reisile-kaasa-votta .

Kui reisi ajal läheb pagas kaduma või saab kahjustada, siis tuleb sellest kohe pärast kohale jõudmist teatada lennujaama pagasiteenistusele ning terminalist väljudes Novatoursi esindajale. Kui soovite esitada kahjunõude või hagi seoses registreeritud pagasi kahjustumisega, peate sellest vedajale teatama kohe, kui kahju avastasite, aga hiljemalt 7 päeva jooksul alates pagasi kättesaamisest. Kui soovite esitada kahjunõude või hagi seoses viivitusega registreeritud pagasi kohaletoimetamisel, peate vedajat sellest teavitama 21 päeva jooksul alates teile pagasi kättesaadavaks tegemise päevast. Iga selline teavitamine peab toimuma kirjalikult.

Pagasiveo eest vastutab lennufirma, Novatours sellistel juhtudel vastutust ei kanna. Novatours võib reisijat abistada kirjaliku pretensiooni esitamisel lennukompaniile, sellisel juhul tuleb Novatoursile edastada kõik vajalikud dokumendid, sealhulgas esialgne pretensioon omandi kohta (täidetakse lennujaamas vastavate ametnike poolt), avaldus sündmuste kirjeldusega, lennupilet, pagasilipik, reisikohvri ostutšekk jms.

Lennufirma vastutus
Lennufirma vastutus on kehtestatud 12. oktoobril 1929.a Varssavis allkirjastatud rahvusvaheliste õhuvedude reeglite ühtlustamise konventsiooniga; 1955.a Haagi protokolliga 12. oktoobril 1929.a Varssavis allkirjastatud rahvusvaheliste õhuvedude reeglite ühtlustamise konventsioonis tehtud muudatustest; 28. mail 1999.a Montrealis allkirjastatud rahvusvahelise õhuveo nõuete ühtlustamise konventsiooniga ning Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusega (EÜ) nr 889/2002, 13. mai 2002, millega muudetakse nõukogu määrust (EÜ) nr 2027/97 lennuettevõtja vastutuse kohta õnnetusjuhtumi puhul; samuti riiklike seaduste, nende lisade ja täiendustega. Harilikult saab vedaja vastutust määratlevate ja piiritlevate õigusaktide kehtivaid tekste soetada iga lennuettevõtte kontoris.

Näiteks kui pagas läheb kaduma või on viga saanud, peab reisija esitama lennufirma pagasiteenindusele juhtunu kohta kirjaliku avalduse. Avaldus tuleb esitada 7 päeva jooksul alates pagasi kadumisest või vigastatud pagasi vastuvõtmisest.

Kõige eest, mis võib juhtuda reisijaga lennu ajal, st. pärast passikontrolli läbimist, vastutab lennufirma. Lennuki hilinemise, reisi ärajäämise või sõiduplaani muutumise korral tellijast (reisikorraldajast) sõltumatutel asjaoludel vastutab reisija ees lennufirma. Reisija saab toetuda oma nõudmistes kohalike lennufirmade eeskirjadele, mis selliseid juhtumeid reguleerivad, ja rahvusvahelistele normidele. Lisaks sellele saab iga lennufirma esindusest küsida kehtivat Varssavi konventsiooni teksti.

Lennufirmal on õigus vajaduse korral korrigeerida lennuaegu, kasutada teiste vedajate teenuseid, muuta lennukitüüpi ja muuta või ära jätta planeeritud peatusi. Lennufirma võib muuta lennukitüüpi ja lennuaega ette hoiatamata. Rõhutame, et klient ei saa nõuda Novatoursilt kompensatsiooni kahju eest, mis on põhjustatud lennuki hilinemisest, reisi ärajätmisest või muutmisest, kui see ei ole aset leidnud Novatoursi otsese tegevuse tulemusel.

Turvalisus
Soovimatu tähelepanu vältimiseks soovitame järgida tavapäraseid ettevaatusabinõusid ning riietuda väljaspool rannakuurorte kohalikke tavasid arvestades. Hotellis soovitame raha, dokumente ja väärisesemeid hoida seifis. Kindlasti tuleb oma kaasaskantavate väärisasjadega (rahakotid, foto- ja videokaamerad jms) olla äärmiselt ettevaatlik rahvarohketes paikades nagu avalikud rannad, turud, kaubanduskeskused, ööklubid jne.

Pretensioonid

Kui klient leiab, et reisilepingus märgitud teenuseid ei osutata või osutatakse ebakohasel viisil, tuleb pretensioon esitada Novatoursi esindajale reisi ajal, sest arusaamatusi on kohapeal palju lihtsam lahendada. Kui Novatoursi esindaja keeldub probleemile lahendust otsimast, tuleb pretensioon esitada kohapeal kirjalikult. Kui kaebus esitatakse reisi lõpus, siis ei jää olukorra muutmiseks enam aega. Kui kohapealsete probleemide lahendamiseks ei ole Novatoursi reisiesindajate poole pöördutud, siis tagasiulatuvalt ei ole kliendil õigus kompensatsiooninõudeks. Juhul, kui arusaamatusi ei saa reisi ajal lahendada, võib pretensiooni esitada kirjalikult kümne päeva jooksul pärast reisi lõppu. Arutamisele võetakse ainult kirjalikult esitatud ja Novatoursi esindaja allkirjaga kinnitatud avaldused, mis on esitatud koos vautšeri ja reisilepingu koopiaga. Avaldused palume saata järgmisel aadressil:

NOVATOURS OÜ
Rävala pst 6 - 201A
10143 Tallinn, Eesti

Novatours ei vastuta kahju eest, mis on tekkinud force majeure’i tõttu. Samuti ei võeta vastu pretensioone teenuste suhtes, mida ei ole konkreetse reisi kirjelduses Novatoursi kataloogis ega hinnakirjas.

Kui majutamine reisija tellitud hotellis osutub võimatuks, on Novatoursil õigus majutada reisija teise sama kategooria või kõrgema tasemega hotelli. Sellisel juhul ei ole reisijal õigust kompensatsiooni nõuda. Reisijal ei ole õigust esitada pretensioone hotellide osas nn viimase hetke reiside, samuti erikampaania reiside puhul.

Novatours ei kompenseeri hotelli või transpordifirma tegevusest reisijale põhjustatud kahju, kui need ettevõtted peavad kaebust alusetuks.Reisija peab ise hoolitsema oma asjade ja väärisesemete eest. Novatours ei vastuta esemete kadumise eest näiteks hotelli seifist.

Vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kui kokkuleppele ei jõuta, siis jõutakse lahendini Eesti Vabariigi seadusandluses ette nähtud korras.


Kui reisija teatab kohtuvaidluse tekkimise korral kaebusest või konfliktist massiteabevahenditele enne kohtuotsuse väljakuulutamist, aga kohus otsustab, et reisija pretensioonid on tervikuna või osaliselt õigustamatud, siis võib Novatours nõuda reisijalt kahju hüvitust. Reisil maha unustatud esemetest palume teatada kohe pärast reisi lõppu. Novatours võib nõuda tasu telefonikõnede, faksiteadete ja muude teenuste eest, mis on seotud kadunud esemete otsimisega, hoolimata sellest, kas kadunud esemeid õnnestus leida või mitte.

Kasulikud lingid

  • Enne reisi soovitame tutvuda mitmekülgse reisiinfoga Välisministeeriumi kodulehel www.vm.ee (Reisi ja konsulaarinfo).
  • Reisimisega seotud nakkushaiguste kohta saate täiendavat informatsiooni Terviseameti kodulehelt www.terviseamet.ee.
  • Piiriületuse kohta saab täpsemat informatsiooni Piirivalveameti kodulehelt www.politsei.ee , tel 612 3000. 

Palume enne reisi tähelepanelikult lugeda Novatoursi reisitingimusi ning olulist teavet ja nõuandeid.

Kommentaarid

 Kasutajate hinnang
0.0 /5
Toad
0.0 /5
Rajatised
0.0 /5
Puhtus
0.0 /5
Asukoht
0.0 /5
Toitlustus
0.0 /5
 Hinnangute arv: 0
Hinda ja saada tagasisidet
1 5
1 5
1 5
1 5
1 5
Saatke tagasisidet
Kasutage seda e-posti sees või blogis: