Crown Palace

see on Novatoursi subjektiivne hinnang
place 
AÜE, Dubai, Ajman  -
Vaata kaardil Tagasiside (0)


Economy
Maksa 20% ette - ülejäänud summa tasu enne reisi
Vaata kaardil
AÜE, Dubai, Ajman
Vaata kaardil

Hotellist


Asukoht

  • Kaugus rannast umbes 3 km
  • Kaugus kuurordi keskusest on umbes 5 km (Ajman), 10 km (Sharjah), 20 km (Deira)
  • Kaugus lennujaamast umbes 60 km (Al Maktoum), 30 km (Dubai International)
  •  Kindlatel kellaaegadel viivad keskusesse bussid
  •  Kindlatel kellaaegadel viivad randa bussid
  •  Kindlatel kellaaegadel viivad bussid Dubai ostukeskustesse (miinimum 10 inimest)


Hotell

  • Tubade arv – 220
  • Restoran
  • Konverentsikeskus
  • WiFi
  • Internet
  • Pesumaja (lisatasu eest)
  • Arst (päringu alusel, lisatasu eest)
  • Parkla
  • Soojendusega bassein (talve perioodil)
  • Lamamistoolid basseini ääres
  • Madratsid basseini ääres
  • Rannarätikud basseini ääres
  • Hotelli ametlik kategooria – 3*
  •  Hotellis ei pakuta alkoholi


Toad

Stuudio
  • Toa suurus umbes 30 m2
  • Dušš
  • WC
  • Föön
  • Konditsioneer
  • Telefon
  • LCD televiisor
  • Minikülmik
  • Seif
  • WiFi
  • Tee ja kohvi tegemise võimalus
  • Maksimaalne majutus – 2
Deluxe Stuudio
  • Toa suurus umbes 45 m2
  • Dušš
  • WC
  • Föön
  • Konditsioneer
  • Telefon
  • LCD televiisor
  • Minibaar (lisatasu eest)
  • Seif
  • WiFi
  • Tee ja kohvi tegemise võimalus
  • Maksimaalne majutus – 2
Suite 1-magamistoaga
  • Toa suurus umbes 50 m2
  • 1 magamistuba
  • Elutuba
  • Dušš
  • WC
  • Föön
  • Konditsioneer
  • Telefon
  • LCD televiisor
  • Minibaar (lisatasu eest)
  • Seif
  • WiFi
  • Triikimislaud ja triikraud
  • Tee ja kohvi tegemise võimalus
  • Maksimaalne majutus – 2+2
  •  Tuppa võimalik panna ainult üks lisavoodi (eelneva broneeringu alusel)
Suite 2-magamistoaga
  • Toa suurus umbes 60 m2
  • 2 vaheuksega eraldatud magamistuba
  • Vann või dušš
  • WC – 2
  • Föön
  • Konditsioneer
  • Telefon
  • LCD televiisor
  • Minibaar
  • Seif
  • WiFi
  • Triikimislaud ja triikraud (päringu alusel)
  • Tee ja kohvi tegemise võimalus
  • Maksimaalne majutus – 4+2


Aktiivne puhkus

  • Jõusaal
  • Massaaž (lisatasu eest)
  • Saun
  •  Teatud teenused võivad olla eraldi meestele ja eraldi naistele (jõusaal, sauna)


Hotelli toitlustus

  • Olemasolevad toitlustustüübid: Söökideta, Hommikusöök, Hommiku- ja õhtusöök


Märkused

  • Hotelli kirjelduses märgitud toitu ja jooke serveeritakse hotelli juhtkonna poolt kehtestatud kontseptsiooni alusel lisatasu eest, sõltuvalt broneeritud toitlustustüübist.
  • Informatsioon hotelli kirjelduse, hotelli teenuste, nende aegade ja hindade kohta võib muutuda

  • (Sellel kodulehel leitavat informatsiooni haldab ja ajakohastab hotell. Reisikorraldajal puudub vastutus antud veebilehel avaldatud teabe kohta)

 Kaart

Vaata kaardil

AÜE – luksuse ja kõrbe maa

Üldandmed
Pindala – 83 600 km²
Rahvaarv – 9.2 miljonit (2013. a)
Pealinn – Abu Dhabi
Valuuta – AÜE dirhem ja fil (mündid)
Riigikeel – araabia
Religioon – islam

                           

 

 

 

Noppeid ajaloost
5000 aastat tagasi praeguses AÜEs, Omani lahe rannikul, õitses tsivilisatsioon.
7. sajandil sai Omani lahe rannikul peamiseks religiooniks islam.
Keskajal oli see piirkond oluline ristumiskoht Lääne-Euroopa ja Kaug-Ida kaubanduse vahel.
16. sajandil asustasid Omani lahe piraadid, kes takistasid kaubandust Pärsia lahega. Moodustati esimene Emiraat.
1853. a. allkirjastas kõige tugevam Emiraat rahulepingu Suurbritanniaga, tehes Suurbritannia Emiraatide patrooniks.
1971. a peale brittide rahulepingu tagasivõtmist, peamised Emiraadid ühinesid ja ühendus nimetati Araabia Ühendemiraatideks.

   

Rahvusköök 
Matšboos – teravamaitseline riis liha ja juurviljadega, maitsestatud kuivatatud puuviljade ja pähklitega 
Harees – nisu ja liha hautis, tavaliselt kanaga 
Šawarma – praetud lammas või kana pita leiva sees, serveeritud salatiga
Madrooba – soolane kala paksu teravamaitselise kastmega
Lukaimat – lemmik ramadaani ajal, magusad frititud jahuklimbid magusa kastmega
Batheeth – traditsiooniline Araabia magustoit, tehtud viigimarjadest ja pähklitest.
Falafel – frititud seesami ja kikerherneste pallid

   

Majutusinfo
Araabia Ühendemiraatides ei ole ühtset süsteemi hotellide klassifikatsiooniks. Igas emiraadis on oma klassifikatsioon ja oma kontrollorgan. Mõnes emiraadis on palju linnatüüpi hotelle, mis on sisustatud üsna tagasihoidlikult ja asuvad väikesel territooriumil. Oluline on teada, et kui broneerite AÜE’s hotelli, siis teilt võidakse hotelli poolt pakutavate lisateenuste eest küsida ettemaksu. Sharjah emiraadi hotellides on alkohol seadusega keelatud, seega ei ole mingisugust võimalust osta alkohoolseid jooke ning keelatud on ka nende hoidmine hotellitoas. Samuti ei pruugi ka mõnes teises emiraadi hotellides alkoholi saada.

   

Hea teada!
Tööaeg. AÜE töönädal algab pühapäeval ja lõpeb neljapäeval, kuigi mõned asutused on ka laupäeviti avatud. Pangad on avatud kella 8:00 hommikul kuni kella 15:00 laupäevast kolmapäevani. Sularahaautomaate on linnapiirkonnas külluslikult. Poed on avatud igapäevaselt 9:00 hommikul kuni 22:00 õhtul, välja arvatud reedel, kui poed on avatud pealelõunal.
Jootraha. Jootraha on teenindussektoris lisaelatusallikas, kuid siiski on jootraha andmise süsteem Araabia Ühendemiraatides samasugune nagu mujal maailmas. Kui jootraha ei ole lisatud restorani arvele, siis on viisakas jätta 10-15% summast.
Transport. Parim viis piirkonda näha on rentida auto. Teilt küsitakse krediitkaardi ja juhiloa olemasolu ja mõnikord kahte passipilti. Samuti on hea valik sõita busside ja väikebussidega. Kuigi tasub meeles pidada, et liiklusummikute tõttu linnapiirkondades, eriti Dubais, ei ole tipptund reisimiseks parim aeg.
Piirangud. Araabia Ühendemiraatides on igal emiraadil oma reeglid, mida tuleb järgida. Kõige olulisem on alkoholi tarbimise keeld. Kuigi alkoholi ei müüda isegi mitte ööklubides, on siiski enamikel hotellidel oma alkoholipoed. Samuti tuleb tähelepanu pöörata riietusele – pikad püksid või seelik peaksid olema parim puhkuseriiete valik. Riietumissoovitus kehtib nii meestele kui naistele, kuigi rannad on kindlasti erandiks – seal võib kanda ujumisriideid, kuid alasti päevitamine on keelatud.
Kingitused. Araabia Ühendemiraadid on tuntud luksuse poolest, seega ärge minge mööda kulla- või karusnahapoest. Dubais tasub otsida kõiki luksustooteid, kuna nende pealt ei maksta ka käibemaksu – seega parfüümid, kuld, karusnahk, pärsia vaibad ja kašmiir on siin odavamad kui Euroopas.

   

Tunnetage Araabia Ühendemiraate
Külastage maailma kõige kõrgemat hoonet Burj Khalifat.
Maitske kuulsat puuviljakokteili, mis on tehtud mangost, banaanist, granaatõunast ja ananassist.
Lõõgastuge ja proovige vesipiipu, mis on täidetud eheda Araabia tubakaga. Kinkige endale ja oma kallimatele kullast ehteid – tunnetage luksust nii nagu kohalikud.
Nautige tantsivaid purskkaevusid.

   

Dubai – kõige kaasaegsem ja rikkam linn


Dubai üllatab, hämmastab ja kütkestab. Üks kõige rikkamaid emiraate – Dubai – on tähtis globaalne ärikeskus, kus naftat ei arvutata mitte ainult bensiini hinnaks. Dubais võib eluaseme osta ükskõik millise riigi kodanik ning selle eest ei lisata eraldi makse. See on Araabia Ühendemiraatide kõige suurem linn, mis on kuulus oma tehissaarte, kõige rikkamate Araabia šeikide ja traditsioonilise moslemite kogukonna tõttu.
Dubais sajab vihma väga harva, isegi talvel ei lange temperatuur alla 25 kraadi ja suvel tõuseb tavaliselt vähemalt 40 kraadini. Kui soovite puhata linnaelust, on lihtne põgeneda kõrbe, kus ootavad kaamelid, liivaluidetel surfamine, grillitud liha ja külmad joogid. Siin on äärmiselt lihtne tunda end nagu muinasjutus. Värvide või maitsete leidmiseks peaksite külastama kohalikku Araabia turgu, kus silmailu pakuvad Pärsia vaipade mustrid ja ninna tungib idamaiste ürtide lõhn.
Dubai on äärmiselt turvaline riik, kus suhtlemiskultuur on kõrgelt arenenud. Oluline on austada kohalikke kombeid ja seadusi – teiste kultuuride austamise eest tänab Dubai teid unustamatu ja väga meeldiva puhkusega.

 

Bastakia piirkond
See piirkond on nagu põgenemine mitme sajandi tagusesse aega. Mitte kaugel modernsest ja väga pingelisest Dubaist võite avastada meremeeste ja kalurite vana linna. Piirkond on tuntud oma traditsioonilise arhitektuuri poolest, kust võite tänapäeval leida võluvaid kohvikuid ja kunstigaleriisid. Samuti on võimalik tutvuda tekstiilitootjatega, kes pakuvad kõige ilusamaid ja esinduslikumaid Araabia kvaliteediga kangaid. Piirkonnas ringi jalutades peatuge, et uurida vana Dubai müüri varemeid, mis on ehitatud kipsist ja korallidest. Need, kes soovivad lõõgastuda, peaks sõitma paadiga, mille nimi on „Abra“ ja imetlema vaadet Dubai sadamale.

   


 


 


 

Palm Jumeirah
Palm Jumeirah on maailma suurim tehissaar ja koosneb 2 km pikkusest tüvest, kroon on tehtud 17 lehest ja ümbritsevast poolkuust. See on esimene sellistest saartest, mis moodustavad „Palmide triloogia" - Nakheel’i arengu käekirja. Sellele järgnevad Palm Jebel Ali ja Palm Deira.
Aastal 2001, peale pikki teostatavusuuringuid, loodi Palm Jumeirah. Maaparandustööd algasid samal aastal ning 2006. aasta lõpul anti üle 4000 luksusvillat ja korterit saare esimestele elanikele. Sellest ajast alates on arendatud saarel turismi, kaubandust ja vabaajaveetmise võimalusi, luues tähelepanuväärseid, maailmakuulsaid elamu- ja turismisihtpunkte.

   

Dau laevareis
Pole parimat viisi Dubai ja naabruses olevate emiraatide kogemiseks ja avastamiseks kui traditsioonilise Dau laeva tekilt. Kogege Dubai vaateid ja helisid traditsioonilise laeva pardalt.

   

Burj Khalifa
Tundub, et Dubai püüab iseennast üle trumbata. Burj Khalifa on maailma kõige kõrgem hoone, ulatudes 828 m kõrgusele. Pilvelõhkuja avati ametlikult 2010. aastal koos 2 km² suuruse ärikeskusega. Suur hoone maksis rohkem kui 1,5 miljardit USA dollarit, et seda kulu katta, pidi Dubai taotlema finantsabi. Eriti aitas Araabia Ühendemiraatide president Khalifa bin Zayed Al Nahyan, sellepärast nimetati pilvelõhkuja tema nime järgi. Hoonesse on paigaldatud maailma kõige kiiremad liftid ja kõige kõrgem restoran 122. korrusel. Siin saavad külastajad nautida vaadet Dubaile 442 m kõrguselt.

   

Deira kullaturg
Siin vajate päikeseprille. Iga päev pannakse Deira turu juveelipoodides akendele välja 25 tonni kulda. Siit leiate mitte ainult oma unistuste hinnalised ehted, vaid saate kohtuda ka juveliiridega, kes pakuvad unikaalseid käsitööehteid. Kui te ei kavatse midagi osta, siis ärge lahkuge Dubaist ilma kullaturul käimata – see on nägemist väärt. Pealegi on Dubai kuld palju odavam kui mujal maailmas. Turg asub Dubai jõe idakaldal ja sinna saab minna veetaksoga. Kui soovite veeta rohkem aega Deira piirkonnas, jääge sinna ööseks ning nautige koos kohaliku rahva ja turistidega elavat tänavaelu kohalikus restoranis ja kohvikus.

   

Sharjah
Sharjah on suuruselt kolmas seitsmest emiraadist, millest Araabia Ühendemiraadid (AÜE) koosnevad ja on ainuke, millel on maad nii Araabia lahe kui ka Omaani lahe rannikul. See on kontrastide emiraat, kus külastajad saavad nautida päikesepuhkust, avastada traditsioonilisi turgusid, külastada modernseid kaubanduskeskuseid, avastada kultuuripärandit ja muuseume, imetleda majesteetlikke mošeesid, jalutada laguunide ääres ja kogeda tõelise Araabia kõrbe ehedat olemust, mägesid ja merd. 1998. aastal kuulutas UNESCO Sharjah’i Araabia kultuuripealinnaks.

   

Al Ain
Al Ain oli kunagi eluandev oaas karavani teekonnal AÜE-st Omaani. „Oaasi linna" ajaloo, emiraatide kultuuripärandi ja maailma ühe vanima püsivalt asustatud paigaga saab tutvuda Al Ain’i kindlustes (millest üks on tänaseks muudetud kunstikeskuseks) ja Al Ain’i rahvusmuuseumis ning reisida eelajaloolistele haudadele Hili kindluses, mille vanus on 4000 aastat.

   

Kuurordid

Ras al Khaimah
Ras al Khaimah (1683 km²) on kõige põhjapoolsem emiraat, mis asub 90 km kaugusel Dubaist. See kaasaaegne kuurort on ümbritsetud kõrbete ja mägedega ning on sobilik neile, kes soovivad rahulikku, kuid mitmekülgset puhkust. Siin saab nautida päikest ja merd, laenutada veesuuski, sõita merel jettide ja katamaraanidega, minna džiibisafarile ning nautida sõitu hobuste ja kaamelitega.   Tänu mitmetele tervisekeskustele ja golfiväljakutele leiavad tegevust siin ka golfisõbrad ja tervislike eluviisidega puhkajad.

Al Marjan Island kompleks koosneb neljast inimeste poolt ehitatud saarest, mis ulatuvad rannikust 4,5 km kaugusele merre. Saare pindala on 2700 km². Saarel asuvad kõrgetasemelised hotellid ja kuurordid, sadamad, privaatrannad saare elanikele,  vabaaja-, müügi- ja puhkuserajatised.

 
 

Sharjah
Sharjah on suuruselt kolmas emiraat (2590 km²). See laiub 16 km mööda Pärsia lahte. Juba vanast ajast peale oli Sharjah üks rikkamaid linnu regioonis. Enne 19. sajandi algust oli see emiraat üks kõige tähtsamaid sadamalinnu Araabia riikides. Nüüd on see üks moodsamaid linnu lõputus kõrbes.
Üks kõige huvitavamaid vaatamisväärsusi Sharjah´is on keset laguuni asuv 100 m kõrgune purskkaev, sümboliseerides naftat, mis tõi riigile ennenägematu rikkuse ja heaolu. 1998. aastal nimetati Sharjah UNESCO poolt Araabia Ühendemiraatide kultuuripealinnaks. Mitmed muuseumid ning Araabia arhitektuuriga ehitised tunnistavad siinset Araabia kõrgkultuuri. Samuti asub siin kuulsaim ajaloomuuseum ning suurim mošee emiraatides.
Sharjah emiraati peetakse moslemi kultuuri kaitsjaks, et säilitada araabia hinge. Sharjah’is on keelatud alkohoolsete jookide kasutamine, müük ja säilitamine avalikus kohas. Suur osa hotelle asub ranna ääres, mistõttu on külalistel võimalik kasutada kõiki hüvesid, mida päike ja meri pakuvad.

 
 

Fujairah
Fujairah on üks nooremaid emiraate (1153 km²), mis oli pikka aega  osa Sharjah´st ning saavutas iseseisvuse alles 1953. aastal. Fujairah on ainus emiraat, mis randub India ookeani Omaani poolsel osal. Emiraadi pealinn Fujairah asub 130 km kaugusel Dubaist. Seal asub rahvusvaheline lennujaam, laevasadam, mitmed ajaloolised monumendid, on võimalik näha AÜE vanimat mošeed, mis ehitati rohkem kui 500 aastat tagasi ning samuti ka keskaegseid losse, mis kuulusid emiraadi šeigile.
Fujairah lummab oma pika rannajoone ja maastikuvaadete poolest. Tohutud mäed justkui kerkiks otse merest. Kõige ilusam koht mägedes on veekosk. Populaarseimad vabaaja sisustamise tegevused on kalastamine ja snorgeldamine. Fujairah´sse lähevad need, kes soovivad puhata suurlinna mürast ning olla värskes õhus vee ja mägede kõrval.

 
 

Dubai 
Dubaist leiate puhtad avarad rannad ja sooja türkiissinise mere. Päike paistab siin 350 päeva aastas, mistõttu on turistide peamiseks puhkusetegevuseks mereäärne puhkus, kuigi Dubail on pakkuda palju laiemat valikut tegevusi. Aktiivse spordi armastajad saavad proovida erinevaid veespordivõimalusi: sukeldumine, allveeujumine ja merel paadiga kalastamine. Enamikel rannahotellidel on tennise- ja squashi väljakud ning tervise- ja mereteraapia keskused. Samuti asuvad siin rahvusvaheliste meistrivõistluste nõuetele vastavad ainulaadsed golfiväljakud, mistõttu kutsutakse linna Lähis-Ida spordipealinnaks. Need, kes igatsevad talispordialasid, võivad valida jäähalli või sisehallis suusatamise.

14 km pikkune laht jagab Dubai kaheks osaks: vana Dubai (Deira) ja uus Dubai. Deira piirkonnast sai alguse Dubai emiraat ning see on linna ajalooline keskus. Deira on väga vastandlik – väikeste kohalike poodide ja kohvikute lähedale on rajatud kaubandus- ja ärikeskused ning linnatüüpi hotellid, mis asuvad rannast eemal.

Dubai kesklinnas, teisel pool lahte, asub maailma kõige kõrgem hoone Burj Khalifa. Kesklinn on Dubai süda ja peamine turistide külastuskoht. Siin asuv kaubanduskeskus Dubai Mall on tuntud kui kõige suurem ja luksuslikum atraktsioon oma hiiglasliku akvaariumi, jäähalli, kaubandus- ja ärikeskuste, restoranide ja loomulikult kõige kõrgemate tantsivate purskkaevudega.

Kesklinna lähedal, Bur Dubai piirkonnas asuvad vana ja uue Dubai ning Sheikh Zayed tee vahel pilvelõhkujate kvartalid, mida kutsutakse Dubai Manhattaniks.

Jumeirah on kuurortala rannikul, kus asuvad kõige luksuslikumad hotellid ja kõrgetasemelised arhitektuurilised ehitised kõrvuti šeikide villadega. Üks hästi tuntud hotell on Burj Al Arab. Enamus Jumeirah hotelle asuvad mererannas, sellest lähtuvalt pakuvad nad ka kõige kõrgema tasemega teenindust liivarannas. Kõige erilisem objekt Jumeirah rannikul on Palm Jumeirah – üüratusuur tehissaar, mis on üleküllastatud luksusega.

Kaasaegne linnaosa Marina on uue Dubai teine keskus, mis uhkustab oma pilvelõhkujate, tehisjärvede ja kanalite ning jahisadamatega, siit algavad ka jõekruiisid. Saate jalutada Marina promenaadil ning suitsetada Araabia vesipiipu kohalikes kohvikutes. Marinas on linnatüüpi hotellid, mis asuvad promenaadi ja mere läheduses.

Jahisadama kõrval, natuke merest eemal, asuvad kaasaegsed Dubai piirkonnad - Al Barsha ja Tekom. Al Barsha sai alguse hiiglaslikust kaubanduskeskusest Mall of Emirates. Kaasaegsed luksuslikud elumajad, linnatüüpi hotellid ja kunstlikud suusarajad hakkasid kerkima ümber kaubanduskeskuse. Tekom on Al Barsha järg, kus üllatute meeldivalt hinna ja kvaliteedi suhtest, mida kaasaegsed arhitektuurilised hotellid pakuvad. Ühendus jahisadamaga on suurepärane – takso või metrooga sõiduks kulub 10-15 minutit.

Jebel Ali
rand, ulatudes jahtsadamast kagusse, on kõige suurem vabakaubanduse tsoon maailmas. Hotellidel, mis asuvad selle piirkonna mererannas, on suured territooriumid ja golfiväljakud, seega turistid, kes peatuvad nendes hotellides, saavad nautida erinevaid meelelahutusi – tervisekeskused, golf, ujumine jahtide juures ja ratsutamine. Ühendus Dubai piirkonnaga on väga mugav, reisides ühistranspordi või taksoga. Puhkajad võivad imetleda teist Jebel Ali kõrval asuvat tehissaart Jebel Ali Palm.

 



Ekskursioonid

Dubai linnaekskursioon

 

Korraldatakse kuurortidest: Dubai, Sharjah, Ras al Khaimah, Fujairah.

Ekskursiooni tutvustus:
Alustame ekskursiooni vana Dubaiga tutvumisest. Vaatame Bastakiya piirkonda ning suundume edasi tehisaare Palm Jumeirah suunas. Heidame pilgu veel paljudele Dubai hingematvatele uutele projektidele, kuni jõuame Burj Khalifani – maailma kõrgeima ehitiseni, mis lummab oma luksusliku arhitektuuriga. Samas asub ka maailma suuruselt teine ostukeskus - Dubai Mall.

Kaasa võtta: kaamera, peakate, päikesekreem, mugavad jalanõud.
Tüüp, kestus: tutvustav, pool päeva.


Burj Khalifah tipus

 

Korraldatakse kuurortidest: Dubai, Sharjah, Ras al Khaimah, Fujairah.

Ekskursiooni tutvustus:
Tõusu vaateplatvormile alustame kiire liftiga, mis liigub 10 m sekundis. Liftist väljudes avaneb tänu maast laeni klaasseintele hingemattev 360-kraadine panoraamvaade linnale, kõrbele ja Pärsia lahele. Öisel ajal  paistavad tähed ja vilkuvad linnatuled.
Erilised teleskoobid pakuvad virtuaalse ajarännaku võimalust, näidates vaateid nii reaalajas kui kuvades stseene minevikust ja tulevikust, nii päeval kui öösel. Saame jalutada ümber terve hoone, leidmaks endale huvipakkuvaim vaade. Soovi korral on võimalus minna ka avatud väliterrassile ja nautida teist vaatenurka allpool avanevatele piltidele.
Burj Khalifah’i (At the Top) platvormi ekskursioon kestab tavaliselt poolteist tundi.
148. korruse vaateplatvormi on võimalus külastada eraldi tasu eest.

Kaasa võtta: kaamera, peakate, päikesekreem, mugavad jalanõud.
Tüüp, kestus: meelelahutuslik, pool päeva.



Abu Dhabi linnaekskursioon

 
 

Korraldatakse kuurortidest: Dubai, Sharjah, Ras al Khaimah, Fujairah.

Ekskursiooni tutvustus:
Abu Dhabi ajalugu on imeline muinasjutt „naftatuhkatriinust" või sellest, kuidas kolgastunud kaluriküla muutus väga lühikese ajaga Lähis-Ida „Manhattaniks“ tänu selle valitseja tarkusele ning tema meeletute mõtete elluviimisele. Šeik Zayedi uhkuseks on tema auks nimetatud mošee, kuhu mahub palvusele samaaegselt üle 40 000 moslemi. Peamine aga polegi suurus, vaid selle ainulaadne arhitektuur, mis asetab mošee ühte ritta inimkonna kõige suuremate loomingutega. Näeme pealinna mitmekilomeetrilist kallast kuulsate purskkaevude ja Araabia maailma sümbolite platsiga ning sõidame mööda šeikide losside tänavat. Veel üks ainulaadne ehitis, mille juures pildistamiseks peatume, on Emiraatide loss – hotell, mis väärib oma seitset tärni ja asub samas klassis hotelliga Burj Al Arab (puri). Ekskursioon sisaldab lõunat restoranis. Edasi sõidame mööda pealinna naabersaari, kuhu ehitatakse emiraatide pealinna tulevikku.

Kaasa võtta: kaamera, peakate, päikesekreem, mugavad jalanõud.
Tüüp, kestus: tutvustav, terve päev.



MUSANDAMI POOLSAAR  

 

Ekskursiooni kirjeldus: Läbime kõrbemaastiku, mis vaheldub ilusate Hadjari ja Tibba mäeahelikega ning jõuame sametisele Fujairah rannale. Lõunasöök. Teepeal on võimalus peatuda turul ja saada siidist pärsia vaiba omanikuks. See on unustamatu puhkus värskes õhus, muljetavaldavate Põhja-Omaani mägede taustal, India ookeani avaruse, metsikute liivarandade ja vaiksete laguunide taustal, mille poolest on Araabia poolsaare kirderannik rikas. Ekskursioon mööda merd toimub araabia laevaga.

Kaasa võtta: fotoaparaat, peakate, päikesekreem, mugavad jalanõud.

Tüüp, kestus: vaatamisväärsustega tutvumine, terve päev.



Kõrbesafari

 
 

Korraldatakse kuurortidest: Dubai, Sharjah, Ras al Khaimah, Fujairah.

Ekskursiooni tutvustus:
 Parem on üks kord näha kui kümme korda kuulda! Sõidame džiipidega mööda liivadüüne, tuul taustaks mühisemas! Meile avaneb võimalus seigelda „kõrbelaevade“ ehk kaamelite seljas. Seejärel suundume tagasi beduiinitelki traditsioonilisele Araabia õhtusöögile. Meile pakutakse mitut erinevat sorti tulel küpsetatud liha, külmi suupisteid ja selles piirkonnas kohustuslikku Araabia teed ja kohvi. Pärast toitvat söömaaega on kavas idamaade kaunitaride poolt esitatud sütitavad tantsud, millest saame ka ise osa võtta.

Kaasa võtta: kaamera, peakate, päikesekreem, mugavad jalanõud.
Tüüp, kestus: meelelahutuslik, pool päeva.



Dau laevareis

 
 

Korraldatakse kuurortidest: Dubai, Sharjah, Ras al Khaimah, Fujairah.

Ekskursiooni tutvustus:
Vanad traditsioonid kohtuvad kaasaaja uute reaalsustega. Uskumatute pilvelõhkujate taustal ehitatakse traditsioonilisi tuuletornidega Araabia maju – selline ongi Dubai arenemise kontseptsioon. Just selle kontseptsiooni raames on korraldatud ka veereis mööda Dubai Marina kanalit traditsioonilise Araabia paadi dau´ga. Kahetunnise meresõidu ajal õhtustame dau pardal, proovime Araabia köögi delikatesse ning naudime võrratuid vaateid Pärsia lahele. Õhtusöök on hinna sees.

Kaasa võtta: kaamera.
Tüüp, kestus: meelelahutuslik, pool päeva.



Aquaventure

 

Korraldatakse kuurortidest: Dubai, Sharjah, Ras al Khaimah, Fujairah.

Ekskursiooni tutvustus:
Üüratu, 17 hektarilise pindalaga veepark tõotab palju huvitavaid seiklusi ja paljude arvates ei leidu Dubais paremat kohta kogupere puhkuseks. Mõeldud selleks, et külastajad ei väljukski veest ja vallutaks ühe mäe teise järel. Veepargis asub 27,5 m kõrgune hüppemägi, kus laskumine toimub kuulina mööda peaaegu vertikaalselt langevat tunnelit, mis läbib haisid täis laguuni.

Kaasa võtta: kaamera, peakate, päikesekreem, ujumisriided.
Tüüp, kestus: meelelahutuslik, terve päev.



6 EMIRAATI 1 PÄEVAGA

 
 

Ekskursiooni kirjeldus: See on harukordne võimalus külastada kuut emiraati seitsmest ühe päevaga. Esialgu, jättes maha ülimoodsa Dubai, reisite mööda Sharjah´d – Araabia Ühendemiraatide kultuuripealinna. Edasi näete šeik Adjaman´i vanaaegset lossi, kus tänapäeval tegutseb vahakujude muuseum.

Edasi külastate arheoloogilisi mälestisi Umm Al Quwain, seejärel kohalikku Suurt kanjonit, mis asub Ras al-Khaimah´is. Lõpuks jõuate India ookeani kaldale, mägedest ümbritsetud Fujayrah´sse. Siin on teil võimalus ujuda ja maitsvalt einestada.

Kaasa võtta: fotoaparaat, peakate, päikesekreem, mugavad jalanõud.

Tüüp, kestus: vaatamisväärsustega tutvumine, terve päev.


Nõuanded

Hotellid
Hotelle on ühesuguste kriteeriumide alusel võimatu klassifitseerida, sest hindamise alus on riigiti väga erinev. Kõige üldisemalt sõltub hotelli kategooria tubade suurusest ja varustusest, hotelli teenuste kvaliteedist ja osutatavate teenuste hulgast. Nõuded kategooriatele ja nende nõuete tõlgendus erineb maade lõikes. Kataloogis on iga hotelli ametlik kategooria ära märgitud hotelli kirjelduses. Kui kirjelduses ei ole seda märgitud, tähendab, et hotellil ei ole välismaal kehtivat ametlikku kategooriat. Juhime tähelepanu sellele, et sama kategooria hotellid võivad ka sama riigi lõikes taseme poolest erineda.

Mõnedel hotellidel (nt. Türgis) on nn „ametlik hotellikategooria” alles riigi turismiametist taotlemisel. Samas vastavad nende hotellide poolt pakutavad teenused taotletavale kategooriale.

Novatoursi kataloogis on hotellide täiendav klassifikatsioon tähistatud väikeste gloobustega. See on eelkõige reisikorraldaja subjektiivne, eri maade hotellide võrdlev hinnang, mis arvestab hotelli asukohta ja üldist taset ning peaks Teil aitama sobivat hotelli valida. Väikeseid gloobuseid ei tohiks seega segi ajada hotelli riiklikku kategooriat tähistavate tärnidega.

Novatoursi kataloogis on hotelle kirjeldatud üksikasjalikult ja täpselt, paraku jäävad muutused, mis leiavad aset pärast kataloogi ilmumist, kirjeldustes kajastamata. Mõnikord võib hotelli kategooria muutuda pärast kataloogi ilmumist, kuna kategooria määratakse teatud ajavahemikuks, mille lõppedes klassifitseeritakse hotell ümber. Novatours ei vastuta selliste ebatäpsuste eest. Võimalikud muudatused hotellide klassifikatsioonis ja kirjeldustes kajastatakse pärast kataloogi ilmumist meie kodulehel. Juhul, kui Teie hotellivalik sõltub ühest konkreetsest tingimusest või teenusest (näiteks soojendusega bassein või 24h toateenindus), palume enne broneerimist oma reisibüroo kaudu täpsustada vastava teenuse olemasolu hotellis Teie reisi perioodil.
Kataloogides kirjeldatakse harilikult üksnes hotelli infrastruktuuri kuuluvaid objekte. Teid huvitavate täiendavate küsimuste puhul palume Teil reisi eel turismibüroosse pöörduda.

Kataloogis viidatakse mitmete hotellide kodulehtedele Internetis. Sealse teabe ettevalmistamise ja uuendamise eest hoolitseb hotelli administratsioon. Novatours ei vastuta hotellide veebilehtedel oleva informatsiooni eest.

Meie kataloogis ja internetilehel avaldatud hotellitubade pildid võivad erineda tegelikest tubadest nii suuruse kui kujunduse poolest. Varieeruda võib ka rõdu ja basseini suurus ning kuju.


Teenused hotellis
Meie kataloogis on informatsioon hotellides turismihooajal pakutavate teenuste ja meelelahutuse kohta. Hooaja alguses ja lõpus võib pakutavaid teenuseid ja korraldatavaid meelelahutusprogramme olla vähem kui kataloogis kirjas (nt. võib osa restorane olla suletud). Meelelahutusprogrammide korraldamise sageduse ja korra määrab hotelli administratsioon. Kahjuks ei ole võimalik kataloogis üles lugeda kõiki teenuseid, mille eest klientidel tuleb täiendavalt tasuda. Samuti võib hooaja jooksul tulla muudatusi selles, milline teenus on tasuta, milline mitte. Näiteks võetakse tavaliselt numbritubades või hotelli vastuvõtulauas olevate seifide kasutamise eest lisatasu. Paljudes hotellides võetakse lisatasu ka külmkapi ja minibaari kasutamise eest. Minibaari jookide eest tuleb tasuda arve alusel, mille hotelli administratsioon esitab hotellist lahkumisel. Enamik hotelle võtab vastu krediitkaarte, kuid kaarditerminalide töö võib vahel olla häiritud. Et vältida kiirustamist lahkumispäeval, soovitame lõpparve tasuda aegsasti, hiljemalt lahkumisele eelneva päeva õhtul.

Jookide sortimendi minibaaris määrab hotelli administratsioon. Oma toidu ja joogi hoidmine külmkapis, minibaaris ja hotellitoas on tavaliselt keelatud.

Sõltuvalt hotellist võib olla tasuline ka toas oleva kliimaseadme kasutamine. Paljudes hotellides on vaja eraldi maksta vaba aja teenuste, näiteks tenniseväljaku, piljardi, sauna, mullivanni, jõusaali jms. kasutamise eest.

Soovitame alati enne reisileminekut osta tervisekindlustus. Paljudes hotellides on võimalik saada arstiabi. Tavaliselt on arst hotellis kohal paar tundi päevas või kutsutakse vajadusel hotelli. Kõik kohalikud meditsiiniasutused ei tee kindlustusfirmadega koostööd, seetõttu võib juhtuda, et peate osutatud arstiabiteenuste eest tasuma kohapeal. Seetõttu on õnnetusjuhtumi või haigestumise korral soovitav pöörduda Novatoursi esindajate poole, kellel on kohalike arstide kontaktandmed. Tutvuge kindlasti hoolikalt oma kindlustuspoliisi tingimustega.

Hotellide restoranid ja baarid töötavad vastavalt hotelli administratsiooni poolt kehtestatud graafikule. Rannas ja basseini ääres asuvate kohvikute, restoranide ja baaride lahtiolek sõltub ilmastikutingimustest.

Basseinide lahtioleku ning veelõbustuste töötamise aja määrab hotelli administratsioon. Samuti on ainult hotelli pädevuses otsustada basseinide soojendamise periood (kui küttesüsteem on olemas).

Toatüübid
Levinumad toatüübid hotellides on ühe- ja kahekohalised toad, apartemendid ning stuudiod.
Juhul, kui hotellikirjelduses ei ole toatüüpi määratletud, siis on tegemist tavalise standardtoaga.

  • Standardtuba – tavaline kahekohaline tuba. Toas on voodid ning vannituba (WC ja dušširuum).
  • Ühene tuba (single room) – tavaliselt standardtoast väiksem ja kallim majutustüüp. Toas on voodi ja vannituba. Ühene tuba tuleb eraldi ette tellida.
  • Peretuba – tavaliselt kaks vaheuksega ühendatud tuba, kus mõlemas toas on kaks voodit (lastele mõeldud toas võib olla ka kahekordne voodi) või üks standardtoast suurem tuba, kuhu võib majutuda kuni neli inimest. Enamikes hotellides on peretuba lisatasu eest ettetellitav. 
  • Ühendatud tuba – kõrvuti toad, mis on omavahel vaheuksega ühendatud. Sobilik suurematele seltskondadele või peredele.
  • Sviit – avaram ja luksuslikumalt sisustatud tuba, tavaliselt kahetoaline (toad võivad olla sümboolselt eraldatud).
  • Apartement – elutuba ja üks või rohkem magamistuba ning vannituba. Üldjuhul on olemas kööginurk. Vahel moodustavad apartemendi mitu läbikäidavat tuba (magamistuba ja elutuba).
  • Stuudio – üks tuba, kus on üldjuhul ka väike kööginurk. 
  • Promo tuba – tavaliselt madalama hinnatasemega tuba, mille täpne tüüp selgub kohapeal. Promo tube on piiratud koguses!

Majutus
Kahekohalises standard-hotellitoas võib hotelli sisustusest sõltuvalt olla nii üks kaheinimesevoodi kui ka kaks eraldi voodit. Üldjuhul puuduvad hotellides kolmekohalised toad. Kui on tellitud koht kolmandale või neljandale reisijale, siis pannakse kahekohalisse tuppa lisavoodi (võib olla ka kokkupandav, välivoodi tüüpi ase), diivan või lahtikäiv tugitool-voodi. Lisavoodi võib olla tavavoodist ebamugavam. Lisatasu eest, mis makstakse tavaliselt otse hotelli, on sõltuvalt hotellist võimalik laenutada ka lapsevoodi. Hotelli administratsioon majutab reisijad saabumise päeval vabadesse tubadesse vastavalt tellitud toatüüpidele oma äranägemise järgi.

Merevaatega toa garanteerib hotell vaid juhul, kui on kehtestatud vastav lisamaks merevaate eest ja reisija on selle ka tasunud. Reisija erisoove hotellitoa osas, näiteks mingi kindel korrus, kõrvuti toad, merevaade (juhul, kui ei ole lisatasu) jne, saab hotelli administratsioon täita vaid võimaluse korral ja meie ei saa seda tagada. Tuleb silmas pidada, et hotellid võivad merevaateks nimetada ka seda, kui vaade merele on osaline või meri on kaugelt näha. Ka sellise piiratud merevaate eest võib hotell nõuda lisatasu.

  • Merevaade – tuba vaatega merele, võib olla külgmerevaade või osaline merevaade.
  • Aiavaade – tuba vaatega aiale.
  • Basseinivaade – tuba vaatega basseinile.


Loteriimajutus
Mõnikord on soodsa eripakkumise või viimase minuti pakkumise raames võimalik saada kohad teatud kategooria (*/**/***/****/*****) hotelli, mille nimi ei ole eelnevalt kindlaks määratud. Sel juhul on reisidokumentides märgitud mitte hotelli nimi, vaid üksnes sihtkoha hotelli kategooria ja toitlustamise tüüp. Enamasti on tegemist lihtsa kuurorthotelliga, mis ei pruugi olla mõni Novatoursi kataloogis olevatest hotellidest. Hotell võib paikneda mererannast eemal. Loteriimajutuse puhul võib hotell asuda ka mõnes kuurordis, mida ei ole Novatoursi kataloogis kirjeldatud. Seda tüüpi majutuse korral selgub hotelli nimi, asukoht jms tavaliselt üks päev enne reisi, mõnikord ka alles lennujaamas enne väljalendu või kohapeal. Tubades on olemas dušš või vann, WC, võib olla ka rõdu.

Lisavoodil majutuva reisija soodustus
Kolm täiskasvanut saavad majutuda kahekohalisse hotellituppa, kui sinna on võimalik paigutada lisavoodi. Sel juhul tehakse lisavoodil majutujale hinnasoodustust. Juhime tähelepanu sellele, et reeglina majutatakse sellisel juhul kahekohalistesse tubadesse.

Üksinda reisijad
Kui reisite üksi, tuleb teil tasuda vastavalt hinnakirjale hinnalisa ühekohalise toa eest. Ühekohalised toad võivad olla mõõtmetelt väiksemad kui standardsed kahekohalised toad. Üks täiskasvanu, kes reisib koos lapsega, võib broneerida ühekohalise toa. Sellisel juhul paigutatakse sinna lapsele lisavoodi ja lapsele antakse hinnasoodustust. Maksnud ühekohalise toa eest, võib mõnes hotellis enda käsutusse saada ka kahekohalise toa.

Hotellipäev
Hotelli saabumisel on hotellipäeva algus kell 14.00-18.00, lahkumisel on hotellipäeva lõpp kella 10.00-12.00. Toast tuleb koos pagasiga lahkuda enne hotellipäeva lõppu. Tuba tuleb samal ajal vabastada ka siis, kui äralend on öösel. Hotellist väljakirjutamise tingimustest teatavad Teile Novatoursi esindajad või hotelli administratsioon. Pärast hotellitoast lahkumist võib pagasit hoida hotelli pakiruumis või selleks ettenähtud toas. Võimaluse korral saab hotelli administratsioon majutada kliente enne hotellipäeva algust või pikendada numbritoas viibimise aega. See teenus on reeglina lisatasu eest, mille eest tasumise kohustus lasub kliendil, kui ta early check- in või late check- out teenuse tellib.

Toitlustamine hotellides
Kataloogi hinnakirjas on iga hotelli juurde märgitud toitlustamise tüüp: söökideta, hommikusöögiga, hommiku- ja õhtusöögiga, mõnes kohas lõuna- ja õhtusöögiga, hommiku-, lõuna- ja õhtusöögiga, „kõik hinnas” või „kõik hinnas pluss“. Toitlustamise tüüp on märgitud hotelli kirjelduses. Toitlustamine toimub kindlatel kellaaegadel hotelli restoranis. Juhul, kui klient lahkub hotellist väga vara hommikul või saabub hotelli hilja õhtul ja soovib seega süüa muudel kellaaegadel, on enamikus hotellidest võimalik tellida toidupakk varajase hommikusöögi või hilise õhtusöögiga (nn lunch box). Mõnedes hotellides toidupakke ei anta, kuid avatakse kliendi soovidele vastu tulles restoran varaseks hommikusöögiks (early breakfast) või hiliseks õhtusöögiks (late dinner). Sellise teenuse eest võetakse sageli lisatasu. Kõikides hotellides tuleb see teenus tellida klientidel endil. Madalama kategooria hotellid ei pruugi toidupaki tellimise teenust võimaldada.

Kui toitlustamise tüübi juures on märge „rootsi laud“, siis tähendab see, et toidu kogus ei ole piiratud. Mõnikord tuleb valida üks põhiroog mitmest pakutavast.

Kontinentaalne hommikusöök on tavaliselt tagasihoidlik, menüü koosneb teest ja/või kohvist, mahlast või morsist, keedisest, võist ja saiakesest. Kahe- ja kolmetärnihotellides pakutakse enamasti kontinentaalset hommikusööki, neist üksikutes võib olla valikus ka üht-kaht sorti vorsti ja juustu, keedetud muna või omlett, kurk ja tomat. Nelja- ja viietärnihotellide hommikusöök on tavaliselt veidi rikkalikum. Joogid lõuna- ja õhtusöögi juurde on lisatasu eest.

„Kõik hinnas“ (all inclusive) hotelli puhul on toitlustamine vähemalt kolm korda päevas, lisaks sellele on enamjaolt tasuta ka sealsed kohalikud lahtised karastus- ja alkohoolsed joogid. Hotell võib hooaja vältel muuta tasuta ja lisatasu eest pakutavate teenuste, jookide-söökide jms nimekirja, informeerimata sellest reisikorraldajat. Toitlustusteenuste osutamise korra ja aja (kus ja millal pakutakse teatavaid toitlustusteenuseid), söökide ja jookide valiku teeb hotelli administratsioon sõltuvalt riigi eripäradest, hotelli kategooriast jm. Reeglina ei kuulu värskelt pressitud mahlad ja jäätis hinna sisse. Samuti võivad olla teatud hotellides ka „kõik hinnas” süsteemi puhul siiski piiratud alkohoolsete jookide kogused ja lisaraha võidakse nõuda näiteks jää eest joogi sees. Ka võib hotell kehtestada “kõik hinnas” süsteemile ajalised piirangud, näiteks lõpetada “kõik hinnas” toitlustamise õhtul kell 22.00 – hilisemal kellajal peab klient ise oma jookide ja söökide eest tasuma. Mõnedes hotellides võib olla kehtestatud ajaline piirang alkoholi pakkumisele. Seetõttu palume vastav informatsioon täpsustada hotelli administraatoriga kohapeal.

„Kõik hinnas pluss” (ultra all inclusive) hotellides kehtivad samad tingimused nagu „kõik hinnas” toitlustamise puhul. Lisaks kohalikele pakutakse ka imporditud alkohoolseid jooke (klaasiga). Novatours ei saa garanteerida, et hotellides pakutava alkoholi (ka importalkoholi) kvaliteet vastab Euroopa kvaliteedinõuetele.

Tavaliselt on keelatud kööginurgata tubades toiduaineid (k.a. joogivesi) hoida ja toitu valmistada. Keelatud on ka sööki ja jooki (k.a. joogivesi) väljastpoolt hotelli territooriumile sisse tuua. Nendes hotellides, kus on lubatud kohvi ja teed valmistada (sellekohase teabe leiate hotellikirjeldusest), on saabumise päeval olemas teatud kogus kohvi ja teed, mille varusid hiljem ei täiendata.

Seif hotellis

Hotell ega Novatours ei vastuta hotellituppa jäetud väärisesemete, raha ega dokumentide eest. Soovitame alati rentida väärisesemete, raha ja reisidokumentide hoidmiseks seifi, mis asub hotellitoas või vastuvõtuletis. Juhul, kui seif mingil põhjusel ei tööta, palume sellest viivitamatult hotelli personali teavitada. Lisaks soovitame hotellituppa jäetavad esemed lukustatavates kohvrites hoida.

Tubade koristamine
Tubade koristamise ajal pühitakse ja pestakse põrand, puhastatakse vaipkate tolmuimejaga, korrastatakse vannituba ja WC, viiakse välja prügi ning tehakse üles voodid. Kõrgema kategooria hotellides (viietärnihotellides) koristatakse tube iga päev, madalama kategooria hotellides (kahe- ja kolmetärni-, vahel ka neljatärnihotellides) üks-kaks korda nädalas.
Voodipesu ja käterätikuid vahetatakse üks-kaks korda nädalas. Kööginurgaga tubades tuleb köök ise koristada.

Kliimaseade
Hotellides võib kliimaseade olla tsentraalne või kohalik. Tsentraalset kliimaseadet ehk konditsioneeri juhitakse hotelli keskjuhtimispuldilt. See töötab sõltuvalt hotellist kas ööpäev läbi või lülitatakse sisse mõneks tunniks ööpäevas. Hoiatame turiste, kes ei ole palavusega harjunud, et sellisest ventilatsiooni-süsteemist sageli ei piisa. Samuti tuleb temperatuuri valikul olla tähelepanelik, et vältida külmetushaigusi.

Kohalikku toakonditsioneeri saab reguleerida oma toas. Palavatel päevadel võib konditsioneer alandada toatemperatuuri mitmete kraadide võrra. Tavaliselt lülituvad kliendi äraolekul nii kohalikud kui tsentraalsed konditsioneerid automaatselt välja.
Madalama kategooria hotellides kujutab kliimaseade endast tihti toas olevat kasti, mis töötab vaevaliselt ja häälekalt.
Konditsioneerid töötavad hotellides kindla graafiku järgi (sõltuvalt ilmast, aastaajast jne), mille on paika pannud hotelli administratsioon.

NB! Osades sihtkohtades on valitsus kehtestanud reeglid, mille kohaselt ei tööta konditsioneerid hotellitubades talveperioodil - oktoobri lõpust kuni aprilli lõpuni.

Vesi
Me ei soovita juua kohalikku kraanivett. Bakteritega saastatud või tugevalt klooritatud vesi võib kahjustada tervist ning tekitada kõhuhädasid. Soovitame juua pudelivett.

Elekter
Lõunamaade hotellides võib esineda elektrikatkestusi. Kõikjal pole vooluvõrgus ühesugune pinge (125 V või 220 V), seepärast pöörake alati tähelepanu juhenditele, mis tavaliselt asuvad vannitoas. Kui hotellis on kolmeharulised pistikud, saab võimaluse korral adapterit laenutada hotelli vastuvõtuletist. Selle võite ka kodust kaasa võtta. Soetades adapteri enne reisi, väldite võimalikke ebamugavusi reisil.

Müra
Paljud Novatoursi poolt pakutavatest hotellidest asuvad kuurortide keskuses, kus restoranid, kohvikud ja diskoteegid töötavad varahommikuni. Lisaks toimuvad turismihooajal paljude hotellide territooriumil hommikuni kestvad meelelahutusüritused. Kesklinnas võib häirida ka sõidukite müra. Hotelli administratsioon vastutab rahu eest hotellis, kuid ei saa mõjutada mürataset hotellist väljaspool. Soovitame neil, kes kindlasti tahavad puhkuse ajal vaikust ja rahu, tutvuda põhjalikult meie kataloogis esitatud hotellide kirjeldustega ja nende põhjal valida hotell vaiksemas kohas, keskusest ja lärmakast meelelahutusest kaugemal.

Novatoursi esindajad
Reisijate puhkuse ja heaolu eest puhkekohas hoolitsevad Novatoursi esindajad, kes kõnelevad eesti, vene, inglise ja/või saksa keelt, sageli ka asukohariigi keelt. Nendega saab kontakteeruda oma hotellis infokohtumistel ja vajaduse korral ööpäev läbi mobiiltelefoniga. Esindajad on kohustatud saabunud reisijad lennujaamas vastu võtma, juhatama nad hotelli, võimaluse korral aitama seal majutuda (mõnedes sihtkohtades ei ole see võimalik), andma sõidul lennuväljalt hotelli vajalikku infot valuuta, helistamise, transpordi, Novatoursi partnerfirma poolt organiseeritud ekskursioonide jms kohta. Ärasõidupäeval võimaluse korral saadavad esindajad reisijad lennuväljale ja aitavad registreeruda tagasilennule Eestisse. Sageli aitavad Novatoursi esindajaid välismaiste partnerfirmade töötajad, kes kõnelevad inglise, vene ja / või saksa jt. keeles.

Ekskursioonide, väljasõitude ja meelelahutuse korraldamine
Novatoursi esindajad informeerivad reisijaid sellest, kus ja kuidas sihtkohas vaba aega veeta. Ekskursioonide ja väljasõitude kirjeldused ja ligikaudsed hinnad on kirjas kataloogis. Ekskursioone, väljasõite ja meelelahutust organiseeritakse igal nädalal peaaegu iga päev. Täielikku informatsiooni korraldatavate ekskursioonide ja nende kava, täpse hinna ja hinna sisse kuuluvate teenuste kohta saab Novatoursi esindajatelt. Välisriikides korraldavad ekskursioone Novatoursi partnerfirmad. Nemad määravad ekskursioonide hinna, kava ning vaatamisväärsustega tutvumise järjekorra. Novatoursi esindajad aitavad klientidel pakutavas orienteeruda ja partnerite korraldatavate ekskursioonide hulgast valikut teha, samuti on nad kaasas tõlgi ja reisisaatjana.

Ekskursioonide programmi, korralduse ja transpordi eest vastutavad täielikult Novatoursi partnerid. Ekskursioonid, väljasõidud ja muu meelelahutus on kirjeldatud võimalikult täpselt, Novatours ei vastuta nende muudatuste eest, mis on tehtud pärast kataloogi ilmumist. Sageli on ekskursioonidele kehtestatud minimaalne osavõtjate arv. Kui soovitud ekskursioonile ei kogune minimaalset osavõtjate arvu, võib selle hind ühe inimese kohta muutuda, ekskursioon võidakse ka ära jätta. Ekskursioon võidakse ära jätta ka seoses ilmastikutingimuste või transpordigraafiku muutumisega. Ekskursioonil kasutatavate transpordivahendite suurus on sõltuv ekskursioonist osavõtjate arvust.

Tervis, vaktsineerimine
Reisijal on soovitav omada tervisekindlustuspoliisi, mis tagab välismaal vältimatu arstiabi eest tasumise ja kindlustusjuhtumiga kaasnevate täiendavate kulude katmise. Tutvuge hoolikalt oma kindlustuspoliisi tingimustega. Välismaal kehtiva tervisekindlustuspoliisi saab osta reisibüroodest või kindlustusseltside esindustest.

Enne väljasõitu eksootilistesse maadesse soovitame vaktsineerimise asjus konsulteerida arstiga. Vaktsineerimise eest peab hoolt kandma ja selle eest tasuma reisija ise. Lisainfot vaktsineerimise kohta saab Lääne Tallinna Keskhaigla Merimetsa nakkuskeskusest aadressil Paldiski mnt 62, Tallinn, telefonil 659 8598. Infot erinevate riikide olukorra kohta saab ka internetiaadressil http://www.who.int/countries/en .

Haiguse või õnnetusjuhtumi korral pöörduge lähimasse arstiabipunkti, haiglasse või kutsuge hotelliadministraatori kaudu arst. Kõik kohalikud meditsiiniasutused ei tee kindlustusfirmadega koostööd, seetõttu võib juhtuda, et peate osutatud arstiabiteenuste eest tasuma kohapeal. Nõudke arstiabi saamisel järgmisi dokumente: diagnoosiga arstitõend, arsti allkirja ja pitsatiga kinnitatud raviteenuste arved, ravimiretseptid ja väljastatud ravimi kviitungid. Haiglaravi, transpordi ja kiirabiteenuse eest saate hüvitist, kui olete kindlustatud ja pöördute õigeaegselt kindlustusseltsi poole (aadresse vt poliisilt), mis vastutab Teie ravi ja ravihüvitiste eest. Lugege hoolikalt kogu poliisis esitatud informatsiooni – kulutuste hüvitamise kord on kindlustusseltsiti erinev.

Pass
Välismaale saab sõita ainult kehtiva reisidokumendiga, soovituslikult passiga. Euroopa Liidu liikmesriikidesse võib sõita ID-kaardiga. Reisija peab ise kontrollima oma passi ja muude reisidokumentide kehtivust ning vastavust nõuetele. Pass, mille kehtivusaeg lõppeb reisi ajal, loetakse kehtetuks. Paljud riigid nõuavad, et pass kehtiks vähemalt kuus kuud pärast reisi lõppu (mõnikord koguni 12 kuud). Soovitame sellised nõuded aegsasti välja selgitada ja vajadusel endale uus pass hankida. Selle kohta saab täpsemat informatsiooni Kodakondsus- ja migratsiooniametist.

Kõikidel lastel peab välisriiki sõitmisel olema kehtiv pass. Uutesse passidesse lapse andmeid enam ei kanta. Kui alla 15-aastane laps reisib välisriiki koos lapsevanemaga, kellele on väljastatud pass enne 2000. aasta 1. jaanuari ja kelle passi on kantud lapse andmed ning üle 7-aastase lapse puhul ka pilt, siis pole lapsel passi tarvis. Alates 15-eluaastast peab lapsel olema oma pass.
Sihtkohamaade seadusandlusest tulenevalt kehtivad Novatoursi kataloogis toodud hinnad reisijatele, kes omavad Eesti kodakondsust või elamisluba. Reisijatele, kellel ei ole Eesti passi või kehtivat elamisluba, võidakse mõnede sihtkohtade hotellides kehtestada kallimaid hindu. Mittekodanikel palume enne reisi tellimist täpsustada hinnad oma reisikonsultandi juures.

Viisad
Eesti kodanikele antakse Egiptuse viisa kohalikus lennujaamas Novatoursi partneri poolt. Reisimiseks Schengeni riikidesse kehtib viisavaba režiim.
Teiste riikide kodanikud ja kodakondsuseta isikud peavad mõnesse sihtkohta reisimiseks eelnevalt vormistama viisa. Viisainfo on saadaval Välisministeeriumi kodulehel www.vm.ee, samuti oskavad viisaküsimustes nõu anda reisibürood.
Novatours ei vastuta selle eest, kui klient ei saa viisa puudumise tõttu reisile minna, ega nende otsuste eest, mille reisija suhtes langetavad migratsiooni- ja piirivalvetöötajad.

Turismi- ja ökomaks

Mõnedes sihtkohtades peab maksma turismi- või ökomaksu. Maks tuleb tavaliselt tasuda hotelli sisseregistreerimisel.
 
Piirangud alaealistele
Kuni 18-aastased, samuti nende vanemad/hooldajad peavad arvestama reisi sihtriigi nõudega vanemate/hooldaja kirjalikku nõusoleku olemasolust või vanusest sõltuvalt nõudega reisimisest üksnes vanema/hooldaja või selleks volitatud isiku saatel. Lisaks piiriületusel kehtivatele piirangutele võivad riigiti olla kehtestatud ka erinevad piirangud ka alaealiste viibimisele lõbustusasutustes vms.

Täpsemat infot on võimalik leida Välisministeeriumi kodulehelt www.vm.ee. Samuti on soovitatav alaealisega reisileminekut planeerides või alaealisele reisi ostmist pöörduda kehtestatud piirangute väljaselgitamiseks vastava sihtriigi konsulaaresinduse poole.

Lastega reisimisel tuleb silmas pidada, et piiriületusel võidakse küsida lapsega üksi reisivalt vanemalt teise vanema volitust ning saatjana reisivalt täiskasvanult lapse mõlema vanema volitust. Volituse vorminõuded võivad riigiti erineda, mistõttu võidakse küsida notariaalselt kinnitatud volitust. Täpsema teabe saamiseks palume pöörduda vastava riigi konsulaaresinduste poole.
 
Allahindlused lastele
Laste hinnasoodustuse põhimõtted on enamikul lennukompaniidel ja hotellidel sarnased. Reisi tellimisel tuleb kindlasti lisaks lapse nimele teatada lapse täpne sünniaeg. Kui laps saab reisi ajal 2-aastaseks, siis lennufirma loeb ta kaheaastaseks lapseks. Alla 2-aastane laps sõidab tasuta. Kui tal on oma pass, peab talle vajadusel muretsema viisa. Alla 2-aastastele lastele ei ole lennukis eraldi istekohta ette nähtud ja tema arvele ei saa registreerida ettenähtud kaalus pagasit. Alates 2-aastane laps, nagu täiskasvanugi, saab oma istekoha ja tasuta pagasiveo normi.

Kahe vanemaga reisivatele ja ühes toas majutuvatele lastele antakse soodustusi vastavalt hinnakirjale. „Vanus alates“ tähendab, et soodustus kehtib alates märgitud vanusest. „Vanus kuni“ tähendab, et märgitud vanuse täitumisel enne reisi või reisi ajal soodustus ei kehti.

Ühe lapsega reisiv perekond saab soodustuse, kui majututakse kaheses lisavoodiga toas. Lapse vanus, milleni soodustus on kohaldatav, näidatakse ära hinnakirjas.

Väljalennuaeg
Kontrollige alati tšarterlendude väljumisaegu. Reisikorraldaja poolt toodud lennuajad on orienteeruvad. Ka piletile märgitud aeg võib mõnel juhul (halvad ilmastikutingimused, ootamatult ilmnenud tõrked lennuohutuses, lennureisi toimumist takistavad streigid jmt) muutuda. Väljalennuaeg tuleb hiljemalt päev enne väljalendu kindlasti üle kontrollida Novatoursi kontorist tel. 6668000, kodulehelt www.novatours.ee  (lennuplaanide alt) või Tallinna lennujaama infotelefonilt 6058888. Sihtkohas saab seda küsida Novatoursi esindaja käest. Täpse lennuaja leiab ka hotellis olevast infokaustast või infotahvlilt.

Hilinemine
Kõik lennufirmad on huvitatud sellest, et väljakuulutatud sõiduplaanist kinni pidada. Siiski võib esineda hilinemisi. Novatours ei vastuta planeeritud lennuaegade muutumise või lennukitüübi vahetamise eest, kui need leiavad aset Novatoursist sõltumatutel asjaoludel.

Lendude hilinemise puhul rakendatakse Euroopa Komisjoni regulatsiooni Nr. 261/2004, mis reguleerib hüvitamist ja reisijatele abi osutamist lennureisist mahajätmise, lennu tühistamise ja pikkade viivituste korral.

Transport lennuväljalt hotelli ja tagasi
Novatours korraldab sihtkohta saabumise päeval reisijate transpordi lennuväljalt hotelli ja lahkumise päeval hotellist lennuväljale. Lennuväljal võib tekkida viivitus sõltuvalt liikluse tihedusest lennuvälja parkimisplatsidel ning sellest, kui kiiresti reisijad piiripunkti läbivad ja lennujaamast väljuvad. Sõidetakse kas bussi, minibussi või taksoga. Võimaluse korral abistab kliente Novatoursi või välismaise partnerfirma esindaja. Palume kontrollida kojusõidu aega hiljemalt päev enne lahkumist. Ainult lennupileti ostmise korral transport lennuväljalt peatumispaika ja tagasi lennujaama pileti hinna sisse ei kuulu.

Lennule registreerimine lennujaamas

Kui ei ole märgitud teisiti, siis tuleb lennujaamas olla hiljemalt kaks tundi enne lennuki väljumist, et lennule registreerimiseks (check-in) ja passikontrolli läbimiseks oleks piisavalt aega. Pärast pagasi registreerimist antakse reisijale lennukile minekuks pardakaart. Seejärel tuleb läbida piirikontroll, kus kontrollitakse dokumente, ja turvakontroll, kus vaadatakse läbi käsipagas. Novatours ei vastuta selle eest, kui klient oma süül hilineb või ei saabu lennujaama. Täpset informatsiooni lennuaegade kohta saab lennujaamast või reisibüroost.

Pagas
Igal reisijal (v.a ilma oma istekohata alla 2-aastased lapsed) on õigus kaasa võtta sihtkohast ja lennufirmast sõltuvalt 15-20 kg pagasit ning lisaks käsipagasit raskusega kuni 5 kg. Novatours ei vastuta reisija pagasi registreerimise eest lennujaamas. Selle eest peab reisija ise hoolt kandma.

Iga lisakilogrammi eest tuleb täiendavalt maksta. NB! Ebastandardse pagasi (suusad, lumelauad, sukeldumisvarustus, surfilauad, golfikotid jne) vedamisel võib lisanduda lisamaks. Tavaliselt ei loeta ebastandardset pagasit tasuta pagasinormi hulka. Lisamaksu suurus sõltub lennufirmast ja lennu kestusest. Kõikidel lendudel ei pruugi saada pagasimäära suurendada. Pagasis ei maksa hoida kergesti purunevaid ega väga väärtuslikke esemeid. Kui sellised esemed on registreeritud pagasi hulgas, vastutab nende esemete purunemise või kadumise eest reisija. Ohtlike esemete (relvad jms) olemasolust kohvris tuleb kindlasti informeerida lennuohutusteenistuse töötajaid. Käsipagasis on rangelt keelatud vedada potentsiaalselt ohtlikke esemeid (näiteks käärid, liigend- ja muud noad, maniküüritarbed).

Kõik käsipagasis olevad vedelikud (s.h. hambapasta, kreemid jms) peavad mahtuma ühte ühe liitri suurusesse läbipaistvasse suletavasse kilekotti (nn minigrip kotid). Kilekotti paigutatavate vedelike pakendite individuaalne maksimumsuurus on 100ml. Täpsema informatsiooni keelatud esemete kohta leiate Lennuameti kodulehelt: https://www.ecaa.ee/et/reisimine-ohutus-lennundusjulgestus/mida-ei-tohi-reisile-kaasa-votta .

Kui reisi ajal läheb pagas kaduma või saab kahjustada, siis tuleb sellest kohe pärast kohale jõudmist teatada lennujaama pagasiteenistusele ning terminalist väljudes Novatoursi esindajale. Kui soovite esitada kahjunõude või hagi seoses registreeritud pagasi kahjustumisega, peate sellest vedajale teatama kohe, kui kahju avastasite, aga hiljemalt 7 päeva jooksul alates pagasi kättesaamisest. Kui soovite esitada kahjunõude või hagi seoses viivitusega registreeritud pagasi kohaletoimetamisel, peate vedajat sellest teavitama 21 päeva jooksul alates teile pagasi kättesaadavaks tegemise päevast. Iga selline teavitamine peab toimuma kirjalikult.

Pagasiveo eest vastutab lennufirma, Novatours sellistel juhtudel vastutust ei kanna. Novatours võib reisijat abistada kirjaliku pretensiooni esitamisel lennukompaniile, sellisel juhul tuleb Novatoursile edastada kõik vajalikud dokumendid, sealhulgas esialgne pretensioon omandi kohta (täidetakse lennujaamas vastavate ametnike poolt), avaldus sündmuste kirjeldusega, lennupilet, pagasilipik, reisikohvri ostutšekk jms.

Lennufirma vastutus
Lennufirma vastutus on kehtestatud 12. oktoobril 1929.a Varssavis allkirjastatud rahvusvaheliste õhuvedude reeglite ühtlustamise konventsiooniga; 1955.a Haagi protokolliga 12. oktoobril 1929.a Varssavis allkirjastatud rahvusvaheliste õhuvedude reeglite ühtlustamise konventsioonis tehtud muudatustest; 28. mail 1999.a Montrealis allkirjastatud rahvusvahelise õhuveo nõuete ühtlustamise konventsiooniga ning Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusega (EÜ) nr 889/2002, 13. mai 2002, millega muudetakse nõukogu määrust (EÜ) nr 2027/97 lennuettevõtja vastutuse kohta õnnetusjuhtumi puhul; samuti riiklike seaduste, nende lisade ja täiendustega. Harilikult saab vedaja vastutust määratlevate ja piiritlevate õigusaktide kehtivaid tekste soetada iga lennuettevõtte kontoris.

Näiteks kui pagas läheb kaduma või on viga saanud, peab reisija esitama lennufirma pagasiteenindusele juhtunu kohta kirjaliku avalduse. Avaldus tuleb esitada 7 päeva jooksul alates pagasi kadumisest või vigastatud pagasi vastuvõtmisest.

Kõige eest, mis võib juhtuda reisijaga lennu ajal, st. pärast passikontrolli läbimist, vastutab lennufirma. Lennuki hilinemise, reisi ärajäämise või sõiduplaani muutumise korral tellijast (reisikorraldajast) sõltumatutel asjaoludel vastutab reisija ees lennufirma. Reisija saab toetuda oma nõudmistes kohalike lennufirmade eeskirjadele, mis selliseid juhtumeid reguleerivad, ja rahvusvahelistele normidele. Lisaks sellele saab iga lennufirma esindusest küsida kehtivat Varssavi konventsiooni teksti.

Lennufirmal on õigus vajaduse korral korrigeerida lennuaegu, kasutada teiste vedajate teenuseid, muuta lennukitüüpi ja muuta või ära jätta planeeritud peatusi. Lennufirma võib muuta lennukitüüpi ja lennuaega ette hoiatamata. Rõhutame, et klient ei saa nõuda Novatoursilt kompensatsiooni kahju eest, mis on põhjustatud lennuki hilinemisest, reisi ärajätmisest või muutmisest, kui see ei ole aset leidnud Novatoursi otsese tegevuse tulemusel.

Turvalisus
Soovimatu tähelepanu vältimiseks soovitame järgida tavapäraseid ettevaatusabinõusid ning riietuda väljaspool rannakuurorte kohalikke tavasid arvestades. Hotellis soovitame raha, dokumente ja väärisesemeid hoida seifis. Kindlasti tuleb oma kaasaskantavate väärisasjadega (rahakotid, foto- ja videokaamerad jms) olla äärmiselt ettevaatlik rahvarohketes paikades nagu avalikud rannad, turud, kaubanduskeskused, ööklubid jne.

Pretensioonid

Kui klient leiab, et reisilepingus märgitud teenuseid ei osutata või osutatakse ebakohasel viisil, tuleb pretensioon esitada Novatoursi esindajale reisi ajal, sest arusaamatusi on kohapeal palju lihtsam lahendada. Kui Novatoursi esindaja keeldub probleemile lahendust otsimast, tuleb pretensioon esitada kohapeal kirjalikult. Kui kaebus esitatakse reisi lõpus, siis ei jää olukorra muutmiseks enam aega. Kui kohapealsete probleemide lahendamiseks ei ole Novatoursi reisiesindajate poole pöördutud, siis tagasiulatuvalt ei ole kliendil õigus kompensatsiooninõudeks. Juhul, kui arusaamatusi ei saa reisi ajal lahendada, võib pretensiooni esitada kirjalikult kümne päeva jooksul pärast reisi lõppu. Arutamisele võetakse ainult kirjalikult esitatud ja Novatoursi esindaja allkirjaga kinnitatud avaldused, mis on esitatud koos vautšeri ja reisilepingu koopiaga. Avaldused palume saata järgmisel aadressil:

NOVATOURS OÜ
Rävala pst 6 - 201A
10143 Tallinn, Eesti

Novatours ei vastuta kahju eest, mis on tekkinud force majeure’i tõttu. Samuti ei võeta vastu pretensioone teenuste suhtes, mida ei ole konkreetse reisi kirjelduses Novatoursi kataloogis ega hinnakirjas.

Kui majutamine reisija tellitud hotellis osutub võimatuks, on Novatoursil õigus majutada reisija teise sama kategooria või kõrgema tasemega hotelli. Sellisel juhul ei ole reisijal õigust kompensatsiooni nõuda. Reisijal ei ole õigust esitada pretensioone hotellide osas nn viimase hetke reiside, samuti erikampaania reiside puhul.

Novatours ei kompenseeri hotelli või transpordifirma tegevusest reisijale põhjustatud kahju, kui need ettevõtted peavad kaebust alusetuks.Reisija peab ise hoolitsema oma asjade ja väärisesemete eest. Novatours ei vastuta esemete kadumise eest näiteks hotelli seifist.

Vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kui kokkuleppele ei jõuta, siis jõutakse lahendini Eesti Vabariigi seadusandluses ette nähtud korras.


Kui reisija teatab kohtuvaidluse tekkimise korral kaebusest või konfliktist massiteabevahenditele enne kohtuotsuse väljakuulutamist, aga kohus otsustab, et reisija pretensioonid on tervikuna või osaliselt õigustamatud, siis võib Novatours nõuda reisijalt kahju hüvitust. Reisil maha unustatud esemetest palume teatada kohe pärast reisi lõppu. Novatours võib nõuda tasu telefonikõnede, faksiteadete ja muude teenuste eest, mis on seotud kadunud esemete otsimisega, hoolimata sellest, kas kadunud esemeid õnnestus leida või mitte.

Kasulikud lingid

  • Enne reisi soovitame tutvuda mitmekülgse reisiinfoga Välisministeeriumi kodulehel www.vm.ee (Reisi ja konsulaarinfo).
  • Reisimisega seotud nakkushaiguste kohta saate täiendavat informatsiooni Terviseameti kodulehelt www.terviseamet.ee.
  • Piiriületuse kohta saab täpsemat informatsiooni Piirivalveameti kodulehelt www.politsei.ee , tel 612 3000. 

Palume enne reisi tähelepanelikult lugeda Novatoursi reisitingimusi ning olulist teavet ja nõuandeid.

Kommentaarid

 Kasutajate hinnang
0.0 /5
Toad
0.0 /5
Rajatised
0.0 /5
Puhtus
0.0 /5
Asukoht
0.0 /5
Toitlustus
0.0 /5
 Hinnangute arv: 0
Hinda ja saada tagasisidet
1 5
1 5
1 5
1 5
1 5
Saatke tagasisidet
Kasutage seda e-posti sees või blogis: