Gran Caribe Club Kawama

see on Novatoursi subjektiivne hinnang
place 
Kuuba, Havanna  -
Vaata kaardil Tagasiside (0)


Maksa 20% ette - ülejäänud summa tasu enne reisi

Hotellist


Asukoht

  • Mere ääres
  • Liivarannas
  • Kaugus lennujaamast umbes 156 km (Havana)
  •  Hotell asub kuurordi keskuses (Varadero)


Hotell

  • Avati 1930 a
  • Renoveeritud 2000 a
  • Tubade arv – 336
  • Restoran
  • A' la Carte restoranid – 2 (lisatasu eest)
  • Fuajeebaar
  • Baar
  • Suupistebaar
  • WiFi (paiguti hotelli territooriumil, lisatasu eest)
  • Valuutavahetus
  • Juuksur
  • Arst 24h (väljakutsel, lisatasu eest)
  • Pagasiruum
  • Autorent (lisatasu eest)
  • Mootorratta laenutus (lisatasu eest)
  • Basseinid – 3
  • Lamamistoolid basseini ääres
  • Lamamistoolid rannas
  • Päikesevarjud basseini ääres
  • Päikesevarjud rannas
  • Rannarätikud basseini ääres
  • Hotelli ametlik kategooria – 3*


Toad

Standard
  • Toa suurus umbes 17 m2
  • Vann või dušš
  • WC
  • Föön
  • Konditsioneer (tsentraalne, töötab perioodiliselt)
  • Telefon
  • Televiisor
  • Minikülmik
  • Seif (lisatasu eest)
  • Maksimaalne majutus – 3


Aktiivne puhkus

  • Aeroobika
  • Võrkpall
  • Piljard (lisatasu eest)
  • Jõusaal
  • Lauatennis
  • Tenniseväljak
  • Veesport (lisatasu eest)
  • Vesijalgrattad
  • Massaaž (lisatasu eest)
  • Saun
  •  Perioodiliselt korraldatakse meelelahutusprogramme


Lastele

  • Lastebasseinid – 2
  • Mänguväljak
  •  Perioodiliselt korraldatakse lastele meelelahutusprogramme


Hotelli toitlustus

  • Olemasolevad toitlustustüübid: Kõik hinnas
  • A' la Carte restoranid ettetellimisel. Külastuste arv on piiratud


Märkused

  • Hotelli kirjelduses märgitud toitu ja jooke serveeritakse hotelli juhtkonna poolt kehtestatud kontseptsiooni alusel lisatasu eest, sõltuvalt broneeritud toitlustustüübist.
  • Informatsioon hotelli kirjelduse, hotelli teenuste, nende aegade ja hindade kohta võib muutuda

  • (Sellel kodulehel leitavat informatsiooni haldab ja ajakohastab hotell. Reisikorraldajal puudub vastutus antud veebilehel avaldatud teabe kohta)

 Kaart

Vaata kaardil
Kuuba

Pindala – 109,884 km2
Rahvaarv – 11,3 miljonit (2017. a)
Pealinn – Havanna
Rahaühik – Kuuba peeso ja Kuuba konverteeritav peeso
Keel – hispaania
Religioon – kristlus (65 %), Kariibi mere regiooni traditsiooniline afroameerika usk (17 %), ei kuulu ühtegi religiooni (23 %)

   

 

 

 

Mida jutustab ajalugu?

Enne hispaania vallutajate saabumist sellele ilusale Kariibi mere saarele elasid Kuubal kolm peamist Ameerika indiaanlaste hõimu, kes tegelesid maaharimise, koriluse ja kalapüügiga.

  1. aastal, kui saarel maabus Christopher Kolumbus, hakkas Kuuba ajalugu kulgema Hispaania taktikepi all. Tuntud maadeavastaja kuulutas saare Hispaania Kuningriigi asumaaks ja 400 aastat õitses Kuubal hispaania kultuur.

XVIII sajandil vallutasid Kuuba pealinna britid, kes andsid koheselt hoo sisse Ameerika, Suurbritannia ja Kuuba vahelisele kaubandusele. Just sellel perioodil toodi Kuubale Aafrikast hulgaliselt orje, tekkisid suhkrurooistandused ja elavnes maa areng.

Hiljem hispaanlased taastasid kontrolli Kuuba üle.

  1. a – Kuubal algas ülestõus Hispaania ülemvõimu vastu.
  2. a – Ameerika Ühendriikide toetusel vabanes Kuuba lõplikult Hispaania kontrolli alt ja lõi iseseisva riigi.
  3. a – Kuuba presidendiks valiti Gerardo Machado. Tema valitsusaeg oli Kuubal turismi õitseajaks, avati ameerika hotelle ja restorane, kuurorte ja meelelahutuskohti.  
  4. a – tuntud revolutsionäärid Ernesto Che Guevara ja Fidel Castro allutasid võimu lõplikult ja täielikult ning algas sotsialistliku Kuuba periood, millele olid iseloomulikud kodusõjad, Kuuba eraldatus Läänemaailmast, diktatuur ja riigi arengut pärssiv autoritaarne valitsusviis.

Alles viimastel aastatel on Kuuba võimud ohje lõdvemaks lasknud, lasknud riiki rohkem turiste, lubanud rohkem kuubalasi välismaale ja võimaldanud luua eraettevõtteid.

   

Rahvusköök

Kuuba võileib – populaarne suupiste, mis on alguse saanud sigarivalmistajate lihtsasti valmistatava ja toitva einena. See on praetud sealiha, sink, juust, sinep ja till kuuba leiva vahel.

Ropa vieja – hautatud ja rebitud veiseliha köögiviljadega.

Tibu riisiga – praetud tibu riisi ja Kariibi mere vürtsidega.

Seakoot – kuuba vürtsidega marineeritud ja praeahjus küpsetatud maitsva pruunistatud kamaraga seakoot.

Kuuba uhhaa – merekala tükikeste, küüslaugu ja sibulaga.

Kuuba suhkruküpsised guajaavimoosiga – kohalike hulgas populaarne magustoit tee kõrvale.

   

   

Tasub meeles pidada 

Tööaeg. Pangad töötavad Kuubas enamasti argipäeviti kl 8:00-st kuni 15:00-ni. Teiste asutuste ja kontorite tööaeg on kl 8:30 kuni 17:00. Restoranid jt söögikohad alustavad tööd kell 11. Kauplused töötavad esmaspäevast laupäevani kl 9:00 kuni 18:00, lõunavaheajaga.

Raha. Kuuba üks suurtest iseärasustest, millega tuleb harjuda igal turistil, on kaks erinevat rahaühikut – Kuuba peeso (CUP) ja Kuuba konverteeritav peeso (CUC). Kumbagi neist valuutadest ei saa osta väljaspool Kuubat, mistõttu tuleb raha vahetada pärast riiki saabumist. Kuuba peesot kasutavad peamiselt kohalikud. Kuuba konverteeritava peesoga arveldavad turistid. Pikemat aega riigis viibides harjute ära valuuta kasutamisega, aga taskus peab alati olema sularaha. Kõige parem on omada Kuuba konverteeritava peeso väikeseid rahatähti, kuna kohalikel restoranidel, majutusasutustel, raudtee- või bussijaamadel võib lihtsalt mitte olla vahetusraha. Kuigi pangaautomaate on Kuubas juba üsna palju, on raha väljavõtmine selles riigis ikka veel keeruline. Peamiselt on pangaautomaadid paigaldatud luksushotellide territooriumile ja võtavad vastu ainult VISA kaarte ning väljastavad raha USA dollarites, mis tuleb pangas või rahavahetuspunktis ära vahetada. Seetõttu on kõige parem võtta Kuubale kaasa sularaha – USA dollareid või eurosid. Suuremate rahaliste raskuste tekkimisel võite alati pöörduda abi saamiseks hotelli või panka – nad soovitavad olukorrale parima lahenduse.

Jootraha. Nagu kogu maailmas – 10% tasutud summast sobib ideaalselt jootrahaks ja tänutäheks hästi osutatud teenuse eest.

Transport. Kuigi Kuubal on suurepäraselt sisse seatud linnadevaheline kaugbussiliiklus, on ühistransport linnades ikka veel  aeglane ja ebamugav. Linnades kasutavad kohalikud liinitaksosid, kuid vahel sõidavad nendega ka turistid. On ka riigitaksod, mis osutavad transporditeenust ka turistidele. Samuti võib leida erataksosid, kuid nende hinnad pole alati madalamad kui riigitaksodel. Oluline on enne autosse istumist hinnas eelnevalt kokku leppida!

Veel üheks alternatiiviks mööda linna või kuurorti reisimisel on velotakso ja cocotakso. Need on jalgrattad ja mootorrollerid, mis on ümber ehitatud kahe või isegi kolme inimese veoks mõeldud transpordivahenditeks.

Kuuba on ainuke arenenud raudteevõrguga Kariibi mere riik. Kuigi rongid on siin aeglased, hilinevad sageli või viivitavad väljumisega, on see suurepärane viis kohalike inimestega, saare looduse ja eluga tutvumiseks

Piirangud. Kuuba inimesed on küllaltki sundimatud ja tolerantsed, kuritegevus on Kuubal palju väiksem kui teistes Ladina-Ameerika maades. Tasub meeles pidada, et asute autoritaarses riigis, kus sõnavabadus ja demokraatlikud liikumised on piiratud.   

Kingitused. Kuuba sigarid on saare tuntuim ja kogu maailmas populaarne kaup. Vältige tänaval müüdavaid võltspakendis kehva kvaliteediga sigareid. Kindlasti tasub proovida kuuba rummi. See on ülemaailmselt tunnustatud ja üks vanimaid Kuuba eksportkaupu. Odavat ja kvaliteetset rummi leiate igast turistide jaoks kohandatud kaubanduskeskusest. Kohv on vähem tuntud, kuid samuti väga kvaliteetne ja maitsev Kuuba toode. Ärge unustage külastada Kuuba kunsti- ja käsitööturgusid, kus on palju suveniire ja kust leiate mitte ainult kohalike meistrite tooteid, vaid ka Aafrika ja Ladina-Ameerika puuskulptuure, juveelitooteid ja isegi muinasesemeid.

   

Tunnetage Kuubat.
Külastage kindlasti mõnda suure koloniaalpärandiga Kuuba linna, nagu Havanna või Santiago de Cuba, Trinidad või Camagüey. Kuuba on üks kõige suurema karnevalide arvuga Ladina-Ameerika riike, seepärast ärge laske võimalust käest ja külastage kasvõi ühte paljudest tänavapidustustest. Kuuba on salsatantsu keskuseks, nii et kohalikus klubis ärge häbenege sukelduda salsakeerisesse.

   
Kuuba – intrigeeriv ajarännak paradiisinurgakesse

Kuuba on üks intrigeerivamaid maid maailmas. Fantastiline kliima, sooja selgeveelise Kariibi mere valged liivarannad, autentsusest tulvil Havanna, vanaaegsed autod, salsa, sigarid, rumm ja isegi riigi sotsialistlik autoritaarne režiim on kaasa aidanud Kuuba erakordsusele ja autentsusele. Viimastel aastatel on riigi poliitiline kliima soojenenud, Kuubale saabub üha rohkem turiste, riik on muutumas ja pakub veelgi rohkem võimalusi suurepäraseks puhkuseks ja seiklemiseks. Kuuba on nagu kaltsudesse riietunud printsess – vahel peitub vaese välimuse taga kullatolm.

Kuuba pealinn Havanna on lahutamatu osa saare kuvandist. See on Hispaania koloniaalarhitektuuri pärandit täis linn, kus tundub, et aeg on musketitega relvastatud mereröövlite ajastusse pidama jäänud. Osa Havanna hooneid ei suuda kuidagi ära oodata uuendamist ja kasvõi mingisugust renoveerimist, kuid aastasadade jäljed lisavad Kuuba pealinnale veelgi rohkem salapära ja iidset hõngu. Teisest küljest on saarele saabuma hakkav erakapital juba võimaldanud osa Havanna arhitektuurist uuendada ja hoonete algset veetlust rõhutada.

Muljetavaldavaim ja ajaloosündmustest kõige rohkem läbi imbunud on Havanna Vana väljak – Plaza Vieja. XVI sajandist alates viidi seal läbi hukkamisi ja miitinguid, samuti festivale ja härjavõitlusi. Hispaania konkistadooride poolt ehitatud Havanna katedraal on samuti saanud linna lahutamatuks sümboliks.

Kuuba on ikkagi suur saar, mis ulatub 1200 km pikkuselt läbi mere. Seetõttu võib seal näha palju enamat kui ainult Havannat. Võimalusel külastage teisigi Kuuba vanaaegseid linnu – Santiago de Cubat, Trinidadi, Camagüeyd.

Kuuba on fantastilise looduse, haljendavate mägede, metsade ja orgudega maa. Sellel saarel kasvab suurepäraselt peaaegu kõik – alates suhkruroost, kohvist ja tubakast ning lõpetades troopiliste puuviljade, riisi ja ubadega.   

Saarel on palju mägede, kaljude, koskede, jõgede ja järvedega parke. Äraütlemata palju on imepäraseid paiku ka Kuuba mererannikul, kus on ühendatud sinine vesi ja silmipimestavad rannad. Kuubat ümbritsevad mere biosfääri kaitsealad, mangroovimetsad, korallrahud, suurepärased kalavaatlus- ja kalapüügikohad.    

Riigi looduse ilu on kooskõlas kohalike elanike laiade naeratustega. Paljude Kuuba elanike esivanemad on tulnud saarele teistest maadest, mistõttu on ka saare ühiskond kirev ja värvikas. Kuigi revolutsioonid ja vaesus rõhuvad kuubalasi juba aastakümneid, on ideaalsed loodustingimused, kultuuride segu, palju päikest ja merd kujundanud väga sõbraliku ühiskonna. Olles saanud veidi vabadust oma väikese äri loomiseks, võluvad kuubalased teid külalislahkuse ja abivalmidusega – pole tähtis, kas tegemist on väikese kohaliku restorani, poekese või külalistemajaga.

Kuuba rahva elu saadab pidevalt muusika. Kuuba salsa on tuntud kogu maailmas, nii et sellele saarele jõudes olge valmis metsikuteks salsaõhtuteks ja -öödeks. Lisaks salsatantsule on Kuuba kuulus oma rummi ja sigarite poolest, autentsed antikvaarsed autod tänavatel võimendavad aga veelgi muljet, et olete ajas mitukümmend aastat tagasi rännanud.

Kuuba troopiline kliima sobib ideaalselt ka puhkuseks. Temperatuur kõigub Kuubal 26 ºC ümber ja sellel maal paistab pidevalt päike. Kuubal saab kõige tõenäolisemalt vihma vältida detsembrist aprillini, ilm hellitab siis meeldiva soojuse, mitte rammestava palavusega. Kariibi mere veetemperatuur Kuuba randadel kõigub samuti 26 ºC ümber.

Enimkülastatavad kohad

Havanna
Havanna on Kuuba saare süda, mis mahutab nii arhitektuuripärandit kui ka linnaelanike traditsioonilist eluolu ja Kariibi mere kuurorte. Havannas tasub külastada Vana väljakut (Plaza Vieja), Havanna katedraali, linna kaitseks rajatud forti. Tegelikult kuulub kogu Havanna vanalinn UNESCO ülemaailmse kultuuripärandi hulka. Kuuba pealinna armastas külastada Ameerika kirjanik Ernest Hemingway – praegugi saab siin kõndida mööda tema sissetallatud radu, külastada kirjaniku lemmikrestorane ja -kohvikuid. Havannas ärge unustage nautida troopilisi maitseid ja helisid kokteilibaaris, elava Kuuba muusika klubis või salsatantsu väljakul.  



 

 

 

 

Trinidad
Oma suurepäraselt säilinud pärandiga jääb Trinidad Kuubal alla ainult Havannale. Ka see on linn, mis on 1800. aastast peale vähe muutunud ning on kantud UNESCO ülemaailmse kultuuripärandi nimekirja. Vanalinn kujutab endast Hispaania koloniaalajastu pärandit ja autoliiklus on seal keelatud. Ilusad pastelsetes toonides majad ja kivisillutisega tänavad lasevad heita pilgu minevikku. Veelgi rohkem veetlust annavad Trinidadile ümber linna haljendavad mäed, palmid ja õrna tuule poolt hellitatav mererand. See linn on üks riigi ökoturismi keskusi. Trinidad on kuulus oma tantsupõrandate poolest, mis on rajatud isegi sellistesse kohtadesse nagu kirikuvaremed või endised haiglahooned. Linna ümbruskonnas paiknevad suhkrutehased, mida on samuti huvitav külastada.   

Viñalese org
See on üks Kuuba looduse kauneimaid nurgakesi, kuhu on lihtne jõuda. Sierra de los Órganose mäeahelikus asuv org on kantud UNESCO ülemaailmse kultuuripärandi nimekirja kui Kuuba kultuuri ja looduse pärl. Viñalese orus on palju väikesi hubaseid linnakesi ja külakesi, kõrgele taeva poole sirutuvaid lubjakivikaljusid, männimetsi ja traditsioonilisi tubakaistandusi. Kõige tuntumad Kuuba sigarid saadakse just selle oru istandustest. Haljendava oru radadel võib kõndida jalgsi, sõita jalgrattaga või ratsutada hobusega ning vaadata, kuidas kulgeb rahulik Kuuba provintsielu. 

Santiago de Cuba
Veel üks koloniaalajaloo poolest tuntud Kuuba linn – Santiago de Cuba. XVI sajandil Hispaania vallutajate poolt asutatud linna peetakse nüüd Havanna järel tähtsuselt teiseks. Linna kuulsal keskväljakul kuulutas revolutsionäär Fidel Castro 1959. aastal revolutsiooni edukalt lõppenuks. Veel üheks tuntud objektiks linnas on XVII sajandil rajatud fort Castillo de San Pedro de la Roca, kust avaneb vaade kogu linnalähedasele merelahele.  

Cienfuegos
Cienfuegos on pisut erinev Kuuba linn. Seda ei asutanud hispaanlased, vaid prantslased, mistõttu on ka õhkkond selles linnas unikaalne. Cienfuegost nimetatakse ka Lõuna pärliks või Kuuba Pariisiks. Linn on meeltmööda neile, kes hindavad eelmise sajandi keskpaiga modernset arhitektuuri. 1950. aastatel ehitatud majad on suurepäraselt säilinud ja pole oma võlu kaotanud. Selles linnas saate mitte ainult maitsvalt einestada ja ajaloomuuseumi külastada, vaid ka pisut rohkem hispaania ja prantsuse keelt õppida.


Baracoa
Havanna on kaasaegse Kuuba pealinn, kuid ta pole alati olnud Kuuba poliitiliseks ja halduskeskuseks. Just Baracoad nimetatakse riigi „esimeseks linnaks“ (Ciudad Primada), kuna see oli Kuuba esimene pealinn. XVI sajandil asutatud linna tegi kuulsaks maadeuurija Diego Velázquez. Nagu ka teised Kuuba suuremad linnad, võlub Baracoa oma arhitektuuri ja Hispaania pärandiga. Samuti sobib Baracoa suurepäraselt mägedesse ja haljendavasse linnaümbrusesse matkamiseks. Ranna läheduses haljendab siin lopsakas troopiline džungel.
 

Alexander von Humboldti nimeline rahvuspark
Alexander von Humboldti nimeline rahvuspark Kuubal on üks suurima bioloogilise mitmekesisusega paiku maailmas. Nagu ka teised Kuuba loodus- ja kultuurimälestised, on see park kantud UNESCO ülemaailmse kultuuripärandi nimekirja. Siit leiab loendamatul hulgal taime- ja loomaliike. Kuuba kirderannikul asuvat rahvusparki mööda võib kõndida koos giidiga. Mägisel džunglimaastikul ei näe te üksnes eredavärvilisi linde ja mitmesuguseid taimi, vaid satute ka kütkestavate koskede ja läbipaistva veega jõgede juurde ning kõikehõlmava roheluse keskele.

Kuurordid

Varadero on üks populaarsemaid kuurordialasid kogu Kuubal ja isegi terves Kariibi mere regioonis. Kitsal neemel paiknev kuurort rõõmustab puhkajaid 21 km pikkuste fantastiliste randade ja kristallselge sinise veega. Varadero üheks eeliseks on veel see, et kuurort asub küllaltki lähedal pealinn Havannale. Umbes 150 km pikkuse vahemaa Havanna ja lennujaamani läbite bussi või autoga kahe ja poole kuni kolme tunniga. 

Viimastel aastatel on Varadero väga kiiresti laienenud ja andnud oma panuse kogu Kuuba majandusse. Kuurordialal on üle 60 hotelli, mis paiknevad merekaldal imekaunite valgete liivarandade läheduses. Kõik need pakuvad toitlustustüüpi „kõik hinnas“.

Iga aastaga ilmub kuurortisse üha rohkem veemeelelahutusi – populaarsest lohesurfist korallrahudel sukeldumiseni, kalapüügist lõbusõiduni purjelaeval.

Varadero linnakeses endas ehk ajaloolist hõngu polegi, kuid sealt võib ikkagi leida muuseume ja galeriisid, lõbustuskohti, baare ja kohvikuid, suveniiripoode ning sigari- ja rummipoekesi. Varadero linnakesest leiate Kuuba köögi, salsatantsu, kabaree, diskoteegid või lihtsalt rahuliku paradiisinurgakese rannal palmide keskel.

Loodusearmastajad saavad Varadero lähedal proovida haljendavaid ungliradu ja ekskursiooni koobastesse. Varaderos asub ka üks kahest Kuuba golfiklubist, kus saate lisaks golfimänguga tegelemisele ka seda spordiala õppida.

Varadero on kuurort, mis oma maailmakuulsat nime õigustab.

Nõuanded

Hotellid
Hotelle on ühesuguste kriteeriumide alusel võimatu klassifitseerida, sest hindamise alus on riigiti väga erinev. Kõige üldisemalt sõltub hotelli kategooria tubade suurusest ja varustusest, hotelli teenuste kvaliteedist ja osutatavate teenuste hulgast. Nõuded kategooriatele ja nende nõuete tõlgendus erineb maade lõikes. Kataloogis on iga hotelli ametlik kategooria ära märgitud hotelli kirjelduses. Kui kirjelduses ei ole seda märgitud, tähendab, et hotellil ei ole välismaal kehtivat ametlikku kategooriat. Juhime tähelepanu sellele, et sama kategooria hotellid võivad ka sama riigi lõikes taseme poolest erineda.

Mõnedel hotellidel (nt. Türgis) on nn „ametlik hotellikategooria” alles riigi turismiametist taotlemisel. Samas vastavad nende hotellide poolt pakutavad teenused taotletavale kategooriale.

Novatoursi kataloogis on hotellide täiendav klassifikatsioon tähistatud väikeste gloobustega. See on eelkõige reisikorraldaja subjektiivne, eri maade hotellide võrdlev hinnang, mis arvestab hotelli asukohta ja üldist taset ning peaks Teil aitama sobivat hotelli valida. Väikeseid gloobuseid ei tohiks seega segi ajada hotelli riiklikku kategooriat tähistavate tärnidega.

Novatoursi kataloogis on hotelle kirjeldatud üksikasjalikult ja täpselt, paraku jäävad muutused, mis leiavad aset pärast kataloogi ilmumist, kirjeldustes kajastamata. Mõnikord võib hotelli kategooria muutuda pärast kataloogi ilmumist, kuna kategooria määratakse teatud ajavahemikuks, mille lõppedes klassifitseeritakse hotell ümber. Novatours ei vastuta selliste ebatäpsuste eest. Võimalikud muudatused hotellide klassifikatsioonis ja kirjeldustes kajastatakse pärast kataloogi ilmumist meie kodulehel. Juhul, kui Teie hotellivalik sõltub ühest konkreetsest tingimusest või teenusest (näiteks soojendusega bassein või 24h toateenindus), palume enne broneerimist oma reisibüroo kaudu täpsustada vastava teenuse olemasolu hotellis Teie reisi perioodil.
Kataloogides kirjeldatakse harilikult üksnes hotelli infrastruktuuri kuuluvaid objekte. Teid huvitavate täiendavate küsimuste puhul palume Teil reisi eel turismibüroosse pöörduda.

Kataloogis viidatakse mitmete hotellide kodulehtedele Internetis. Sealse teabe ettevalmistamise ja uuendamise eest hoolitseb hotelli administratsioon. Novatours ei vastuta hotellide veebilehtedel oleva informatsiooni eest.

Meie kataloogis ja internetilehel avaldatud hotellitubade pildid võivad erineda tegelikest tubadest nii suuruse kui kujunduse poolest. Varieeruda võib ka rõdu ja basseini suurus ning kuju.


Teenused hotellis
Meie kataloogis on informatsioon hotellides turismihooajal pakutavate teenuste ja meelelahutuse kohta. Hooaja alguses ja lõpus võib pakutavaid teenuseid ja korraldatavaid meelelahutusprogramme olla vähem kui kataloogis kirjas (nt. võib osa restorane olla suletud). Meelelahutusprogrammide korraldamise sageduse ja korra määrab hotelli administratsioon. Kahjuks ei ole võimalik kataloogis üles lugeda kõiki teenuseid, mille eest klientidel tuleb täiendavalt tasuda. Samuti võib hooaja jooksul tulla muudatusi selles, milline teenus on tasuta, milline mitte. Näiteks võetakse tavaliselt numbritubades või hotelli vastuvõtulauas olevate seifide kasutamise eest lisatasu. Paljudes hotellides võetakse lisatasu ka külmkapi ja minibaari kasutamise eest. Minibaari jookide eest tuleb tasuda arve alusel, mille hotelli administratsioon esitab hotellist lahkumisel. Enamik hotelle võtab vastu krediitkaarte, kuid kaarditerminalide töö võib vahel olla häiritud. Et vältida kiirustamist lahkumispäeval, soovitame lõpparve tasuda aegsasti, hiljemalt lahkumisele eelneva päeva õhtul.

Jookide sortimendi minibaaris määrab hotelli administratsioon. Oma toidu ja joogi hoidmine külmkapis, minibaaris ja hotellitoas on tavaliselt keelatud.

Sõltuvalt hotellist võib olla tasuline ka toas oleva kliimaseadme kasutamine. Paljudes hotellides on vaja eraldi maksta vaba aja teenuste, näiteks tenniseväljaku, piljardi, sauna, mullivanni, jõusaali jms. kasutamise eest.

Soovitame alati enne reisileminekut osta tervisekindlustus. Paljudes hotellides on võimalik saada arstiabi. Tavaliselt on arst hotellis kohal paar tundi päevas või kutsutakse vajadusel hotelli. Kõik kohalikud meditsiiniasutused ei tee kindlustusfirmadega koostööd, seetõttu võib juhtuda, et peate osutatud arstiabiteenuste eest tasuma kohapeal. Seetõttu on õnnetusjuhtumi või haigestumise korral soovitav pöörduda Novatoursi esindajate poole, kellel on kohalike arstide kontaktandmed. Tutvuge kindlasti hoolikalt oma kindlustuspoliisi tingimustega.

Hotellide restoranid ja baarid töötavad vastavalt hotelli administratsiooni poolt kehtestatud graafikule. Rannas ja basseini ääres asuvate kohvikute, restoranide ja baaride lahtiolek sõltub ilmastikutingimustest.

Basseinide lahtioleku ning veelõbustuste töötamise aja määrab hotelli administratsioon. Samuti on ainult hotelli pädevuses otsustada basseinide soojendamise periood (kui küttesüsteem on olemas).

Toatüübid
Levinumad toatüübid hotellides on ühe- ja kahekohalised toad, apartemendid ning stuudiod.
Juhul, kui hotellikirjelduses ei ole toatüüpi määratletud, siis on tegemist tavalise standardtoaga.

  • Standardtuba – tavaline kahekohaline tuba. Toas on voodid ning vannituba (WC ja dušširuum).
  • Ühene tuba (single room) – tavaliselt standardtoast väiksem ja kallim majutustüüp. Toas on voodi ja vannituba. Ühene tuba tuleb eraldi ette tellida.
  • Peretuba – tavaliselt kaks vaheuksega ühendatud tuba, kus mõlemas toas on kaks voodit (lastele mõeldud toas võib olla ka kahekordne voodi) või üks standardtoast suurem tuba, kuhu võib majutuda kuni neli inimest. Enamikes hotellides on peretuba lisatasu eest ettetellitav. 
  • Ühendatud tuba – kõrvuti toad, mis on omavahel vaheuksega ühendatud. Sobilik suurematele seltskondadele või peredele.
  • Sviit – avaram ja luksuslikumalt sisustatud tuba, tavaliselt kahetoaline (toad võivad olla sümboolselt eraldatud).
  • Apartement – elutuba ja üks või rohkem magamistuba ning vannituba. Üldjuhul on olemas kööginurk. Vahel moodustavad apartemendi mitu läbikäidavat tuba (magamistuba ja elutuba).
  • Stuudio – üks tuba, kus on üldjuhul ka väike kööginurk. 
  • Promo tuba – tavaliselt madalama hinnatasemega tuba, mille täpne tüüp selgub kohapeal. Promo tube on piiratud koguses!

Majutus
Kahekohalises standard-hotellitoas võib hotelli sisustusest sõltuvalt olla nii üks kaheinimesevoodi kui ka kaks eraldi voodit. Üldjuhul puuduvad hotellides kolmekohalised toad. Kui on tellitud koht kolmandale või neljandale reisijale, siis pannakse kahekohalisse tuppa lisavoodi (võib olla ka kokkupandav, välivoodi tüüpi ase), diivan või lahtikäiv tugitool-voodi. Lisavoodi võib olla tavavoodist ebamugavam. Lisatasu eest, mis makstakse tavaliselt otse hotelli, on sõltuvalt hotellist võimalik laenutada ka lapsevoodi. Hotelli administratsioon majutab reisijad saabumise päeval vabadesse tubadesse vastavalt tellitud toatüüpidele oma äranägemise järgi.

Merevaatega toa garanteerib hotell vaid juhul, kui on kehtestatud vastav lisamaks merevaate eest ja reisija on selle ka tasunud. Reisija erisoove hotellitoa osas, näiteks mingi kindel korrus, kõrvuti toad, merevaade (juhul, kui ei ole lisatasu) jne, saab hotelli administratsioon täita vaid võimaluse korral ja meie ei saa seda tagada. Tuleb silmas pidada, et hotellid võivad merevaateks nimetada ka seda, kui vaade merele on osaline või meri on kaugelt näha. Ka sellise piiratud merevaate eest võib hotell nõuda lisatasu.

  • Merevaade – tuba vaatega merele, võib olla külgmerevaade või osaline merevaade.
  • Aiavaade – tuba vaatega aiale.
  • Basseinivaade – tuba vaatega basseinile.


Loteriimajutus
Mõnikord on soodsa eripakkumise või viimase minuti pakkumise raames võimalik saada kohad teatud kategooria (*/**/***/****/*****) hotelli, mille nimi ei ole eelnevalt kindlaks määratud. Sel juhul on reisidokumentides märgitud mitte hotelli nimi, vaid üksnes sihtkoha hotelli kategooria ja toitlustamise tüüp. Enamasti on tegemist lihtsa kuurorthotelliga, mis ei pruugi olla mõni Novatoursi kataloogis olevatest hotellidest. Hotell võib paikneda mererannast eemal. Loteriimajutuse puhul võib hotell asuda ka mõnes kuurordis, mida ei ole Novatoursi kataloogis kirjeldatud. Seda tüüpi majutuse korral selgub hotelli nimi, asukoht jms tavaliselt üks päev enne reisi, mõnikord ka alles lennujaamas enne väljalendu või kohapeal. Tubades on olemas dušš või vann, WC, võib olla ka rõdu.

Lisavoodil majutuva reisija soodustus
Kolm täiskasvanut saavad majutuda kahekohalisse hotellituppa, kui sinna on võimalik paigutada lisavoodi. Sel juhul tehakse lisavoodil majutujale hinnasoodustust. Juhime tähelepanu sellele, et reeglina majutatakse sellisel juhul kahekohalistesse tubadesse.

Üksinda reisijad
Kui reisite üksi, tuleb teil tasuda vastavalt hinnakirjale hinnalisa ühekohalise toa eest. Ühekohalised toad võivad olla mõõtmetelt väiksemad kui standardsed kahekohalised toad. Üks täiskasvanu, kes reisib koos lapsega, võib broneerida ühekohalise toa. Sellisel juhul paigutatakse sinna lapsele lisavoodi ja lapsele antakse hinnasoodustust. Maksnud ühekohalise toa eest, võib mõnes hotellis enda käsutusse saada ka kahekohalise toa.

Hotellipäev
Hotelli saabumisel on hotellipäeva algus kell 14.00-18.00, lahkumisel on hotellipäeva lõpp kella 10.00-12.00. Toast tuleb koos pagasiga lahkuda enne hotellipäeva lõppu. Tuba tuleb samal ajal vabastada ka siis, kui äralend on öösel. Hotellist väljakirjutamise tingimustest teatavad Teile Novatoursi esindajad või hotelli administratsioon. Pärast hotellitoast lahkumist võib pagasit hoida hotelli pakiruumis või selleks ettenähtud toas. Võimaluse korral saab hotelli administratsioon majutada kliente enne hotellipäeva algust või pikendada numbritoas viibimise aega. See teenus on reeglina lisatasu eest, mille eest tasumise kohustus lasub kliendil, kui ta early check- in või late check- out teenuse tellib.

Toitlustamine hotellides
Kataloogi hinnakirjas on iga hotelli juurde märgitud toitlustamise tüüp: söökideta, hommikusöögiga, hommiku- ja õhtusöögiga, mõnes kohas lõuna- ja õhtusöögiga, hommiku-, lõuna- ja õhtusöögiga, „kõik hinnas” või „kõik hinnas pluss“. Toitlustamise tüüp on märgitud hotelli kirjelduses. Toitlustamine toimub kindlatel kellaaegadel hotelli restoranis. Juhul, kui klient lahkub hotellist väga vara hommikul või saabub hotelli hilja õhtul ja soovib seega süüa muudel kellaaegadel, on enamikus hotellidest võimalik tellida toidupakk varajase hommikusöögi või hilise õhtusöögiga (nn lunch box). Mõnedes hotellides toidupakke ei anta, kuid avatakse kliendi soovidele vastu tulles restoran varaseks hommikusöögiks (early breakfast) või hiliseks õhtusöögiks (late dinner). Sellise teenuse eest võetakse sageli lisatasu. Kõikides hotellides tuleb see teenus tellida klientidel endil. Madalama kategooria hotellid ei pruugi toidupaki tellimise teenust võimaldada.

Kui toitlustamise tüübi juures on märge „rootsi laud“, siis tähendab see, et toidu kogus ei ole piiratud. Mõnikord tuleb valida üks põhiroog mitmest pakutavast.

Kontinentaalne hommikusöök on tavaliselt tagasihoidlik, menüü koosneb teest ja/või kohvist, mahlast või morsist, keedisest, võist ja saiakesest. Kahe- ja kolmetärnihotellides pakutakse enamasti kontinentaalset hommikusööki, neist üksikutes võib olla valikus ka üht-kaht sorti vorsti ja juustu, keedetud muna või omlett, kurk ja tomat. Nelja- ja viietärnihotellide hommikusöök on tavaliselt veidi rikkalikum. Joogid lõuna- ja õhtusöögi juurde on lisatasu eest.

„Kõik hinnas“ (all inclusive) hotelli puhul on toitlustamine vähemalt kolm korda päevas, lisaks sellele on enamjaolt tasuta ka sealsed kohalikud lahtised karastus- ja alkohoolsed joogid. Hotell võib hooaja vältel muuta tasuta ja lisatasu eest pakutavate teenuste, jookide-söökide jms nimekirja, informeerimata sellest reisikorraldajat. Toitlustusteenuste osutamise korra ja aja (kus ja millal pakutakse teatavaid toitlustusteenuseid), söökide ja jookide valiku teeb hotelli administratsioon sõltuvalt riigi eripäradest, hotelli kategooriast jm. Reeglina ei kuulu värskelt pressitud mahlad ja jäätis hinna sisse. Samuti võivad olla teatud hotellides ka „kõik hinnas” süsteemi puhul siiski piiratud alkohoolsete jookide kogused ja lisaraha võidakse nõuda näiteks jää eest joogi sees. Ka võib hotell kehtestada “kõik hinnas” süsteemile ajalised piirangud, näiteks lõpetada “kõik hinnas” toitlustamise õhtul kell 22.00 – hilisemal kellajal peab klient ise oma jookide ja söökide eest tasuma. Mõnedes hotellides võib olla kehtestatud ajaline piirang alkoholi pakkumisele. Seetõttu palume vastav informatsioon täpsustada hotelli administraatoriga kohapeal.

„Kõik hinnas pluss” (ultra all inclusive) hotellides kehtivad samad tingimused nagu „kõik hinnas” toitlustamise puhul. Lisaks kohalikele pakutakse ka imporditud alkohoolseid jooke (klaasiga). Novatours ei saa garanteerida, et hotellides pakutava alkoholi (ka importalkoholi) kvaliteet vastab Euroopa kvaliteedinõuetele.

Tavaliselt on keelatud kööginurgata tubades toiduaineid (k.a. joogivesi) hoida ja toitu valmistada. Keelatud on ka sööki ja jooki (k.a. joogivesi) väljastpoolt hotelli territooriumile sisse tuua. Nendes hotellides, kus on lubatud kohvi ja teed valmistada (sellekohase teabe leiate hotellikirjeldusest), on saabumise päeval olemas teatud kogus kohvi ja teed, mille varusid hiljem ei täiendata.

Seif hotellis

Hotell ega Novatours ei vastuta hotellituppa jäetud väärisesemete, raha ega dokumentide eest. Soovitame alati rentida väärisesemete, raha ja reisidokumentide hoidmiseks seifi, mis asub hotellitoas või vastuvõtuletis. Juhul, kui seif mingil põhjusel ei tööta, palume sellest viivitamatult hotelli personali teavitada. Lisaks soovitame hotellituppa jäetavad esemed lukustatavates kohvrites hoida.

Tubade koristamine
Tubade koristamise ajal pühitakse ja pestakse põrand, puhastatakse vaipkate tolmuimejaga, korrastatakse vannituba ja WC, viiakse välja prügi ning tehakse üles voodid. Kõrgema kategooria hotellides (viietärnihotellides) koristatakse tube iga päev, madalama kategooria hotellides (kahe- ja kolmetärni-, vahel ka neljatärnihotellides) üks-kaks korda nädalas.
Voodipesu ja käterätikuid vahetatakse üks-kaks korda nädalas. Kööginurgaga tubades tuleb köök ise koristada.

Kliimaseade
Hotellides võib kliimaseade olla tsentraalne või kohalik. Tsentraalset kliimaseadet ehk konditsioneeri juhitakse hotelli keskjuhtimispuldilt. See töötab sõltuvalt hotellist kas ööpäev läbi või lülitatakse sisse mõneks tunniks ööpäevas. Hoiatame turiste, kes ei ole palavusega harjunud, et sellisest ventilatsiooni-süsteemist sageli ei piisa. Samuti tuleb temperatuuri valikul olla tähelepanelik, et vältida külmetushaigusi.

Kohalikku toakonditsioneeri saab reguleerida oma toas. Palavatel päevadel võib konditsioneer alandada toatemperatuuri mitmete kraadide võrra. Tavaliselt lülituvad kliendi äraolekul nii kohalikud kui tsentraalsed konditsioneerid automaatselt välja.
Madalama kategooria hotellides kujutab kliimaseade endast tihti toas olevat kasti, mis töötab vaevaliselt ja häälekalt.
Konditsioneerid töötavad hotellides kindla graafiku järgi (sõltuvalt ilmast, aastaajast jne), mille on paika pannud hotelli administratsioon.

NB! Osades sihtkohtades on valitsus kehtestanud reeglid, mille kohaselt ei tööta konditsioneerid hotellitubades talveperioodil - oktoobri lõpust kuni aprilli lõpuni.

Vesi
Me ei soovita juua kohalikku kraanivett. Bakteritega saastatud või tugevalt klooritatud vesi võib kahjustada tervist ning tekitada kõhuhädasid. Soovitame juua pudelivett.

Elekter
Lõunamaade hotellides võib esineda elektrikatkestusi. Kõikjal pole vooluvõrgus ühesugune pinge (125 V või 220 V), seepärast pöörake alati tähelepanu juhenditele, mis tavaliselt asuvad vannitoas. Kui hotellis on kolmeharulised pistikud, saab võimaluse korral adapterit laenutada hotelli vastuvõtuletist. Selle võite ka kodust kaasa võtta. Soetades adapteri enne reisi, väldite võimalikke ebamugavusi reisil.

Müra
Paljud Novatoursi poolt pakutavatest hotellidest asuvad kuurortide keskuses, kus restoranid, kohvikud ja diskoteegid töötavad varahommikuni. Lisaks toimuvad turismihooajal paljude hotellide territooriumil hommikuni kestvad meelelahutusüritused. Kesklinnas võib häirida ka sõidukite müra. Hotelli administratsioon vastutab rahu eest hotellis, kuid ei saa mõjutada mürataset hotellist väljaspool. Soovitame neil, kes kindlasti tahavad puhkuse ajal vaikust ja rahu, tutvuda põhjalikult meie kataloogis esitatud hotellide kirjeldustega ja nende põhjal valida hotell vaiksemas kohas, keskusest ja lärmakast meelelahutusest kaugemal.

Novatoursi esindajad
Reisijate puhkuse ja heaolu eest puhkekohas hoolitsevad Novatoursi esindajad, kes kõnelevad eesti, vene, inglise ja/või saksa keelt, sageli ka asukohariigi keelt. Nendega saab kontakteeruda oma hotellis infokohtumistel ja vajaduse korral ööpäev läbi mobiiltelefoniga. Esindajad on kohustatud saabunud reisijad lennujaamas vastu võtma, juhatama nad hotelli, võimaluse korral aitama seal majutuda (mõnedes sihtkohtades ei ole see võimalik), andma sõidul lennuväljalt hotelli vajalikku infot valuuta, helistamise, transpordi, Novatoursi partnerfirma poolt organiseeritud ekskursioonide jms kohta. Ärasõidupäeval võimaluse korral saadavad esindajad reisijad lennuväljale ja aitavad registreeruda tagasilennule Eestisse. Sageli aitavad Novatoursi esindajaid välismaiste partnerfirmade töötajad, kes kõnelevad inglise, vene ja / või saksa jt. keeles.

Ekskursioonide, väljasõitude ja meelelahutuse korraldamine
Novatoursi esindajad informeerivad reisijaid sellest, kus ja kuidas sihtkohas vaba aega veeta. Ekskursioonide ja väljasõitude kirjeldused ja ligikaudsed hinnad on kirjas kataloogis. Ekskursioone, väljasõite ja meelelahutust organiseeritakse igal nädalal peaaegu iga päev. Täielikku informatsiooni korraldatavate ekskursioonide ja nende kava, täpse hinna ja hinna sisse kuuluvate teenuste kohta saab Novatoursi esindajatelt. Välisriikides korraldavad ekskursioone Novatoursi partnerfirmad. Nemad määravad ekskursioonide hinna, kava ning vaatamisväärsustega tutvumise järjekorra. Novatoursi esindajad aitavad klientidel pakutavas orienteeruda ja partnerite korraldatavate ekskursioonide hulgast valikut teha, samuti on nad kaasas tõlgi ja reisisaatjana.

Ekskursioonide programmi, korralduse ja transpordi eest vastutavad täielikult Novatoursi partnerid. Ekskursioonid, väljasõidud ja muu meelelahutus on kirjeldatud võimalikult täpselt, Novatours ei vastuta nende muudatuste eest, mis on tehtud pärast kataloogi ilmumist. Sageli on ekskursioonidele kehtestatud minimaalne osavõtjate arv. Kui soovitud ekskursioonile ei kogune minimaalset osavõtjate arvu, võib selle hind ühe inimese kohta muutuda, ekskursioon võidakse ka ära jätta. Ekskursioon võidakse ära jätta ka seoses ilmastikutingimuste või transpordigraafiku muutumisega. Ekskursioonil kasutatavate transpordivahendite suurus on sõltuv ekskursioonist osavõtjate arvust.

Tervis, vaktsineerimine
Reisijal on soovitav omada tervisekindlustuspoliisi, mis tagab välismaal vältimatu arstiabi eest tasumise ja kindlustusjuhtumiga kaasnevate täiendavate kulude katmise. Tutvuge hoolikalt oma kindlustuspoliisi tingimustega. Välismaal kehtiva tervisekindlustuspoliisi saab osta reisibüroodest või kindlustusseltside esindustest.

Enne väljasõitu eksootilistesse maadesse soovitame vaktsineerimise asjus konsulteerida arstiga. Vaktsineerimise eest peab hoolt kandma ja selle eest tasuma reisija ise. Lisainfot vaktsineerimise kohta saab Lääne Tallinna Keskhaigla Merimetsa nakkuskeskusest aadressil Paldiski mnt 62, Tallinn, telefonil 659 8598. Infot erinevate riikide olukorra kohta saab ka internetiaadressil http://www.who.int/countries/en .

Haiguse või õnnetusjuhtumi korral pöörduge lähimasse arstiabipunkti, haiglasse või kutsuge hotelliadministraatori kaudu arst. Kõik kohalikud meditsiiniasutused ei tee kindlustusfirmadega koostööd, seetõttu võib juhtuda, et peate osutatud arstiabiteenuste eest tasuma kohapeal. Nõudke arstiabi saamisel järgmisi dokumente: diagnoosiga arstitõend, arsti allkirja ja pitsatiga kinnitatud raviteenuste arved, ravimiretseptid ja väljastatud ravimi kviitungid. Haiglaravi, transpordi ja kiirabiteenuse eest saate hüvitist, kui olete kindlustatud ja pöördute õigeaegselt kindlustusseltsi poole (aadresse vt poliisilt), mis vastutab Teie ravi ja ravihüvitiste eest. Lugege hoolikalt kogu poliisis esitatud informatsiooni – kulutuste hüvitamise kord on kindlustusseltsiti erinev.

Pass
Välismaale saab sõita ainult kehtiva reisidokumendiga, soovituslikult passiga. Euroopa Liidu liikmesriikidesse võib sõita ID-kaardiga. Reisija peab ise kontrollima oma passi ja muude reisidokumentide kehtivust ning vastavust nõuetele. Pass, mille kehtivusaeg lõppeb reisi ajal, loetakse kehtetuks. Paljud riigid nõuavad, et pass kehtiks vähemalt kuus kuud pärast reisi lõppu (mõnikord koguni 12 kuud). Soovitame sellised nõuded aegsasti välja selgitada ja vajadusel endale uus pass hankida. Selle kohta saab täpsemat informatsiooni Kodakondsus- ja migratsiooniametist.

Kõikidel lastel peab välisriiki sõitmisel olema kehtiv pass. Uutesse passidesse lapse andmeid enam ei kanta. Kui alla 15-aastane laps reisib välisriiki koos lapsevanemaga, kellele on väljastatud pass enne 2000. aasta 1. jaanuari ja kelle passi on kantud lapse andmed ning üle 7-aastase lapse puhul ka pilt, siis pole lapsel passi tarvis. Alates 15-eluaastast peab lapsel olema oma pass.
Sihtkohamaade seadusandlusest tulenevalt kehtivad Novatoursi kataloogis toodud hinnad reisijatele, kes omavad Eesti kodakondsust või elamisluba. Reisijatele, kellel ei ole Eesti passi või kehtivat elamisluba, võidakse mõnede sihtkohtade hotellides kehtestada kallimaid hindu. Mittekodanikel palume enne reisi tellimist täpsustada hinnad oma reisikonsultandi juures.

Viisad
Eesti kodanikele antakse Egiptuse viisa kohalikus lennujaamas Novatoursi partneri poolt. Reisimiseks Schengeni riikidesse kehtib viisavaba režiim.
Teiste riikide kodanikud ja kodakondsuseta isikud peavad mõnesse sihtkohta reisimiseks eelnevalt vormistama viisa. Viisainfo on saadaval Välisministeeriumi kodulehel www.vm.ee, samuti oskavad viisaküsimustes nõu anda reisibürood.
Novatours ei vastuta selle eest, kui klient ei saa viisa puudumise tõttu reisile minna, ega nende otsuste eest, mille reisija suhtes langetavad migratsiooni- ja piirivalvetöötajad.

Turismi- ja ökomaks

Mõnedes sihtkohtades peab maksma turismi- või ökomaksu. Maks tuleb tavaliselt tasuda hotelli sisseregistreerimisel.
 
Piirangud alaealistele
Kuni 18-aastased, samuti nende vanemad/hooldajad peavad arvestama reisi sihtriigi nõudega vanemate/hooldaja kirjalikku nõusoleku olemasolust või vanusest sõltuvalt nõudega reisimisest üksnes vanema/hooldaja või selleks volitatud isiku saatel. Lisaks piiriületusel kehtivatele piirangutele võivad riigiti olla kehtestatud ka erinevad piirangud ka alaealiste viibimisele lõbustusasutustes vms.

Täpsemat infot on võimalik leida Välisministeeriumi kodulehelt www.vm.ee. Samuti on soovitatav alaealisega reisileminekut planeerides või alaealisele reisi ostmist pöörduda kehtestatud piirangute väljaselgitamiseks vastava sihtriigi konsulaaresinduse poole.

Lastega reisimisel tuleb silmas pidada, et piiriületusel võidakse küsida lapsega üksi reisivalt vanemalt teise vanema volitust ning saatjana reisivalt täiskasvanult lapse mõlema vanema volitust. Volituse vorminõuded võivad riigiti erineda, mistõttu võidakse küsida notariaalselt kinnitatud volitust. Täpsema teabe saamiseks palume pöörduda vastava riigi konsulaaresinduste poole.
 
Allahindlused lastele
Laste hinnasoodustuse põhimõtted on enamikul lennukompaniidel ja hotellidel sarnased. Reisi tellimisel tuleb kindlasti lisaks lapse nimele teatada lapse täpne sünniaeg. Kui laps saab reisi ajal 2-aastaseks, siis lennufirma loeb ta kaheaastaseks lapseks. Alla 2-aastane laps sõidab tasuta. Kui tal on oma pass, peab talle vajadusel muretsema viisa. Alla 2-aastastele lastele ei ole lennukis eraldi istekohta ette nähtud ja tema arvele ei saa registreerida ettenähtud kaalus pagasit. Alates 2-aastane laps, nagu täiskasvanugi, saab oma istekoha ja tasuta pagasiveo normi.

Kahe vanemaga reisivatele ja ühes toas majutuvatele lastele antakse soodustusi vastavalt hinnakirjale. „Vanus alates“ tähendab, et soodustus kehtib alates märgitud vanusest. „Vanus kuni“ tähendab, et märgitud vanuse täitumisel enne reisi või reisi ajal soodustus ei kehti.

Ühe lapsega reisiv perekond saab soodustuse, kui majututakse kaheses lisavoodiga toas. Lapse vanus, milleni soodustus on kohaldatav, näidatakse ära hinnakirjas.

Väljalennuaeg
Kontrollige alati tšarterlendude väljumisaegu. Reisikorraldaja poolt toodud lennuajad on orienteeruvad. Ka piletile märgitud aeg võib mõnel juhul (halvad ilmastikutingimused, ootamatult ilmnenud tõrked lennuohutuses, lennureisi toimumist takistavad streigid jmt) muutuda. Väljalennuaeg tuleb hiljemalt päev enne väljalendu kindlasti üle kontrollida Novatoursi kontorist tel. 6668000, kodulehelt www.novatours.ee  (lennuplaanide alt) või Tallinna lennujaama infotelefonilt 6058888. Sihtkohas saab seda küsida Novatoursi esindaja käest. Täpse lennuaja leiab ka hotellis olevast infokaustast või infotahvlilt.

Hilinemine
Kõik lennufirmad on huvitatud sellest, et väljakuulutatud sõiduplaanist kinni pidada. Siiski võib esineda hilinemisi. Novatours ei vastuta planeeritud lennuaegade muutumise või lennukitüübi vahetamise eest, kui need leiavad aset Novatoursist sõltumatutel asjaoludel.

Lendude hilinemise puhul rakendatakse Euroopa Komisjoni regulatsiooni Nr. 261/2004, mis reguleerib hüvitamist ja reisijatele abi osutamist lennureisist mahajätmise, lennu tühistamise ja pikkade viivituste korral.

Transport lennuväljalt hotelli ja tagasi
Novatours korraldab sihtkohta saabumise päeval reisijate transpordi lennuväljalt hotelli ja lahkumise päeval hotellist lennuväljale. Lennuväljal võib tekkida viivitus sõltuvalt liikluse tihedusest lennuvälja parkimisplatsidel ning sellest, kui kiiresti reisijad piiripunkti läbivad ja lennujaamast väljuvad. Sõidetakse kas bussi, minibussi või taksoga. Võimaluse korral abistab kliente Novatoursi või välismaise partnerfirma esindaja. Palume kontrollida kojusõidu aega hiljemalt päev enne lahkumist. Ainult lennupileti ostmise korral transport lennuväljalt peatumispaika ja tagasi lennujaama pileti hinna sisse ei kuulu.

Lennule registreerimine lennujaamas

Kui ei ole märgitud teisiti, siis tuleb lennujaamas olla hiljemalt kaks tundi enne lennuki väljumist, et lennule registreerimiseks (check-in) ja passikontrolli läbimiseks oleks piisavalt aega. Pärast pagasi registreerimist antakse reisijale lennukile minekuks pardakaart. Seejärel tuleb läbida piirikontroll, kus kontrollitakse dokumente, ja turvakontroll, kus vaadatakse läbi käsipagas. Novatours ei vastuta selle eest, kui klient oma süül hilineb või ei saabu lennujaama. Täpset informatsiooni lennuaegade kohta saab lennujaamast või reisibüroost.

Pagas
Igal reisijal (v.a ilma oma istekohata alla 2-aastased lapsed) on õigus kaasa võtta sihtkohast ja lennufirmast sõltuvalt 15-20 kg pagasit ning lisaks käsipagasit raskusega kuni 5 kg. Novatours ei vastuta reisija pagasi registreerimise eest lennujaamas. Selle eest peab reisija ise hoolt kandma.

Iga lisakilogrammi eest tuleb täiendavalt maksta. NB! Ebastandardse pagasi (suusad, lumelauad, sukeldumisvarustus, surfilauad, golfikotid jne) vedamisel võib lisanduda lisamaks. Tavaliselt ei loeta ebastandardset pagasit tasuta pagasinormi hulka. Lisamaksu suurus sõltub lennufirmast ja lennu kestusest. Kõikidel lendudel ei pruugi saada pagasimäära suurendada. Pagasis ei maksa hoida kergesti purunevaid ega väga väärtuslikke esemeid. Kui sellised esemed on registreeritud pagasi hulgas, vastutab nende esemete purunemise või kadumise eest reisija. Ohtlike esemete (relvad jms) olemasolust kohvris tuleb kindlasti informeerida lennuohutusteenistuse töötajaid. Käsipagasis on rangelt keelatud vedada potentsiaalselt ohtlikke esemeid (näiteks käärid, liigend- ja muud noad, maniküüritarbed).

Kõik käsipagasis olevad vedelikud (s.h. hambapasta, kreemid jms) peavad mahtuma ühte ühe liitri suurusesse läbipaistvasse suletavasse kilekotti (nn minigrip kotid). Kilekotti paigutatavate vedelike pakendite individuaalne maksimumsuurus on 100ml. Täpsema informatsiooni keelatud esemete kohta leiate Lennuameti kodulehelt: https://www.ecaa.ee/et/reisimine-ohutus-lennundusjulgestus/mida-ei-tohi-reisile-kaasa-votta .

Kui reisi ajal läheb pagas kaduma või saab kahjustada, siis tuleb sellest kohe pärast kohale jõudmist teatada lennujaama pagasiteenistusele ning terminalist väljudes Novatoursi esindajale. Kui soovite esitada kahjunõude või hagi seoses registreeritud pagasi kahjustumisega, peate sellest vedajale teatama kohe, kui kahju avastasite, aga hiljemalt 7 päeva jooksul alates pagasi kättesaamisest. Kui soovite esitada kahjunõude või hagi seoses viivitusega registreeritud pagasi kohaletoimetamisel, peate vedajat sellest teavitama 21 päeva jooksul alates teile pagasi kättesaadavaks tegemise päevast. Iga selline teavitamine peab toimuma kirjalikult.

Pagasiveo eest vastutab lennufirma, Novatours sellistel juhtudel vastutust ei kanna. Novatours võib reisijat abistada kirjaliku pretensiooni esitamisel lennukompaniile, sellisel juhul tuleb Novatoursile edastada kõik vajalikud dokumendid, sealhulgas esialgne pretensioon omandi kohta (täidetakse lennujaamas vastavate ametnike poolt), avaldus sündmuste kirjeldusega, lennupilet, pagasilipik, reisikohvri ostutšekk jms.

Lennufirma vastutus
Lennufirma vastutus on kehtestatud 12. oktoobril 1929.a Varssavis allkirjastatud rahvusvaheliste õhuvedude reeglite ühtlustamise konventsiooniga; 1955.a Haagi protokolliga 12. oktoobril 1929.a Varssavis allkirjastatud rahvusvaheliste õhuvedude reeglite ühtlustamise konventsioonis tehtud muudatustest; 28. mail 1999.a Montrealis allkirjastatud rahvusvahelise õhuveo nõuete ühtlustamise konventsiooniga ning Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusega (EÜ) nr 889/2002, 13. mai 2002, millega muudetakse nõukogu määrust (EÜ) nr 2027/97 lennuettevõtja vastutuse kohta õnnetusjuhtumi puhul; samuti riiklike seaduste, nende lisade ja täiendustega. Harilikult saab vedaja vastutust määratlevate ja piiritlevate õigusaktide kehtivaid tekste soetada iga lennuettevõtte kontoris.

Näiteks kui pagas läheb kaduma või on viga saanud, peab reisija esitama lennufirma pagasiteenindusele juhtunu kohta kirjaliku avalduse. Avaldus tuleb esitada 7 päeva jooksul alates pagasi kadumisest või vigastatud pagasi vastuvõtmisest.

Kõige eest, mis võib juhtuda reisijaga lennu ajal, st. pärast passikontrolli läbimist, vastutab lennufirma. Lennuki hilinemise, reisi ärajäämise või sõiduplaani muutumise korral tellijast (reisikorraldajast) sõltumatutel asjaoludel vastutab reisija ees lennufirma. Reisija saab toetuda oma nõudmistes kohalike lennufirmade eeskirjadele, mis selliseid juhtumeid reguleerivad, ja rahvusvahelistele normidele. Lisaks sellele saab iga lennufirma esindusest küsida kehtivat Varssavi konventsiooni teksti.

Lennufirmal on õigus vajaduse korral korrigeerida lennuaegu, kasutada teiste vedajate teenuseid, muuta lennukitüüpi ja muuta või ära jätta planeeritud peatusi. Lennufirma võib muuta lennukitüüpi ja lennuaega ette hoiatamata. Rõhutame, et klient ei saa nõuda Novatoursilt kompensatsiooni kahju eest, mis on põhjustatud lennuki hilinemisest, reisi ärajätmisest või muutmisest, kui see ei ole aset leidnud Novatoursi otsese tegevuse tulemusel.

Turvalisus
Soovimatu tähelepanu vältimiseks soovitame järgida tavapäraseid ettevaatusabinõusid ning riietuda väljaspool rannakuurorte kohalikke tavasid arvestades. Hotellis soovitame raha, dokumente ja väärisesemeid hoida seifis. Kindlasti tuleb oma kaasaskantavate väärisasjadega (rahakotid, foto- ja videokaamerad jms) olla äärmiselt ettevaatlik rahvarohketes paikades nagu avalikud rannad, turud, kaubanduskeskused, ööklubid jne.

Pretensioonid

Kui klient leiab, et reisilepingus märgitud teenuseid ei osutata või osutatakse ebakohasel viisil, tuleb pretensioon esitada Novatoursi esindajale reisi ajal, sest arusaamatusi on kohapeal palju lihtsam lahendada. Kui Novatoursi esindaja keeldub probleemile lahendust otsimast, tuleb pretensioon esitada kohapeal kirjalikult. Kui kaebus esitatakse reisi lõpus, siis ei jää olukorra muutmiseks enam aega. Kui kohapealsete probleemide lahendamiseks ei ole Novatoursi reisiesindajate poole pöördutud, siis tagasiulatuvalt ei ole kliendil õigus kompensatsiooninõudeks. Juhul, kui arusaamatusi ei saa reisi ajal lahendada, võib pretensiooni esitada kirjalikult kümne päeva jooksul pärast reisi lõppu. Arutamisele võetakse ainult kirjalikult esitatud ja Novatoursi esindaja allkirjaga kinnitatud avaldused, mis on esitatud koos vautšeri ja reisilepingu koopiaga. Avaldused palume saata järgmisel aadressil:

NOVATOURS OÜ
Rävala pst 6 - 201A
10143 Tallinn, Eesti

Novatours ei vastuta kahju eest, mis on tekkinud force majeure’i tõttu. Samuti ei võeta vastu pretensioone teenuste suhtes, mida ei ole konkreetse reisi kirjelduses Novatoursi kataloogis ega hinnakirjas.

Kui majutamine reisija tellitud hotellis osutub võimatuks, on Novatoursil õigus majutada reisija teise sama kategooria või kõrgema tasemega hotelli. Sellisel juhul ei ole reisijal õigust kompensatsiooni nõuda. Reisijal ei ole õigust esitada pretensioone hotellide osas nn viimase hetke reiside, samuti erikampaania reiside puhul.

Novatours ei kompenseeri hotelli või transpordifirma tegevusest reisijale põhjustatud kahju, kui need ettevõtted peavad kaebust alusetuks.Reisija peab ise hoolitsema oma asjade ja väärisesemete eest. Novatours ei vastuta esemete kadumise eest näiteks hotelli seifist.

Vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kui kokkuleppele ei jõuta, siis jõutakse lahendini Eesti Vabariigi seadusandluses ette nähtud korras.


Kui reisija teatab kohtuvaidluse tekkimise korral kaebusest või konfliktist massiteabevahenditele enne kohtuotsuse väljakuulutamist, aga kohus otsustab, et reisija pretensioonid on tervikuna või osaliselt õigustamatud, siis võib Novatours nõuda reisijalt kahju hüvitust. Reisil maha unustatud esemetest palume teatada kohe pärast reisi lõppu. Novatours võib nõuda tasu telefonikõnede, faksiteadete ja muude teenuste eest, mis on seotud kadunud esemete otsimisega, hoolimata sellest, kas kadunud esemeid õnnestus leida või mitte.

Kasulikud lingid

  • Enne reisi soovitame tutvuda mitmekülgse reisiinfoga Välisministeeriumi kodulehel www.vm.ee (Reisi ja konsulaarinfo).
  • Reisimisega seotud nakkushaiguste kohta saate täiendavat informatsiooni Terviseameti kodulehelt www.terviseamet.ee.
  • Piiriületuse kohta saab täpsemat informatsiooni Piirivalveameti kodulehelt www.politsei.ee , tel 612 3000. 

Palume enne reisi tähelepanelikult lugeda Novatoursi reisitingimusi ning olulist teavet ja nõuandeid.

Kommentaarid

 Kasutajate hinnang
0.0 /5
Toad
0.0 /5
Rajatised
0.0 /5
Puhtus
0.0 /5
Asukoht
0.0 /5
Toitlustus
0.0 /5
 Hinnangute arv: 0
Hinda ja saada tagasisidet
1 5
1 5
1 5
1 5
1 5
Saatke tagasisidet
Kasutage seda e-posti sees või blogis: