Leonardo Inn Dead Sea

see on Novatoursi subjektiivne hinnang
place 
Iisrael, Ovda, Dead Sea  -
Vaata kaardil Tagasiside (0)


Maksa 20% ette - ülejäänud summa tasu enne reisi
Vaata kaardil
Iisrael, Ovda, Dead Sea
Vaata kaardil

Hotellist


Asukoht

  • Kaugus rannast umbes 600 m
  • Kaugus lennujaamast umbes 160 km (Ovda)
  •  Hotell asub vaikses piirkonnas


Hotell

  • Tubade arv – 96
  • Restoran
  • Bassein
  • Lamamistoolid basseini ääres
  • Lamamistoolid rannas
  • Päikesevarjud basseini ääres
  • Päikesevarjud rannas
  • Hotellil ei ole ametlikku kategooriat


Toad

Standard
  • Toa suurus umbes 24 m2
  • Vann või dušš
  • WC
  • Rõdu
  • Konditsioneer
  • Telefon
  • Televiisor
  • Minikülmik
  • Tee ja kohvi tegemise võimalus
  • Maksimaalne majutus – 2+1


Lastele

  • Lastebassein
  • Beebivoodi


Hotelli toitlustus

  • Olemasolevad toitlustustüübid: Hommiku- ja õhtusöök


Märkused

  • Hotelli kirjelduses märgitud toitu ja jooke serveeritakse hotelli juhtkonna poolt kehtestatud kontseptsiooni alusel lisatasu eest, sõltuvalt broneeritud toitlustustüübist.
  • Transfeer rahvusvahelisest lennujaamast hotelli/hotellist lennujaama koos teistest maadest/reisikorraldajate turistidega. Ooteaeg lennujaamas saabumisel kuni 2 tundi, äralennul kuni 4 tundi.
  • Antud hotellis puhkajad saavad Novatours`i esindajaga kontakteeruda telefoni teel
  • Informatsioon hotelli kirjelduse, hotelli teenuste, nende aegade ja hindade kohta võib muutuda

  • (Sellel kodulehel leitavat informatsiooni haldab ja ajakohastab hotell. Reisikorraldajal puudub vastutus antud veebilehel avaldatud teabe kohta)

 Kaart

Vaata kaardil

Iisrael – riik, mis võib enda üle uhkust tunda.

Lühitutvustus
Pindala – 20770 km²
Rahvaarv – 8,38 mln. (2015 a.)
Pealinn – Jeruusalemm (Iisraeli poolt deklareeritud, rahvusvaheliselt kinnitamata), Tel Aviv (rahvusvaheliselt kinnitatud)
Valuuta – Iisraeli sheekel (ILS)
Riigikeel – heebrea
Religioon – põhiusk on judaism. Lisaks on moslemeid (16%), kristlasi (2%), druuse (1,6%) ja muid usundeid (4,4%).

Noppeid ajaloost
 Iidset Iisraeli on mainitud juba Piiblis, aga kaasaegne Iisrael asutati alles 20. sajandil.
Enne vabariigi asutamist alustasid juudid 19. sajandil migreerumist Euroopast Aasiasse ja Palestiinasse.
Pärast Esimest Maailmasõda sai sellest piirkonnast Ühendkuningriigi mandaat. Kui mandaat lõppes, asutati 1948. aastal Iisraeli vabariik.
Ümbritsevatele moslemiriikidele see aga ei meeldinud ning nad kuulutasid Iisraelile sõja, mille Iisrael võitis.
1967. aastal ründas Iisrael naaberriike ning 6 päevaga nad alistati. Peale seda moodustati uued riigi alad.
Aastal 1973 – taas sõda. Seekord ründasid Iisraeli Egiptus ja Süüria. See sõda põhjustas Iisraelile suuri kahjustusi.
Mõned moslemiriigid ei tunnista Iisraeli vabariiki siiani.

Rahvusköök
Humus – püree kollastest ubadest, küüslaugust, sibulast ja vürtsudest.
Pitad – traditsioonilised leivapätsid, mida serveeritakse köögiviljade ja ubadega.
Tchina – keedetud seesam, sibula- ja tomatipüree.
Falafel – pallid ubadest ja hernestest.
Burek –väike kook juustu, kartulite või spinatiga.

Iisraeli köögi eripäraks on juudi kultuurile omase koššer-reeglistiku järgimine, mille kohaselt ei tohi koos süüa piima- ja lihatooteid.

Majutusinfo
Iisraelis ei ole ametlikku hotellitärnide süsteemi. Sellele vaatamata peab kõikidel hotellidel olema vastavad litsentsid. Hotellidesse sisseregistreerimine algab tavaliselt 14:00, väjaregistreerimine toimub hiljemalt 12:00. Eilati ja Surnumere piirkonnas algab sisseregistreerimine tavaliselt 15:00 ja väljaregistrerimine toimub kuni 13:00. Enamus hotelle pakuvad ainult kosher toitu.

Hea teada!
Tööaeg. Pangad: pühapäev-reede 8:30-12:00; pühapäeviti ja teisipäeviti ka 16:00-18:00. Laupäeviti on pangad suletud. Poed: pühapäev-laupäev 9:00-14:00 ja 16:00-19:00. Reedel ja enne pühi – 8:30-12:00. Laupäeviti on poed suletud.
Jootraha. Nagu ka teisteski kohtades, on tavaks anda jootraha 10% arvest.
Transport. Iisraelis on umbes 4800 km teedevõrk ja 600 km raudteid. Kolm peamist sadamat – Eilat, Ashdod ja Haifa. Teeviidad ja tänavate nimetused on inglise ja heebrea keeles. Autot saab rentida vähemalt 21-aastane isik, kellel on rahvusvaheline juhiluba. Pühade ajal ühistransport ei tööta.
Piirangud. Keelatud on transportida taimi, tulirelvi, toorest liha ja muud seesugust. Lubatud on riiki tuua kuni 1 liiter kanget alkoholi või 2 liitrit veini ning kuni 3 kg toitu.
Kingitused. Humus, pühad küünlad, Surnumere mineraalidest tooted.

Tunnetage Iisraeli
Ujuge Surnumeres – maailma kõige madalamas ja soolasemas kohas. Maitske kohalikku veini. Külastage Negevi kõrbe, mis kuulub UNESCO maailmapärandisse. Külastage Masadat – kalju otsa ehitatud iidseid ehitisi ja kindlust.

Eilat – sild Aasia ja Aafrika vahel

Eilati kuurort ühendab Aasiat ja Aafrikat ning on Iisraeli kõige lõunapoolsemaks tipuks. Mööda Punase mere rannikut kulgeb üks maailma kauneim korallrahu ning põhjaosas asuv kiviste mägede massiiv loob imeilusa linnapanoraami.

Kaljud ja eelajaloolised templid hilisest kiviajast viitavad sellele, et esimesed inimesed asustasid Eilati vähemalt 10 000 aastat tagasi. Nad kasutasid kivist atra ja olid esimesed, kes ülistasid puid. Kuningas Saalomoni aegadel oli Eilat ainsaks Iisraeli kuningriigi sadamaks, kust kaubalaevad seilasid Aafrikasse ja Indiasse. Hiljem, Rooma ajastul, asus Eilatisse elama suur kristlaste kogukond.

Kaasaegse Eilati ehitamine algas 1950. aastal ning nüüdseks on see populaarne ja maailmakuulus kuurort. Nii amatöör- kui ka profisukeldujate seas on eriti hinnatud Punase mere põhjapoolses osas asuv Eilati korallrahu, mis laiub 4500 km pikkusel alal ning on maailma kõige põhjapoolsem korallrahu. Selge ja soe vesi moodustavad suurepärased tingimused korallide jaoks ning korallrahu on elukohaks suurele hulgale värvilistele troopilistele kaladele, delfiinidele, haidele ning isegi manaatidele ja vaaladele. Iisraeli kõige rikkalikum vee-elustik on Korallranna Loodusreservis (Coral Beach Nature Reserve), mis asub 8 km lõuna suunas Taba linna poole.

Eilat on ka suurepärane koht linnuvaatluseks. Kuna Eilat on ühenduspunkt Aasia ja Aafrika vahel, on see üheks põhiliseks sillaks lindude rändeteel. Linnuvaatlusrada jookseb mööda Eilati merd Jordaania piiri poole ning seejärel kulgeb põhja suunas kõrvuti soolajärvedega. Kõige parem aeg linnuvaatluseks on kohe peale päikeseloojangut. Ööelu kihab Eilati kail, mis on täis väikeseid poode ja kohvikuid, kust saab imetleda vaadet Punasele merele.

Tel Aviv
Tel Aviv asub Vahemere rannikul ning on Iisraeli suurim ja tähtsaim kaubanduskeskus. Tel Aviv on alati kiirustav ja mitte kunagi magav metropol, mis lummab külastajaid oma energia ja rohkete meelelahutusvõimalustega. UNESCO nimetas Tel Avivi „valgeks linnaks”, kuna 1909. aastal rajati see valge liiva düünidele, põhja poole kunagisest kuulsast Jaffa sadamast. Linn on tuntud muusika- ja kunstifestivalide, kaubanduskeskuste, eksootiliste turgude, peatumatu ööelu, imeliste liivarandade ning kõikvõimalike maailmaköökidega restoranide poolest. Kohvikuid ja restorane tulvil randadega promenaad laiub mööda mererannikut.
Tel Aviv on Iisraeli kultuurikeskus, kus asub rohkelt erinevaid žanre esindavaid muuseume, kunstigaleriisid, teatreid ja kontserdihooneid. Naabruses asuv muistne Jaffa sadam on täielik kontrast modernsele Tel Avivile. Peale paariminutilist jalutuskäiku leiate ennast keskaegses keskkonnas. See on nagu värav muistsesse Iisraeli kultuuri. Vanadel sadamalinna tänavatel jalutades tunnete tänapäevalgi veel selle perioodi vaimu ja hõngu. Mitmed paadid selles sadamas pakuvad turistidele linnaekskursioone. Tel Avivil on kaks sadamakaid, mis võtavad vastu jahte ja laevu. Need pakuvad samuti jahisõidu- ja sukeldumisteenuseid. Peamine kai asub hotelli- ja turistipiirkonnas, Atarim’i (Namir’i) väljaku kõrval. Teine kai on Jaffa sadamas.

Korallmaailma reserv ja observatoorium (Coral World Reserve and Observatory)  
Selles reservis on suur kollektsioon akvaariume, veealune observatoorium, kolm suurt basseini haide, kilpkonnade ja muude suurte veeloomadega. Pimeruumis näeb unikaalset kollektsiooni helendavatest kaladest. Observatoorium on torn, mis laskub sügavale mere põhja ja mida ühendab rannikuga 100 m pikkune sild. Kaks saali veealuse maailma vaatamiseks asuvad 5 m sügavusel. Torn korallrahude kohal on moodustanud uue elukoha tuhandetele vee-elukatele. Seal saab veeta tunde, vaadates koralle, erikujulisi mereelukaid ja troopilisi kalu. Torni otsas on suur observatooriumi tekk, kust avaneb avar vaade Aquaba lahele, Egiptusele ja Jordaaniale.

Delfiinirahu
Korallrahu põhjapoolses osas on Delfiinirahu – koht, kus saab delfiine vaadata ning nendega ujuda. Suur osa merest on delfiinidele avatud.

Timna park
Eilatit ümbritsevad suurepärased mäed: Eilati mäed läänes ja Jordaania Edomi mäed idas. Üks kuulsaim koht mägedes on Timna park muistsete vasekaevandustega. Seal näeb uskumatute värvidega kaljusid, hingematvaid kuristikke ja kanjoneid. Kõige muljetavaldavamad moodustised on umbes 50 m kõrgused Saalomoni sambad, mille vesi on kaljudest kujundanud. Timna park asub Eilatist 25 km põhja poole.

Surnumeri
Surnumeri on 60 km pikkune ja 17 km laiune kontinentaalne järv, mis asub 400 m merepinnast allpool. Surnumeres on enim mineraale ja soolasid kui üheski teises veekogus terves maailmas. Surnumere kõrval on 13 km pikkune puhtast soolast Soodomi mägi. Seal on mitmeid koopaid, kus ripuvad uskumatute kujudega soolast moodustised. Surnumere vasakul rannikul on Mezad, koht, kus siiani seisab kalju otsas kuningas Herodotose palee – sinna rajati maailma esimesed tervisekeskused. Tänapäeval on Surnumere piirkond kuulus oma terviseprotseduuride poolest, rannikule on ehitatud mitmeid tervisekeskuseid.

Kuurordid

Eilat
Eilat on Iisraeli lõunapoolseim punkt, kus on kõik, mida suurepäraseks puhkuseks vaja: kristallselge vesi, elavad rannad, rannabaarid ja restoranid, erinevad veespordivõimalused, kõrgetasemelised hotellid, lummav veealune maailm, kõrbeteed, kaamelimatkad ning delfiinidega ujumine. Punased mäed ääristavad kristalset Punast merd, mis moodustab uskumatult kauni vaate. Eilatis saab seda kõike nautida aastaringselt.
Populaarseim meelelahutus Eilatis on sukeldumine Punases meres. Korallrahu, mis asub Aquaba lahes, on kauneim ja puutumatum kogu maailmas ning seal saab näha uskumatute värvidega koralle ning värvilisi kalu.
Rikkalike meelelahutusvõimaluste tõttu on Eilat elav kuurort. Selle pikk ja maaliline promenaad on alati täis nii kohalikke kui ka välisturiste. Kuurordis tegutseb palju baare, restorane ja ööklubisid.
Eilati randades saab veeta aega juba alates varahommikust. Rannad jagunevad kahe peamise piirkonna vahel: põhjaranniku rannad ja korallrannad. Põhjaranniku rannad asuvad Eilati peamises hotellide piirkonnas ning seal on rohkelt elava muusikaga baare ning veelõbustusi. Korallrannad asuvad Eilati lõunaosas. See on koht rahuliku puhkuse ja korallide ilu nautijatele. Lõunaosas võib kohata ka arvukalt surfajaid ja süvaveesukeldujad.
Eilat on käibemaksuvaba piirkond, mistõttu on koht ka sisseostude tegemiseks populaarne. Seal on palju ostukeskusi, kus on võimalik osta eriti soodsate hindadega kõrgekvaliteetseid tooteid.
Tänu oma geograafilisele asendile pakub Eilat suurepäraseid võimalusi lähedal asuvate kuulsate kohtade külastamiseks: Taba Egiptuses, Surnumeri, Tel Aviv, Petra ja Jeruusalemm.

Surnumeri – igavese nooruse allikas
Surnumeri on 60 km pikk ja 17 km lai kontinentaalne järv, mis asetseb 400 m merepinnast allpool Jordani orus. See looduslik veekogu on maakera madalaim punkt. Surnumeri on maailma soolaseim veekogu, mida toidab Jordani jõgi põhjast ning mõned väikesed allikad idast ja läänest.
Kuna järvest ei toimu väljavoolu, aurustub suur osa veest kuuma ja kuiva kõrbeõhku. See põhjustab suure soola ja mineraalide kontsentratsiooni, luues unikaalsed keemilised segud, mis on rikkad magneesiumkloriidsoolade, naatriumi, kaaliumi, kaltsiumi, broomi ja teiste elementide poolest. Surnumere lained uhavad mineraalid ja keemilised ained kallastele. Need imenduvad pinnasesse, moodustades musta pehme massi, mida tuntakse musta meditsiinilise mudana.
Surnumere unikaalsus on avastatud juba iidsetest aegadest. See on ainus paik maakeral, kus on ideaalsed võimalused tervise- ja iluprotseduurideks, millega kaasnevad eriline päikesekiirgus ja klimaatilised tingimused, hapnikurikas õhk, mineraaliderohke vesi, termomineraalallikad ning meditsiiniline muda.
Tänapäeval on Surnumeri ideaalseks turismisihtkohaks. Seal on mitmeid tervise- ja iluspaasid, võimalusi taastuseks ja rekreatsiooniks. Aastaringne päikesepaiste, jõudsalt arenevad spaad ja ilukeskused, unikaalne loodus ning rikkalik ajaloopärand meelitavad ligi nii tuhandeid turiste kui ka terviseturgutajaid. Moodsad hotellid ja spaad, mis on ehitatud Surnumere ümber, pakuvad külastajatele võimalust puhata ning tervendada keha ja vaimu.

 

Ajalugu
Juba vanast ajast on Surnumerd tuntud kui nooruse ja tervise allikat. Iidsetel aegadel külastasid seda mitmed ajaloost tuntud isikud, kaasaarvatud kuningas Taavet, kuningas Herodes, Jeesus Kristus, Ristija Johannes ja paljud teised. Isegi Egiptuse kuninganna Kleopatra omas sealsel rannikul mõningaid tehaseid, kus toodeti kosmeetikat ja ravimeid. Araablased varustasid Egiptust ainega, mida kutsuti „bituumeniks”, seda kasutati vaaraode mumifitseerimisel.
Heebrealased kutsusid Surnumerd „Yam Ha-Melah”, mis tähendab „Soolameri” ning veel üks araabiakeelne nimetus on „Bahr Lut” – „Lot’i meri”. Piibli järgi oli Lot Aabrahami vennapoeg, ainus tõsiusklik mees Soodomas. Kui Jahve otsustas patuse linna hävitada, juhatasid inglid tema ja ta naise linnast välja. Loti naine aga vaatas põlevale linnale tagasi, eirates Inglite keeldu, ning muutus soolasambaks. Nii on legendi järgi tekkinud Surnumeri.
Muistsetel aegadel importis Itaalia Surnumere vett ja soola, mida kasutas kõrgklass. Üks ainetest, mida Surnumerest kogutakse, on asfalt – bituumne mass, mida saadakse mere pinnalt. Seda kasutatakse meditsiinis ja tööstuses. Merekallastel kasvavaid taimi hinnatakse kõrgelt kosmeetikatööstuses, parfümeerias ja meditsiinis. Need saadused on majanduslikult nii väärtuslikud, et mitmed sõjad on peetud selle piirkonna pärast. Ajalooliste kirjutiste kohaselt viis kuningas Saalomon Surnumerest soola ja muda Seeba kuningannale ja võimas Rooma valitseja Marcus Antonius viis sellest merest kaunile Egiptuse kuningannale Kleopatrale erinevaid kingitusi.
1970. aastal taasavastati Surnumeri ning see sai uuesti tuntuks oma ravivate omaduste poolest. Tänapäeval on Surnumeri ümbritsetud suure hulga ilu- ja tervisespaadega. Hoolimata eemalepeletavast nimest on Surnumeri väga populaarne turistikoht.

 

Unikaalsed omadused, mis muudavad Surnumere haruldaseks:

  • Miinus 400 – maailma madalaim punkt, mis asetseb 400 m allpool merepinda.
  • Päike – päike, mis paistab 330 päeva aastas, läbib enne päevitajate nahale jõudmist mitmeid atmosfääri filtreid, nii et päikesepõletuse oht on vähenenud miinimumini.
  • Õhk – äärmiselt kuiv tolmuvaba, värske ja reostamata õhk sobib ideaalselt bronhiiti põdevatele reisijatele ning toimib suurepärase päikesefiltrina.
  • Vesi ja allikad – Surnumeri on ainus järv maailmas, kus pole võimalik uppuda. Tänu suurele soolasisalduse seisab inimese keha pinnal. Seal näeb turiste üle maailma, kes tunde lihtsalt hulbivad vee pinnal, raamat käes. Kosmeetilistel ning ravivatel protseduuridel ja tuntud Surnumere kosmeetika valmistamisel kasutatakse veel ka suurt hulka erinevaid mineraalallikaid. See näo- ja kehahoolduskosmeetika imendub kergesti nahka, omab pehmendavat, siluvat ja noorendavat efekti ning sobib kõikide nahatüüpidega.
  • Muda – kuulsad tervendavad mudaprotseduurid parandavad vereringet, lõdvestavad lihaseid, muudavad naha elastsemaks ja värskemaks ning vabastavad liigeseprobleemidest.

 

 

Huvitavad kohad
Tundes mõnu Surnumere poolt pakutavatest naudingutest, ei tasu unustada teisi läheduses asuvaid kuulsaid looduslikke ja ajaloolisi vaatamisväärsusi:

  • Juuda kõrb – kogu maakeral ei leidu teist sellist kohta nagu Juuda kõrb. Seal on tüüpiline kõrbetaimestik ja –maastik ning ühe päeva jooksul on võimalik näha tervet kõrbe. Kui sinna esmalt jõuda, tekib tunne, nagu viibiks mõnel teisel planeedil. Juuda kõrbe lähedal on mõningaid värske vee allikaid, mis voolavad Surnumerre.
  • Ein Gedi Loodusreserv – selles kivises ja liivases maailmas on üks oaas, mille nimi on Ein Gedi Loodusreserv, mis on tuntud koskede ja kristallselgete järvede poolest. Talvel, kui sajab lund, tekivad Juuda mägedesse ajutised mägijõed. Need voolavad mägedest alla kanjonitesse. Jõed kujundavad kohaliku maastiku koheselt ümber ning kaovad öö jooksul.
  • Mar Saba Klooster – muljetavaldav klooster on püstitatud Nahal Kidroni järsakule 6. sajandil pKr. Seda peetakse üheks maailma vanimaks kloostriks. Tänapäeval elavad seal kreeka-ortodoksi mungad.
  • Masada kindlus – see mäe otsa ehitatud kindlus kuulub UNESCO maailmapärandi nimekirja. Kindlus on kuulus lahingust, kus käputäis heebrealasi püüdsid seista Rooma armee vastu ja lõpuks otsustasid võtta pigem endalt elu, kui saada roomlaste orjaks.
  • Kuningas Herodese palee – kuulsa kuninga Herodese palee varemed, mis ehitati tema perele varjupaigaks. Selles palees olid olemas maailma esimesed spaatingimused.
  • Qumrani koopad – 20. sajandi keskpaigas, kui üks beduiinipoiss otsis taga kaljukitse, leidis ta enda kohal avatud koopasuu. Ta viskas läbi pisikese koopasuu kivi, lootes leida oma kitse. Aga kitse mökitamise asemel kuulis ta savipoti purunemise häält. Siis ronis ta kalju otsa ja sisenes koopasse, kus nägi mõningaid savipotte, mille sees oli palju nahast kirjarulle. See on üks kuulsamaid aardeid ajaloos ning suurim arheoloogiline leid 20. sajandil. Nendele rullidele on kirjutatud vanimad heebrea Piibli tekstid, mis pärinevad kõige varem 1. sajandist pKr. Usutakse, et need kirjutas üks askeetliku juudi sekt. Piiblis kirjutatu moodustab umbes ühe kolmandiku kogu Qumrani kirjarullidest.
 

 

EKSKURSIOONID VÄLJUMISEGA EILATIST

Jeruusalemm

Ekskursiooni väljumiskoht:

Eilat
Bussisõit Jeruusalemma algab varahommikul, teel teeme ujumispeatuse Surnumere ääres. Teil on suurepärane võimalus “ulpida” Surnumere soolases vees, maailma madalaimas punktis (peatus kestab umbes 1 tund). Sealt jätkame sõitu Jeruusalemma läbi Juuda kõrbe. Ekskursioon algab Õlimäelt, kus Jeesus veetis oma viimase õhtu enne kinnipidamist. Naudime unustamatut vaadet vanalinnale ja Templimäele. Külastame Ketsemani aeda ja Kõigi Rahvaste kirikut. Seejärel läheme alla vanalinna – Nutumüüri äärest jätkub ekskursioon jalutuskäiguga mööda Via Dolorosat (tee, kus Jeesus risti kandis ja läbis 5 viimast peatuspunkti), külastame Püha Hauakirikut ning Juutide kvartalit. Peale seda jääb aega veel külastada Siioni mäge ning Viimse õhtusöömaaja tuba. Õhtul sõit tagasi Eilatisse.
Kaasa soovitame võtta: fotoaparaat, peakate, mugavad jalanõud, mugavad riided, mis katavad põlved ja õlad, soojad riided, ujumisriided.
Ekskursiooni tüüp ja kestvus: ajalooline, hariv, terve päev.

Bussiekskursioon Petrasse

Ekskursiooni väljumiskoht
Eilat
Ekskursiooni kirjeldus:
Petra - "Roosi-Punane linn", ehitatud 2000 aastat tagasi nabatealaste poolt, kes kaevasid linna välja punasest kivist. Sissepääs linna kulgeb mööda kilomeetripikkust mäelõhet “Siq”, mis viib läbi kõrguvate kaljude. Ekskursioon algab varahommikul Eilatist, piiriületus Aqabas ja jõuame Jordaaniasse. Seejärel ootab meid kahetunnine sõit Petrasse. Jalutame läbi kitsa ja värvilise “Siq” sissepääsu, kuni jõuame varakambrini, jätkame teed Kuninglike haudade ja iidse amfiteatri juurde. Lõunasöök Petra kohalikus restoranis. Õhtul sõidame tagasi Eilatisse.
Kaasa soovitame võtta: fotoaparaat, peakate, mugavad jalanõud, soojad riided, pass.
Ekskursiooni tüüp ja kestvus: ajalooline, hariv, terve päev.

Päev Surnumere ääres  

Ekskursiooni väljumiskoht:
Eilat
Ekskursiooni kirjeldus:

See ekskursioon viib meid Eilatist Surnumere äärde. Veedame päeva Surnumereäärses hotellis, külastame selle spaakeskust (protseduurid lisatasu eest). Naudi unikaalset kogemust, ulpides Surnumere ravitoimega vees, seejärel turguta end lõunasöögiga.
Kaasa soovitame võtta: fotoaparaat, peakate, ujumisriided, rannarätik.
Ekskursiooni tüüp ja kestvuspuhkus, 1 päev

Veealune observatoorium

Ekskursiooni väljumiskoht
Eilat
Ekskursiooni kirjeldus:
Veealune observatoorium ja loodusmuuseum, kus saab näha rikkalikke koralle ning värvilisi Punase mere kalu. Pargi moodustab lai väljapanek kaladest ja teistest Punase mere elukatest. Sealt leiab mitmeid akvaariume, haide tsisterni, kilpkonnade ja astelrai basseini ning kaks veealust observatooriumi.
Kaasa soovitame võtta: fotoaparaat, peakate, mugavad jalanõud.
Ekskursiooni tüüp ja kestvus:meelelahutuslik, hariv, pool päeva

Taba laevaekskursioon

Ekskursiooni väljumiskoht:
Eilat
Ekskursiooni kirjeldus:
Lõõgastav laevareis saab alguse Eilati jahisadamast jahilaeval. Seilame piki Jordaania-Iisraeli merepiiri kuni Egiptuse merepiirini. Aqaba lahe kaunis vaade saadab teid kõikjal. Ujumise võimalus, lõunasöök. Ekskursiooni toimumise ligikaudne kestvus 11:00-15:00.
Kaasa soovitame võtta fotoaparaat, peakate, ujumisriided, rannarätik.
Ekskursiooni tüüp ja kestvus: meelelahutuslik, pool päeva

Džiibisafari Timna parki

Ekskursiooni väljumiskoht:
Eilat
Ekskursiooni kirjeldus:
Võtame suuna Eilatist põhja poole, kus asub Timna park, kuulus oma maailma vanimate vasekaevanduste poolest. Alustame sõitu Arava orus asuvas Eilati mägede looduskaitsealal, kus kohtab aeg ajalt metsloomi (gazelle, kõrberebast). Timna pargis külastame vasekaevandusi, imetleme iidseid kaljujoonistusi, näeme liivakivist moodustisi - Saalomoni sambaid ning Suurt Seent.
Kaasa soovitame võtta fotoaparaat, peakate, mugavad jalanõud, soojad riided.
Ekskursiooni tüüp ja kestvus: puhkus, pool päeva

 

 

Nõuanded

Hotellid
Hotelle on ühesuguste kriteeriumide alusel võimatu klassifitseerida, sest hindamise alus on riigiti väga erinev. Kõige üldisemalt sõltub hotelli kategooria tubade suurusest ja varustusest, hotelli teenuste kvaliteedist ja osutatavate teenuste hulgast. Nõuded kategooriatele ja nende nõuete tõlgendus erineb maade lõikes. Kataloogis on iga hotelli ametlik kategooria ära märgitud hotelli kirjelduses. Kui kirjelduses ei ole seda märgitud, tähendab, et hotellil ei ole välismaal kehtivat ametlikku kategooriat. Juhime tähelepanu sellele, et sama kategooria hotellid võivad ka sama riigi lõikes taseme poolest erineda.

Mõnedel hotellidel (nt. Türgis) on nn „ametlik hotellikategooria” alles riigi turismiametist taotlemisel. Samas vastavad nende hotellide poolt pakutavad teenused taotletavale kategooriale.

Novatoursi kataloogis on hotellide täiendav klassifikatsioon tähistatud väikeste gloobustega. See on eelkõige reisikorraldaja subjektiivne, eri maade hotellide võrdlev hinnang, mis arvestab hotelli asukohta ja üldist taset ning peaks Teil aitama sobivat hotelli valida. Väikeseid gloobuseid ei tohiks seega segi ajada hotelli riiklikku kategooriat tähistavate tärnidega.

Novatoursi kataloogis on hotelle kirjeldatud üksikasjalikult ja täpselt, paraku jäävad muutused, mis leiavad aset pärast kataloogi ilmumist, kirjeldustes kajastamata. Mõnikord võib hotelli kategooria muutuda pärast kataloogi ilmumist, kuna kategooria määratakse teatud ajavahemikuks, mille lõppedes klassifitseeritakse hotell ümber. Novatours ei vastuta selliste ebatäpsuste eest. Võimalikud muudatused hotellide klassifikatsioonis ja kirjeldustes kajastatakse pärast kataloogi ilmumist meie kodulehel. Juhul, kui Teie hotellivalik sõltub ühest konkreetsest tingimusest või teenusest (näiteks soojendusega bassein või 24h toateenindus), palume enne broneerimist oma reisibüroo kaudu täpsustada vastava teenuse olemasolu hotellis Teie reisi perioodil.
Kataloogides kirjeldatakse harilikult üksnes hotelli infrastruktuuri kuuluvaid objekte. Teid huvitavate täiendavate küsimuste puhul palume Teil reisi eel turismibüroosse pöörduda.

Kataloogis viidatakse mitmete hotellide kodulehtedele Internetis. Sealse teabe ettevalmistamise ja uuendamise eest hoolitseb hotelli administratsioon. Novatours ei vastuta hotellide veebilehtedel oleva informatsiooni eest.

Meie kataloogis ja internetilehel avaldatud hotellitubade pildid võivad erineda tegelikest tubadest nii suuruse kui kujunduse poolest. Varieeruda võib ka rõdu ja basseini suurus ning kuju.


Teenused hotellis
Meie kataloogis on informatsioon hotellides turismihooajal pakutavate teenuste ja meelelahutuse kohta. Hooaja alguses ja lõpus võib pakutavaid teenuseid ja korraldatavaid meelelahutusprogramme olla vähem kui kataloogis kirjas (nt. võib osa restorane olla suletud). Meelelahutusprogrammide korraldamise sageduse ja korra määrab hotelli administratsioon. Kahjuks ei ole võimalik kataloogis üles lugeda kõiki teenuseid, mille eest klientidel tuleb täiendavalt tasuda. Samuti võib hooaja jooksul tulla muudatusi selles, milline teenus on tasuta, milline mitte. Näiteks võetakse tavaliselt numbritubades või hotelli vastuvõtulauas olevate seifide kasutamise eest lisatasu. Paljudes hotellides võetakse lisatasu ka külmkapi ja minibaari kasutamise eest. Minibaari jookide eest tuleb tasuda arve alusel, mille hotelli administratsioon esitab hotellist lahkumisel. Enamik hotelle võtab vastu krediitkaarte, kuid kaarditerminalide töö võib vahel olla häiritud. Et vältida kiirustamist lahkumispäeval, soovitame lõpparve tasuda aegsasti, hiljemalt lahkumisele eelneva päeva õhtul.

Jookide sortimendi minibaaris määrab hotelli administratsioon. Oma toidu ja joogi hoidmine külmkapis, minibaaris ja hotellitoas on tavaliselt keelatud.

Sõltuvalt hotellist võib olla tasuline ka toas oleva kliimaseadme kasutamine. Paljudes hotellides on vaja eraldi maksta vaba aja teenuste, näiteks tenniseväljaku, piljardi, sauna, mullivanni, jõusaali jms. kasutamise eest.

Soovitame alati enne reisileminekut osta tervisekindlustus. Paljudes hotellides on võimalik saada arstiabi. Tavaliselt on arst hotellis kohal paar tundi päevas või kutsutakse vajadusel hotelli. Kõik kohalikud meditsiiniasutused ei tee kindlustusfirmadega koostööd, seetõttu võib juhtuda, et peate osutatud arstiabiteenuste eest tasuma kohapeal. Seetõttu on õnnetusjuhtumi või haigestumise korral soovitav pöörduda Novatoursi esindajate poole, kellel on kohalike arstide kontaktandmed. Tutvuge kindlasti hoolikalt oma kindlustuspoliisi tingimustega.

Hotellide restoranid ja baarid töötavad vastavalt hotelli administratsiooni poolt kehtestatud graafikule. Rannas ja basseini ääres asuvate kohvikute, restoranide ja baaride lahtiolek sõltub ilmastikutingimustest.

Basseinide lahtioleku ning veelõbustuste töötamise aja määrab hotelli administratsioon. Samuti on ainult hotelli pädevuses otsustada basseinide soojendamise periood (kui küttesüsteem on olemas).

Toatüübid
Levinumad toatüübid hotellides on ühe- ja kahekohalised toad, apartemendid ning stuudiod.
Juhul, kui hotellikirjelduses ei ole toatüüpi määratletud, siis on tegemist tavalise standardtoaga.

  • Standardtuba – tavaline kahekohaline tuba. Toas on voodid ning vannituba (WC ja dušširuum).
  • Ühene tuba (single room) – tavaliselt standardtoast väiksem ja kallim majutustüüp. Toas on voodi ja vannituba. Ühene tuba tuleb eraldi ette tellida.
  • Peretuba – tavaliselt kaks vaheuksega ühendatud tuba, kus mõlemas toas on kaks voodit (lastele mõeldud toas võib olla ka kahekordne voodi) või üks standardtoast suurem tuba, kuhu võib majutuda kuni neli inimest. Enamikes hotellides on peretuba lisatasu eest ettetellitav. 
  • Ühendatud tuba – kõrvuti toad, mis on omavahel vaheuksega ühendatud. Sobilik suurematele seltskondadele või peredele.
  • Sviit – avaram ja luksuslikumalt sisustatud tuba, tavaliselt kahetoaline (toad võivad olla sümboolselt eraldatud).
  • Apartement – elutuba ja üks või rohkem magamistuba ning vannituba. Üldjuhul on olemas kööginurk. Vahel moodustavad apartemendi mitu läbikäidavat tuba (magamistuba ja elutuba).
  • Stuudio – üks tuba, kus on üldjuhul ka väike kööginurk. 
  • Promo tuba – tavaliselt madalama hinnatasemega tuba, mille täpne tüüp selgub kohapeal. Promo tube on piiratud koguses!

Majutus
Kahekohalises standard-hotellitoas võib hotelli sisustusest sõltuvalt olla nii üks kaheinimesevoodi kui ka kaks eraldi voodit. Üldjuhul puuduvad hotellides kolmekohalised toad. Kui on tellitud koht kolmandale või neljandale reisijale, siis pannakse kahekohalisse tuppa lisavoodi (võib olla ka kokkupandav, välivoodi tüüpi ase), diivan või lahtikäiv tugitool-voodi. Lisavoodi võib olla tavavoodist ebamugavam. Lisatasu eest, mis makstakse tavaliselt otse hotelli, on sõltuvalt hotellist võimalik laenutada ka lapsevoodi. Hotelli administratsioon majutab reisijad saabumise päeval vabadesse tubadesse vastavalt tellitud toatüüpidele oma äranägemise järgi.

Merevaatega toa garanteerib hotell vaid juhul, kui on kehtestatud vastav lisamaks merevaate eest ja reisija on selle ka tasunud. Reisija erisoove hotellitoa osas, näiteks mingi kindel korrus, kõrvuti toad, merevaade (juhul, kui ei ole lisatasu) jne, saab hotelli administratsioon täita vaid võimaluse korral ja meie ei saa seda tagada. Tuleb silmas pidada, et hotellid võivad merevaateks nimetada ka seda, kui vaade merele on osaline või meri on kaugelt näha. Ka sellise piiratud merevaate eest võib hotell nõuda lisatasu.

  • Merevaade – tuba vaatega merele, võib olla külgmerevaade või osaline merevaade.
  • Aiavaade – tuba vaatega aiale.
  • Basseinivaade – tuba vaatega basseinile.


Loteriimajutus
Mõnikord on soodsa eripakkumise või viimase minuti pakkumise raames võimalik saada kohad teatud kategooria (*/**/***/****/*****) hotelli, mille nimi ei ole eelnevalt kindlaks määratud. Sel juhul on reisidokumentides märgitud mitte hotelli nimi, vaid üksnes sihtkoha hotelli kategooria ja toitlustamise tüüp. Enamasti on tegemist lihtsa kuurorthotelliga, mis ei pruugi olla mõni Novatoursi kataloogis olevatest hotellidest. Hotell võib paikneda mererannast eemal. Loteriimajutuse puhul võib hotell asuda ka mõnes kuurordis, mida ei ole Novatoursi kataloogis kirjeldatud. Seda tüüpi majutuse korral selgub hotelli nimi, asukoht jms tavaliselt üks päev enne reisi, mõnikord ka alles lennujaamas enne väljalendu või kohapeal. Tubades on olemas dušš või vann, WC, võib olla ka rõdu.

Lisavoodil majutuva reisija soodustus
Kolm täiskasvanut saavad majutuda kahekohalisse hotellituppa, kui sinna on võimalik paigutada lisavoodi. Sel juhul tehakse lisavoodil majutujale hinnasoodustust. Juhime tähelepanu sellele, et reeglina majutatakse sellisel juhul kahekohalistesse tubadesse.

Üksinda reisijad
Kui reisite üksi, tuleb teil tasuda vastavalt hinnakirjale hinnalisa ühekohalise toa eest. Ühekohalised toad võivad olla mõõtmetelt väiksemad kui standardsed kahekohalised toad. Üks täiskasvanu, kes reisib koos lapsega, võib broneerida ühekohalise toa. Sellisel juhul paigutatakse sinna lapsele lisavoodi ja lapsele antakse hinnasoodustust. Maksnud ühekohalise toa eest, võib mõnes hotellis enda käsutusse saada ka kahekohalise toa.

Hotellipäev
Hotelli saabumisel on hotellipäeva algus kell 14.00-18.00, lahkumisel on hotellipäeva lõpp kella 10.00-12.00. Toast tuleb koos pagasiga lahkuda enne hotellipäeva lõppu. Tuba tuleb samal ajal vabastada ka siis, kui äralend on öösel. Hotellist väljakirjutamise tingimustest teatavad Teile Novatoursi esindajad või hotelli administratsioon. Pärast hotellitoast lahkumist võib pagasit hoida hotelli pakiruumis või selleks ettenähtud toas. Võimaluse korral saab hotelli administratsioon majutada kliente enne hotellipäeva algust või pikendada numbritoas viibimise aega. See teenus on reeglina lisatasu eest, mille eest tasumise kohustus lasub kliendil, kui ta early check- in või late check- out teenuse tellib.

Toitlustamine hotellides
Kataloogi hinnakirjas on iga hotelli juurde märgitud toitlustamise tüüp: söökideta, hommikusöögiga, hommiku- ja õhtusöögiga, mõnes kohas lõuna- ja õhtusöögiga, hommiku-, lõuna- ja õhtusöögiga, „kõik hinnas” või „kõik hinnas pluss“. Toitlustamise tüüp on märgitud hotelli kirjelduses. Toitlustamine toimub kindlatel kellaaegadel hotelli restoranis. Juhul, kui klient lahkub hotellist väga vara hommikul või saabub hotelli hilja õhtul ja soovib seega süüa muudel kellaaegadel, on enamikus hotellidest võimalik tellida toidupakk varajase hommikusöögi või hilise õhtusöögiga (nn lunch box). Mõnedes hotellides toidupakke ei anta, kuid avatakse kliendi soovidele vastu tulles restoran varaseks hommikusöögiks (early breakfast) või hiliseks õhtusöögiks (late dinner). Sellise teenuse eest võetakse sageli lisatasu. Kõikides hotellides tuleb see teenus tellida klientidel endil. Madalama kategooria hotellid ei pruugi toidupaki tellimise teenust võimaldada.

Kui toitlustamise tüübi juures on märge „rootsi laud“, siis tähendab see, et toidu kogus ei ole piiratud. Mõnikord tuleb valida üks põhiroog mitmest pakutavast.

Kontinentaalne hommikusöök on tavaliselt tagasihoidlik, menüü koosneb teest ja/või kohvist, mahlast või morsist, keedisest, võist ja saiakesest. Kahe- ja kolmetärnihotellides pakutakse enamasti kontinentaalset hommikusööki, neist üksikutes võib olla valikus ka üht-kaht sorti vorsti ja juustu, keedetud muna või omlett, kurk ja tomat. Nelja- ja viietärnihotellide hommikusöök on tavaliselt veidi rikkalikum. Joogid lõuna- ja õhtusöögi juurde on lisatasu eest.

„Kõik hinnas“ (all inclusive) hotelli puhul on toitlustamine vähemalt kolm korda päevas, lisaks sellele on enamjaolt tasuta ka sealsed kohalikud lahtised karastus- ja alkohoolsed joogid. Hotell võib hooaja vältel muuta tasuta ja lisatasu eest pakutavate teenuste, jookide-söökide jms nimekirja, informeerimata sellest reisikorraldajat. Toitlustusteenuste osutamise korra ja aja (kus ja millal pakutakse teatavaid toitlustusteenuseid), söökide ja jookide valiku teeb hotelli administratsioon sõltuvalt riigi eripäradest, hotelli kategooriast jm. Reeglina ei kuulu värskelt pressitud mahlad ja jäätis hinna sisse. Samuti võivad olla teatud hotellides ka „kõik hinnas” süsteemi puhul siiski piiratud alkohoolsete jookide kogused ja lisaraha võidakse nõuda näiteks jää eest joogi sees. Ka võib hotell kehtestada “kõik hinnas” süsteemile ajalised piirangud, näiteks lõpetada “kõik hinnas” toitlustamise õhtul kell 22.00 – hilisemal kellajal peab klient ise oma jookide ja söökide eest tasuma. Mõnedes hotellides võib olla kehtestatud ajaline piirang alkoholi pakkumisele. Seetõttu palume vastav informatsioon täpsustada hotelli administraatoriga kohapeal.

„Kõik hinnas pluss” (ultra all inclusive) hotellides kehtivad samad tingimused nagu „kõik hinnas” toitlustamise puhul. Lisaks kohalikele pakutakse ka imporditud alkohoolseid jooke (klaasiga). Novatours ei saa garanteerida, et hotellides pakutava alkoholi (ka importalkoholi) kvaliteet vastab Euroopa kvaliteedinõuetele.

Tavaliselt on keelatud kööginurgata tubades toiduaineid (k.a. joogivesi) hoida ja toitu valmistada. Keelatud on ka sööki ja jooki (k.a. joogivesi) väljastpoolt hotelli territooriumile sisse tuua. Nendes hotellides, kus on lubatud kohvi ja teed valmistada (sellekohase teabe leiate hotellikirjeldusest), on saabumise päeval olemas teatud kogus kohvi ja teed, mille varusid hiljem ei täiendata.

Seif hotellis

Hotell ega Novatours ei vastuta hotellituppa jäetud väärisesemete, raha ega dokumentide eest. Soovitame alati rentida väärisesemete, raha ja reisidokumentide hoidmiseks seifi, mis asub hotellitoas või vastuvõtuletis. Juhul, kui seif mingil põhjusel ei tööta, palume sellest viivitamatult hotelli personali teavitada. Lisaks soovitame hotellituppa jäetavad esemed lukustatavates kohvrites hoida.

Tubade koristamine
Tubade koristamise ajal pühitakse ja pestakse põrand, puhastatakse vaipkate tolmuimejaga, korrastatakse vannituba ja WC, viiakse välja prügi ning tehakse üles voodid. Kõrgema kategooria hotellides (viietärnihotellides) koristatakse tube iga päev, madalama kategooria hotellides (kahe- ja kolmetärni-, vahel ka neljatärnihotellides) üks-kaks korda nädalas.
Voodipesu ja käterätikuid vahetatakse üks-kaks korda nädalas. Kööginurgaga tubades tuleb köök ise koristada.

Kliimaseade
Hotellides võib kliimaseade olla tsentraalne või kohalik. Tsentraalset kliimaseadet ehk konditsioneeri juhitakse hotelli keskjuhtimispuldilt. See töötab sõltuvalt hotellist kas ööpäev läbi või lülitatakse sisse mõneks tunniks ööpäevas. Hoiatame turiste, kes ei ole palavusega harjunud, et sellisest ventilatsiooni-süsteemist sageli ei piisa. Samuti tuleb temperatuuri valikul olla tähelepanelik, et vältida külmetushaigusi.

Kohalikku toakonditsioneeri saab reguleerida oma toas. Palavatel päevadel võib konditsioneer alandada toatemperatuuri mitmete kraadide võrra. Tavaliselt lülituvad kliendi äraolekul nii kohalikud kui tsentraalsed konditsioneerid automaatselt välja.
Madalama kategooria hotellides kujutab kliimaseade endast tihti toas olevat kasti, mis töötab vaevaliselt ja häälekalt.
Konditsioneerid töötavad hotellides kindla graafiku järgi (sõltuvalt ilmast, aastaajast jne), mille on paika pannud hotelli administratsioon.

NB! Osades sihtkohtades on valitsus kehtestanud reeglid, mille kohaselt ei tööta konditsioneerid hotellitubades talveperioodil - oktoobri lõpust kuni aprilli lõpuni.

Vesi
Me ei soovita juua kohalikku kraanivett. Bakteritega saastatud või tugevalt klooritatud vesi võib kahjustada tervist ning tekitada kõhuhädasid. Soovitame juua pudelivett.

Elekter
Lõunamaade hotellides võib esineda elektrikatkestusi. Kõikjal pole vooluvõrgus ühesugune pinge (125 V või 220 V), seepärast pöörake alati tähelepanu juhenditele, mis tavaliselt asuvad vannitoas. Kui hotellis on kolmeharulised pistikud, saab võimaluse korral adapterit laenutada hotelli vastuvõtuletist. Selle võite ka kodust kaasa võtta. Soetades adapteri enne reisi, väldite võimalikke ebamugavusi reisil.

Müra
Paljud Novatoursi poolt pakutavatest hotellidest asuvad kuurortide keskuses, kus restoranid, kohvikud ja diskoteegid töötavad varahommikuni. Lisaks toimuvad turismihooajal paljude hotellide territooriumil hommikuni kestvad meelelahutusüritused. Kesklinnas võib häirida ka sõidukite müra. Hotelli administratsioon vastutab rahu eest hotellis, kuid ei saa mõjutada mürataset hotellist väljaspool. Soovitame neil, kes kindlasti tahavad puhkuse ajal vaikust ja rahu, tutvuda põhjalikult meie kataloogis esitatud hotellide kirjeldustega ja nende põhjal valida hotell vaiksemas kohas, keskusest ja lärmakast meelelahutusest kaugemal.

Novatoursi esindajad
Reisijate puhkuse ja heaolu eest puhkekohas hoolitsevad Novatoursi esindajad, kes kõnelevad eesti, vene, inglise ja/või saksa keelt, sageli ka asukohariigi keelt. Nendega saab kontakteeruda oma hotellis infokohtumistel ja vajaduse korral ööpäev läbi mobiiltelefoniga. Esindajad on kohustatud saabunud reisijad lennujaamas vastu võtma, juhatama nad hotelli, võimaluse korral aitama seal majutuda (mõnedes sihtkohtades ei ole see võimalik), andma sõidul lennuväljalt hotelli vajalikku infot valuuta, helistamise, transpordi, Novatoursi partnerfirma poolt organiseeritud ekskursioonide jms kohta. Ärasõidupäeval võimaluse korral saadavad esindajad reisijad lennuväljale ja aitavad registreeruda tagasilennule Eestisse. Sageli aitavad Novatoursi esindajaid välismaiste partnerfirmade töötajad, kes kõnelevad inglise, vene ja / või saksa jt. keeles.

Ekskursioonide, väljasõitude ja meelelahutuse korraldamine
Novatoursi esindajad informeerivad reisijaid sellest, kus ja kuidas sihtkohas vaba aega veeta. Ekskursioonide ja väljasõitude kirjeldused ja ligikaudsed hinnad on kirjas kataloogis. Ekskursioone, väljasõite ja meelelahutust organiseeritakse igal nädalal peaaegu iga päev. Täielikku informatsiooni korraldatavate ekskursioonide ja nende kava, täpse hinna ja hinna sisse kuuluvate teenuste kohta saab Novatoursi esindajatelt. Välisriikides korraldavad ekskursioone Novatoursi partnerfirmad. Nemad määravad ekskursioonide hinna, kava ning vaatamisväärsustega tutvumise järjekorra. Novatoursi esindajad aitavad klientidel pakutavas orienteeruda ja partnerite korraldatavate ekskursioonide hulgast valikut teha, samuti on nad kaasas tõlgi ja reisisaatjana.

Ekskursioonide programmi, korralduse ja transpordi eest vastutavad täielikult Novatoursi partnerid. Ekskursioonid, väljasõidud ja muu meelelahutus on kirjeldatud võimalikult täpselt, Novatours ei vastuta nende muudatuste eest, mis on tehtud pärast kataloogi ilmumist. Sageli on ekskursioonidele kehtestatud minimaalne osavõtjate arv. Kui soovitud ekskursioonile ei kogune minimaalset osavõtjate arvu, võib selle hind ühe inimese kohta muutuda, ekskursioon võidakse ka ära jätta. Ekskursioon võidakse ära jätta ka seoses ilmastikutingimuste või transpordigraafiku muutumisega. Ekskursioonil kasutatavate transpordivahendite suurus on sõltuv ekskursioonist osavõtjate arvust.

Tervis, vaktsineerimine
Reisijal on soovitav omada tervisekindlustuspoliisi, mis tagab välismaal vältimatu arstiabi eest tasumise ja kindlustusjuhtumiga kaasnevate täiendavate kulude katmise. Tutvuge hoolikalt oma kindlustuspoliisi tingimustega. Välismaal kehtiva tervisekindlustuspoliisi saab osta reisibüroodest või kindlustusseltside esindustest.

Enne väljasõitu eksootilistesse maadesse soovitame vaktsineerimise asjus konsulteerida arstiga. Vaktsineerimise eest peab hoolt kandma ja selle eest tasuma reisija ise. Lisainfot vaktsineerimise kohta saab Lääne Tallinna Keskhaigla Merimetsa nakkuskeskusest aadressil Paldiski mnt 62, Tallinn, telefonil 659 8598. Infot erinevate riikide olukorra kohta saab ka internetiaadressil http://www.who.int/countries/en .

Haiguse või õnnetusjuhtumi korral pöörduge lähimasse arstiabipunkti, haiglasse või kutsuge hotelliadministraatori kaudu arst. Kõik kohalikud meditsiiniasutused ei tee kindlustusfirmadega koostööd, seetõttu võib juhtuda, et peate osutatud arstiabiteenuste eest tasuma kohapeal. Nõudke arstiabi saamisel järgmisi dokumente: diagnoosiga arstitõend, arsti allkirja ja pitsatiga kinnitatud raviteenuste arved, ravimiretseptid ja väljastatud ravimi kviitungid. Haiglaravi, transpordi ja kiirabiteenuse eest saate hüvitist, kui olete kindlustatud ja pöördute õigeaegselt kindlustusseltsi poole (aadresse vt poliisilt), mis vastutab Teie ravi ja ravihüvitiste eest. Lugege hoolikalt kogu poliisis esitatud informatsiooni – kulutuste hüvitamise kord on kindlustusseltsiti erinev.

Pass
Välismaale saab sõita ainult kehtiva reisidokumendiga, soovituslikult passiga. Euroopa Liidu liikmesriikidesse võib sõita ID-kaardiga. Reisija peab ise kontrollima oma passi ja muude reisidokumentide kehtivust ning vastavust nõuetele. Pass, mille kehtivusaeg lõppeb reisi ajal, loetakse kehtetuks. Paljud riigid nõuavad, et pass kehtiks vähemalt kuus kuud pärast reisi lõppu (mõnikord koguni 12 kuud). Soovitame sellised nõuded aegsasti välja selgitada ja vajadusel endale uus pass hankida. Selle kohta saab täpsemat informatsiooni Kodakondsus- ja migratsiooniametist.

Kõikidel lastel peab välisriiki sõitmisel olema kehtiv pass. Uutesse passidesse lapse andmeid enam ei kanta. Kui alla 15-aastane laps reisib välisriiki koos lapsevanemaga, kellele on väljastatud pass enne 2000. aasta 1. jaanuari ja kelle passi on kantud lapse andmed ning üle 7-aastase lapse puhul ka pilt, siis pole lapsel passi tarvis. Alates 15-eluaastast peab lapsel olema oma pass.
Sihtkohamaade seadusandlusest tulenevalt kehtivad Novatoursi kataloogis toodud hinnad reisijatele, kes omavad Eesti kodakondsust või elamisluba. Reisijatele, kellel ei ole Eesti passi või kehtivat elamisluba, võidakse mõnede sihtkohtade hotellides kehtestada kallimaid hindu. Mittekodanikel palume enne reisi tellimist täpsustada hinnad oma reisikonsultandi juures.

Viisad
Eesti kodanikele antakse Egiptuse viisa kohalikus lennujaamas Novatoursi partneri poolt. Reisimiseks Schengeni riikidesse kehtib viisavaba režiim.
Teiste riikide kodanikud ja kodakondsuseta isikud peavad mõnesse sihtkohta reisimiseks eelnevalt vormistama viisa. Viisainfo on saadaval Välisministeeriumi kodulehel www.vm.ee, samuti oskavad viisaküsimustes nõu anda reisibürood.
Novatours ei vastuta selle eest, kui klient ei saa viisa puudumise tõttu reisile minna, ega nende otsuste eest, mille reisija suhtes langetavad migratsiooni- ja piirivalvetöötajad.

Turismi- ja ökomaks

Mõnedes sihtkohtades peab maksma turismi- või ökomaksu. Maks tuleb tavaliselt tasuda hotelli sisseregistreerimisel.
 
Piirangud alaealistele
Kuni 18-aastased, samuti nende vanemad/hooldajad peavad arvestama reisi sihtriigi nõudega vanemate/hooldaja kirjalikku nõusoleku olemasolust või vanusest sõltuvalt nõudega reisimisest üksnes vanema/hooldaja või selleks volitatud isiku saatel. Lisaks piiriületusel kehtivatele piirangutele võivad riigiti olla kehtestatud ka erinevad piirangud ka alaealiste viibimisele lõbustusasutustes vms.

Täpsemat infot on võimalik leida Välisministeeriumi kodulehelt www.vm.ee. Samuti on soovitatav alaealisega reisileminekut planeerides või alaealisele reisi ostmist pöörduda kehtestatud piirangute väljaselgitamiseks vastava sihtriigi konsulaaresinduse poole.

Lastega reisimisel tuleb silmas pidada, et piiriületusel võidakse küsida lapsega üksi reisivalt vanemalt teise vanema volitust ning saatjana reisivalt täiskasvanult lapse mõlema vanema volitust. Volituse vorminõuded võivad riigiti erineda, mistõttu võidakse küsida notariaalselt kinnitatud volitust. Täpsema teabe saamiseks palume pöörduda vastava riigi konsulaaresinduste poole.
 
Allahindlused lastele
Laste hinnasoodustuse põhimõtted on enamikul lennukompaniidel ja hotellidel sarnased. Reisi tellimisel tuleb kindlasti lisaks lapse nimele teatada lapse täpne sünniaeg. Kui laps saab reisi ajal 2-aastaseks, siis lennufirma loeb ta kaheaastaseks lapseks. Alla 2-aastane laps sõidab tasuta. Kui tal on oma pass, peab talle vajadusel muretsema viisa. Alla 2-aastastele lastele ei ole lennukis eraldi istekohta ette nähtud ja tema arvele ei saa registreerida ettenähtud kaalus pagasit. Alates 2-aastane laps, nagu täiskasvanugi, saab oma istekoha ja tasuta pagasiveo normi.

Kahe vanemaga reisivatele ja ühes toas majutuvatele lastele antakse soodustusi vastavalt hinnakirjale. „Vanus alates“ tähendab, et soodustus kehtib alates märgitud vanusest. „Vanus kuni“ tähendab, et märgitud vanuse täitumisel enne reisi või reisi ajal soodustus ei kehti.

Ühe lapsega reisiv perekond saab soodustuse, kui majututakse kaheses lisavoodiga toas. Lapse vanus, milleni soodustus on kohaldatav, näidatakse ära hinnakirjas.

Väljalennuaeg
Kontrollige alati tšarterlendude väljumisaegu. Reisikorraldaja poolt toodud lennuajad on orienteeruvad. Ka piletile märgitud aeg võib mõnel juhul (halvad ilmastikutingimused, ootamatult ilmnenud tõrked lennuohutuses, lennureisi toimumist takistavad streigid jmt) muutuda. Väljalennuaeg tuleb hiljemalt päev enne väljalendu kindlasti üle kontrollida Novatoursi kontorist tel. 6668000, kodulehelt www.novatours.ee  (lennuplaanide alt) või Tallinna lennujaama infotelefonilt 6058888. Sihtkohas saab seda küsida Novatoursi esindaja käest. Täpse lennuaja leiab ka hotellis olevast infokaustast või infotahvlilt.

Hilinemine
Kõik lennufirmad on huvitatud sellest, et väljakuulutatud sõiduplaanist kinni pidada. Siiski võib esineda hilinemisi. Novatours ei vastuta planeeritud lennuaegade muutumise või lennukitüübi vahetamise eest, kui need leiavad aset Novatoursist sõltumatutel asjaoludel.

Lendude hilinemise puhul rakendatakse Euroopa Komisjoni regulatsiooni Nr. 261/2004, mis reguleerib hüvitamist ja reisijatele abi osutamist lennureisist mahajätmise, lennu tühistamise ja pikkade viivituste korral.

Transport lennuväljalt hotelli ja tagasi
Novatours korraldab sihtkohta saabumise päeval reisijate transpordi lennuväljalt hotelli ja lahkumise päeval hotellist lennuväljale. Lennuväljal võib tekkida viivitus sõltuvalt liikluse tihedusest lennuvälja parkimisplatsidel ning sellest, kui kiiresti reisijad piiripunkti läbivad ja lennujaamast väljuvad. Sõidetakse kas bussi, minibussi või taksoga. Võimaluse korral abistab kliente Novatoursi või välismaise partnerfirma esindaja. Palume kontrollida kojusõidu aega hiljemalt päev enne lahkumist. Ainult lennupileti ostmise korral transport lennuväljalt peatumispaika ja tagasi lennujaama pileti hinna sisse ei kuulu.

Lennule registreerimine lennujaamas

Kui ei ole märgitud teisiti, siis tuleb lennujaamas olla hiljemalt kaks tundi enne lennuki väljumist, et lennule registreerimiseks (check-in) ja passikontrolli läbimiseks oleks piisavalt aega. Pärast pagasi registreerimist antakse reisijale lennukile minekuks pardakaart. Seejärel tuleb läbida piirikontroll, kus kontrollitakse dokumente, ja turvakontroll, kus vaadatakse läbi käsipagas. Novatours ei vastuta selle eest, kui klient oma süül hilineb või ei saabu lennujaama. Täpset informatsiooni lennuaegade kohta saab lennujaamast või reisibüroost.

Pagas
Igal reisijal (v.a ilma oma istekohata alla 2-aastased lapsed) on õigus kaasa võtta sihtkohast ja lennufirmast sõltuvalt 15-20 kg pagasit ning lisaks käsipagasit raskusega kuni 5 kg. Novatours ei vastuta reisija pagasi registreerimise eest lennujaamas. Selle eest peab reisija ise hoolt kandma.

Iga lisakilogrammi eest tuleb täiendavalt maksta. NB! Ebastandardse pagasi (suusad, lumelauad, sukeldumisvarustus, surfilauad, golfikotid jne) vedamisel võib lisanduda lisamaks. Tavaliselt ei loeta ebastandardset pagasit tasuta pagasinormi hulka. Lisamaksu suurus sõltub lennufirmast ja lennu kestusest. Kõikidel lendudel ei pruugi saada pagasimäära suurendada. Pagasis ei maksa hoida kergesti purunevaid ega väga väärtuslikke esemeid. Kui sellised esemed on registreeritud pagasi hulgas, vastutab nende esemete purunemise või kadumise eest reisija. Ohtlike esemete (relvad jms) olemasolust kohvris tuleb kindlasti informeerida lennuohutusteenistuse töötajaid. Käsipagasis on rangelt keelatud vedada potentsiaalselt ohtlikke esemeid (näiteks käärid, liigend- ja muud noad, maniküüritarbed).

Kõik käsipagasis olevad vedelikud (s.h. hambapasta, kreemid jms) peavad mahtuma ühte ühe liitri suurusesse läbipaistvasse suletavasse kilekotti (nn minigrip kotid). Kilekotti paigutatavate vedelike pakendite individuaalne maksimumsuurus on 100ml. Täpsema informatsiooni keelatud esemete kohta leiate Lennuameti kodulehelt: https://www.ecaa.ee/et/reisimine-ohutus-lennundusjulgestus/mida-ei-tohi-reisile-kaasa-votta .

Kui reisi ajal läheb pagas kaduma või saab kahjustada, siis tuleb sellest kohe pärast kohale jõudmist teatada lennujaama pagasiteenistusele ning terminalist väljudes Novatoursi esindajale. Kui soovite esitada kahjunõude või hagi seoses registreeritud pagasi kahjustumisega, peate sellest vedajale teatama kohe, kui kahju avastasite, aga hiljemalt 7 päeva jooksul alates pagasi kättesaamisest. Kui soovite esitada kahjunõude või hagi seoses viivitusega registreeritud pagasi kohaletoimetamisel, peate vedajat sellest teavitama 21 päeva jooksul alates teile pagasi kättesaadavaks tegemise päevast. Iga selline teavitamine peab toimuma kirjalikult.

Pagasiveo eest vastutab lennufirma, Novatours sellistel juhtudel vastutust ei kanna. Novatours võib reisijat abistada kirjaliku pretensiooni esitamisel lennukompaniile, sellisel juhul tuleb Novatoursile edastada kõik vajalikud dokumendid, sealhulgas esialgne pretensioon omandi kohta (täidetakse lennujaamas vastavate ametnike poolt), avaldus sündmuste kirjeldusega, lennupilet, pagasilipik, reisikohvri ostutšekk jms.

Lennufirma vastutus
Lennufirma vastutus on kehtestatud 12. oktoobril 1929.a Varssavis allkirjastatud rahvusvaheliste õhuvedude reeglite ühtlustamise konventsiooniga; 1955.a Haagi protokolliga 12. oktoobril 1929.a Varssavis allkirjastatud rahvusvaheliste õhuvedude reeglite ühtlustamise konventsioonis tehtud muudatustest; 28. mail 1999.a Montrealis allkirjastatud rahvusvahelise õhuveo nõuete ühtlustamise konventsiooniga ning Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusega (EÜ) nr 889/2002, 13. mai 2002, millega muudetakse nõukogu määrust (EÜ) nr 2027/97 lennuettevõtja vastutuse kohta õnnetusjuhtumi puhul; samuti riiklike seaduste, nende lisade ja täiendustega. Harilikult saab vedaja vastutust määratlevate ja piiritlevate õigusaktide kehtivaid tekste soetada iga lennuettevõtte kontoris.

Näiteks kui pagas läheb kaduma või on viga saanud, peab reisija esitama lennufirma pagasiteenindusele juhtunu kohta kirjaliku avalduse. Avaldus tuleb esitada 7 päeva jooksul alates pagasi kadumisest või vigastatud pagasi vastuvõtmisest.

Kõige eest, mis võib juhtuda reisijaga lennu ajal, st. pärast passikontrolli läbimist, vastutab lennufirma. Lennuki hilinemise, reisi ärajäämise või sõiduplaani muutumise korral tellijast (reisikorraldajast) sõltumatutel asjaoludel vastutab reisija ees lennufirma. Reisija saab toetuda oma nõudmistes kohalike lennufirmade eeskirjadele, mis selliseid juhtumeid reguleerivad, ja rahvusvahelistele normidele. Lisaks sellele saab iga lennufirma esindusest küsida kehtivat Varssavi konventsiooni teksti.

Lennufirmal on õigus vajaduse korral korrigeerida lennuaegu, kasutada teiste vedajate teenuseid, muuta lennukitüüpi ja muuta või ära jätta planeeritud peatusi. Lennufirma võib muuta lennukitüüpi ja lennuaega ette hoiatamata. Rõhutame, et klient ei saa nõuda Novatoursilt kompensatsiooni kahju eest, mis on põhjustatud lennuki hilinemisest, reisi ärajätmisest või muutmisest, kui see ei ole aset leidnud Novatoursi otsese tegevuse tulemusel.

Turvalisus
Soovimatu tähelepanu vältimiseks soovitame järgida tavapäraseid ettevaatusabinõusid ning riietuda väljaspool rannakuurorte kohalikke tavasid arvestades. Hotellis soovitame raha, dokumente ja väärisesemeid hoida seifis. Kindlasti tuleb oma kaasaskantavate väärisasjadega (rahakotid, foto- ja videokaamerad jms) olla äärmiselt ettevaatlik rahvarohketes paikades nagu avalikud rannad, turud, kaubanduskeskused, ööklubid jne.

Pretensioonid

Kui klient leiab, et reisilepingus märgitud teenuseid ei osutata või osutatakse ebakohasel viisil, tuleb pretensioon esitada Novatoursi esindajale reisi ajal, sest arusaamatusi on kohapeal palju lihtsam lahendada. Kui Novatoursi esindaja keeldub probleemile lahendust otsimast, tuleb pretensioon esitada kohapeal kirjalikult. Kui kaebus esitatakse reisi lõpus, siis ei jää olukorra muutmiseks enam aega. Kui kohapealsete probleemide lahendamiseks ei ole Novatoursi reisiesindajate poole pöördutud, siis tagasiulatuvalt ei ole kliendil õigus kompensatsiooninõudeks. Juhul, kui arusaamatusi ei saa reisi ajal lahendada, võib pretensiooni esitada kirjalikult kümne päeva jooksul pärast reisi lõppu. Arutamisele võetakse ainult kirjalikult esitatud ja Novatoursi esindaja allkirjaga kinnitatud avaldused, mis on esitatud koos vautšeri ja reisilepingu koopiaga. Avaldused palume saata järgmisel aadressil:

NOVATOURS OÜ
Rävala pst 6 - 201A
10143 Tallinn, Eesti

Novatours ei vastuta kahju eest, mis on tekkinud force majeure’i tõttu. Samuti ei võeta vastu pretensioone teenuste suhtes, mida ei ole konkreetse reisi kirjelduses Novatoursi kataloogis ega hinnakirjas.

Kui majutamine reisija tellitud hotellis osutub võimatuks, on Novatoursil õigus majutada reisija teise sama kategooria või kõrgema tasemega hotelli. Sellisel juhul ei ole reisijal õigust kompensatsiooni nõuda. Reisijal ei ole õigust esitada pretensioone hotellide osas nn viimase hetke reiside, samuti erikampaania reiside puhul.

Novatours ei kompenseeri hotelli või transpordifirma tegevusest reisijale põhjustatud kahju, kui need ettevõtted peavad kaebust alusetuks.Reisija peab ise hoolitsema oma asjade ja väärisesemete eest. Novatours ei vastuta esemete kadumise eest näiteks hotelli seifist.

Vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kui kokkuleppele ei jõuta, siis jõutakse lahendini Eesti Vabariigi seadusandluses ette nähtud korras.


Kui reisija teatab kohtuvaidluse tekkimise korral kaebusest või konfliktist massiteabevahenditele enne kohtuotsuse väljakuulutamist, aga kohus otsustab, et reisija pretensioonid on tervikuna või osaliselt õigustamatud, siis võib Novatours nõuda reisijalt kahju hüvitust. Reisil maha unustatud esemetest palume teatada kohe pärast reisi lõppu. Novatours võib nõuda tasu telefonikõnede, faksiteadete ja muude teenuste eest, mis on seotud kadunud esemete otsimisega, hoolimata sellest, kas kadunud esemeid õnnestus leida või mitte.

Kasulikud lingid

  • Enne reisi soovitame tutvuda mitmekülgse reisiinfoga Välisministeeriumi kodulehel www.vm.ee („Reisija meelespea“).
  • Reisimisega seotud nakkushaiguste kohta saate täiendavat informatsiooni Tervisekaitseinspektsiooni kodulehelt www.tervisekaitse.ee.
  • Piiriületuse kohta saab täpsemat informatsiooni Piirivalveameti kodulehelt http://www.pv.ee , tel 612 3000. 

Palume enne reisi tähelepanelikult lugeda Novatoursi reisitingimusi ning olulist teavet ja nõuandeid.

Kommentaarid

 Kasutajate hinnang
0.0 /5
Toad
0.0 /5
Rajatised
0.0 /5
Puhtus
0.0 /5
Asukoht
0.0 /5
Toitlustus
0.0 /5
 Hinnangute arv: 0
Hinda ja saada tagasisidet
1 5
1 5
1 5
1 5
1 5
Saatke tagasisidet
Kasutage seda e-posti sees või blogis: